Originally posted by Bimmer145
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bimmer145 View PostMistä porukka tilannu/teetättänyt turbo pakosarjoja e36 m50/m52? Tai tekeekö joku foorumilainen rahaa vastaan? Turbo eteen ylös.
Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostKäytän M52 bensakiskoa, jonka letkulähdöissä on pikaliitännät. Saako jostain ostaa pikaliittimiä, joissa olisi toisessa päässä letkukara perus polttoaineletkulle, vai askartelenko sikit kiskon putkien päihin?
En kyllä vaan osaa sanoa mikä koko on oikea :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostFinjectorilta saa tämmösiä: https://www.finjector.com/fin/pikaliittimet-247
En kyllä vaan osaa sanoa mikä koko on oikea :think
Jesh, kiitoksia. Toi 7,9mm se lienee, mutta pitää vielä mittailla.
Comment
-
-
Jos kaikkien runkolaakerien välykset osuu speksiin, niin onko syytä huolestua siitä, että yksi poikkeaa muista? Kaikkien muiden laakerien välys on 0,04 +-pari tuhannesosaa, mutta takimmaisessa laakerissa 0,025.
Pitänee vielä tehdä tarkistusmittaus.Last edited by Skarpa; 10-01-2019, 12:07.
Comment
-
-
Noo jos mä oon ilman mittailuja nakannu vaan uudet laakerit paikalleen ja rajotinta vasten niin en huolestuis tommosesta heitosta. Tieto lisää tuskaa 😀 mun avossa oli kuitenki yhessä kk laakeriliuskat satunnaisesti päällekkäinkin ja kaula kulunu 0.55mm alikokoon tämän johdosta. Mutta "toimivana" sen purkasin. Takas ei kyllä oikein mikään muu kun männät enää mene jostain syystä yli 3000km se kilkattaen jakso mennä. Tyhjäkäynnillä ö-painevalo syttyi aina. Semi riskillä vaan ajelin kunnes antautuu mutta ei se vaan hajonnu. Kaulojen yleisilmeestä sen aika hyvin pystyy päättelemään. Virikoneessa tietenkin kannattaa tarkistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJos kaikkien runkolaakerien välykset osuu speksiin, niin onko syytä huolestua siitä, että yksi poikkeaa muista? Kaikkien muiden laakerien välys on 0,04 +-pari tuhannesosaa, mutta takimmaisessa laakerissa 0,025.
Pitänee vielä tehdä tarkistusmittaus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuskin haittaa mitään. Mutta ootko varma että laakeriliuskat istu kunnolla paikalleen?
Originally posted by pazq View PostNoo jos mä oon ilman mittailuja nakannu vaan uudet laakerit paikalleen ja rajotinta vasten niin en huolestuis tommosesta heitosta. Tieto lisää tuskaa mun avossa oli kuitenki yhessä kk laakeriliuskat satunnaisesti päällekkäinkin ja kaula kulunu 0.55mm alikokoon tämän johdosta. Mutta "toimivana" sen purkasin. Takas ei kyllä oikein mikään muu kun männät enää mene jostain syystä yli 3000km se kilkattaen jakso mennä. Tyhjäkäynnillä ö-painevalo syttyi aina. Semi riskillä vaan ajelin kunnes antautuu mutta ei se vaan hajonnu. Kaulojen yleisilmeestä sen aika hyvin pystyy päättelemään. Virikoneessa tietenkin kannattaa tarkistaa.
Aika mietoa viriä rakennetaan tässä kohtaa, mutta koitan tehdä huolella ja tulevaisuudessa on kyllä tarkotus päivittää nokkia ja puristusta aika paljon järeämpään suuntaan. Männät mennee siinä kohtaa vaihtoon.Last edited by Skarpa; 10-01-2019, 15:56.
Comment
-
-
Miten mittasit?
Plastigauge (tms.) vai mikrometrillä?
Ite oon alkanut käyttämään vain mikrometriä käyntivälyksiä mitatessa.
Käytännössä vähemmän työläs, nopeampi ja tarkempi kuin plastigaugella mittailla välyksiä (kampiakselin/kiertokangen laakerit).
Samalla mittaa paljonko heittoa pesissä (tuskin, mut kiertokanget mahdollisia). Okei runkolinjaa ei onnistu mittaamaan, joka olis kans ihan jees.. jonka heitosta voi plastigauge mittaustulokset mahdollisesti kieliä.
Ite oon mitannut jälkeenpäin yhen koneen kiertokankien alapesät.
Ihan pelkästä mielenkiinnosta mikä on lähtökohtana.
Totesin sitten mittauksien jälkeen, et luultavasti niiden kiertokankien joku edellinen omistaja tainnut sekoitella alapukkeja... 2 merkittävästi kieroa oli, joista toisessa oli heittoa kympin verran eli paljon.
Yksi sen sarjan kiertokangista oli kiero alapesästä et veti jumiin kun kiristi momenttiin pultit.. sitä en tietenkään käyttänyt.
Kuitenkin stanssien mukaan kaikki oli samaa paria (esim numero 1 löytyi molemmista kiertokangen osista).
Mie en kyllä kasaa yhtäkään konetta, oli se sitten mopon tai auton moottori mittailematta.
Eli kaikki oleelliset välykset on tiedossa.
Välttyy turhalta vitutukselta kun ei koneesta tule romua ekoilla kunnon vedoilla sen takia et kiertokangen laakerit olikin liian tiukalla välyksellä.
Noin niinku esimerkkinä
Comment
-
-
Plastigaugella mittasin onhan se totta, että mikrometrillä saisi monipuolisemmin mitattua mut mennään nyt tällä. Toistaiseksi ei ole mitään syytä olettaa, että osat ois poissa mitoistaan.Last edited by Skarpa; 10-01-2019, 21:11.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostEi varmaan ollu liuska kunnolla paikallaan sillä kaulalla. Uusintamittausken jälkeen ihan samoissa on välys kuin kaikissa muissakin.
Oon samaa mieltä kuin Juho tuosta mittaamisesta. Mutta. Se on jonkinmoinen panostus harrastajalle hommata tarvittavat mikrometrit että osista saa kaiken mitattua niillä.Last edited by petrolhead; 13-01-2019, 15:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Se on jonkinmoinen panostus harrastajalle hommata tarvittavat mikrometrit että osista saa kaiken mitattua niillä.
Ei miultakaan löydy omia mikrometrejä, saati edes heittokelloa.
Työpaikalla on (kunnolliset) mittalaitteita, niin siellä päässyt mittailemaan.
Aiemmin käynyt mittauttamassa paikallisella mp-korjaamolla mistä löytyy myös mikrometrejä... tosin vain jotain mitkä oikeesti epäilyttäneet et olis hyvä mitata.
Mut kyllä on heti varmuutta sen koneen kestämisen suhteen kun tietää et kaikki ok mittailujen perusteella.
Vanhemmat asentajat toki kyllä huutelee herkästi et turhaa tommonen mittailu. noh eipä se ole ollut, etenkin kun on tullut löydettyä ihan älyttömiä heittojakin osista mitkä pyörineet koneessa.. ja sit varsinkin on panostettava mittaamiseen, jos sekoittaa eri koneisiin tarkoitettuja osia (kuten tällä hetkellä työn alla olevaan koneeseen on menossa)
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostSe on kyllä totta.
Ei miultakaan löydy omia mikrometrejä, saati edes heittokelloa.
Työpaikalla on (kunnolliset) mittalaitteita, niin siellä päässyt mittailemaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSama. Noissa mikrometreissä vaan on se että niitäkin pitää osata käyttää, muuten ei mittaustuloksella tee sen enempää kuin tönärin näyttämällä.
Eikä sillä reikäkellollakaan jos ei ole säädetty kohilleen.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment