Mitä suuttimia porukalla on ollut viinan kanssa? Hinnan perusteella haluisin noi 870cc dekat mutta jotku uskaltaa väittää että ne ei viinan kanssa riittäs, EV14 taas maksaa 200e enemmän 6klp... M50B25 nv HX35pro kdfi jne perus hilut ja tavotteena 450-500hp. Walbron 450lph e85 pumppu tankissa. Jos jollain on ollu noita 870cc dekoja nii paljon niissä on pitänyt olla aukioloa? Eikö se niin ole että mitä lyhyempi aukioloaika niin sen helpompi auto on säätää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Veemu View PostMitä suuttimia porukalla on ollut viinan kanssa? Hinnan perusteella haluisin noi 870cc dekat mutta jotku uskaltaa väittää että ne ei viinan kanssa riittäs, EV14 taas maksaa 200e enemmän 6klp... M50B25 nv HX35pro kdfi jne perus hilut ja tavotteena 450-500hp. Walbron 450lph e85 pumppu tankissa. Jos jollain on ollu noita 870cc dekoja nii paljon niissä on pitänyt olla aukioloa? Eikö se niin ole että mitä lyhyempi aukioloaika niin sen helpompi auto on säätää?
EDIT toki ev14 suuttimissa on parempi suihku mitä noissa dekoissa, mitkä on vähän kuin hanasta tulis vesi. Tällä toki taitaa olla merkitystä lähinnä päästöihin ja kulutukseen.Last edited by Pazi88; 18-04-2017, 15:03.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Veemu View PostEikö se niin ole että mitä lyhyempi aukioloaika niin sen helpompi auto on säätää?
Eli tolkuttomasti ei kannata ylimääräistä varmuusreserviä suuttimiin varata.
Comment
-
-
Mitenhän tuo vakio bensanpaineensäädin kestää viinaa? Ajattelin ensin jos laittaisi fuelabin tjsp. säätimen mutta jos vakio toimii ylipaineellakin, niin turha siihen on varmaan 200e uhrata? Meinasin joka tapauksessa laittaa sähköisen anturin ja mittari kabiiniin niin tietää paineen.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostMitenhän tuo vakio bensanpaineensäädin kestää viinaa? Ajattelin ensin jos laittaisi fuelabin tjsp. säätimen mutta jos vakio toimii ylipaineellakin, niin turha siihen on varmaan 200e uhrata? Meinasin joka tapauksessa laittaa sähköisen anturin ja mittari kabiiniin niin tietää paineen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Taas ollaan astetta viisaampia, kiitos keskusteluun osallistuneille, dekat tilaukseenKäyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Eiköhän tämä mäntä porsinut kannentiivisteen hajoamisen yhteydessä eikä hehkusytytyksen seurauksena niin kuin täällä veikattiin..? Eikö esisytytys sulata männän reunan? Kun tämähän on vain murtunut...
EDIT: Linkki kuvaan https://drive.google.com/open?id=0B7...C1XSEkzVnhma28Last edited by Bolshoi Booze; 20-04-2017, 17:58.E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///Motorsport
Comment
-
-
Ei näy kuva mutta kun moottori nakuttaa mäntään kohdistuu niin suuria kiihtyvyyksiä että siitä alkaa irtoamaan huonosti kiinni olevaa metallia kuten esimerkiksi juuri männänrenkaiden välit. Hehkutusytytys sitten lämmittää paikkoja mutta ei todennäköisesti murra männästä palasia koska palaessa ei synny nakutuksen kaltaisia nopeita painevaihteluita.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi näy kuva mutta kun moottori nakuttaa mäntään kohdistuu niin suuria kiihtyvyyksiä että siitä alkaa irtoamaan huonosti kiinni olevaa metallia kuten esimerkiksi juuri männänrenkaiden välit. Hehkutusytytys sitten lämmittää paikkoja mutta ei todennäköisesti murra männästä palasia koska palaessa ei synny nakutuksen kaltaisia nopeita painevaihteluita.
"On olemassa myös ilmiö, jota voidaan kutsua nakutuksen aikaansaamaksi esisytytykseksi. Kuvittele tilanne, jossa moottoria kuormitetaan raskaasti ja se alkaa nakuttaa. Nakuttamista tapahtuu moottorissa jonkun aikaa. Sytytystulppa kuumenee, koska nakutus rikkoo suhteellisesti viileämpien metallipintojen päällä olevan molekyylitason kaasusta koostuvan suojakerroksen. Sytytystulpan lämpötila nousee tästä johtuen tavallista korkeammaksi ja se saavuttaa tason, jossa siitä tulee kuumana hehkuva tulppa. Tämä taas saa aikaan esisytytyksen. Kun moottori nyt hajoaa, syyksi määriteltäisiin nakutuksen aikaansaama esisytytys. Esisytytystä ei olisi tapahtunut, ellei nakutus olisi ensin saanut aikaan sytytystulpan lämpötilan nousua. Vaurioiden syynä siis sekä nakutus että esisytytys.
"sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Eikös männänrengasvälin murtuminen ole eräs aivan tunnettu nakutusvaurion tyyppi?
Muistelen ihan kirjasta lukeneeni että nakutus saattaa nimenomaan alkaa männänrenkaan välissä ennen kuin muualla edes välttämättä nakutusta tapahtuu.
Ja tuo vauhtivaunun postaama pätkä sopii minusta kuvioon.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kysytäänpäs nyt täällä. Pari viikkoa auto seisoi ja sinä aikana kipinä kadonnut. Sulakkeet tsekattu ja kampiakselin anturi vaihettu. Ei vaikutusta. Mitähän seuraavaksi?
hestec moottorin ohjauksena.
E. Nyt enemmän tutkineena ei tule bensapumpullekkaan virtaa. Pumppu kyllä toimii.Last edited by Bm-w; 21-04-2017, 18:32.
Comment
-
-
Originally posted by Bm-w View PostKysytäänpäs nyt täällä. Pari viikkoa auto seisoi ja sinä aikana kipinä kadonnut. Sulakkeet tsekattu ja kampiakselin anturi vaihettu. Ei vaikutusta. Mitähän seuraavaksi?
hestec moottorin ohjauksena.
E. Nyt enemmän tutkineena ei tule bensapumpullekkaan virtaa. Pumppu kyllä toimii.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Bm-w View PostNäinpä. Releet mittailtu ja toimii. Pitääpä etsiä henkilö joka pääsee kiinni purkkiin niin ei tarvitse turhaan arpoa.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment