Tai sitten vaan vakiokankiin epäkesko yläsilmä jolla saa mäntää ylemmäs ja viistää männästä vähän reunoja tarvittavan määrän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juho_ View PostIlmeisesti M50B25 non vanos todellinen korjaamaton puristussuhde 1.75mm pahvin ja tehdaskuntoisen kannen kanssa (=ei laskettu) on alle 10:1 luokkaa?
Tulokseksi sain ite n. 9:1 B25NV kannen kanssa ja n. 9,6:1 B20NV kannen kanssa.
Männät tulee 0,6mm yli tiivistepinnan.
Tuossa siis ns. kaikki huomioituna laskennallisesti.
Pitäisi kone irroittaa, jotta saisi mitattua tulpanreiästä tilavuuden suoraan.
Vaan sitä varten en pelkän mielenkiinnon vuoksi lähde tekemään.
B25 vanos männillä sais kyllä sopivilla kiertokangilla puristukset helposti yli 11:1.
Comment
-
-
Esim.
Sylinterin tilavuus = 416cc
Palotila = 35cc
Kannentiivisteen halkaisija = 84,5mm, paksuus 1,75mm
Männät tulee 0,6mm yli tiivistepinnan (voi unohtaa tämän, ja käyttää kannentiivisteen paksuutena 1,15mm)
Männän "kupin" tilavuus = n. 10cc
Eli:
35cc + (8,45 / 2 = 4,225^2 x pii (3,14) x 0,115 = ~6,45cc ((pyöristetty sadasosien tarkkuuteen))) + 10cc = 51,45cc
(416 + 51,45) / 51,45 = 9,086
Toki tuohan ei ole yhtä tarkka kuin mitata palotilan tilavuus mäntä @ YKK..
Mut noin tuli tuo "n. 9:1 puristussuhde".
Voihan sekin olla, että jossain kohtaa on tullut ajatus-/mittavirhe ja sit on koko pakka sekaisin.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostEsim.
Sylinterin tilavuus = 416cc
Palotila = 35cc
Kannentiivisteen halkaisija = 84,5mm, paksuus 1,75mm
Männät tulee 0,6mm yli tiivistepinnan (voi unohtaa tämän, ja käyttää kannentiivisteen paksuutena 1,15mm)
Männän "kupin" tilavuus = n. 10cc
Eli:
35cc + (8,45 / 2 = 4,225^2 x pii (3,14) x 0,115 = ~6,45cc ((pyöristetty sadasosien tarkkuuteen))) + 10cc = 51,45cc
(416 + 51,45) / 51,45 = 9,086
Toki tuohan ei ole yhtä tarkka kuin mitata palotilan tilavuus mäntä @ YKK..
Mut noin tuli tuo "n. 9:1 puristussuhde".
Voihan sekin olla, että jossain kohtaa on tullut ajatus-/mittavirhe ja sit on koko pakka sekaisin.
Comment
-
-
Joo oma moka.
Männän kuopan tilavuus vaan etsitty netin syövereistä (10cc kahdella eri foorumilla mainittu), kun ei iteltä löytynyt suoraan muovi/pleksilevyä tms. minkä avulla mittais tarkasti sen kuopan ite.
Eli hyvä kun korjasit naukkis !
Piti saada hattu takas lohkon päälle, ni sen tarkemmin en lähteny mittailemaan..
Tuossa yks toine m50b20 kansi ja jokunen m50b25 vanos+nv kansi pyörimässä, niin voi mittailla tarkemmin.
35cc sain ite tuolle m50b25nv kannelle ja n. 30cc m50b20.
Lienevät aika +/-2cc mittoja..
Elikkäs nyt m50b20(nv) hattu m50b25nv alakerran kaverina, niin puristukset +11:1 luokkaa.
Sen verran nyt testattu, että vetää hyvin 2,5l kutoskoneeksi.
Paha mennä sanomaan, onko sitten enemmän voimaa kuin omalla kannellaan (en oo testannut, kun kansi vikaisena ostin)
B20 kannelle ei muuta tehty, kuin "kevyehköä" imukanavien muokkausta.
Ei sovitettu non vanos imusarjaan kun en sitä kokenut millään tapaa järkeväksi... paras ois varmaa laittaa m52 imusarja.
Ja visko poistettu (sen tuulitunneli johonkin kadonnut jonkun ex-omistajan toimesta), ja korvattu sähköflektillä (tälle tehty lasikuidusta oma "kotelonsa")
Tarkoitus olisi ehkä 2-3vkon päästä käyttää AMW:lla penkissä jos/kun auto noin muuten valmis (muuta tekemistä riittää varsin mukavasti)..
Mielellään tekisin muitakin muutoksia, mut hyvin rajallinen aika voi muodostua jonkinlaiseksi esteeksi.
Esim. pakosarjat (pipemax), putkisto uusiksi, isommat suuttimet+E85.. nokat tuossa varmasti rajoittaa ja vakio ecu kartat.
Mitä muuten on nokkien hionta maksanut jos joku "lähi aikoina" käyttänyt jollain hiottavana?
Jotain 100-150€ / kpl hintoja nähnyt, mut näinköhän nuo sit enään pitää paikkansa??Last edited by Juho_; 13-10-2017, 20:11.
Comment
-
-
180€/nokka oli virtasen maurilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
s50 öljynsuodatinjalka
Tuli ostettua s50 öljynsuodatinjalka, että saa lauhduttimelle öljylahdöt, jalassahan ei ole vanokselle lähtöä paikka josta vakio jalassa lähtee vanokselle on tässä anturi paikka ja anturin siihen haluanki (öljynlämpö) joten voikohan alempaa kuusiokolo tulpasta ottaa öljynlähdön vanokselle, paikka eroaa vakio paikasta siten että siihen "kammioon" tulee öljy suoraa öljypohjasta joka on menossa suodattimelle kun vakio paikka on ylemmässä "kammiossa" johon öljy tulee suodattimen jälkeen? Varmasti oikeaoppinen tapa ottaa aina öljynlähtö suodattimen jälkeen eli silloin pitäisi tehdä esim haaroitus ö-paine anturin paikasta johon laittaisi molemmat anturit.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Pazi sullakos oli tälläinen tulossa turboon: https://www.j-spec.se/motor/motor/in...d_grp-s1%2F505
?
Onko tuollaisesta mitään hyötyä vaparikoneessa?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPazi sullakos oli tälläinen tulossa turboon: https://www.j-spec.se/motor/motor/in...d_grp-s1%2F505
?
Onko tuollaisesta mitään hyötyä vaparikoneessa?
Ylipaineistettuna tuon j-specin imusarjan huono puoli on se että imutorvet on kuitenkin vedetty vaparityyliin jonkinverran sisään kammioon, kun parempi olisi että ne olisivat tasan plenumin kanssa. Merkitys kuitenkin varmaan aikalailla mitätön, sanoisin että yhtä mitätön kuin M50/M52-imusarjan ylipaineella tuleva epätasainen sylinteritäytös.
Vapariin kun tuon heität niin menee satavarmasti huonompaan suuntaan. :thinkLast edited by Supra^; 29-10-2017, 02:11.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPazi sullakos oli tälläinen tulossa turboon: https://www.j-spec.se/motor/motor/in...d_grp-s1%2F505
?
Onko tuollaisesta mitään hyötyä vaparikoneessa?
Ja eikait se m50 imusarjan epätasainen täytös ole niinkään ongelma ole ollut. Mulla ainakin varsinen ongelma oli ihan liian rikkaalla olevat seokset, kun säädöt oli päin persettä. Mutta sama kait sitä on koittaa parantaa, jos se on helposti tehtävissä. Tuo ruottin poikien hässäkkä ei oo kuin 400€ posteineen, niin ei oo hinnalla pilattu. Vähän kun googlaileen, niin vastaavistahan joutuu monesti maksamaan toista tonnia (lukuunottamatta niitä kiillotettuja kiinalaisia, joissa näyttää runneritkin olevan eri mittaisia )
EDIT jos jotain kiinnostaa, niin tuossa on vähän lähikuvia itse saapuneesta tuotteesta:
Jos tekisin itse vastaavan, niin ei se noin hyvältä tulisi näyttämään Sit toki on vielä selvittämättä, että istuuko tuo sinnepäinkään.Last edited by Pazi88; 29-10-2017, 06:44.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment