M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Matuh
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Spark cut ja -10 ennakko. Saanu launch controllia niin paljon ettei mitään järkeä

Ai Jumalauta tää on kyl tyhjentävä vastaus
    Varmaan ennemmän seisty launchin kaa kaasulla ku ilman

Mulla ja Spark cut
    Haet omaan kuuloon ja korvaan sopivan. Lähe vaikka - 10 liikkeelle

Leave a comment:

• ooopeee
    replied
    Spark cut ja -10 ennakko. Saanu launch controllia niin paljon ettei mitään järkeä

Leave a comment:

• Veemu
    replied
    Launch control

Mitä setuppia porukka käyttää lähtöpaukussa? Tällä hetkellä omassa fuelcutilla, kun säätäjä oli sitä mieltä etta spark cutilla saa tuhoja aikaa (mutta se ois omaan korvaan kivempi ). Onko kellää oikeesti hajonnu m50 moottori paukun takia? Säätäjä anto esimerkiksi, että volvon koneissa on seetipinnat tippunu spark cutilla ja ketunhännällä.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joku suomalainen äijä on tehny amsoil öljyistä videoita tubeen. Muistaakseni kertoo laakerivälyksistä ja eri öljyistä siinä.

https://youtu.be/VuR0WqqjkFc
    Kyseinen jantteri tietää noista aika hyvin, myynyt aiemmin redlinea. Road Machine / Jyrki Pykäri, voin suositella.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Joku suomalainen äijä on tehny amsoil öljyistä videoita tubeen. Muistaakseni kertoo laakerivälyksistä ja eri öljyistä siinä.

Leave a comment:

• bumer3
    replied
    Originally posted by Suh0 View Post
    Riippuu aika pitkälti käytettävästä öljystä
    5w40 delron race tai 10w60 delron race
    Last edited by bumer3; 20-01-2018, 18:49.

Leave a comment:

• Suh0
    replied
    Riippuu aika pitkälti käytettävästä öljystä

Leave a comment:

• bumer3
    replied
    kampiakselin välys mitattu 0,063 onko liian iso extra välys?
    pitäisi osua 0,020-0,058 väliin
    uudet ACL std runkolaakerit
    M50 +600hp

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Vanoskoneessa sama ku NV
    M52 on leveämpi roottori ja kiinnityskohdat eri,muokkaamalla pikkasen saa sen käymään rautalohkoseen.

M52 pumpulla mulla sammuu ö-painevalo jo startilla pyörittämällä en tiedä onko korvien välissä ero vai onko se tosiaan tehokkaampi.

Shimmaamalla oikein se pitääkin eri tavalla..

Liian paljon tai liian vähän esijännitystä niin paras paine menee käyttöalueen "ohi"..

Polkimen tuntuma jos on liian jäykkä oikeilla osilla oikein kasattuna niin sitte on siel salilla tehtävä se jalkatreenikin

Niin. Minä olen prässissä mitannut puristusvoiman eri shimmauksilla. Päädyin samoihin tuloksiin kuin joku jollakin ruotsalaisella sivustolla.
    Kaikille shimmaajille vinkki: huomioikaa onko levy kova vai onko siinä välissä se joustava elementti.

Leave a comment:

• naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo eipä sille normaalisti ole tarvetta, mutta turbo haukkaa toki oman osansa, varsinkin jos on öljyjäähdytteinen versio, mikä vaatii jo jonkin verran öljynvirtausta. Niin tuskin ainakaan on haittaa pistää isomman tuoton pumppu.
    Juu toki nyplätyssä koneessa löytyy tarvetta eritehoisille pumpuille, tarkoitus oli korostaa että tehdas nosti pumpun kapasiteettia nimenomaan vanosta varten.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Juu, öljypumpun suurennokselle ei normaalissa koneessa ole mitään tarvetta jos ei alkuperäinen ole väärin mitoitettu - näissä pumpun suurennos tarvittiin nimenomaan tuottamaan virtauskapasiteettia vanoksen liikutteluun.
    Joo eipä sille normaalisti ole tarvetta, mutta turbo haukkaa toki oman osansa, varsinkin jos on öljyjäähdytteinen versio, mikä vaatii jo jonkin verran öljynvirtausta. Niin tuskin ainakaan on haittaa pistää isomman tuoton pumppu.

Leave a comment:

• naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla ei m50 vanoskoneen öljypumppua ole ollu käsissä, mut realpemin mukaan se on sama kuin m52 pumppukin.
    Juu, öljypumpun suurennokselle ei normaalissa koneessa ole mitään tarvetta jos ei alkuperäinen ole väärin mitoitettu - näissä pumpun suurennos tarvittiin nimenomaan tuottamaan virtauskapasiteettia vanoksen liikutteluun.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Vanoskoneessa sama ku NV
    M52 on leveämpi roottori ja kiinnityskohdat eri,muokkaamalla pikkasen saa sen käymään rautalohkoseen.
    Mulla ei m50 vanoskoneen öljypumppua ole ollu käsissä, mut realpemin mukaan se on sama kuin m52 pumppukin.

Leave a comment:

• Osku
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Juu m50vanos ja M52b28 pumput jykevämpiä kuin NV pumppu
    Vanoskoneessa sama ku NV

M52 pumpulla mulla sammuu ö-painevalo jo startilla pyörittämällä en tiedä onko korvien välissä ero vai onko se tosiaan tehokkaampi.

Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Se miten -765 on shimmattu, vaikuttaa paljon siihen miten jäykkä se on käytännössä. Mulla oli aiemmin shimmaus erilainen ja silloin oli raskaampi käyttää. Toisinsanoen raskain kohta osui eri kohtaan polkimen liikettä jolloin geometrioista johtuen jäykkä.

-765 puristaa levyä yli 15000N voimalla eli kiloina aatellen 1,5 tonnia.
    Shimmaamalla oikein se pitääkin eri tavalla..

Liian paljon tai liian vähän esijännitystä niin paras paine menee käyttöalueen "ohi"..

Polkimen tuntuma jos on liian jäykkä oikeilla osilla oikein kasattuna niin sitte on siel salilla tehtävä se jalkatreenikin

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Se miten -765 on shimmattu, vaikuttaa paljon siihen miten jäykkä se on käytännössä. Mulla oli aiemmin shimmaus erilainen ja silloin oli raskaampi käyttää. Toisinsanoen raskain kohta osui eri kohtaan polkimen liikettä jolloin geometrioista johtuen jäykkä.

-765 puristaa levyä yli 15000N voimalla eli kiloina aatellen 1,5 tonnia.

Leave a comment:

Working...
X