Mulla on nyt ollu kesästälähtien perältä lukemassa cherryn anturi.. Näillä kokemuksilla en niitä kyllä moottorinohjauksen yhteyteen laittais
Kylmänä nopeus signaali on vakaa, sitte ku perä lämpee ~30-40km ajon aikana ni alkaa nopeus signaali tekemään vaikka ja mitä kummallista... tokihan se bemarin perän nopeuskehäki on vähän kyseenalainen mittaamiseen.. mutta että lämpötila vaikuttaa noi paljon niin voin vaan kuvitella mitä se tekis konehuoneessa
Mut kukin tekee niin ku saa vehkeet toimii.. jos uusien bmw vr tai hall antureiden kanssa ongelmaa, suosittelen tarkistamaan häiriösuojaukset ja kaapeloinnit...
Mulla on nyt ollu kesästälähtien perältä lukemassa cherryn anturi.. Näillä kokemuksilla en niitä kyllä moottorinohjauksen yhteyteen laittais
Kylmänä nopeus signaali on vakaa, sitte ku perä lämpee ~30-40km ajon aikana ni alkaa nopeus signaali tekemään vaikka ja mitä kummallista... tokihan se bemarin perän nopeuskehäki on vähän kyseenalainen mittaamiseen.. mutta että lämpötila vaikuttaa noi paljon niin voin vaan kuvitella mitä se tekis konehuoneessa
Mut kukin tekee niin ku saa vehkeet toimii.. jos uusien bmw vr tai hall antureiden kanssa ongelmaa, suosittelen tarkistamaan häiriösuojaukset ja kaapeloinnit...
Kyllä se on aika varmasti väärin asennettu siellä jos ei pelaa. Sehän pitäs olla poikittain siellä että saa peltiläpykän isolta pinnalta luettua eikä niin että on törkättynä orggis anturin reikään vaan. Miksei orginal bmw anturi kelvannu? Sehän antaa 0-12v kanttiaaltoa pihalle?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kyllä se on aika varmasti väärin asennettu siellä jos ei pelaa. Sehän pitäs olla poikittain siellä että saa peltiläpykän isolta pinnalta luettua eikä niin että on törkättynä orggis anturin reikään vaan. Miksei orginal bmw anturi kelvannu? Sehän antaa 0-12v kanttiaaltoa pihalle?
Koska orkkis anturi on mekaaninen katkasija, ei anna fiksua signaalia. BMW:n mittaristolta saa ulos kyllä sopivaa kanttisignaalia.. Jos haluu lisää informaatiota ni kannattaa googletella Reed sensoreista..
Kuten sanottua mitattava kehä on kyseenalainen. Ei poista silti lämmön vaikutuksen omituista käytöstä. tuon pystynee siirtämään lukemaan vetarin pultteja tai vastaavaa jatkossa, tälle syksylle en kyllä muuta mitään, saa jäädä odottamaan talven pimeitäiltoja..
Koska orkkis anturi on mekaaninen katkasija, ei anna fiksua signaalia. BMW:n mittaristolta saa ulos kyllä sopivaa kanttisignaalia.. Jos haluu lisää informaatiota ni kannattaa googletella Reed sensoreista..
Kuten sanottua mitattava kehä on kyseenalainen. Ei poista silti lämmön vaikutuksen omituista käytöstä. tuon pystynee siirtämään lukemaan vetarin pultteja tai vastaavaa jatkossa, tälle syksylle en kyllä muuta mitään, saa jäädä odottamaan talven pimeitäiltoja..
Onkai noita tehty :think Pikku konkka väliin poistamaan ylimääräset reunat signaalista, niin auttaa paljon. Ja sitä reed kytkintä voi käyttää vaikka suoraan akkujännitteellä vaikka ecussa ois pelkästään 5v aktiivinen inputti, jos se vaan kestää sen 12v tai päälle jännitettä. Siinä perässä on aika iso se etäisyys levyn ja anturin kiinnityksen välillä, niin se elää jo jonkin verran lämpölaajenemisen vuoksi verrattuna esim. nokan anturointiin. Mikä voinee aiheuttaa tuon efektin.
Mut joo vetarin pulteista hall anturilla pelannee.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onkai noita tehty :think Pikku konkka väliin poistamaan ylimääräset reunat signaalista, niin auttaa paljon. Ja sitä reed kytkintä voi käyttää vaikka suoraan akkujännitteellä vaikka ecussa ois pelkästään 5v aktiivinen inputti, jos se vaan kestää sen 12v tai päälle jännitettä. Siinä perässä on aika iso se etäisyys levyn ja anturin kiinnityksen välillä, niin se elää jo jonkin verran lämpölaajenemisen vuoksi verrattuna esim. nokan anturointiin. Mikä voinee aiheuttaa tuon efektin.
Mut joo vetarin pulteista hall anturilla pelannee.
1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.
Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...
1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.
Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...
Ok voihan se olla että perän anturikin on rikki. Noita on tullu vastaan semmosia että signaali on niin huono ettei edes auton mittaristo siitä saa selvää. Sinänsä nopeusmittari pelaa, kun se on jotenkin hidas reagoimaan. Mutta mittaristolta tuleva signaali on ollu höpöä niin kauan kunnes perän anturi on vaihdettu. Mut jep se kapea kehä ja lämpövaihtelut lienee syy cherryn toimimattomuuteen.
abs anturi ja max9926 vr-muunnin sille näyttää toimivan täysin luotettavasti, mutta sekään ei oikein ole toimiva ratkaisu jos abs on vielä käytössä.
Mutta joo alkaa karkaamaan aika hyvin itse topikin aiheesta
1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.
Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...
sä käytät varmasti sensor ground + digital in?
laita 12v + digital in niin toimii
E30 M3 4WD
VERKKOKAUPPA The DynoLab
Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä
Jos sitte viellä jatkettais yhen postauksen offtopic linjalla, Kai sitä vois tollaikin talven aikana kokeilla, aina parempi jos pystyy alkuperäsiä sensoreita käyttää eikä tarvii tukeutuu ulkopuolisiin. Varsinkin kun ylimääränen +12 piuha jouduttiin vetää tolle cherryllekkin. Ei tässä enää mikää kiire oo ajokausi onjo melkolailla taputeltu..
Olin laittamassa tilaukseen, mut oos nyt sama laittaako vakio poraukselle ylikoko pahvin,vai tuleeko mitään ongelmia?ei näyttäny olevan saatavilla ku yhtä kokoa ..
Olin laittamassa tilaukseen, mut oos nyt sama laittaako vakio poraukselle ylikoko pahvin,vai tuleeko mitään ongelmia?ei näyttäny olevan saatavilla ku yhtä kokoa ..
Comment