Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wesulius
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 304
    • Mynämäki

    huti tuli
    Last edited by Wesulius; 12-12-2018, 23:36.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15257
      • Ajamisen Iloa

      Eikö tuo halu parantaa jarruja pitäisi tulla virittäjältä ennemmin kuin katsastuskonttorilta. Ne 328 jarrut on törkeän halvalla laitettavissa ja nekin on aivan alakanttiin jossain 500hp turbokoneessa.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Originally posted by Remotion View Post
        Eikö tuo halu parantaa jarruja pitäisi tulla virittäjältä ennemmin kuin katsastuskonttorilta. Ne 328 jarrut on törkeän halvalla laitettavissa ja nekin on aivan alakanttiin jossain 500hp turbokoneessa.
        Mitä se teho niihin jarruihin vaikuttaa, vaan ajonopeudet ja ajoneuvon paino.
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Osaisko tietomiehet sanoa että onnistuuko m50 koneeseen turbon öljynpaluu lohkon helman läpi?


          Jos nyt kuvitellaan että väkisin haluaisin tunkea ahtimen taakse alas niin e34 öljypohja on takaa matala ja toiseksi öljynpinta on noin lohkon ja öljypohjan sauman kohdalla, joten yläpuolelle reiän puhkaiseminen saisi paluun todennäköisesti pinnan yläpuolelle. Mittailut vielä vaiheessa, tulisiko kaatoa ollenkaan.
          Reseptinä olisi kaivaa reikä vingulla ja hitsata tigillä putkenpätkä sopivaan kulmaan ja yhdistää sopivalla letkulla ahtimeen.




          Last edited by Urpo_rotta; 13-12-2018, 09:25.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11134
            • Oulu

            Originally posted by Pikkuvelii View Post
            Mitä se teho niihin jarruihin vaikuttaa, vaan ajonopeudet ja ajoneuvon paino.
            Niimpä. Onkai nuo e30:n vakio CD-levytkin riittäny niin kauan, kun ei oo radalle menny ajamaan. Ja sielläkin varmasti riittäs oikealla jäähdytyksellä, paloilla ja nesteillä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Pikkuvelii View Post
              Mitä se teho niihin jarruihin vaikuttaa, vaan ajonopeudet ja ajoneuvon paino.
              Kyllä se silla lailla vaikuttaa että kaverit joilla vatasen kaasujalka ja omat ranteet saa sillä 500hv vs. 200hv teholla nostettua nopeuden lyhyemmällä tien pätkällä isommaksi ja olishan se kiva että pysähtyy kunnolla.

              Vaikkei radalla ajaisikaan, niin kyllä se parempi hidastuvuus olis aina plussaa. Veikkaan että vakio e30 tai e36 325i pysähtyy melko surkeasti 250km/h nopeudesta hätäjarrutuksena vakio levyillä, varsinkin jos ei oo abs jarruja.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11134
                • Oulu

                Originally posted by jannmann View Post
                Kyllä se silla lailla vaikuttaa että kaverit joilla vatasen kaasujalka ja omat ranteet saa sillä 500hv vs. 200hv teholla nostettua nopeuden lyhyemmällä tien pätkällä isommaksi ja olishan se kiva että pysähtyy kunnolla.

                Vaikkei radalla ajaisikaan, niin kyllä se parempi hidastuvuus olis aina plussaa. Veikkaan että vakio e30 tai e36 325i pysähtyy melko surkeasti 250km/h nopeudesta hätäjarrutuksena vakio levyillä, varsinkin jos ei oo abs jarruja.
                Eipä oo uskaltanu kokeilla Itse olen max 200 tienoilla pitäny vauhdit, ettei tule ongelmaa että jarrut pettää kesken jarrutuksen. Siitä vielä pysäyttää ihan hyvin vakio jarrutkin. Mut esim. mailin kokeilut olen jättänyt kokonaan tekemättä ennenkuin jarrut on päivitetty.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2561
                  • .

                  Miten jarrut liittyy M50:n turbotukseen?

                  No joo, omalla vahvalla kokemuksella voin sanoa, että e30:n vakiojarrut riittävät ainakin 180km/h mittarinopeudesta lukitsemaan 185 leveät eturenkaat kuivalla suomalaisella asfaltilla. Tästä voidaankin johtaa kysymykseen, että pysähtyykö auto nopeammin vakiojarruilla renkaat lukossa vai monimäntäisillä hipo-jarruilla renkaat lukossa?

                  Itse olen kyllä hyvien jarrujen kannalla, tehoista riippumatta. Kiihtyvyys on kivaa, myös negatiivinen kiihtyvyys.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • Wesulius
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 304
                    • Mynämäki

                    Originally posted by Freak View Post
                    Miten jarrut liittyy M50:n turbotukseen?

                    No joo, omalla vahvalla kokemuksella voin sanoa, että e30:n vakiojarrut riittävät ainakin 180km/h mittarinopeudesta lukitsemaan 185 leveät eturenkaat kuivalla suomalaisella asfaltilla. Tästä voidaankin johtaa kysymykseen, että pysähtyykö auto nopeammin vakiojarruilla renkaat lukossa vai monimäntäisillä hipo-jarruilla renkaat lukossa?

                    Itse olen kyllä hyvien jarrujen kannalla, tehoista riippumatta. Kiihtyvyys on kivaa, myös negatiivinen kiihtyvyys.
                    Ei kai sitä kukaan renkaat lukittuina jarruttele?

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Wesulius View Post
                      Ei kai sitä kukaan renkaat lukittuina jarruttele?
                      Autokoulussa sanottiin että se on tehokkain tapa jos ei oo abs jarruja
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Originally posted by Wesulius View Post
                        Ei kai sitä kukaan renkaat lukittuina jarruttele?
                        Varsinkaan esim. Hirveä päin? Vakioilla se pysähtyy ihan yhtä nopeasti ja renkaat määrää pitkälti sen kuinka nopeasti. Kovemmassa nopeudessa alkaa nesteet kiehumaan ja jos tätä ei tapahdu ja reidessä on paukkua niin pysähtyy taas hienosti. Niillä tehokkailla jarruilla se menee herkemmin lukkoon. Mutta onhan ne isot hienommat ja paremmat, en sitä väitäkkään.

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Osaisko tietomiehet sanoa että onnistuuko m50 koneeseen turbon öljynpaluu lohkon helman läpi?


                          Jos nyt kuvitellaan että väkisin haluaisin tunkea ahtimen taakse alas niin e34 öljypohja on takaa matala ja toiseksi öljynpinta on noin lohkon ja öljypohjan sauman kohdalla, joten yläpuolelle reiän puhkaiseminen saisi paluun todennäköisesti pinnan yläpuolelle. Mittailut vielä vaiheessa, tulisiko kaatoa ollenkaan.
                          Reseptinä olisi kaivaa reikä vingulla ja hitsata tigillä putkenpätkä sopivaan kulmaan ja yhdistää sopivalla letkulla ahtimeen.
                          E. Luin hätiköiden, mulla ei siis ollut hitsattu sitä paluuta siihen, vain reikä ja sorvilla näppäsin tehä käypäsen läpiviennin ja sisäpuolelle mutterilla lukitsin.
                          Toki hitsaamalla olisi paras tullut



                          Näin itselläkin oli edellinen setuppi. Tiivistys meinasi tulla ongelmaksi kun ei aivan tasaiselle kohti lohkon kylkeä tullut läpivientiä laitettua. Aaviatuksen mehivällä paluulla mentiinkin sellanen 15tkm. Mutta mahdollinen siihen lohkon kylkeen toteuttaa. Ja miksi ei olisi, rautaahan se on
                          Last edited by Bansku; 13-12-2018, 21:06.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Bansku View Post
                            Näin itselläkin oli edellinen setuppi. Tiivistys meinasi tulla ongelmaksi kun ei aivan tasaiselle kohti lohkon kylkeä tullut läpivientiä laitettua. Aaviatuksen mehivällä paluulla mentiinkin sellanen 15tkm. Mutta mahdollinen siihen lohkon kylkeen toteuttaa. Ja miksi ei olisi, rautaahan se on

                            Kiitos. Lähinnä sillä kysyn kun ei ole ollut irtolohkoa mistä katsoa sinne sisään. Eiköhän sen tiiviiksi saa kun kaveri on pätevä tiggailija.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Kiitos. Lähinnä sillä kysyn kun ei ole ollut irtolohkoa mistä katsoa sinne sisään. Eiköhän sen tiiviiksi saa kun kaveri on pätevä tiggailija.
                              Ite en kyllä lähtis tiggailemaan. Hioo/koneistaa siihen lohkon kylkeen suoraa pintaa, tekee reiän ja jengan ja punoo nipan siihen. Toki tiivisteeks kupariprikka tai usit tjsp. Se paluu toimii kyllä alempanakin, kun huolehdit, että alakerran huohotus on kunnossa(esim. AN12-nipalla öljytikun vierestä) ja sinne ei pääse syntymään painetta.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Kovin ohutta vaan tuo rautalohko etten itse nähnyt järkeväksi lähteä jenkaa tekemään siihen. Muistaakseni itselle käypäsellä kohti taisi olla jopa niinkin paljon rautaa kun ~2mm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎