Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jannmann View PostEli nokka koville nostimille tarkoitettu ja käytössä olevat nostajat hytikoita? Ymmärsinkö oikein?
Päivitys: nokkien tekijältä kysytty ja nokat oli hydraulisille tehty ja nyt se profiili muutetaan koville sopiviksi. Kuulemma erikoinen tilanne, venttiili ei kuulemma katkea kovinkaa helposti. Kuitenkin se tyhjänostaja on nyt se todennäköisin syy rikkoutumiseen, edellisenä päivänä hajoamisesta nostajat naputti aika kovasti käynnistäessä koska nostajat oli tyhjentynyt kun konetta pyörittelin käsin ajoituksia laittaessä/tarkistamisessa. Oli varmaa saanut siinä jo siipeensä.Last edited by mige95; 08-06-2017, 12:43.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Ei tuolla M50 turbo topikissa oo keltään herunu tietoja,täytyypä kysyä tässä topikissa.
M52b28 vakio alakerta,2mm kannentiiviste,paljon on venttiilillä varaa ajotella YKK:ssa milleinä?
Nokiksi tulossa millistä milliin 240ast ja maks nostot 10.8mm,tuo nosto ilmeisesti pelaa vielä vakio M50 Vanos venttiilijousen kanssa vakiokannessa vakiovenoilla ?
Vanos tulee käyttöön,jos tuon liikettä sitten rajottaa puoleen niin ei mene liian rajuksi tuo aikaistaminen :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostJoo käytössä uudet hytikkanostajat, niinkuin sanoin nokkien tekiän mukaan piti olla ok yhdistelmä lashcapien kanssa.
Päivitys: nokkien tekijältä kysytty ja nokat oli hydraulisille tehty ja nyt se profiili muutetaan koville sopiviksi. Kuulemma erikoinen tilanne, venttiili ei kuulemma katkea kovinkaa helposti. Kuitenkin se tyhjänostaja on nyt se todennäköisin syy rikkoutumiseen, edellisenä päivänä hajoamisesta nostajat naputti aika kovasti käynnistäessä koska nostajat oli tyhjentynyt kun konetta pyörittelin käsin ajoituksia laittaessä/tarkistamisessa. Oli varmaa saanut siinä jo siipeensä.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNäin audifoorumilla juttua samanlaisesta hajoamisesta ja siellä muutama puhui jumiutuneesta nostajasta joka katkasee venttiilin lautasen alta, samalla lailla miten toi mun venttiili meni. Siellä sanottii että se hytikka voi mennä jumii kierrosten karkaamisesta esim. Näitä venttiilin katkeamisia on vissiin ollu jonkuverran m52 kansissa ?
Yksi mikä kannattaa tarkistaa hiotuilla nokilla on että nostajan öljyura kohtaa pesän öljyreiän, sitä voi joutua vähän nostamaan myös, jos ei osu niin ei täyty nostajakaan kunnolla.
Mutta oma mielipide on että hytikat ei kuulu virikoneeseen, omaan käyttikseenkin kadutti että ei tullut konvertoitua samantien koville nostajille....
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo eka epäilyshän se on aina hytikkojen kanssa. Liika venavälys aikaansaa sen että venttiili sulkeutuu aivan liian kovalla nopeudella ja varret venyvät ja katkeaminenkin on mahdollista. Kai muuten käytit M52:n kartiojousia etkä vaihtanut jotain M50-skeidaa tilalle?
Yksi mikä kannattaa tarkistaa hiotuilla nokilla on että nostajan öljyura kohtaa pesän öljyreiän, sitä voi joutua vähän nostamaan myös, jos ei osu niin ei täyty nostajakaan kunnolla.
Mutta oma mielipide on että hytikat ei kuulu virikoneeseen, omaan käyttikseenkin kadutti että ei tullut konvertoitua samantien koville nostajille....
Pukit on nokkien tekijän muokkaamat ja öljykanavat on vingutettu osottamaa ylöspäin, jousina on ne tuplajouset jotka oli nokkien tekijän suositus että niitä käytetään. Kyseinen henkilö on kuitenki aika monee rallikoneeseekin noita nokkia tehnyt että eipä siinä paljoa tullut epäiltyä ohjeita.
Retainerit on s50 moottorista, niissähän käytetää myös tuplajousia eikö ne ole muka yhtäjäykät kuin m50 alkupään koneissa ?Last edited by mige95; 12-06-2017, 21:31.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostPukit on nokkien tekijän muokkaamat ja öljykanavat on vingutettu osottamaa ylöspäin, jousina on ne tuplajouset jotka oli nokkien tekijän suositus että niitä käytetään. Kyseinen henkilö on kuitenki aika monee rallikoneeseekin noita nokkia tehnyt että eipä siinä paljoa tullut epäiltyä ohjeita.
Retainerit on s50 moottorista, niissähän käytetää myös tuplajousia eikö ne ole muka yhtäjäykät kuin m50 alkupään koneissa ?
En tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.Last edited by naukkis; 12-06-2017, 21:40.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEn tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo toivottavasti käytit jotain 6mm venttiilinvarsille suunniteltuja virijousia etkä M50NV:n tuplajousia jotka on suunniteltu 7mm venavarsille.... Liikaa sulkuvoimaa venttiilille ja se katkeaa korkeilla kierroksilla vaikkei mitään muuta vikaa olisikaan. Siis M50nv jouset on paljon suuremmilla seetipaineilla kuin S50-jouset, kovilla nostajilla ja 6mm venavarsilla ei ole tarpeen käyttää lähellekään yhtä jäykkiä jousia kuin hytikoilla ja painavammilla venttiileillä.
En tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.
Jos tää juttu oli itsestääselvyys niin miksköhän foorumillakin myydään niitä 6mm varrella tehtyjä tuplajousi retainereita joilla saa juurikin nv jouset laitettua m52 kantee.Last edited by mige95; 12-06-2017, 22:49.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View Postnyt jos siirtyy kovii nostanii ja m52 jousii joutuisi vaihtaa 33mm nostajat joista kovat tehtäis ja niitten pukkeihin. 35mm nostaja tuskin rokkaa m52 jousien ja lautastenkanssa.
Mutta siinä tietysti on mennyt oikein että ne M52-jouset olisivat varmasti olleet liian löysät 35mm hytikoiden kanssa - 35mm hydraulit on yllättävän paljon painavammat kuin 33mm versiot.Last edited by naukkis; 13-06-2017, 20:15.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostEikö S52 jouset ja muut ole ikäänku upgrade M52 koneeseen? Vaikka niitä ei kyllä kukaan tunnu vaihtavan, mutta muistelen että niissä olisi eroja.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostToimii hienosti, kovat nostajat on paljon kevyemmät kuin hydrauliset ja M52 jouset piisaa hyvin pitkälle.
Mutta siinä tietysti on mennyt oikein että ne M52-jouset olisivat varmasti olleet liian löysät 35mm hytikoiden kanssa - 35mm hydraulit on yllättävän paljon painavammat kuin 33mm versiot.
Nähtäväksi jää kestääkö tuo kokoonpano hiottujen nokkien kanssa kauan kasassa :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View Post:think ne oli just ne nv koneen jouset... ja niitä juuri suositeltiikin, se on varmaan kymmeniin m50/52 moottoreihin nokkia tehnyt, mutta siitähän se ei tainnut tietää että mulla oli m52 lätsä 6mm venttiileillä kun m50 vanos kepit sille vein pukkeineen, nyt jos siirtyy kovii nostanii ja m52 jousii joutuisi vaihtaa 33mm nostajat joista kovat tehtäis ja niitten pukkeihin. 35mm nostaja tuskin rokkaa m52 jousien ja lautastenkanssa.
Jos tää juttu oli itsestääselvyys niin miksköhän foorumillakin myydään niitä 6mm varrella tehtyjä tuplajousi retainereita joilla saa juurikin nv jouset laitettua m52 kantee.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
Comment