Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Kieltämättä tämä kävi itselläkin mielessä jo tilata kun hinta on murto-osan siitä mitä muut vastaavat kunnolliset, ja kyllähän tuo pasi ihan laadukkaalta näyttää. Odottelen ensi kesän kokemuksia noista, ja saatan sitten itsekin tilailla. Lähinnä reiluists ylipaineista johtuva mahdollinen sauman murtuminen huolettaa...
    Plussana tuossa mielestäni se, että orkkis kaasuläppäkin on melkein plugnplay. Mites suutintukki, meneekö orkkis/nuke heittämällä?

    Tässä on laadukas kiinasarja:



    Voin vaan kuvitella miten hyvin tuo toimii ennenkuin alkaa ahtamaan, jos silloinkaan
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Joo just tommosta kiinalaista tarkotin. Se kato pelaa joka kierrosalueella, kun aina jollekkin pytylle sattuu runnerin resonanssitaajuus

      Ymmärsin että orggis suutintukki passais. Ja orggis kaasuläppä kans. Toki joutuu kyl poraamaan reijät läppärungosta isommaksi, kun tossa on x-syystä isommat pultinreijät. Eipä tossa muuta vikaa vaikuttais olevan, kuin et koneistuslastuja pitää rapata pois sieltä täältä.
      Last edited by Pazi88; 29-10-2017, 08:59.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • anteroro
        BTCF Member
        • Jan 2009
        • 434
        • oulu

        Mulla on tuommonen jspecin sarja ollut viimekesän. Suuttimien koloista sai muutaman lastun viilailla pois. Vakio imusarjalla en oo tuolla ajanut niin ei oo mihin verrata. Painetta on ollu 1.65bar ja ainaki on läjässä pysynyt

        Orkkis kaasuläpän pitäs passata mutta laitoin suoraan m30 läpän kun siihen passaa suoraan 3" ahtoputki.



        E30 325 M-tech II DCT
        9.97s/238kmh

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          M52b28 kansi

          Tuli kansikin takaisin kovien nostajien kanssa ja uudelleen hiottujen nokkienkanssa 1mm->1mm 253° nostoa 11.6mm, vanoksen liike rajoitettu puoleen alkuperäisestä, jouset s50b32.
          Kanavia joku joskus tehny, pakokanavat avarrettu s50 pakosarjoille sopivaksi. Imupuoli s50b32 läppikset, b30 imutorvet, plenumi, ilmansuodatin kotelo ja maf korvattu 3.5" alu putkenpätkällä.

          Alakerta 3155cc
          Laskettu Staattinen puristus-suhde pikkusen alta 14:1.

          Katsotaan mitä näillä eväillä saadaan paperille.
          Last edited by mige95; 12-03-2018, 09:08.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11098
            • Oulu

            Luulis noilla spekseillä jo löylyä löytyvän sen 300 hepan eestä ja ylikin. Omat männät lähti just koneistettaviksi. Loppujen lopuksi niistä lähtee vain 0.8 mm vähän reunoilta, millä pitäs mahtua pyörimään kannen puolesta, eikä puristukset tipu kauas 15:1:stä. Venojen auki mahtuminen on vielä kysymysmerkki mutta se selviää sit koekasauksessa kokeilemalla.
            Last edited by Pazi88; 13-11-2017, 22:25.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • micke_
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1154
              • Lojo

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jos tekisin itse vastaavan, niin ei se noin hyvältä tulisi näyttämään Sit toki on vielä selvittämättä, että istuuko tuo sinnepäinkään.
              Näppärästi sujahti paikalleen ainakin e30 korissa, ja vakio jarrutehostajalla. Ei valittamista, hintaisekseen hieno tuote
              E24 ///M635CSI
              E61 520d LCI
              Ex: E30 1006hv/1161nm
              ig: m1ckee_

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 909
                • Jyväskylä

                Taidan tilata kans tollasen niin saadaan selvyys miten istuu e34 koriiin.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5258
                  • Pirkkala

                  Mielenkiinnolla seurailen näitä vehkeitä missä oikeesti kunnon puristukset.

                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Luulis noilla spekseillä jo löylyä löytyvän sen 300 hepan eestä ja ylikin. Omat männät lähti just koneistettaviksi. Loppujen lopuksi niistä lähtee vain 0.8 mm vähän reunoilta, millä pitäs mahtua pyörimään kannen puolesta, eikä puristukset tipa kauas 15:1:stä. Venojen auki mahtuminen on vielä kysymysmerkki mutta se selviää sit koekasauksessa kokeilemalla.
                    No luulis kun vertaa alpinan ja s moottoreiden specseihin tuota, mutta penkkiin menoa odotellessa. Mulla oli viimeks 2.8:sin mäntien venakoloja syvennetty noin 3mm ja ne tuli 1mm yli dekin, vakio pahvilla oli ykk:s reilu 6mm venttiilin ja männän välissä.

                    Nyt tälläiset kolbenschmidt männät koneessa, kuten lohko kuvasta huomaa männistä on jyrsitty imu ja pakopuolelta pois eli tehty palotilan muotoa, näin saatii paljerako minimissäänkin kannentiivisteen verran.

                    Mitähän painaa öljyntäyteinen 35mm hytikkanostaja, puntaroin tuon kovaksimuutetun, sillä oli 61g painoa

                    Mikähän firma päijät-hämeen lähettyvillä näitä kdfi:tä säätää edes, yksi pulju ainakin on kieltäytynyt syystä että kdfi käyttää kuulemma laittomasti megasqruittii.?
                    Last edited by mige95; 12-03-2018, 09:08.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Jyke koo
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 399
                      • Tampere/Hämeenlinna

                      Originally posted by mige95 View Post
                      No luulis kun vertaa alpinan ja s moottoreiden specseihin tuota, mutta penkkiin menoa odotellessa. Mulla oli viimeks 2.8:sin mäntien venakoloja syvennetty noin 3mm ja ne tuli 1mm yli dekin, vakio pahvilla oli ykk:s reilu 6mm venttiilin ja männän välissä.

                      Nyt tälläiset kolbenschmidt männät koneessa, kuten lohko kuvasta huomaa männistä on jyrsitty imu ja pakopuolelta pois eli tehty palotilan muotoa, näin saatii paljerako minimissäänkin kannentiivisteen verran.

                      Mitähän painaa öljyntäyteinen 35mm hytikkanostaja, puntaroin tuon kovaksimuutetun, sillä oli 61g painoa

                      Mikähän firma päijät-hämeen lähettyvillä näitä kdfi:tä säätää edes, yksi pulju ainakin on kieltäytynyt syystä että kdfi käyttää kuulemma laittomasti megasqruittii.?
                      Ai että mielenkiinnolla odotan tätä Onko sulla jo nokkapukit muokattu? Kuvaa? Mihin dynaaminen puristussuhde asettuu noilla nokilla? Eilen kanssa omaa projektia foorumille päivitin ja pohdinnan alla että tekeekö miedot nokat vai kaikista "rajuimmat" kun samaan rahaan niitä hioskelee enemmänkin
                      Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                      Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11098
                        • Oulu

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Mikähän firma päijät-hämeen lähettyvillä näitä kdfi:tä säätää edes, yksi pulju ainakin on kieltäytynyt syystä että kdfi käyttää kuulemma laittomasti megasqruittii.?
                        Ompa taas hommaa. Joo onhan se lisenssiehtojen vastainen, mut ihan niinkuin säätämättä jättäminen korjais asian. Ei vissiin raha kelpaa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Ompa taas hommaa. Joo onhan se lisenssiehtojen vastainen, mut ihan niinkuin säätämättä jättäminen korjais asian. Ei vissiin raha kelpaa
                          Melko naurettavaa touhua kun kyse on satunnaisista harraste autoista, on vissii varaa valita asiakkaat no ajattelin alottaa harisesta kyselee säätöpaikkoja :think

                          Jyke koo:
                          Nokkapukit poras auki ja vanoksen muokkas sama kaveri joka nokatkin hioi. Kerran sitä dynaamista purkkarii koitin laskea ja varmaa se olis jotakin 11.5-12:1? Nokkien valintaa vaikuttaa aika radikaalisesti juurikin ne puristukset ei varmaa muuten vakiomoottoriin kannata niitä hurjimpia laitella, muutenki hydraulisia nostajia käytettäessä tarvitsee ne sitten lashcappejä. Pazillahan on siinä turbossa ne bolt on miedommat nokat mitkä menee vakio ajoituksillakin, nämä ovat varmaa parhaat nokat vakio moottoriin.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Jyke koo:
                            Nokkapukit poras auki ja vanoksen muokkas sama kaveri joka nokatkin hioi. Kerran sitä dynaamista purkkarii koitin laskea ja varmaa se olis jotakin 11.5-12:1? Nokkien valintaa vaikuttaa aika radikaalisesti juurikin ne puristukset ei varmaa muuten vakiomoottoriin kannata niitä hurjimpia laitella, muutenki hydraulisia nostajia käytettäessä tarvitsee ne sitten lashcappejä. Pazillahan on siinä turbossa ne bolt on miedommat nokat mitkä menee vakio ajoituksillakin, nämä ovat varmaa parhaat nokat vakio moottoriin.
                            Nuo virtasen maurin hiomat 260 10,4/9,5mm nokat tuntuu pelaavan hyvin vakio nostajilla. Ei oo mitään ongelmaa ollu sen puolesta. Äänetkin alkaa vaparina olemaan sprittiautoluokkaa: https://www.youtube.com/watch?v=YZWdk19ZJng

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • meteor
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 123
                              • Hämeenlinna

                              [QUOTE=mige95;3954949]Melko naurettavaa touhua kun kyse on satunnaisista harraste autoista, on vissii varaa valita asiakkaat no ajattelin alottaa harisesta kyselee säätöpaikkoja :think

                              Kysyppäs W-dyno ja unohda harinen.

                              Comment

                              • bmw89
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 565
                                • Ulvila

                                harisella ainakin oma kdfi säädettiin 2015.
                                -E30 "316i"

                                ex. e46 328i,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎