Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3166
    • 47200

    Ei se jäykkä tuplajousi aina se paras ole. Mullakin oli (m10) jäykät tuplajouset ja oli ongelmia 8k rpm rajottimella. Singlejouset tilalle schrickiltä ja problem kaput. Ei katkeillu enää keinut vaikka kuinka anto räkii rajottimelle

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Osku
      Yksi vaihtoehto olis NV tuplajouset ja CrMo retskut,tästä ei oo mitään tietoa että kestääkö ton nokkien noston verran painua kasaan pohjaamatta ja jäis vielä vähän varojakin.

      Riittää mulla on 11.45mm nostoa nv tuplajousilla, 6mm venttiilit ja s50 retainerit.
      Last edited by mige95; 20-06-2017, 09:17.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1170
        • lahti

        Originally posted by pazq View Post
        Ei se jäykkä tuplajousi aina se paras ole. Mullakin oli (m10) jäykät tuplajouset ja oli ongelmia 8k rpm rajottimella. Singlejouset tilalle schrickiltä ja problem kaput. Ei katkeillu enää keinut vaikka kuinka anto räkii rajottimelle
        Schrickin jouset varmaa eroo aika paljon m52 single jousistakin, varmasti sais schrickiltä m52 kanteenki vaikka minkälaiset jouset.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by mige95 View Post
          Jos käyttäisin vakio nokkia vaihtaisin heti m52 jouset tilalle mutta jyrkäkiksi hiotuilla nokilla kuvittelen jäykempien tupla jousien olevan paremmat. Paitsi jos ne jouset katkoo noita 6mm venttiileitä.
          No hiomalla ei saada tehtyä jyrkkiä nokkia kuin poikkeustapauksissa, 99% kaikista hiotuista nokista on loivemmilla rampeille kuin aihio josta ne on hiottu ja syykin lienee ilmiselvä. Toisaalta virinokan ei tarvitse olla yhtä jyrkillä rampeilla kuin vakionokan jossa päästö ja kulutustavoitteet pitävät aukioloajan mahdollisimman lyhyenä ja edes jonkinlaisen tehon saamiseksi ulos rampit pitää tehdä niin jyrkiksi kuin ikinä mahdollista. Eli siis hiottu virinokka kestää vakioilla venajousilla yleensä huomattavasti korkeammille kierroksille kuin vakionenä.

          Ja jousen jäykkyys on toissijaista, jousen tärkein ominaisuus on että se saa venttiilin suljettua ja pidettynä suljettuna ilman että venttiili pomppaa takaisin auki. Silloin kun venajousi epäonnistuu em. tehtävässä venttiilin katkeaminen on lähellä, jo kauan ennen tätä toki teho laskee.....

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            Originally posted by naukkis View Post
            No hiomalla ei saada tehtyä jyrkkiä nokkia kuin poikkeustapauksissa, 99% kaikista hiotuista nokista on loivemmilla rampeille kuin aihio josta ne on hiottu ja syykin lienee ilmiselvä. Toisaalta virinokan ei tarvitse olla yhtä jyrkillä rampeilla kuin vakionokan jossa päästö ja kulutustavoitteet pitävät aukioloajan mahdollisimman lyhyenä ja edes jonkinlaisen tehon saamiseksi ulos rampit pitää tehdä niin jyrkiksi kuin ikinä mahdollista. Eli siis hiottu virinokka kestää vakioilla venajousilla yleensä huomattavasti korkeammille kierroksille kuin vakionenä.

            Ja jousen jäykkyys on toissijaista, jousen tärkein ominaisuus on että se saa venttiilin suljettua ja pidettynä suljettuna ilman että venttiili pomppaa takaisin auki. Silloin kun venajousi epäonnistuu em. tehtävässä venttiilin katkeaminen on lähellä, jo kauan ennen tätä toki teho laskee.....
            No niimpäs onkin, piti oikee kattoa kuvia että huomas jyrkkyys eron vakion ja hiotun nokan välillä, hiotussa rampit kaarevat kun vakiossa on melkein suorat sekä nenä pyöreempi, perusympyrän pienentyminen hämäs. Mites ne s50 tuplajouset en löytänyt kunnon speksejä niistä ? ebaysta sais käytettyjä edullisesti. realoem näyttää että niitä jousia käytetty myös s14&s38 moottoreissa.
            Last edited by mige95; 20-06-2017, 23:21.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Nv jouset

              Nonii koneistamolta tuli tietoja noista nv tuplajousista, lepopaine 35kg ja 11.5mm nostolla 105kg kuorma.

              Olivat sitä mieltä että lepopaine ei ole liikaa 6mm venttiilille.
              Last edited by mige95; 07-08-2017, 21:46.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                Originally posted by mige95 View Post

                Riittää mulla on 11.45mm nostoa nv tuplajousilla, 6mm venttiilit ja s50 retainerit.
                S50B30 koneen vakio retkut ?



                Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Osku View Post

                  Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.
                  M5x:ssähän ongelma on olematon, nokka-akselipukista voi tasohioa halutun määrän tavaraa mäkeen. Toinen vaihtoehto on upottaa venoja kanteen jos kannen tekee kuitenkin, vähän lisää porttausta mutta saapahan varoja työstää palotiloja.

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    Originally posted by naukkis View Post
                    M5x:ssähän ongelma on olematon, nokka-akselipukista voi tasohioa halutun määrän tavaraa mäkeen. Toinen vaihtoehto on upottaa venoja kanteen jos kannen tekee kuitenkin, vähän lisää porttausta mutta saapahan varoja työstää palotiloja.
                    Mulla on kansi kiristetty jo,ei viittis turhaan avata tota cooperringiä enää ni tuo venttiilien upottaminen on tässä vaiheessa jo haudattu idea.

                    Tota nokkapukkien madaltamista tossa jo mietiskeltiin tallilla,
                    riittää varmaan kiristimessä varat jos pukkia madaltaa 1mm pohjasta jolloin nostimien pitäs teoriassa pystyä kompensoimaan tuo perusympyrän muutos :think

                    Tosta on varmaan jollakin kokemusta että missä vaiheessa se nostimen sielu jää liian ulos ja aiheuttaa ongelmia?
                    Last edited by Osku; 21-06-2017, 20:05.
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Kyllä sen nostajan pitäisi toimia niin pitkään kun vara siellä riittää, eli se lukkorengas ottaa kiinni paininkuppiin. Jotkut kuulemma ottaa sen lukkorenkaankin pois, niin saapi tulemaan nostajan pitemmälle...
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Osku View Post
                        S50B30 koneen vakio retkut ?



                        Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.
                        S50b32 retainerit, mulla on/oli 2mm lashcapit 6mm venttiilin päällä kyllä ne tuntu ihan tukevilta, ei mitää ongelmaa ainakaa sen 700km aikana, laitoin locktiten 638:sia tipan lashcappeihin ettei nyt asennuksen aikana ainakaa karkaa.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Onko kukaan sovittanut S54 venajousia ja retkuja Vanoskanteen?
                          Olis tossa edullisesti tarjolla S54 koneesta orkkis tuplajouset,ei vaan äkki googlaamalla löytäny mitään mittatietoja.
                          Tutkin tallilla tota nokan perusympyrän tuoman etäisyysongelman ratkomista pukkeja koneistamalla,ei ilmeisesti oo muuta ongelmaa kun toisioketjun laahainta pitää hieman alapuolelta muokata matalammaksi.
                          Millin puoltoista melkeinpä uskaltaa pukeista ottaa huoletta pois,jakoketjun kiristimessä näyttäis varat riittävän kyllä.
                          Täytynee järsiä yks pukkipari ja testata tuo homma.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Osku View Post
                            Onko kukaan sovittanut S54 venajousia ja retkuja Vanoskanteen?
                            Olis tossa edullisesti tarjolla S54 koneesta orkkis tuplajouset,ei vaan äkki googlaamalla löytäny mitään mittatietoja.
                            Lienevät paljon pitemmät kuin M5x-jouset eli no go. Ovat myöskin mekaaniselle sormivenakoneistolle tehdyt joten aukipaineet lienevät reippaasti pienemmät kuin M5x:n jouset.

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              Jouset

                              Mä tilasin ebaystä käytetyt s50 jouset, oli lähes ilmaset. Niistä katsotaan myös lepopaine ja puristus jäykkyys. Jos ne sopii paremmin kokoonpanoon ku nv jouset niin käytetään niitä sitten.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Ebay ja käytetyt/uudet osat ilman 100% varmuutta alkuperästä voi tulla kalliiksi.



                                Toi paukahtaa kopio ARP pulttien pettäessä.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎