Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
-
-
Originally posted by mige95 View PostMännät tulee ainaki lähes 2milliä yli dekin, mitää kummosia overlappeja ei sit enää laitellakkaa, eikä männissä ole varaa niin paljoo syventää venttiili koloja, eli suht miedot nokat pitäs laittaa, sitte vielä onko toi 2mm mäntä yli dekin jo vähän liikaa sitä en tiedä :think
Ja tommoset TU männät isommilla venakoloilla tulossa. Toki noitakin varmaan joutuu syventään, mut se selviää kun pääsen mittaileen.Last edited by Pazi88; 07-09-2017, 11:19.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNäinköhän. Äkkiä laskettuna mäntä nousee 2.8 mm ylemmäksi ja muistaakseni b28:ssa jää n. 2mm alle dekin mäntä. Eli varmaan joku millin yli tulee. Mut kuten sanoin, en ole kerinny kokeileen osia lohkoon.
Ja tommoset TU männät isommilla venakoloilla tulossa. Toki noitakin varmaan joutuu syventään, mut se selviää kun pääsen mittaileen.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Mutta vaikka tuliskin, niin tuskin pienestä muotoilusta että mahtuu pyörimään on hirveästi haittaa. Puhutaan kummiskin millistä/parista. Venttiili osuminen mäntään ja liian tiukka paljerako taitaa olla suurimmat ongelmat, mitkä nyt on suht helposti ratkaistavissa. Nokkien ajoituksenkin kanssa voi pelata jos ei kärsi venakoloja tarpeeksi suurentaa. Männän ja venttiilin välinen rako eri kampuran asteilla on helppo mitata kun swappaa jotku random löysät jouset normi venajousien tilalle: https://www.youtube.com/watch?v=4s2X3VUwADALast edited by Pazi88; 07-09-2017, 11:49.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta vaikka tuliskin, niin tuskin pienestä muotoilusta että mahtuu pyörimään on hirveästi haittaa. Puhutaan kummiskin millistä/parista. Venttiili osuminen mäntään ja liian tiukka paljerako taitaa olla suurimmat ongelmat, mitkä nyt on suht helposti ratkaistavissa. Nokkien ajoituksenkin kanssa voi pelata jos ei kärsi venakoloja tarpeeksi suurentaa. Männän ja venttiilin välinen rako eri kampuran asteilla on helppo mitata kun swappaa jotku random löysät jouset normi venajousien tilalle: https://www.youtube.com/watch?v=4s2X3VUwADALast edited by mige95; 07-09-2017, 14:01.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNo joo tollee saa laitettua venttiilin ja männän välin aika tarkaks, eikös m42 koneen männissä ole puristus korkeus matalampi, jos en oo kattonu vääriä specsejä niin 135mm kankienkanssa m42 männät vois olla aika hyvät.
(m42 mäntä vasemmalla)
Eli niissä on tuommoinen kuppi keskellä mäntää mikä on just vääränlainen muotoilu, kun koitetaan hakea mahdollisiman korkeita puristuksia. Lisäksi tuon männän malli on tommonen vanhanaikainen ja painava iso jööti. Verrattuna vaikka huomattavasti nykyaikaisempaan m52/m54 mäntään. Ei yhtään hyvä juttu, kun männän nopeus kasvaa pidemmällä iskulla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPuristusten nosto nostaa koneen hyötysuhdetta eli vääntö(ja teho) kasvaa koko kierrosalueella, koneen lämpökuorma pienenee ja kulutus vähenee. Miinuksena se nostaa koneen nakutusherkkyyttä. Mut joku tommonen 10:1 -> 11.1 puristusten nosto ei järjettömiä tehoa nosta. Puhutaan tyyliin prosentista/parista. Netistä löytyy taulukoita joista katsoa.
Ja tuolta klikkaa Compression Ratio Influence.
Näyttäisi että jos nostaa 10.17 -> 11.0 niin nousee 2% tehot eli mun tapauksessa 4hp. Jos nostaa 11.5 eli 3% niin pääsisin hepalla yli tuon 250hp tehotavoitteen.
Mutta pakkohan tuo on silti tehdä joskus, kaikki kortit on käännettävä.
Comment
-
-
Mäntä
Aivan toihan on m50nv mäntä tyyliä, voihan niitä 2.8:sin mäntiä sorvata tarvittaessa, mutta vena koloille ei jää paljoo enää ainevahvuutta single vanoksen männissä on 7mm lakivahvuus.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostLöytyi parempi kuin taulukko, laskuri: http://www.bgsoflex.com/auto.html
Ja tuolta klikkaa Compression Ratio Influence.
Näyttäisi että jos nostaa 10.17 -> 11.0 niin nousee 2% tehot eli mun tapauksessa 4hp. Jos nostaa 11.5 eli 3% niin pääsisin hepalla yli tuon 250hp tehotavoitteen.
Mutta pakkohan tuo on silti tehdä joskus, kaikki kortit on käännettävä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMut katoppa jos nostaa 15 Ohkasempi kansipahvi on tosiaan helpoin ja halvin tapa nosta puristuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMut katoppa jos nostaa 15 Ohkasempi kansipahvi on tosiaan helpoin ja halvin tapa nosta puristuksia.
Yli millin paljerako taas ei ole niin optimaalinen kuin alle millin.
Myös palotilan muoto on erittäin merkittävä tuollaisessa konstruktiossa jos meinaa saada vielä jonkinlaisen ennakon tuolle moottorille ilman nakutusta.
Dynaaminen puristus olisi kiva saada myös järkevälle tasolle eikä minnekään 13 kieppeille, mitä taas väkisinkin noilla puristuksilla ja laimealla nokalla siitä tulee.
Suurempi hyöty olisi varmasti kun joku ammattilainen tekisi kanteen asiallisen porttauksen eikä ihmettelisi "4%"-hyötysuhteen kasvamista koska moottori on kuitenkin kanavarajoitteinen että nokkarajoitteinen suurempaan tehoon vakiohiluilla.
Kansi virtaamaan 150lps kantturoille hyvällä kanavanopeudella niin sieltä tulee se lähemmäs 20 villiä aasia ja hyötysuhde nousisi oikeasti. Samaten tulevaisuuden muutoksia tukisi eikä olisi rajoittava tekijä.
Comment
-
-
Originally posted by Joba View PostPaljerako pitää ottaa myös huomioon. Ns. venymät ja välykset kun laskee niin kiva olisi olla se 8 kymppiä männän ja kannen välissä. Varsinkin kun nuo oe-hilut painaa niin paljon.
Yli millin paljerako taas ei ole niin optimaalinen kuin alle millin.
Myös palotilan muoto on erittäin merkittävä tuollaisessa konstruktiossa jos meinaa saada vielä jonkinlaisen ennakon tuolle moottorille ilman nakutusta.
Dynaaminen puristus olisi kiva saada myös järkevälle tasolle eikä minnekään 13 kieppeille, mitä taas väkisinkin noilla puristuksilla ja laimealla nokalla siitä tulee.
Suurempi hyöty olisi varmasti kun joku ammattilainen tekisi kanteen asiallisen porttauksen eikä ihmettelisi "4%"-hyötysuhteen kasvamista koska moottori on kuitenkin kanavarajoitteinen että nokkarajoitteinen suurempaan tehoon vakiohiluilla.
Kansi virtaamaan 150lps kantturoille hyvällä kanavanopeudella niin sieltä tulee se lähemmäs 20 villiä aasia ja hyötysuhde nousisi oikeasti. Samaten tulevaisuuden muutoksia tukisi eikä olisi rajoittava tekijä.
Ja tässähän ei ole kyseessä mikään että "pitää" saada lisää tehoa. Sitä varten mulla on tuo turbo e30 minkä rinnalla jotku 20 hepan lisäykset on aika säälittäviä. Ihan vaan mielenkiinosta aiheeseen olen tuollasen moottorin kasaamassa, koska ainakin teoriassa sillä pitäis saada melko isot hyödyt vapariin. Eikä ole ainakaan minulla tiedossa vastaavia toteutuksia tai ainakaan että millaisia teho/vääntölukemia on saatu pihalle. Osat tuohon koneeseen on jo hyllyssä oottamassa ja onkohan n.500€ menny osiin. + toki läjä ylijäämä osia, niin miten lie riittääkö moinen summa edes kannen porttaukseen, millä minä rakennan kokonaan uuden moottorin.
Ja pikku nus nus, niin kannen porttaus ei paranna koneen hyötysuhdetta, vaan täytöstä.Last edited by Pazi88; 08-09-2017, 09:57.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Pazi88
Laitahan sit videota youtubee ku rupeet kasailee sitä vaparia-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment