Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by Osku View Post
    E-bay auki ja Solid lifter conversiota hakusanaks.. 33mm pukkiin noita ainakin saa valmiita sarjoja,välys säätö tietyst vaatii lash cappeja ja tupakkaa..
    Siis nuo sarjat on kiinteä tappi hydraulinostajan sisälle, painava ratkaisu, 35mm kevyitä kovia kuppeja on maailma täynnä, 33millisiä sitten vähän huonommin.

    Ihan normi nostajien kanssa joutuisi käyttään pirun pitkiä lashcappeja mutta on myös kovia nostajia joissa on keskellä pitkä tappi vastaten hydraulin mittoja.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Originally posted by naukkis View Post
      Siis nuo sarjat on kiinteä tappi hydraulinostajan sisälle, painava ratkaisu, 35mm kevyitä kovia kuppeja on maailma täynnä, 33millisiä sitten vähän huonommin.

      Ihan normi nostajien kanssa joutuisi käyttään pirun pitkiä lashcappeja mutta on myös kovia nostajia joissa on keskellä pitkä tappi vastaten hydraulin mittoja.
      Onhanse varmaa hiukan painavampi kokonaisuus tehdä jäykäksi tollanen hydraulinen, mutta missä se raja menee että sillä alkaa olemaan merkitystä? Varmaa 8k kestää kiertää tollassilla muunnetuilla nostajillakin ja vaikka niillä nv jousilla ?
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Tuukkaw
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 745
        • Tre

        Passaako tommosesta M50B20NV koneesta imunokka virinokaks M52:seen vai pitääkö se olla B25:sta?
        61 Ford
        79 HD

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Tuukkaw View Post
          Passaako tommosesta M50B20NV koneesta imunokka virinokaks M52:seen vai pitääkö se olla B25:sta?
          Passaa kyllä. Siinä on profiililtaan sama imunokka kuin B25:ssä. Päätyneliöiden ajoituksessa vain erot, mutta niitähän nyt ei muutenkaan voi käyttää, kun imunokan heittää pakopuolelle.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            Nv jouset

            Koneistamolta soittelivat missä kansi on korjauksessa, kysyin sit piruttain samalla siitä että voiko ne nv jouset aiheuttaa venttilinkatkeamista niin oli sitä mieltä että kuulostaa aika hurjalle, sano että niitä 7mm venttiileitä laitetaa muihinki autoihin ja ne ainaki kestää tosi kovia jousikuormia, no päädyttii siihen että ne tarkistaa jousivaakalla ne nv jouset 11.5mm nostolla ja ilmottelevat sitte pelaako 6mm venttiileittenkaa.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • Tuukkaw
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 745
              • Tre

              Originally posted by Skarpa View Post
              Passaa kyllä. Siinä on profiililtaan sama imunokka kuin B25:ssä. Päätyneliöiden ajoituksessa vain erot, mutta niitähän nyt ei muutenkaan voi käyttää, kun imunokan heittää pakopuolelle.
              Hieno juttu. Pitikös sitä rattaan laippaa vielä ohentaa x-määrä, että sai nokan käymään?
              61 Ford
              79 HD

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by Tuukkaw View Post
                Hieno juttu. Pitikös sitä rattaan laippaa vielä ohentaa x-määrä, että sai nokan käymään?
                Kyllä.
                Mittaa vahvuus vakio pakonokasta, tai anna mukaan sorvaajalle malliksi.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by mige95 View Post
                  Onhanse varmaa hiukan painavampi kokonaisuus tehdä jäykäksi tollanen hydraulinen, mutta missä se raja menee että sillä alkaa olemaan merkitystä? Varmaa 8k kestää kiertää tollassilla muunnetuilla nostajillakin ja vaikka niillä nv jousilla ?
                  No sehän riippuu vain siitä johtuiko tuo edellinen venttiilin katkeaminen nostajan tyhjentymisestä vai ihan vain siitä että venttiilikoneisto on painon takia liian hidas seuraamaan nokkaa. Jos vika on jälkimmäinen niin nostajan muutto kovaksi ei auta siihen mitään. Sullahan siis on nyt M50nv venttiilikoneisto M52-venttiileillä, ainoastaan venttiili on hiukan M50:ntä kevyempi mutta venttiilinjousi on niin jäykkä että venttiilin seotessa se on vaarassa katketa.

                  Keveys se venttiilikoneistossa on tärkein asia ja M50->M52 kehityksessä BMW kulki valtavin harppauksin oikeaan suuntaan, M52-venakoneisto on kovia nostajia vajaa hyvä virikäyttöönkin.

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by naukkis View Post
                    No sehän riippuu vain siitä johtuiko tuo edellinen venttiilin katkeaminen nostajan tyhjentymisestä vai ihan vain siitä että venttiilikoneisto on painon takia liian hidas seuraamaan nokkaa. Jos vika on jälkimmäinen niin nostajan muutto kovaksi ei auta siihen mitään. Sullahan siis on nyt M50nv venttiilikoneisto M52-venttiileillä, ainoastaan venttiili on hiukan M50:ntä kevyempi mutta venttiilinjousi on niin jäykkä että venttiilin seotessa se on vaarassa katketa.

                    Keveys se venttiilikoneistossa on tärkein asia ja M50->M52 kehityksessä BMW kulki valtavin harppauksin oikeaan suuntaan, M52-venakoneisto on kovia nostajia vajaa hyvä virikäyttöönkin.
                    Kyllähänse nostaja vähäsen kevenee kun se muutetaan kovaksi ja siten tilanne vähän paranee painon suhteen, jos se ongelma on se painava venttiilikoneisto ja sinne vaihtais nyt ne m52 jouset niin se venttiilin sekoamis riskihän kasvaisi jos sinne laittaa löysempää jousta tilalle? eli jossei nv jousetkaa riitä tai on liikaa venttiilille ni sitte pitäisi siirtyä ihan aftermarket jousiin.
                    Siihen että onko ne liikaa venttiileille saan faktaa jossai kohti ja postaan siitä sitte.

                    Eikös noita nv jousia ole aika monessa virikoneessa käytetty joissa on kierroksiakin ollut tarpeeksi? Eikä voi sanoa että ne olis ollu pienemmillä nostajilla kun ne jouset ei mahdu niihin.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Juho_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2016
                      • 1064
                      • Suomi

                      Itse jousen massakin on ihan toista luokkaa M52 vs. M50NV.
                      37g vs. 62g. Eli M52 jousi n. 25g kevyempi, eli paljon.
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Juho_ View Post
                        Itse jousen massakin on ihan toista luokkaa M52 vs. M50NV.
                        37g vs. 62g. Eli M52 jousi n. 25g kevyempi, eli paljon.
                        Juu mutta lisäksi M52 jousen massa on keskittynyt ei liikkuvaan päähän eli liikkuva inertiaa on suhteessa paljon vähemmän kuin pelkkä massojen erotus. Lisäksi kartiojousella on sisäisiä värähtelyjä vaimentava ominaisuus koska joka kierteen resonanssitaajuus on erilainen - venttiili saadaan sulkeutumaan pomppaamatta pienemmällä voimalla, tai vaihtoehtoisesti tietysti suuremmalla nopeudella.

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Originally posted by Osku View Post
                          Mulla tulee ahdinkäyttöön kone jonka nyt kasaan yksinkertasilla M50 Vanos jousilla,35mm hytikoilla (jotkut racing mallit INAlta) 53gr kpl painoa.

                          Nähtäväksi jää kestääkö tuo kokoonpano hiottujen nokkien kanssa kauan kasassa :think
                          Joudun muuttamaan kokoonpanoa,ei painu tarpeeks kasaan nuo M50 Vanoskoneen sinkkujouset testattu irtokannella että puristamalla ei menny kun 10mm ja kymppi/kaks lähtökohdasta kasaanpän ennenku ei enää liikkunut.


                          Nokat on teetetty nyt 10.83 nostosina ja mulla on 35mm nostajalle pukit koneistettuna(porattu läpi ja öljykanava muutettu).

                          Joudun nyt vaihtamaan kantta irrottamatta M52 mallin tynnyrijouset,ne painui pikkusella mittailulla melkein 12mm kasaan lähtökohdasta.

                          Yksi vaihtoehto olis NV tuplajouset ja CrMo retskut,tästä ei oo mitään tietoa että kestääkö ton nokkien noston verran painua kasaan pohjaamatta ja jäis vielä vähän varojakin.

                          Tämän kun olisi tiennyt niin olisin avannu nuo 33mm pukit ja käyttäny tota pienempää nostinta,nyt kasataan tolla 35mm koska siihen on uudet osat jo valmiiks hankittuna.
                          Last edited by Osku; 18-06-2017, 11:32.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Tuukkaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 745
                            • Tre

                            Tässä miettinyt ton uuden m52b25 stroukkaamista ja jäänyt vähän epäselväksi mitä veivi/kampura yhdistelmiä operaatio vaatis.

                            Tarkotus olis käyttää m52b28 tai m54b30 kampuraa. Mulla löytyy noi vakio b25 veivit sekä m50b20nv 135mm veivit. Kysymys kuuluu pystyykö kumpiakaan hyödyntämään tossa iskutilavuuden kasvattamisessa?
                            61 Ford
                            79 HD

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              B28 ja b30 kampurat käyttää 135mm veivejä, eli kyllä pystyt.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Nv jouset

                                Katselin catcamsin sivuilta nokkia m50b25nv ja m52b28 moottoreihin, niin sivusto käskee nokilla: millistä millii 230° ja 10.45mm nostoilla uusia venttiilijousia kun taas nv moottorissa käsketää vaihtaa jouset nokilla: millistä millii 244° ja 11.5mm nostolla, jos ne tynnyri jouset on paremmat miten tämä selittyy ?

                                Jos käyttäisin vakio nokkia vaihtaisin heti m52 jouset tilalle mutta jyrkäkiksi hiotuilla nokilla kuvittelen jäykempien tupla jousien olevan paremmat. Paitsi jos ne jouset katkoo noita 6mm venttiileitä.

                                Oliskohan s50 jouset parhaiten sopivat jos sellasset jostai löytäis ?
                                Last edited by mige95; 20-06-2017, 13:33.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎