huti tuli
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Remotion View PostEikö tuo halu parantaa jarruja pitäisi tulla virittäjältä ennemmin kuin katsastuskonttorilta. Ne 328 jarrut on törkeän halvalla laitettavissa ja nekin on aivan alakanttiin jossain 500hp turbokoneessa.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Osaisko tietomiehet sanoa että onnistuuko m50 koneeseen turbon öljynpaluu lohkon helman läpi?
Jos nyt kuvitellaan että väkisin haluaisin tunkea ahtimen taakse alas niin e34 öljypohja on takaa matala ja toiseksi öljynpinta on noin lohkon ja öljypohjan sauman kohdalla, joten yläpuolelle reiän puhkaiseminen saisi paluun todennäköisesti pinnan yläpuolelle. Mittailut vielä vaiheessa, tulisiko kaatoa ollenkaan.
Reseptinä olisi kaivaa reikä vingulla ja hitsata tigillä putkenpätkä sopivaan kulmaan ja yhdistää sopivalla letkulla ahtimeen.
Last edited by Urpo_rotta; 13-12-2018, 09:25.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostMitä se teho niihin jarruihin vaikuttaa, vaan ajonopeudet ja ajoneuvon paino.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostMitä se teho niihin jarruihin vaikuttaa, vaan ajonopeudet ja ajoneuvon paino.
Vaikkei radalla ajaisikaan, niin kyllä se parempi hidastuvuus olis aina plussaa. Veikkaan että vakio e30 tai e36 325i pysähtyy melko surkeasti 250km/h nopeudesta hätäjarrutuksena vakio levyillä, varsinkin jos ei oo abs jarruja.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKyllä se silla lailla vaikuttaa että kaverit joilla vatasen kaasujalka ja omat ranteet saa sillä 500hv vs. 200hv teholla nostettua nopeuden lyhyemmällä tien pätkällä isommaksi ja olishan se kiva että pysähtyy kunnolla.
Vaikkei radalla ajaisikaan, niin kyllä se parempi hidastuvuus olis aina plussaa. Veikkaan että vakio e30 tai e36 325i pysähtyy melko surkeasti 250km/h nopeudesta hätäjarrutuksena vakio levyillä, varsinkin jos ei oo abs jarruja.Itse olen max 200 tienoilla pitäny vauhdit, ettei tule ongelmaa että jarrut pettää kesken jarrutuksen. Siitä vielä pysäyttää ihan hyvin vakio jarrutkin. Mut esim. mailin kokeilut olen jättänyt kokonaan tekemättä ennenkuin jarrut on päivitetty.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Miten jarrut liittyy M50:n turbotukseen?
No joo, omalla vahvalla kokemuksella voin sanoa, että e30:n vakiojarrut riittävät ainakin 180km/h mittarinopeudesta lukitsemaan 185 leveät eturenkaat kuivalla suomalaisella asfaltilla. Tästä voidaankin johtaa kysymykseen, että pysähtyykö auto nopeammin vakiojarruilla renkaat lukossa vai monimäntäisillä hipo-jarruilla renkaat lukossa?
Itse olen kyllä hyvien jarrujen kannalla, tehoista riippumatta. Kiihtyvyys on kivaa, myös negatiivinen kiihtyvyys.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostMiten jarrut liittyy M50:n turbotukseen?
No joo, omalla vahvalla kokemuksella voin sanoa, että e30:n vakiojarrut riittävät ainakin 180km/h mittarinopeudesta lukitsemaan 185 leveät eturenkaat kuivalla suomalaisella asfaltilla. Tästä voidaankin johtaa kysymykseen, että pysähtyykö auto nopeammin vakiojarruilla renkaat lukossa vai monimäntäisillä hipo-jarruilla renkaat lukossa?
Itse olen kyllä hyvien jarrujen kannalla, tehoista riippumatta. Kiihtyvyys on kivaa, myös negatiivinen kiihtyvyys.
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostEi kai sitä kukaan renkaat lukittuina jarruttele?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostEi kai sitä kukaan renkaat lukittuina jarruttele?
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOsaisko tietomiehet sanoa että onnistuuko m50 koneeseen turbon öljynpaluu lohkon helman läpi?
Jos nyt kuvitellaan että väkisin haluaisin tunkea ahtimen taakse alas niin e34 öljypohja on takaa matala ja toiseksi öljynpinta on noin lohkon ja öljypohjan sauman kohdalla, joten yläpuolelle reiän puhkaiseminen saisi paluun todennäköisesti pinnan yläpuolelle. Mittailut vielä vaiheessa, tulisiko kaatoa ollenkaan.
Reseptinä olisi kaivaa reikä vingulla ja hitsata tigillä putkenpätkä sopivaan kulmaan ja yhdistää sopivalla letkulla ahtimeen.
E. Luin hätiköiden, mulla ei siis ollut hitsattu sitä paluuta siihen, vain reikä ja sorvilla näppäsin tehä käypäsen läpiviennin ja sisäpuolelle mutterilla lukitsin.
Toki hitsaamalla olisi paras tullut
Last edited by Bansku; 13-12-2018, 21:06.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostNäin itselläkin oli edellinen setuppi. Tiivistys meinasi tulla ongelmaksi kun ei aivan tasaiselle kohti lohkon kylkeä tullut läpivientiä laitettua. Aaviatuksen mehivällä paluulla mentiinkin sellanen 15tkm. Mutta mahdollinen siihen lohkon kylkeen toteuttaa. Ja miksi ei olisi, rautaahan se on
Kiitos. Lähinnä sillä kysyn kun ei ole ollut irtolohkoa mistä katsoa sinne sisään. Eiköhän sen tiiviiksi saa kun kaveri on pätevä tiggailija.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKiitos. Lähinnä sillä kysyn kun ei ole ollut irtolohkoa mistä katsoa sinne sisään. Eiköhän sen tiiviiksi saa kun kaveri on pätevä tiggailija.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment