Jos pitkän 27mm hylsän sattuu painamaan pohjaan, vääntyy paluunipat vituiksi.. eli hitsaa kahdesta hylsästä työkalu siihen tai sitten hommaan vasittu hylsä joka on melko arvokas..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikkeri View PostPikkasen jos kantta kopauttais tulipeltiin päin, voisi helpottua käynnissä pysyminen.
Lohkoon päin kun käännät, menee sytkä aikasemmalle.
Mitä tarkoitat, loota nykäisee?
Tai ei nykäise mutta laskee kierroksia alle 500rpm:n ja sitte sammuu. Pittääpä huomenissa kokkeilla tuota kannen siirtoa pumpun kääntöä pikkasen.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostSulla siis on 2 eri "vikaa" siinä, kulunut pumppu ja kulunut ketju.
Eli sitä määränsäädintä alle kympin siirrät tulipeltiin päin ja pumppua käännät lohkoon päin ihan aavistuksen.
Se pumpun kääntö pitäisi tehdä heittokellon avulla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostSulla siis on 2 eri "vikaa" siinä, kulunut pumppu ja kulunut ketju.
Eli sitä määränsäädintä alle kympin siirrät tulipeltiin päin ja pumppua käännät lohkoon päin ihan aavistuksen.
Se pumpun kääntö pitäisi tehdä heittokellon avulla.
Joo 3vk sitten tuli jakopäärempasta jossa laitettiin kaikki jakopään hilppeet ja pumpun tiivistys ja ajoitus. Mutta tein nuo pumpun hommat silmä määräsesti niin nyt pelittää ku unelma!! Kiitoksia avuista!!
Comment
-
-
Ongelmaa Tds:än kans!!
Sammu tänään ku sauna lyhty, jonka jälkeen hehkun valo palaa kokoajan!!
Eikä millään käyntii. Ekaks löpöä 30l tankkiin ja hinaamalla kokeilla käyntiin. No lähtihän se hinaamalla, mut just ja just jaksaa kaasu pohjassa käydä. Hetken katteltua ni ei suodattimelle tuu naftaa. Toisesta autosta vaihdoin siirtopumpun tankkiin eikä vaikutusta.
Missä voi olla vika? Siirtopumpulle ei tuu virtaa?? mistä ettiä vikaa?? Miksi hehkun valo palaa?
Niin ja mikä virka sillä suodattimen jalan sähkö asialla on johon menee kolme napainen piuha, katoin sinnekin kannen alle ni oli se piirilevy hapettuneen näköinen??
Niin ja autohan on mekaanisella pumpulla ja hehkuja en oo sen tarkemmin kattellu vielä ku ihmetyttää tuo löpö puoli ny..
Toivoisin pikaisesti vinkkiä mikä vit*u tolle tuli, ku tossa pihalla levällään seisoo!!BMW E30
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostTuleeko sammuttimelle virtaa?
Moottorin ei pitäisi sammua vaikka siirtopumppu ei toimi.
Hehkurele on voinut ottaa itseensä ja nyt hehkuttaa koko ajan.
Syttyikö hehkun merkkivalo ennen vai jälkeen hyytymisen.
Eli tämä sammutin on ilmeisesti pumpussa itsessään ja pitääkö siihen tulla virta? Voiko olla siinä vika ku kuitenni hinaamalla yritti käydä..?? Ja voiko olla sattumaa että juuri samaan aikaan hehkurele menny?? Missä tämä hehkurele on??
Ja tuossa kävin mittailee ni siirtopumpulle ei tuu virtaa vaikka laitoin suoran virran sulakkeelle nro 23.. Eikä nuo kyllä kumpikaan pumppu pyöri vaikka niillekin antaa suoraan virtaa.. Vit..
Edit: pyöri se näemmä tuo toine pumppu irrallaan ollessa tuossa, mut kuulosti melko vaimealta. Kui iloisesti sen kuuluis pyöriä? Oiskohan järkeä hakea siihe kunnollinen bensa vehkeen pumppu kuten bosch 044??Last edited by M20TIC; 02-12-2013, 21:10.BMW E30
Comment
-
-
Originally posted by M20TIC View PostOngelmaa Tds:än kans!!
Sammu tänään ku sauna lyhty, jonka jälkeen hehkun valo palaa kokoajan!!
Eikä millään käyntii. Ekaks löpöä 30l tankkiin ja hinaamalla kokeilla käyntiin. No lähtihän se hinaamalla, mut just ja just jaksaa kaasu pohjassa käydä. Hetken katteltua ni ei suodattimelle tuu naftaa. Toisesta autosta vaihdoin siirtopumpun tankkiin eikä vaikutusta.
Missä voi olla vika? Siirtopumpulle ei tuu virtaa?? mistä ettiä vikaa?? Miksi hehkun valo palaa?
Niin ja mikä virka sillä suodattimen jalan sähkö asialla on johon menee kolme napainen piuha, katoin sinnekin kannen alle ni oli se piirilevy hapettuneen näköinen??
Niin ja autohan on mekaanisella pumpulla ja hehkuja en oo sen tarkemmin kattellu vielä ku ihmetyttää tuo löpö puoli ny..
Toivoisin pikaisesti vinkkiä mikä vit*u tolle tuli, ku tossa pihalla levällään seisoo!!
Moottori sammuu jos polttoainetta on viisarin verran alle puolitankkia, tyhjentää toisenpuolen tankin ja vetää ilmat sieltä..
Ota akku puoleksi tunniksi pois, jos hehkut vielläkin värkkää niin kääntyisin moottorinohjausboksin puoleen, joskus itellä tämä teki sen ettei hehkut toimineet ollenkaan ja moottori kävi vain hetken ja sammui
E. Hehkurele löytyy moottorinohjausboksin vierestä, eli vänkärinpuolella tuulilasin alapuolella lunkka mistä pääsee käsiksi, kannattaa kattoa onko siellä vettä..
E2. Ei oo järkeä laittaa mitään bensavehkeen siirtopumppua, jakajapumppu on imevä pumppu ja käy ilman siirtopumppuakin jos tarpeeksi naftaa tankissa, siirtopumppu tekee vain esipaineen kun virrat laitetaan päälle ja tasaa tankkien pintaa (juurikin ettei toinen "puoli" pääse tyhjäksi)Last edited by däädää; 02-12-2013, 21:28.
Comment
-
-
Se on vain siirtopumppu.
Ei sen tarvitse tehdä töitä, ainoastaan pitää jakajapumppu naftoissaan.
Sammutin on pumpun nestepäässä kiinni oleva lämpöanturin näköinen palikka, siihen tulee 1 johto.
Johtoon tulee virta kun auton pitäisi käydä.
Sulla ilmeisesti auton oma dde hoitaa releen, sammuttimen ja siirtopumpun toimintaa.
Onhan se mahdollista että on johtosarja hajalla?
Mikä auto kyseessä? Jos E36, boksi ja hehkurele on konehuoneessa, apukuskin puolella luukun takana. Jos E34/39 on se kaiketi hanskalokeron takana.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Kiitokset valaistuksesta!
Se suodattimen jalassa oleva piirilevy oli hapettunu..
Pitää nyt ensin lähteä kattoon se sammuttimen johto ja käyttää se akunkenkä irti (tämäki perus juttuja et aina käytetään se kenkä irti mut ikinä se ei oo ainakaan mulla mitää vikaa korjannu )
Ja laittaa tuo tuo pumppu sinne mikä ny edes vähä lutkutti...
Eli seuraavaksi se hehkunrele ja moottorinohjain boksi vaihtoon?? Ja e34 kysees ja ilmeisesti hanskalokeron takaa löytyy
Ja auton omat piuhat siellä näyttäs kulkevan eli vissii just se oma dde ohjailee
Niin ja sen eilen katoin että hehkuille ei tuu virtaa vaikka se valo palaa kokoajan.BMW E30
Comment
-
-
Originally posted by M20TIC View PostKiitokset valaistuksesta!
Se suodattimen jalassa oleva piirilevy oli hapettunu..
Pitää nyt ensin lähteä kattoon se sammuttimen johto ja käyttää se akunkenkä irti (tämäki perus juttuja et aina käytetään se kenkä irti mut ikinä se ei oo ainakaan mulla mitää vikaa korjannu )
Ja laittaa tuo tuo pumppu sinne mikä ny edes vähä lutkutti...
Eli seuraavaksi se hehkunrele ja moottorinohjain boksi vaihtoon?? Ja e34 kysees ja ilmeisesti hanskalokeron takaa löytyy
Ja auton omat piuhat siellä näyttäs kulkevan eli vissii just se oma dde ohjailee
Niin ja sen eilen katoin että hehkuille ei tuu virtaa vaikka se valo palaa kokoajan.
E. Eikös e34:ssa ole konehuoneen puolella ohjausboksit ja releet.. näin ainakin oli kun paikalliselta purkaamolta kävin hakemassa tds:n hehkureleen...Last edited by däädää; 03-12-2013, 11:27.
Comment
-
Comment