Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11112
    • Oulu

    #91
    Nakutus ne välit hajottaa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Bolshoi Booze
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 21
      • Kauhava

      #92
      Jarrullisessa penkissä kumminkin säädetty ammattilaisen toimesta ja ennakkoa on reilusti vähemmän kuin esim Pazi88:n kartoissa. 0.9 bar paineella noin 17 astetta ennakkoa ja polttoaineena tottakai re85. Tuo ei kestänyt ajaa kadulla kuin yhden illan ennen kuin porsi ja kaverin vastaavanlaista turboa säädetty itse kadulla Pazi88:n karttojen pohjalta eikä mitään ongelmia ole ollut... :think
      E36 340i Coupe
      E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
      Ex E36 325TDS Touring
      Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
      Ex E38 728iA

      Korvenperä///Motorsport

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #93
        Originally posted by Bolshoi Booze View Post
        Jarrullisessa penkissä kumminkin säädetty ammattilaisen toimesta ja ennakkoa on reilusti vähemmän kuin esim Pazi88:n kartoissa. 0.9 bar paineella noin 17 astetta ennakkoa ja polttoaineena tottakai re85. Tuo ei kestänyt ajaa kadulla kuin yhden illan ennen kuin porsi ja kaverin vastaavanlaista turboa säädetty itse kadulla Pazi88:n karttojen pohjalta eikä mitään ongelmia ole ollut... :think
        Suuttimet käytetty tarkastuksessa?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          #94
          Jos se kansipahvi meni pyttyjen välistä, niin onhan se voinu aiheuttaa palokaasujen joutumista puolelta toiselle ja sitä kautta vauriota.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Bolshoi Booze
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 21
            • Kauhava

            #95
            Originally posted by Supra^ View Post
            Suuttimet käytetty tarkastuksessa?
            Ei ole, uudet suuttimet finjectorilta enkä jaksa uskoa että tämä suuttimesta johtuu. Hyvähän ne toki tässä samalla olis tarkistaa.
            Ja tuota Pazin esittämää teoriaa mäkin olen miettinyt, kun siitä pahvista meni liekkirengas ykkösen ja kakkosen välistä... :think
            Last edited by Bolshoi Booze; 15-04-2017, 16:05.
            E36 340i Coupe
            E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
            Ex E36 325TDS Touring
            Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
            Ex E38 728iA

            Korvenperä///Motorsport

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #96
              Originally posted by Bolshoi Booze View Post
              Tuo ei kestänyt ajaa kadulla kuin yhden illan ennen kuin porsi ... tottakai re85
              Hehkusytytys.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Bolshoi Booze
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 21
                • Kauhava

                #97
                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Hehkusytytys.
                Koneessa ngk bkr8eix tulpat, jotka pitäisi olla tarpeeksi kylmät. Penkittäjäkin taisi jopa suositella 7 lämpöarvon tulppaa samalla kun kärkiväliä jouduttiin pienentämään. Mutta voihan se olla että jostain karstasta hehkusytyttänyt.
                E36 340i Coupe
                E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
                Ex E36 325TDS Touring
                Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
                Ex E38 728iA

                Korvenperä///Motorsport

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11112
                  • Oulu

                  #98
                  Ei kyl pitäs tarvia pienentää kärkiväliä. Ainakin ite oon todennu et jos pätkii, niin lisää ennakkoa.

                  Noista iridium tulpista on ollu puhetta, että niillä helposti hehkusytyttäis viinalla, kun ne käy niin kuumana. Mut on ne mulla ainakin pelannu. Toki nyt oon vaihtanu niistä pois, kun ovat niin kalliita.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Bolshoi Booze
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 21
                    • Kauhava

                    #99
                    Penkissä rupesi rötäämään 0.8 bar paineella ja siksi pienennettiin kärkiväliä penkittäjän kehotuksesta. Pätkimisongelmaa ei ole ollut. Kaverillaki oli samanlaista rötäämisongelmaa joka myös hävisi kärkiväliä pienentämällä. :think Mitä tulppia näissä on käytetty ja todettu toimiviksi?
                    E36 340i Coupe
                    E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
                    Ex E36 325TDS Touring
                    Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
                    Ex E38 728iA

                    Korvenperä///Motorsport

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      Originally posted by Bolshoi Booze View Post
                      Penkissä rupesi rötäämään 0.8 bar paineella ja siksi pienennettiin kärkiväliä penkittäjän kehotuksesta. Pätkimisongelmaa ei ole ollut. Kaverillaki oli samanlaista rötäämisongelmaa joka myös hävisi kärkiväliä pienentämällä. :think Mitä tulppia näissä on käytetty ja todettu toimiviksi?
                      Juu muutamat männänrengasvälit sulattanut itekki
                      Tais olla ennakoia kans se 23ast. Tosin siinä kävi kämmi kun säädettiin ja 1k välein laitettiin vaan täpliä alueella.
                      Mulla nyt NGK r5671-a9 ja nuo toimi parhaiten m52b28 koneessa. Olikohan 12kpl sarja jotaan 60€ luokkaa briteistä. Jenkeistä saa 12dollarilla Saman määrän.
                      Bcpres7 on kans toine mikä skulas mulla.
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • I-Ienkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2012
                        • 275
                        • kokkola

                        Ite ajanu pätkimättä neljä kesää bcp7es tulpilla joissa kärkiväli pienennetty. Halvat ja hyväksi todetut.

                        Comment

                        • Bolshoi Booze
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 21
                          • Kauhava

                          Koitetaan noilla bcp7es tulpilla seuraavaksi kun kone saadaan läjään
                          E36 340i Coupe
                          E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
                          Ex E36 325TDS Touring
                          Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
                          Ex E38 728iA

                          Korvenperä///Motorsport

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Ei kyl pitäs tarvia pienentää kärkiväliä. Ainakin ite oon todennu et jos pätkii, niin lisää ennakkoa.

                            Noista iridium tulpista on ollu puhetta, että niillä helposti hehkusytyttäis viinalla, kun ne käy niin kuumana. Mut on ne mulla ainakin pelannu. Toki nyt oon vaihtanu niistä pois, kun ovat niin kalliita.
                            Täysin tapauskohtainen tuo ennakon lisääminen pätkimisen lopettamiseksi. Se kyllä hyvin usein auttaa, mutta varovainen saa olla. Äkkiä tulee se tilanne, että kun pätkimisen saa loppumaan niin ennakkoa onkin jo liikaa ja tuhoutuminen alkaa sitä kautta.

                            Outoa tavaraa tuo etanoli tuon ennakon suhteen. Mulla ei omassa pirssissä suostu kone käymään alle 30 asteen ennakolla 1bar ahdolla... sen sijaan 2.8bar käy oikein siististi ~18 asteen ennakolla... Sai sitä hetken ihmetellä miksei kipinä meinaa 1bar ahdolla riittää..

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Bolshoi Booze View Post
                              Jarrullisessa penkissä kumminkin säädetty ammattilaisen toimesta ja ennakkoa on reilusti vähemmän kuin esim Pazi88:n kartoissa. 0.9 bar paineella noin 17 astetta ennakkoa ja polttoaineena tottakai re85. Tuo ei kestänyt ajaa kadulla kuin yhden illan ennen kuin porsi ja kaverin vastaavanlaista turboa säädetty itse kadulla Pazi88:n karttojen pohjalta eikä mitään ongelmia ole ollut... :think
                              Viina on siitä ovelaa että liian vähän ennakkoa on paljon huonompi vaihtoehto kuin liikaa. Eli 17 astetta ennakkoa alle barin ahdoilla on todennäköisesti liian vähän jos puristuksia ei ole paljon vakiota enemmän ja tulpan lämmöt nousee taivaisiin sen takia -> hehkusytytys.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Maza View Post
                                Täysin tapauskohtainen tuo ennakon lisääminen pätkimisen lopettamiseksi. Se kyllä hyvin usein auttaa, mutta varovainen saa olla. Äkkiä tulee se tilanne, että kun pätkimisen saa loppumaan niin ennakkoa onkin jo liikaa ja tuhoutuminen alkaa sitä kautta.

                                Outoa tavaraa tuo etanoli tuon ennakon suhteen. Mulla ei omassa pirssissä suostu kone käymään alle 30 asteen ennakolla 1bar ahdolla... sen sijaan 2.8bar käy oikein siististi ~18 asteen ennakolla... Sai sitä hetken ihmetellä miksei kipinä meinaa 1bar ahdolla riittää..
                                Siinä kohtaa kun viina höyrystyy saattaa kipinä helposti sammua. Viinakoneissahan on paljon eroa bensakoneisiin, ne korkeat puristukset ahdettunakin ja välijäähdytyskin voidaan yleensä jättää pois, monessa tapauksessa parantaa toimivuutta paljon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎