Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by mige95 View Post
    Koville alunperin, mutta nokan tekijä sanoi ainoon ongelman olevan että hydrauliset ei kestä minuuttia kauempaa yli 7krpm kierrättää. Luulis jos vian aiheuttaja olis ollut nostaja niin venttiili olisi kovilla kierroksilla mennyt ?
    Eli nokka koville nostimille tarkoitettu ja käytössä olevat nostajat hytikoita? Ymmärsinkö oikein?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Originally posted by jannmann View Post
      Eli nokka koville nostimille tarkoitettu ja käytössä olevat nostajat hytikoita? Ymmärsinkö oikein?
      Joo käytössä uudet hytikkanostajat, niinkuin sanoin nokkien tekiän mukaan piti olla ok yhdistelmä lashcapien kanssa.

      Päivitys: nokkien tekijältä kysytty ja nokat oli hydraulisille tehty ja nyt se profiili muutetaan koville sopiviksi. Kuulemma erikoinen tilanne, venttiili ei kuulemma katkea kovinkaa helposti. Kuitenkin se tyhjänostaja on nyt se todennäköisin syy rikkoutumiseen, edellisenä päivänä hajoamisesta nostajat naputti aika kovasti käynnistäessä koska nostajat oli tyhjentynyt kun konetta pyörittelin käsin ajoituksia laittaessä/tarkistamisessa. Oli varmaa saanut siinä jo siipeensä.
      Last edited by mige95; 08-06-2017, 12:43.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Ei tuolla M50 turbo topikissa oo keltään herunu tietoja,täytyypä kysyä tässä topikissa.

        M52b28 vakio alakerta,2mm kannentiiviste,paljon on venttiilillä varaa ajotella YKK:ssa milleinä?

        Nokiksi tulossa millistä milliin 240ast ja maks nostot 10.8mm,tuo nosto ilmeisesti pelaa vielä vakio M50 Vanos venttiilijousen kanssa vakiokannessa vakiovenoilla ?

        Vanos tulee käyttöön,jos tuon liikettä sitten rajottaa puoleen niin ei mene liian rajuksi tuo aikaistaminen :think
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          Originally posted by mige95 View Post
          Joo käytössä uudet hytikkanostajat, niinkuin sanoin nokkien tekiän mukaan piti olla ok yhdistelmä lashcapien kanssa.

          Päivitys: nokkien tekijältä kysytty ja nokat oli hydraulisille tehty ja nyt se profiili muutetaan koville sopiviksi. Kuulemma erikoinen tilanne, venttiili ei kuulemma katkea kovinkaa helposti. Kuitenkin se tyhjänostaja on nyt se todennäköisin syy rikkoutumiseen, edellisenä päivänä hajoamisesta nostajat naputti aika kovasti käynnistäessä koska nostajat oli tyhjentynyt kun konetta pyörittelin käsin ajoituksia laittaessä/tarkistamisessa. Oli varmaa saanut siinä jo siipeensä.
          Näin audifoorumilla juttua samanlaisesta hajoamisesta ja siellä muutama puhui jumiutuneesta nostajasta joka katkasee venttiilin lautasen alta, samalla lailla miten toi mun venttiili meni. Siellä sanottii että se hytikka voi mennä jumii kierrosten karkaamisesta esim. Näitä venttiilin katkeamisia on vissiin ollu jonkuverran m52 kansissa ?
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by mige95 View Post
            Näin audifoorumilla juttua samanlaisesta hajoamisesta ja siellä muutama puhui jumiutuneesta nostajasta joka katkasee venttiilin lautasen alta, samalla lailla miten toi mun venttiili meni. Siellä sanottii että se hytikka voi mennä jumii kierrosten karkaamisesta esim. Näitä venttiilin katkeamisia on vissiin ollu jonkuverran m52 kansissa ?
            No eka epäilyshän se on aina hytikkojen kanssa. Liika venavälys aikaansaa sen että venttiili sulkeutuu aivan liian kovalla nopeudella ja varret venyvät ja katkeaminenkin on mahdollista. Kai muuten käytit M52:n kartiojousia etkä vaihtanut jotain M50-skeidaa tilalle?

            Yksi mikä kannattaa tarkistaa hiotuilla nokilla on että nostajan öljyura kohtaa pesän öljyreiän, sitä voi joutua vähän nostamaan myös, jos ei osu niin ei täyty nostajakaan kunnolla.

            Mutta oma mielipide on että hytikat ei kuulu virikoneeseen, omaan käyttikseenkin kadutti että ei tullut konvertoitua samantien koville nostajille....

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Originally posted by naukkis View Post
              No eka epäilyshän se on aina hytikkojen kanssa. Liika venavälys aikaansaa sen että venttiili sulkeutuu aivan liian kovalla nopeudella ja varret venyvät ja katkeaminenkin on mahdollista. Kai muuten käytit M52:n kartiojousia etkä vaihtanut jotain M50-skeidaa tilalle?

              Yksi mikä kannattaa tarkistaa hiotuilla nokilla on että nostajan öljyura kohtaa pesän öljyreiän, sitä voi joutua vähän nostamaan myös, jos ei osu niin ei täyty nostajakaan kunnolla.

              Mutta oma mielipide on että hytikat ei kuulu virikoneeseen, omaan käyttikseenkin kadutti että ei tullut konvertoitua samantien koville nostajille....
              Uskon itsekkin enemmän siihen tyhjää nostajaa joka rikon aiheutti ja kyllä kantapään kautta opittu ettei niissä kovissa nostajissa kannattanu säästää, no nyt semmosset sitte tulee.

              Pukit on nokkien tekijän muokkaamat ja öljykanavat on vingutettu osottamaa ylöspäin, jousina on ne tuplajouset jotka oli nokkien tekijän suositus että niitä käytetään. Kyseinen henkilö on kuitenki aika monee rallikoneeseekin noita nokkia tehnyt että eipä siinä paljoa tullut epäiltyä ohjeita.

              Retainerit on s50 moottorista, niissähän käytetää myös tuplajousia eikö ne ole muka yhtäjäykät kuin m50 alkupään koneissa ?
              Last edited by mige95; 12-06-2017, 21:31.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by mige95 View Post
                Pukit on nokkien tekijän muokkaamat ja öljykanavat on vingutettu osottamaa ylöspäin, jousina on ne tuplajouset jotka oli nokkien tekijän suositus että niitä käytetään. Kyseinen henkilö on kuitenki aika monee rallikoneeseekin noita nokkia tehnyt että eipä siinä paljoa tullut epäiltyä ohjeita.

                Retainerit on s50 moottorista, niissähän käytetää myös tuplajousia eikö ne ole muka yhtäjäykät kuin m50 alkupään koneissa ?
                No toivottavasti käytit jotain 6mm venttiilinvarsille suunniteltuja virijousia etkä M50NV:n tuplajousia jotka on suunniteltu 7mm venavarsille.... Liikaa sulkuvoimaa venttiilille ja se katkeaa korkeilla kierroksilla vaikkei mitään muuta vikaa olisikaan. Siis M50nv jouset on paljon suuremmilla seetipaineilla kuin S50-jouset, kovilla nostajilla ja 6mm venavarsilla ei ole tarpeen käyttää lähellekään yhtä jäykkiä jousia kuin hytikoilla ja painavammilla venttiileillä.

                En tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.
                Last edited by naukkis; 12-06-2017, 21:40.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  Originally posted by naukkis View Post
                  En tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.
                  Siksi koska joku 80 luvulla virikoneita tehnyt vanha jäärä sanoo että tuplajouset ne olla pitää, niin siitä tulee automaattisesti totuus

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Suh0
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2016
                    • 530
                    • Akaa

                    Sama pätee ilmeisesti kaavaan : virikoneen lohko ei voi olla alumiiniä koska se on heikompaa kun rauta. Oma mielipide on että jos kone on tehty kestäväksi ja jostain syystä silti tulee jotain ulos, tulee ne sitten rautalohkosta yhtälailla.
                    Turbo GSX-R
                    E36 Coupe
                    E90 325i LCI

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      Originally posted by naukkis View Post
                      No toivottavasti käytit jotain 6mm venttiilinvarsille suunniteltuja virijousia etkä M50NV:n tuplajousia jotka on suunniteltu 7mm venavarsille.... Liikaa sulkuvoimaa venttiilille ja se katkeaa korkeilla kierroksilla vaikkei mitään muuta vikaa olisikaan. Siis M50nv jouset on paljon suuremmilla seetipaineilla kuin S50-jouset, kovilla nostajilla ja 6mm venavarsilla ei ole tarpeen käyttää lähellekään yhtä jäykkiä jousia kuin hytikoilla ja painavammilla venttiileillä.

                      En tiiä miksi ihmiset aina karsastavat niitä M52-vakiojousia, nehän on hemmetin hyvät.
                      :think ne oli just ne nv koneen jouset... ja niitä juuri suositeltiikin, se on varmaan kymmeniin m50/52 moottoreihin nokkia tehnyt, mutta siitähän se ei tainnut tietää että mulla oli m52 lätsä 6mm venttiileillä kun m50 vanos kepit sille vein pukkeineen, nyt jos siirtyy kovii nostanii ja m52 jousii joutuisi vaihtaa 33mm nostajat joista kovat tehtäis ja niitten pukkeihin. 35mm nostaja tuskin rokkaa m52 jousien ja lautastenkanssa.

                      Jos tää juttu oli itsestääselvyys niin miksköhän foorumillakin myydään niitä 6mm varrella tehtyjä tuplajousi retainereita joilla saa juurikin nv jouset laitettua m52 kantee.
                      Last edited by mige95; 12-06-2017, 22:49.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15233
                        • Ajamisen Iloa

                        Eikö S52 jouset ja muut ole ikäänku upgrade M52 koneeseen? Vaikka niitä ei kyllä kukaan tunnu vaihtavan, mutta muistelen että niissä olisi eroja.

                        Tosin kun joku mainitsee sanan seetipaine niin ymmärrän siitä yhtä vähän kun kultakala kympinuutisista.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by mige95 View Post
                          nyt jos siirtyy kovii nostanii ja m52 jousii joutuisi vaihtaa 33mm nostajat joista kovat tehtäis ja niitten pukkeihin. 35mm nostaja tuskin rokkaa m52 jousien ja lautastenkanssa.
                          Toimii hienosti, kovat nostajat on paljon kevyemmät kuin hydrauliset ja M52 jouset piisaa hyvin pitkälle.

                          Mutta siinä tietysti on mennyt oikein että ne M52-jouset olisivat varmasti olleet liian löysät 35mm hytikoiden kanssa - 35mm hydraulit on yllättävän paljon painavammat kuin 33mm versiot.
                          Last edited by naukkis; 13-06-2017, 20:15.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Eikö S52 jouset ja muut ole ikäänku upgrade M52 koneeseen? Vaikka niitä ei kyllä kukaan tunnu vaihtavan, mutta muistelen että niissä olisi eroja.
                            S52 käyttää ihan samoja jousia kuin M52:kin, m52-jousista vain on pari revisioita ja S52 käyttää sitä viimeistä kehitysversiota. Mulla on -96 ja -97 päivätyt kannet ja niissä on ollut tuo viimeisimmän version jouset, en tiedä missä vuosimalleissa on sitä vanhempaa käytetty.

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              Originally posted by naukkis View Post
                              Toimii hienosti, kovat nostajat on paljon kevyemmät kuin hydrauliset ja M52 jouset piisaa hyvin pitkälle.

                              Mutta siinä tietysti on mennyt oikein että ne M52-jouset olisivat varmasti olleet liian löysät 35mm hytikoiden kanssa - 35mm hydraulit on yllättävän paljon painavammat kuin 33mm versiot.
                              Mulla tulee ahdinkäyttöön kone jonka nyt kasaan yksinkertasilla M50 Vanos jousilla,35mm hytikoilla (jotkut racing mallit INAlta) 53gr kpl painoa.

                              Nähtäväksi jää kestääkö tuo kokoonpano hiottujen nokkien kanssa kauan kasassa :think
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by mige95 View Post
                                :think ne oli just ne nv koneen jouset... ja niitä juuri suositeltiikin, se on varmaan kymmeniin m50/52 moottoreihin nokkia tehnyt, mutta siitähän se ei tainnut tietää että mulla oli m52 lätsä 6mm venttiileillä kun m50 vanos kepit sille vein pukkeineen, nyt jos siirtyy kovii nostanii ja m52 jousii joutuisi vaihtaa 33mm nostajat joista kovat tehtäis ja niitten pukkeihin. 35mm nostaja tuskin rokkaa m52 jousien ja lautastenkanssa.

                                Jos tää juttu oli itsestääselvyys niin miksköhän foorumillakin myydään niitä 6mm varrella tehtyjä tuplajousi retainereita joilla saa juurikin nv jouset laitettua m52 kantee.
                                E-bay auki ja Solid lifter conversiota hakusanaks.. 33mm pukkiin noita ainakin saa valmiita sarjoja,välys säätö tietyst vaatii lash cappeja ja tupakkaa..
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎