Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Originally posted by Keisari View Post
    Vihtisköhän joku tehä jonku faq version tuosta potikka viritys ohjeista. Melkeen joka viikko joku kysyy nuita samoja ohjeita eikä vihti selata tätä foorumia sen verran että löytäis ne. Säästyis jokaiselta hermot
    Niinpä
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 272
      • Helsinki

      Originally posted by Mikkeri View Post
      Niinpä
      Siinäpä se, itse haluisi juuri tehdä tuon evry modin tähän omaan e39, 525tdsa malliin ja en oikeen tajua vittuakaan...

      eli evry modin ja vakionopeudensäätimen (jos sen pystyy e39 laittamaan jälkikäteen?) asennusohjeet, iso KIITOS sille joka kirjoittaa ne
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        Originally posted by Tyramies View Post
        Siinäpä se, itse haluisi juuri tehdä tuon evry modin tähän omaan e39, 525tdsa malliin ja en oikeen tajua vittuakaan...

        eli evry modin ja vakionopeudensäätimen (jos sen pystyy e39 laittamaan jälkikäteen?) asennusohjeet, iso KIITOS sille joka kirjoittaa ne
        Eikö tuossa muutama viesti ylempänä ole se kirjoitettu taas ties kuinka monennen kerran?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • TJJ!
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 51
          • Raahe

          Originally posted by Tyramies View Post
          Siinäpä se, itse haluisi juuri tehdä tuon evry modin tähän omaan e39, 525tdsa malliin ja en oikeen tajua vittuakaan...

          eli evry modin ja vakionopeudensäätimen (jos sen pystyy e39 laittamaan jälkikäteen?) asennusohjeet, iso KIITOS sille joka kirjoittaa ne


          Google löyti tommosen kuvan.. Eli se 39 ja pinni 14 johdot esille ja kytke noin. Eka esivastus 200-250ohm ja sitten potikka ja kytkin. Johtojen väritki löytää kun lueskelee.

          "Ainakin vanhemmassa potikallisessa versiossa värit ovat seuraavat:
          nasta 14 ruskea, potikan miinus
          nasta 39 violetti, potikan plus
          nasta 21 puna/kelt., potikan liuku
          Kaikki ovat ohuita 0.35 neliön piuhoja."

          Mulla on käyttöönottopäivä 4.10.1993 ja mulla toimii vielä vanhempi tyyli. Potikka on 1k ja savua riittää jos kokonaan vääntää.
          Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
          Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

          Comment

          • Tyramies
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 272
            • Helsinki

            Originally posted by TJJ! View Post
            blaa blaa
            KIITOS TJJ!

            Kiitos myös paljon avusta Mikkerille, ilman häntä en olisi saanut tarvittavaa tietoa.
            -Kevin, i wanna double...
            -Harry! ...
            -I need a double, right now!
            "thank you son."

            Comment

            • wenon
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 10
              • Lieksa

              ahtoletku

              onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by wenon View Post
                onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?
                kannattais varmaan romikselta kysyä kans :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Saako tähän M51:een mistään kunnollista kannentiivistettä? Kaverilla vähän kireämpi mylly valmistumassa tässä syksyn mittaan, ja nyt arvotaan, että laitetaanko miggilangat vakiopahvin alle, vai mitä.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • joni_wt
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 3627
                    • Yka

                    Originally posted by wenon View Post
                    onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?
                    Niin onnistuuhan sen hitsailla vaikka putkesta, liitoskohdat vaan silikoonimutkista/pätkistä.





                    Ihan välihuomiona tännekin, jos jotain kiinnostaa.. Kävin perjantaina penkittämässä tuon oman tuplaturbo tds:n ja sieltä irtosi moottorilta 180,4hp/386,1nm. Ahtopaineet n.1,6-1,7bar.

                    Eli nyt on paikoillaan:
                    -kaksi vakioahdinta
                    -kahdesta vakiopakosarjasta tehdyt 3+3 sarjat
                    -hieman isompi kiinancooleri
                    -3" suoraputki
                    -HP-dieselin tekemä ja säätämä mekaaninen pumppu vakio nestepäällä

                    Tuloksena ihan mukava käyttis, tosin vähän kaponen tuo vääntökäyrä.. Kestää kuitenkin vedättää
                    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Originally posted by joni_wt View Post
                      Niin onnistuuhan sen hitsailla vaikka putkesta, liitoskohdat vaan silikoonimutkista/pätkistä.





                      Ihan välihuomiona tännekin, jos jotain kiinnostaa.. Kävin perjantaina penkittämässä tuon oman tuplaturbo tds:n ja sieltä irtosi moottorilta 180,4hp/386,1nm. Ahtopaineet n.1,6-1,7bar.

                      Eli nyt on paikoillaan:
                      -kaksi vakioahdinta
                      -kahdesta vakiopakosarjasta tehdyt 3+3 sarjat
                      -hieman isompi kiinancooleri
                      -3" suoraputki
                      -HP-dieselin tekemä ja säätämä mekaaninen pumppu vakio nestepäällä

                      Tuloksena ihan mukava käyttis, tosin vähän kaponen tuo vääntökäyrä.. Kestää kuitenkin vedättää
                      Ööööö... Miksi 2 vakioahdinta?
                      Ei taida orkkis ilmanputsari sopia paikalleen?
                      Hitsasit ilmeisesti pakosatsin päät kiinni?

                      Oisko dynolappua mahdollista nähdä?
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • joni_wt
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 3627
                        • Yka

                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        Ööööö... Miksi 2 vakioahdinta?
                        Öööööö huviksi

                        Oli kaks ahdinta ja pakosarjaa ylimääräisenä... Toisin sanoen ilmaseksi sama kokeilla...
                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        Ei taida orkkis ilmanputsari sopia paikalleen?
                        Hitsasit ilmeisesti pakosatsin päät kiinni?
                        Sopii se siihen, mutta oon jättänyt pois kun nyt on kaks vapaavirtaussuodinta..

                        Joo pakosarjojen päät on tulpattu.

                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        Oisko dynolappua mahdollista nähdä?
                        Juu onhan se, ei se mikään salaisuus ole
                        Attached Files
                        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          Kaipaiskos tuo isompaa nestepäätä kuitenkin tuohon?
                          Ilmeisesti yläpäässä loppuu soppa kun lähtee tehot laskemaan noin paljon?
                          Vai mistä moinen johtuu?

                          Oisko konehuoneesta myös kuvia saatavilla, jotta miten noi palikat sinne mahtuvat?
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • joni_wt
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 3627
                            • Yka

                            Originally posted by Mikkeri View Post
                            Kaipaiskos tuo isompaa nestepäätä kuitenkin tuohon?
                            Ilmeisesti yläpäässä loppuu soppa kun lähtee tehot laskemaan noin paljon?
                            Vai mistä moinen johtuu?

                            Oisko konehuoneesta myös kuvia saatavilla, jotta miten noi palikat sinne mahtuvat?
                            Ilmeisesti loppuu soppa vaan kesken. Pistin varmuuden vuoksi syöttöpumpun avuksi pienen lisäpumpunkin jolla tuntui kyllä olevan pieni vaikutus kiertämiseen..

                            En mää enää tuohon viitsi panostaa rahallisesti, siirrän tuon tekniikan todennäköisesti johonkin e30 tai e28:iin kunhan sopiva aihio löytyy ja tuohon koppaan sitten jotain aivan muuta tiiseliä

                            Joo voin näpsiä kuvia illalla/huomenissa..
                            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                            Comment

                            • eiskalt
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 836
                              • Hyvinkää

                              mielenkiintonen rojekti kyllä. oletko millä tavalla toteuttanu turbot, rinnakkain vai peräkkäin vai miten?
                              tekisi itekkin mieli joskus tehä vastaava.:think

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                Se kävi itselläkin mielessä, saisi motin hengitystä parannettua huomattavasti, ennenkaikkea halvalla.

                                Oma e36 vessa vain vuodelta 97, joten näkyvät muutokset on pannassa.
                                Tuskin myöskään kolmoskoppaan kahta ahdintakaan mahtuu.
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎