Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Jos pitkän 27mm hylsän sattuu painamaan pohjaan, vääntyy paluunipat vituiksi.. eli hitsaa kahdesta hylsästä työkalu siihen tai sitten hommaan vasittu hylsä joka on melko arvokas..

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      Joutui muistaakseni sitä hylsyä muokkaamaan hieman pohjasta että se menee nätisti pohjaan. Samaten hahlon tekemään että saa nelosen suuttimen sillä pois/paikalleen.
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • Kaihtu90
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 5
        • Pyhäjoki

        Originally posted by Mikkeri View Post
        Pikkasen jos kantta kopauttais tulipeltiin päin, voisi helpottua käynnissä pysyminen.
        Lohkoon päin kun käännät, menee sytkä aikasemmalle.

        Mitä tarkoitat, loota nykäisee?


        Tai ei nykäise mutta laskee kierroksia alle 500rpm:n ja sitte sammuu. Pittääpä huomenissa kokkeilla tuota kannen siirtoa pumpun kääntöä pikkasen.

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          Sulla siis on 2 eri "vikaa" siinä, kulunut pumppu ja kulunut ketju.

          Eli sitä määränsäädintä alle kympin siirrät tulipeltiin päin ja pumppua käännät lohkoon päin ihan aavistuksen.
          Se pumpun kääntö pitäisi tehdä heittokellon avulla.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            Originally posted by Mikkeri View Post
            Sulla siis on 2 eri "vikaa" siinä, kulunut pumppu ja kulunut ketju.

            Eli sitä määränsäädintä alle kympin siirrät tulipeltiin päin ja pumppua käännät lohkoon päin ihan aavistuksen.
            Se pumpun kääntö pitäisi tehdä heittokellon avulla.
            Ei siinä käännössä mitään heittokelloa tarvita, kääntää muutaman asteen ja kokeilee mitä vaikutti. Eikä siis ole väliä millään ajoitusmerkkien kohdistuksilla tms.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              Kukin tyylillään, itse kun olen heitokellolla säätänyt, niin ei ole muuta tarvinnut tehdä.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • Kaihtu90
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 5
                • Pyhäjoki

                Originally posted by Mikkeri View Post
                Sulla siis on 2 eri "vikaa" siinä, kulunut pumppu ja kulunut ketju.

                Eli sitä määränsäädintä alle kympin siirrät tulipeltiin päin ja pumppua käännät lohkoon päin ihan aavistuksen.
                Se pumpun kääntö pitäisi tehdä heittokellon avulla.

                Joo 3vk sitten tuli jakopäärempasta jossa laitettiin kaikki jakopään hilppeet ja pumpun tiivistys ja ajoitus. Mutta tein nuo pumpun hommat silmä määräsesti niin nyt pelittää ku unelma!! Kiitoksia avuista!!

                Comment

                • Golde
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 149
                  • nilsiä

                  kuulusko tuossa e39 525tds:ssä kulutusmittarin hypätä tappiin esimerkiksi jos ylämäessä painat tallan pohjaan vitos vaihteella ? itellä ei mene yli 10L ja tuntuu ettei ihan normaalisti vedä
                  E39 530d, E39 540ia.

                  Comment

                  • M20TIC
                    BTCF Member
                    • Feb 2009
                    • 93
                    • Kempele..

                    Ongelmaa Tds:än kans!!
                    Sammu tänään ku sauna lyhty, jonka jälkeen hehkun valo palaa kokoajan!!
                    Eikä millään käyntii. Ekaks löpöä 30l tankkiin ja hinaamalla kokeilla käyntiin. No lähtihän se hinaamalla, mut just ja just jaksaa kaasu pohjassa käydä. Hetken katteltua ni ei suodattimelle tuu naftaa. Toisesta autosta vaihdoin siirtopumpun tankkiin eikä vaikutusta.

                    Missä voi olla vika? Siirtopumpulle ei tuu virtaa?? mistä ettiä vikaa?? Miksi hehkun valo palaa?
                    Niin ja mikä virka sillä suodattimen jalan sähkö asialla on johon menee kolme napainen piuha, katoin sinnekin kannen alle ni oli se piirilevy hapettuneen näköinen??

                    Niin ja autohan on mekaanisella pumpulla ja hehkuja en oo sen tarkemmin kattellu vielä ku ihmetyttää tuo löpö puoli ny..

                    Toivoisin pikaisesti vinkkiä mikä vit*u tolle tuli, ku tossa pihalla levällään seisoo!!
                    BMW E30

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Tuleeko sammuttimelle virtaa?
                      Moottorin ei pitäisi sammua vaikka siirtopumppu ei toimi.

                      Hehkurele on voinut ottaa itseensä ja nyt hehkuttaa koko ajan.
                      Syttyikö hehkun merkkivalo ennen vai jälkeen hyytymisen.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • M20TIC
                        BTCF Member
                        • Feb 2009
                        • 93
                        • Kempele..

                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        Tuleeko sammuttimelle virtaa?
                        Moottorin ei pitäisi sammua vaikka siirtopumppu ei toimi.

                        Hehkurele on voinut ottaa itseensä ja nyt hehkuttaa koko ajan.
                        Syttyikö hehkun merkkivalo ennen vai jälkeen hyytymisen.
                        Vaimolla auto hyyty/sammu ja hehkun valo ilmeisesti sytty samalla ku muutkin mittarivalot sytty auton sammuessa.

                        Eli tämä sammutin on ilmeisesti pumpussa itsessään ja pitääkö siihen tulla virta? Voiko olla siinä vika ku kuitenni hinaamalla yritti käydä..?? Ja voiko olla sattumaa että juuri samaan aikaan hehkurele menny?? Missä tämä hehkurele on??

                        Ja tuossa kävin mittailee ni siirtopumpulle ei tuu virtaa vaikka laitoin suoran virran sulakkeelle nro 23.. Eikä nuo kyllä kumpikaan pumppu pyöri vaikka niillekin antaa suoraan virtaa.. Vit..

                        Edit: pyöri se näemmä tuo toine pumppu irrallaan ollessa tuossa, mut kuulosti melko vaimealta. Kui iloisesti sen kuuluis pyöriä? Oiskohan järkeä hakea siihe kunnollinen bensa vehkeen pumppu kuten bosch 044??
                        Last edited by M20TIC; 02-12-2013, 21:10.
                        BMW E30

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          Originally posted by M20TIC View Post
                          Ongelmaa Tds:än kans!!
                          Sammu tänään ku sauna lyhty, jonka jälkeen hehkun valo palaa kokoajan!!
                          Eikä millään käyntii. Ekaks löpöä 30l tankkiin ja hinaamalla kokeilla käyntiin. No lähtihän se hinaamalla, mut just ja just jaksaa kaasu pohjassa käydä. Hetken katteltua ni ei suodattimelle tuu naftaa. Toisesta autosta vaihdoin siirtopumpun tankkiin eikä vaikutusta.

                          Missä voi olla vika? Siirtopumpulle ei tuu virtaa?? mistä ettiä vikaa?? Miksi hehkun valo palaa?
                          Niin ja mikä virka sillä suodattimen jalan sähkö asialla on johon menee kolme napainen piuha, katoin sinnekin kannen alle ni oli se piirilevy hapettuneen näköinen??

                          Niin ja autohan on mekaanisella pumpulla ja hehkuja en oo sen tarkemmin kattellu vielä ku ihmetyttää tuo löpö puoli ny..

                          Toivoisin pikaisesti vinkkiä mikä vit*u tolle tuli, ku tossa pihalla levällään seisoo!!
                          Suodattimenjalassa on paineanturi mikä ohjaa tankin siirtopumppua.. Itselläni tämä alkoi vittuilemaan viime keväänä ja putsaamisella sain siirtopumpulle jopa välissä virratkin, meni hermot ja vedin muualta sitten virrat pumpulle

                          Moottori sammuu jos polttoainetta on viisarin verran alle puolitankkia, tyhjentää toisenpuolen tankin ja vetää ilmat sieltä..

                          Ota akku puoleksi tunniksi pois, jos hehkut vielläkin värkkää niin kääntyisin moottorinohjausboksin puoleen, joskus itellä tämä teki sen ettei hehkut toimineet ollenkaan ja moottori kävi vain hetken ja sammui

                          E. Hehkurele löytyy moottorinohjausboksin vierestä, eli vänkärinpuolella tuulilasin alapuolella lunkka mistä pääsee käsiksi, kannattaa kattoa onko siellä vettä..

                          E2. Ei oo järkeä laittaa mitään bensavehkeen siirtopumppua, jakajapumppu on imevä pumppu ja käy ilman siirtopumppuakin jos tarpeeksi naftaa tankissa, siirtopumppu tekee vain esipaineen kun virrat laitetaan päälle ja tasaa tankkien pintaa (juurikin ettei toinen "puoli" pääse tyhjäksi)
                          Last edited by däädää; 02-12-2013, 21:28.

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            Se on vain siirtopumppu.
                            Ei sen tarvitse tehdä töitä, ainoastaan pitää jakajapumppu naftoissaan.

                            Sammutin on pumpun nestepäässä kiinni oleva lämpöanturin näköinen palikka, siihen tulee 1 johto.
                            Johtoon tulee virta kun auton pitäisi käydä.

                            Sulla ilmeisesti auton oma dde hoitaa releen, sammuttimen ja siirtopumpun toimintaa.
                            Onhan se mahdollista että on johtosarja hajalla?

                            Mikä auto kyseessä? Jos E36, boksi ja hehkurele on konehuoneessa, apukuskin puolella luukun takana. Jos E34/39 on se kaiketi hanskalokeron takana.
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • M20TIC
                              BTCF Member
                              • Feb 2009
                              • 93
                              • Kempele..

                              Kiitokset valaistuksesta!
                              Se suodattimen jalassa oleva piirilevy oli hapettunu..
                              Pitää nyt ensin lähteä kattoon se sammuttimen johto ja käyttää se akunkenkä irti (tämäki perus juttuja et aina käytetään se kenkä irti mut ikinä se ei oo ainakaan mulla mitää vikaa korjannu )
                              Ja laittaa tuo tuo pumppu sinne mikä ny edes vähä lutkutti...

                              Eli seuraavaksi se hehkunrele ja moottorinohjain boksi vaihtoon?? Ja e34 kysees ja ilmeisesti hanskalokeron takaa löytyy

                              Ja auton omat piuhat siellä näyttäs kulkevan eli vissii just se oma dde ohjailee

                              Niin ja sen eilen katoin että hehkuille ei tuu virtaa vaikka se valo palaa kokoajan.
                              BMW E30

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                Originally posted by M20TIC View Post
                                Kiitokset valaistuksesta!
                                Se suodattimen jalassa oleva piirilevy oli hapettunu..
                                Pitää nyt ensin lähteä kattoon se sammuttimen johto ja käyttää se akunkenkä irti (tämäki perus juttuja et aina käytetään se kenkä irti mut ikinä se ei oo ainakaan mulla mitää vikaa korjannu )
                                Ja laittaa tuo tuo pumppu sinne mikä ny edes vähä lutkutti...

                                Eli seuraavaksi se hehkunrele ja moottorinohjain boksi vaihtoon?? Ja e34 kysees ja ilmeisesti hanskalokeron takaa löytyy

                                Ja auton omat piuhat siellä näyttäs kulkevan eli vissii just se oma dde ohjailee

                                Niin ja sen eilen katoin että hehkuille ei tuu virtaa vaikka se valo palaa kokoajan.
                                Heitetään nyt mutuna sen verran viellä että mersuissa ainakin hehkuvalo palaa jatkuvasti kun hehkurele menee sököks.. jos siirtopumppu epäilyttää niin kokeile jossain astiassa sitä että nostaako tavaraa..

                                E. Eikös e34:ssa ole konehuoneen puolella ohjausboksit ja releet.. näin ainakin oli kun paikalliselta purkaamolta kävin hakemassa tds:n hehkureleen...
                                Last edited by däädää; 03-12-2013, 11:27.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎