Ei se jäykkä tuplajousi aina se paras ole. Mullakin oli (m10) jäykät tuplajouset ja oli ongelmia 8k rpm rajottimella. Singlejouset tilalle schrickiltä ja problem kaput. Ei katkeillu enää keinut vaikka kuinka anto räkii rajottimelle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Osku
Yksi vaihtoehto olis NV tuplajouset ja CrMo retskut,tästä ei oo mitään tietoa että kestääkö ton nokkien noston verran painua kasaan pohjaamatta ja jäis vielä vähän varojakin.
Riittää mulla on 11.45mm nostoa nv tuplajousilla, 6mm venttiilit ja s50 retainerit.Last edited by mige95; 20-06-2017, 09:17.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostEi se jäykkä tuplajousi aina se paras ole. Mullakin oli (m10) jäykät tuplajouset ja oli ongelmia 8k rpm rajottimella. Singlejouset tilalle schrickiltä ja problem kaput. Ei katkeillu enää keinut vaikka kuinka anto räkii rajottimelle-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostJos käyttäisin vakio nokkia vaihtaisin heti m52 jouset tilalle mutta jyrkäkiksi hiotuilla nokilla kuvittelen jäykempien tupla jousien olevan paremmat. Paitsi jos ne jouset katkoo noita 6mm venttiileitä.
Ja jousen jäykkyys on toissijaista, jousen tärkein ominaisuus on että se saa venttiilin suljettua ja pidettynä suljettuna ilman että venttiili pomppaa takaisin auki. Silloin kun venajousi epäonnistuu em. tehtävässä venttiilin katkeaminen on lähellä, jo kauan ennen tätä toki teho laskee.....
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo hiomalla ei saada tehtyä jyrkkiä nokkia kuin poikkeustapauksissa, 99% kaikista hiotuista nokista on loivemmilla rampeille kuin aihio josta ne on hiottu ja syykin lienee ilmiselvä. Toisaalta virinokan ei tarvitse olla yhtä jyrkillä rampeilla kuin vakionokan jossa päästö ja kulutustavoitteet pitävät aukioloajan mahdollisimman lyhyenä ja edes jonkinlaisen tehon saamiseksi ulos rampit pitää tehdä niin jyrkiksi kuin ikinä mahdollista. Eli siis hiottu virinokka kestää vakioilla venajousilla yleensä huomattavasti korkeammille kierroksille kuin vakionenä.
Ja jousen jäykkyys on toissijaista, jousen tärkein ominaisuus on että se saa venttiilin suljettua ja pidettynä suljettuna ilman että venttiili pomppaa takaisin auki. Silloin kun venajousi epäonnistuu em. tehtävässä venttiilin katkeaminen on lähellä, jo kauan ennen tätä toki teho laskee.....Last edited by mige95; 20-06-2017, 23:21.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Nv jouset
Nonii koneistamolta tuli tietoja noista nv tuplajousista, lepopaine 35kg ja 11.5mm nostolla 105kg kuorma.
Olivat sitä mieltä että lepopaine ei ole liikaa 6mm venttiilille.Last edited by mige95; 07-08-2017, 21:46.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View Post
Riittää mulla on 11.45mm nostoa nv tuplajousilla, 6mm venttiilit ja s50 retainerit.
Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View Post
Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostM5x:ssähän ongelma on olematon, nokka-akselipukista voi tasohioa halutun määrän tavaraa mäkeen. Toinen vaihtoehto on upottaa venoja kanteen jos kannen tekee kuitenkin, vähän lisää porttausta mutta saapahan varoja työstää palotiloja.
Tota nokkapukkien madaltamista tossa jo mietiskeltiin tallilla,
riittää varmaan kiristimessä varat jos pukkia madaltaa 1mm pohjasta jolloin nostimien pitäs teoriassa pystyä kompensoimaan tuo perusympyrän muutos :think
Tosta on varmaan jollakin kokemusta että missä vaiheessa se nostimen sielu jää liian ulos ja aiheuttaa ongelmia?Last edited by Osku; 21-06-2017, 20:05.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostS50B30 koneen vakio retkut ?
Mulla muodostu nyt pahimmaksi ongelmaksi se kun perusympyrältä on hiottu 2.2mm pois tavaraa niin hydrauli nostin ei ilmeisesti pysty tota eroa enää korjaamaan,lash cappia ei saa tohon 6mm varren päälle tai en usko että se siinä pysyisi paikallaan kun siinä on viistottu melkein millin matkalta venttiilinpää.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Onko kukaan sovittanut S54 venajousia ja retkuja Vanoskanteen?
Olis tossa edullisesti tarjolla S54 koneesta orkkis tuplajouset,ei vaan äkki googlaamalla löytäny mitään mittatietoja.
Tutkin tallilla tota nokan perusympyrän tuoman etäisyysongelman ratkomista pukkeja koneistamalla,ei ilmeisesti oo muuta ongelmaa kun toisioketjun laahainta pitää hieman alapuolelta muokata matalammaksi.
Millin puoltoista melkeinpä uskaltaa pukeista ottaa huoletta pois,jakoketjun kiristimessä näyttäis varat riittävän kyllä.
Täytynee järsiä yks pukkipari ja testata tuo homma.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostOnko kukaan sovittanut S54 venajousia ja retkuja Vanoskanteen?
Olis tossa edullisesti tarjolla S54 koneesta orkkis tuplajouset,ei vaan äkki googlaamalla löytäny mitään mittatietoja.
Comment
-
-
Jouset
Mä tilasin ebaystä käytetyt s50 jouset, oli lähes ilmaset. Niistä katsotaan myös lepopaine ja puristus jäykkyys. Jos ne sopii paremmin kokoonpanoon ku nv jouset niin käytetään niitä sitten.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment