Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -TT View PostMännänlaen vahvuudetkin olisi kiva teitää. Onko joku mitannut noita? Kuinka lähellä männänlakea on männänrengas tuossa B28 männässä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJeps, B30 on ohkasin muistaakseni männänlaelta :think
Mäntien madaltamisen jälkeen lopputulos näyttää varmaan about tältä:
Toki tuosta keskeltä mäntää ei tarvi ottaa tavaraa, eikä muutenkaan noin paljoa tarvi ottaa ja venttiilikoloja ehkä pitää suurentaa. Mut siis tommoset slaissit reunoilta pois.Last edited by Pazi88; 15-09-2017, 13:32.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by -TT View PostMännänlaen vahvuudetkin olisi kiva teitää. Onko joku mitannut noita? Kuinka lähellä männänlakea on männänrengas tuossa B28 männässä?Last edited by Skarpa; 19-09-2017, 16:23.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostTästä roadsportista on vissii videoita youtubessa, kiertää yli 10k, villi veikkaus että sen koneen sisuskalut on jotai muuta mitä täällä on specsailtu. Tosin kiertää nää ralli käytössä olevat s50:pitki paljon.
Risto Virtala kertoi moottorin kokoonpanosta, se on 2.8 rautalohkoon tehty, yllätys yllätys pyörivät osat eivät ole vakiokamoja. Schrickin tiukimmat nokat ja tietenkin kovat nostajat. Ei se nyt mitään sellaista ole mitä joku meistä ei voisi tehdä loppujen lopuksi. Kun vaan keräilee rauhassa osia ja tekee ensiksi suunnitelman ja sitten toteuttaa sen.
Esim nuo schrickin nokat on ihan samanhintaisia käytännössä ihan sama millä spekseillä ne ottaa. Ja kevyemmät venttiilit ja soveltuvat nostajat ym ei pitäisi pankkia räjäyttää. Tietysti jos sais kevyempää osaa kiertämään myös alakertaan niin varmasti fiksumpi setti...
Ymmärtääkseni myös se Larion laite on saman jengin rakentama. Eli ei muuta kun sinnepäin yhteyksiä, tuskin tieto maksaa.
Rafun auto: https://www.youtube.com/watch?v=jy8ls23fJGILast edited by Remotion; 15-09-2017, 22:03.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostSe kiersi 9500 rpm. Eikö Kihlman ostanut senkin?
Risto Virtala kertoi moottorin kokoonpanosta, se on 2.8 rautalohkoon tehty, yllätys yllätys pyörivät osat eivät ole vakiokamoja. Schrickin tiukimmat nokat ja tietenkin kovat nostajat. Ei se nyt mitään sellaista ole mitä joku meistä ei voisi tehdä loppujen lopuksi. Kun vaan keräilee rauhassa osia ja tekee ensiksi suunnitelman ja sitten toteuttaa sen.
Esim nuo schrickin nokat on ihan samanhintaisia käytännössä ihan sama millä spekseillä ne ottaa. Ja kevyemmät venttiilit ja soveltuvat nostajat ym ei pitäisi pankkia räjäyttää. Tietysti jos sais kevyempää osaa kiertämään myös alakertaan niin varmasti fiksumpi setti...
Ymmärtääkseni myös se Larion laite on saman jengin rakentama. Eli ei muuta kun sinnepäin yhteyksiä, tuskin tieto maksaa.
Rafun auto: https://www.youtube.com/watch?v=jy8ls23fJGI
Nokat on mittatilaus nokat schrickiltä niitä ei voi ostaa
taitaa olla Lariolla eri moottorin rakentajia
Comment
-
-
Tossa on B28 mäntä leikattuna parista eri kohdasta. Männän laki on paksunee reunoille, niin venttiilinkolot ei juurikaan vaikuta paksuuteen. Ja taitaa se paljealueen madalluskin jäädä aika hyvin tonne paksummalle alueelle. Tietty jos venttiilinkoloja joutuu syventämään niin sitten se on ohuin kohta.
Comment
-
-
Tulipa käytettyä tuo oma nykynen moottori penkissä, että siitä ois ne oletut 240(+?) tehot saanu paperille vaan mitä sitä p*skaa...
Herra jumala mikä vuoristorata tuo vääntö on ja vain 229 heppaa. Ja koska nuo kierrokset on vähän jiirissä, niin 300-310Nm on oikeampi lukema väännölle.
Jotain erikoista tolle koneelle on nyt ihan vasta tapahtunut, kun keväällä vääntökäyrä oli vielä tuon keltaisen käppyrän muotoinen. Ei tuokaan optimi, mutta ihan ok suora kummiskin. Noilla nokkien ajotuksella ja on/off vanoksella en saanu suorempaa.
Kävin tempaseen penkin jälkeen login ja joo tuo vääntönotko näkyy sielläkin:
Joku on nyt kesän aikana menny rikki tuosta koneesta, kun tuo vääntö/ kuorma on menny tommoseksi vuoristoradaksi. Ja ilmamääräkin jää yläpäässä vajaaksi. Tuo ylemmän kuvan tummemman vihreä käppyrä on se samalla maf käppyrällä tehty veto mikä on nytkin sisässä, eli max ilmamäärä on kesän aikana tippunut ~710 -> ~680 kg/h. Mahdollinen koneen kuluminen tai maffin "kuluminen" ehkä selittäisi tuon mutta kun tuo kuorma/vääntökäppyränkin muoto on noin muuttunut, niin oisko mulla päässy nokat pyörähtään. :think Mut Vanos asteet on edelleen samat, eli korkeintaan pakonokassa olis muutosta. Outoa Jotakin tuossa on nyt menny pieleen ja ainakin jakopää rämähtelee tosi pahan kuulosesti kun löysää kaasun kierroksilta. Ehkä tolle lähes 400tkm rullatulle koneelle alkaa tulla kilometrit täyteen...
No miksi tämän nyt postasin, niin lähinnä sen takia että näätte miten noiden logien kuorma ja ilmamäärä käppyrät vastaa hyvin koneen vääntö ja tehokäppyröiden muotoa (jos vain ennakko ja seos on kohdillaan). Ja toki sekin tässä on havaittavissa että vakio puristeisessa koneessa ei e85:llä saa tehoetua. Se vaatii enemmän puristuksia.Last edited by Pazi88; 19-09-2017, 16:02.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Jarpeli View PostOletkos sattumoisin säätänyt vanosta myöhäsemmälle ja nyt olisi liikaa overlappia ja lisäksi jos vanos on nyt myöhäsemmälle saattaisi sielä olla liikaa ennakkoakin tuossa montussa.Last edited by Pazi88; 19-09-2017, 16:55.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kovasti ainakin nopsaa katottuna näyttää samalta kun tuo oma kun vanos oli miten sattuu.
Mutta tuohon viinalla ajoon vielä. Omassa näin jälkikäteen ajateltuna oli viinalla liikaa ennakkoa vaikkei sitä ollut kun asteen pari enemmän. Mutta karkeasti, missä oli enemmän ennakkoa vrt bensa oli siinä myös vähemmän tehoa. Mitäs jos raakasti koittais bensa ennakoilla ajaa viinalla.
Edit: Putoaisko pasilla nyt tuon notkahuksen takia erikohdalle karttaa ja siinä olisi jokin pielessä.Last edited by Jarpeli; 19-09-2017, 17:58.
Comment
-
-
Ilmeisesti M50B25 non vanos todellinen korjaamaton puristussuhde 1.75mm pahvin ja tehdaskuntoisen kannen kanssa (=ei laskettu) on alle 10:1 luokkaa?
Tulokseksi sain ite n. 9:1 B25NV kannen kanssa ja n. 9,6:1 B20NV kannen kanssa.
Männät tulee 0,6mm yli tiivistepinnan.
Tuossa siis ns. kaikki huomioituna laskennallisesti.
Pitäisi kone irroittaa, jotta saisi mitattua tulpanreiästä tilavuuden suoraan.
Vaan sitä varten en pelkän mielenkiinnon vuoksi lähde tekemään.
B25 vanos männillä sais kyllä sopivilla kiertokangilla puristukset helposti yli 11:1.
Comment
-
Comment