Originally posted by ^Tonix^
View Post
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näyttäs olevan 800-1000 pari. Et jos pari nokkia pitää ostaa, niin joo uutena nuo on jo kaukana budjetti nokista.
-
600€ nuo maksaa ja hyvällä tsägällä voi saada jopa satkun hinnasta pois. On siinä nyt aika tautinen ero minusta että hiooko, jo 200tkm rullattua nokkaa ja siitä kaikki pinnoitukset pois, vai ostaako uuden ajamattoman S52 nokan tai varsinkin Schrickin jonka viimeistely oli kyllä asteen parempaa kuin sen S52:sen.Originally posted by ^Tonix^ View PostKäytettynä jos saa järkihintaan niin on varmasti ihan ok vaihtoehto. Mutta 600€ tai 800€ mitä nykyään niin on kyllä kalliit "asteet"
Mutta ymmärrän tietysti täysin miksi 90% tekee noin, halutaan monta osaa nopealla aikataululla ja budjettiiin sopien ja riittää että se toimii muutaman vuoden. Mutta ei tulis mieleen ruveta heitä arvostelemaan enkä nyt ihan taas ymmärrä miksi niitä jotka ostaa uuden nokan arvostellaan?
Mitä useampi tapa rakentaa sitä monipuolisempaa tämä on ja se on minusta plussa.
BTW. 600€ pintaan saa ihan minkä tahansa virinokan vaikka kaikkein jyrkimmän catcamsin, tai kymmeneltä muulta valmistajalta kaikkea taivaan ja maan väliltä, joten tuo hinta arvostelu ei sinällään osu ihan maaliin. Taisin joskus koota jonkun nokkalistan tuonne M52 viritystopikkiin.Last edited by Remotion; 19-02-2018, 21:22.
Leave a comment:
-
Käytettynä jos saa järkihintaan niin on varmasti ihan ok vaihtoehto. Mutta 600€ tai 800€ mitä nykyään niin on kyllä kalliit "asteet"Originally posted by Pazi88 View PostErikoista että tuolla on asteita enemmän mitä virtasen tekemänä, mutta nostoa vähemmän :think
Mut joo jokainenhan tekee kuten itse haluaa. Itselle s52 nokalla sai eniten asteita ja nostoa euroa kohden verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Tämän hetken hintatasolla tämä ei enään pidä paikkansa.
S52 nokkien hehkutus ainakin ulkomailla johtunee siitä, että nokkien hiomoita ei ole tai ne on ihan yhtä kalliita mitä aftermarket nokat. Joten esim. varsinkin käytetyt s52 nokat on hyvä budjetti vaihtoehto. Näin ainakin niiden harrastajien mukaan joihin itse olen ollut yhteydessä.
Leave a comment:
-
Niin 2.8 koneessa ne on ihan asialliset virinokat, täyttävät saman verran seosta kuin jenkki m:ssä mutta pienempään tilavuuteen ja tuottavat saman tehonkin.Originally posted by ^Tonix^ View PostEli hiomalla saa helposti samat ja jopa paremmat speksit huomattavasti edullisemmin :think
Tai sitte laittaa 200€ lisää niin saa jo kunnon virinokat..
Mä en vaan ymmärrä noitten us M3 nokkien hypetystä
Itselläni toinen on uusi S52 ja toinen nokka melko vastaava uusi Schrickin nokka. Tuo nyt toimii ainakin itsellä hemmetin hyvin ja toimii joka alueella ja kiertää just sinne asti kun haluaa vinguttaa, itselläni 7000 limitteri.
Hiominen ja perusympyrän pienennys ovat kestämättömiä tapoja tehdä, ei optimaalista todellakaan. Tuosta S52 tasosta taas jos mennään isompaan ni joutuu rajoittaa vanosta, tyhjäkäynti ja alakeskialue ihan onneton ja joutuu myös vaihtaa venttiilikoneistosta about kaiken jos haluaa mielenrauhan. Siinä sitten pääsee niiden kovien nostajien kanssa kikkailemaan, myöskin alakertaan pitäisi tuossa kohtaa jo kajota tai vähintään lohkosta ottaa koska puristukset tulis mennä suunnilleen käsikädessä nokkien kanssa. Minkä jälkeen voi viimeistään kysyä että miksei ostanut suoraan S50 tai S54 koneista autoa alunperin.
Turbokäytöstä en toki tiedä yhtikäs mitään vaikka puolet vuodesta ajankin aina turbolla, mutta sanotaanko näin että vaparikäytössä nuo/schrick nokat on 2.8 koneessa todella kivat. Minulle nuo tuli maksaa noin 1200€ ja kuten jokainen muukin osa minkä autoon laittaa, niin voi olla mielenrauha siitä että sitä kohtaa ei tarvitse uudestaan enää laittaa, ainakaan lähimpään 25 vuoteen.Last edited by Remotion; 19-02-2018, 21:13.
Leave a comment:
-
Erikoista että tuolla on asteita enemmän mitä virtasen tekemänä, mutta nostoa vähemmän :thinkOriginally posted by ^Tonix^ View Posthttps://www.camshaftworks.com/bmw
Nokkien hionta noin 400€/pari.
Jos sitte hioo lähes "ilmaisesta" NV nokasta tai M54b30 nokasta niin on huomattavasti halvempi ja paremmilla spekseillä..
Mielestäni noi us nokat yliarvostettuja vaikka saisikin 300€/kpl hintaan.. Liian pieni hintaero ns kunnon nokkiin.
Mut joo jokainenhan tekee kuten itse haluaa. Itselle s52 nokalla sai eniten asteita ja nostoa euroa kohden verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Tämän hetken hintatasolla tämä ei enään pidä paikkansa.
S52 nokkien hehkutus ainakin ulkomailla johtunee siitä, että nokkien hiomoita ei ole tai ne on ihan yhtä kalliita mitä aftermarket nokat. Joten esim. varsinkin käytetyt s52 nokat on hyvä budjetti vaihtoehto. Näin ainakin niiden harrastajien mukaan joihin itse olen ollut yhteydessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostVirtasen maurille kuin soittelin, niin sano että vain n.240 asteiset voi hioa m52 vakio nokista turvallisesti vakio nostimille. Ja kun itse ostin ko. imunokan se oli n. 300€ posteineen, mikä oli aika edullinen. Siihen käytännössä ilmanen m50nv imunokka pakonokaksi, niin koitappa saada samat speksit yhtä edullisesti.
Ko. Nokkien nykyinen hinta alkaa olla joo tosiaan sitä luokkaa, että sama ostaa aftermarket nokat.
Nokkien hionta noin 400€/pari.
Jos sitte hioo lähes "ilmaisesta" NV nokasta tai M54b30 nokasta niin on huomattavasti halvempi ja paremmilla spekseillä..
Mielestäni noi us nokat yliarvostettuja vaikka saisikin 300€/kpl hintaan.. Liian pieni hintaero ns kunnon nokkiin.
Leave a comment:
-
Jeps, Leebman näyttelikin hintaa 400€:think
Samakai tuo samaan rahaan ois laittaa ne Catcamssit
Leave a comment:
-
Virtasen maurille kuin soittelin, niin sano että vain n.240 asteiset voi hioa m52 vakio nokista turvallisesti vakio nostimille. Ja kun itse ostin ko. imunokan se oli n. 300€ posteineen, mikä oli aika edullinen. Siihen käytännössä ilmanen m50nv imunokka pakonokaksi, niin koitappa saada samat speksit yhtä edullisesti.Originally posted by ^Tonix^ View PostEli hiomalla saa helposti samat ja jopa paremmat speksit huomattavasti edullisemmin :think
Ko. Nokkien nykyinen hinta alkaa olla joo tosiaan sitä luokkaa, että sama ostaa aftermarket nokat.Last edited by Pazi88; 19-02-2018, 18:35.
Leave a comment:
-
Eli hiomalla saa helposti samat ja jopa paremmat speksit huomattavasti edullisemmin :thinkOriginally posted by Pazi88 View PostS52 // int: 252º(10.2mm) // // exh: 244º(10.2mm)
Leave a comment:
-
Niin oliko kysymys megasta vai jostain "merkkituotteesta"?Originally posted by Matuh View PostKäyhän se niinkin
Ilman sarvia ja hampaita: jos haluaa tinailla niin laittaa sellaisen ecun jota voi tinata ja jos ei niin esim. maxxecuhan tukee noita volkkarin puolia suoraan?
Leave a comment:
Leave a comment: