Vihtisköhän joku tehä jonku faq version tuosta potikka viritys ohjeista. Melkeen joka viikko joku kysyy nuita samoja ohjeita eikä vihti selata tätä foorumia sen verran että löytäis ne. Säästyis jokaiselta hermot
Google löyti tommosen kuvan.. Eli se 39 ja pinni 14 johdot esille ja kytke noin. Eka esivastus 200-250ohm ja sitten potikka ja kytkin. Johtojen väritki löytää kun lueskelee.
"Ainakin vanhemmassa potikallisessa versiossa värit ovat seuraavat:
nasta 14 ruskea, potikan miinus
nasta 39 violetti, potikan plus
nasta 21 puna/kelt., potikan liuku
Kaikki ovat ohuita 0.35 neliön piuhoja."
Mulla on käyttöönottopäivä 4.10.1993 ja mulla toimii vielä vanhempi tyyli. Potikka on 1k ja savua riittää jos kokonaan vääntää.
Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328
onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?
onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?
Saako tähän M51:een mistään kunnollista kannentiivistettä? Kaverilla vähän kireämpi mylly valmistumassa tässä syksyn mittaan, ja nyt arvotaan, että laitetaanko miggilangat vakiopahvin alle, vai mitä.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
onko kukaan rakennellu irtonaisista mutkista/putkista ahtoletkuja? reikä löyty tosta turbo-cooleri välisestä letkusta, hintaa kysytty 116e nii halvempi ois jo varmaan silikonimutkilla rakennella? auto e36 2,5 tds, liekkö e34 samanlainen letku?
Niin onnistuuhan sen hitsailla vaikka putkesta, liitoskohdat vaan silikoonimutkista/pätkistä.
Ihan välihuomiona tännekin, jos jotain kiinnostaa.. Kävin perjantaina penkittämässä tuon oman tuplaturbo tds:n ja sieltä irtosi moottorilta 180,4hp/386,1nm. Ahtopaineet n.1,6-1,7bar.
Eli nyt on paikoillaan:
-kaksi vakioahdinta
-kahdesta vakiopakosarjasta tehdyt 3+3 sarjat
-hieman isompi kiinancooleri
-3" suoraputki
-HP-dieselin tekemä ja säätämä mekaaninen pumppu vakio nestepäällä
Tuloksena ihan mukava käyttis, tosin vähän kaponen tuo vääntökäyrä.. Kestää kuitenkin vedättää
Niin onnistuuhan sen hitsailla vaikka putkesta, liitoskohdat vaan silikoonimutkista/pätkistä.
Ihan välihuomiona tännekin, jos jotain kiinnostaa.. Kävin perjantaina penkittämässä tuon oman tuplaturbo tds:n ja sieltä irtosi moottorilta 180,4hp/386,1nm. Ahtopaineet n.1,6-1,7bar.
Eli nyt on paikoillaan:
-kaksi vakioahdinta
-kahdesta vakiopakosarjasta tehdyt 3+3 sarjat
-hieman isompi kiinancooleri
-3" suoraputki
-HP-dieselin tekemä ja säätämä mekaaninen pumppu vakio nestepäällä
Tuloksena ihan mukava käyttis, tosin vähän kaponen tuo vääntökäyrä.. Kestää kuitenkin vedättää
Ööööö... Miksi 2 vakioahdinta?
Ei taida orkkis ilmanputsari sopia paikalleen?
Hitsasit ilmeisesti pakosatsin päät kiinni?
Kaipaiskos tuo isompaa nestepäätä kuitenkin tuohon?
Ilmeisesti yläpäässä loppuu soppa kun lähtee tehot laskemaan noin paljon?
Vai mistä moinen johtuu?
Oisko konehuoneesta myös kuvia saatavilla, jotta miten noi palikat sinne mahtuvat?
Ilmeisesti loppuu soppa vaan kesken. Pistin varmuuden vuoksi syöttöpumpun avuksi pienen lisäpumpunkin jolla tuntui kyllä olevan pieni vaikutus kiertämiseen..
En mää enää tuohon viitsi panostaa rahallisesti, siirrän tuon tekniikan todennäköisesti johonkin e30 tai e28:iin kunhan sopiva aihio löytyy ja tuohon koppaan sitten jotain aivan muuta tiiseliä
mielenkiintonen rojekti kyllä. oletko millä tavalla toteuttanu turbot, rinnakkain vai peräkkäin vai miten?
tekisi itekkin mieli joskus tehä vastaava.:think
Comment