Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyramies
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 272
    • Helsinki

    Jos on inpat yms ja saa niillä yhteyden autoon sen bemarin pyöreen liittimen kautta, onko mahdollista "laittaa" virityslastu tai siis viritysohjelma tähän autoon? Selvisi sen verran että 405tkm kohdalla avattu koko kone ja vaihdettu vitusti osia eli voisin kuvitella että kestäisi lastun...

    Löytyy ohjelmia kuten ECM2001, INPA, NCSExpert(?), WinKFP(?), DIS, SSS Progman, Tool32(?), Chiploader versio jotain ja Galletto, eli kolme lastutus ohjelmaa ja jotain diagnostiikka ohjelmia.

    Ei vaan millään oikeen tajua että mistä sellaisen virilastuohjelman saisi ja miten sen saisi niinkuin autoon "sisälle".
    -Kevin, i wanna double...
    -Harry! ...
    -I need a double, right now!
    "thank you son."

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      Originally posted by eiskalt View Post
      mielenkiintonen rojekti kyllä. oletko millä tavalla toteuttanu turbot, rinnakkain vai peräkkäin vai miten?
      tekisi itekkin mieli joskus tehä vastaava.:think
      Siinä ne rinnakkain on. Pakosarjat tehty siis kahdesta vakiosta niin että ahtimet sijoittuu mahdollisimman kauas toisistaan..
      Originally posted by Mikkeri View Post
      Se kävi itselläkin mielessä, saisi motin hengitystä parannettua huomattavasti, ennenkaikkea halvalla.

      Oma e36 vessa vain vuodelta 97, joten näkyvät muutokset on pannassa.
      Tuskin myöskään kolmoskoppaan kahta ahdintakaan mahtuu.
      Harmi kun en muistanut räpsästä kuvia käväsin kotona, pitää tänään koittaa muistaa..

      Tuota en ole vielä katsastanut, mutta ajattelin mennä ihan muinamiehinä koittamaan sanomatta mitään.. Pistän kaikki pohjamuovit paikoilleen, tarvittaessa teen lisääkin ja vielä vakio ilmanputsarin kotelo kiinni ja vaparisuodattimet pois.. Väittäsin että suurin osa katsureista ei edes huomaa.. Välijäähdytin ainut joka ehkä pistää silmään ja sitäkään kun ei saisi tuossa minun autossa vaihtaa...
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        Noin eli tuossa pari kuvaa tuosta mun toteutuksesta.. Ei mikään siistein mutta kuitenkin...

        Vielä jos putkesta värkkäis ilmanputsareille putket ja tuon "hienon" huohotussäiliön tekaisis pellistä..
        Attached Files
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • jl-93
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 24
          • tampere

          Täällä taitanee olla joko kannessa tai tiivisteessä vikaa. Kyseessä 325tdsa ja vika ilmeni siten, että kesken ajon nosti yllättäen maantienopeuksissa lämmöt. Sen jälkeen tullut painetta järjestelmään omasta mielestä paljon kun putket varsin kovat. Lämmöt silti pysynyt taas kurissa ja puhaltaa lämmintä sisään. Ilmattukin huolella. Vaihdettuja osia tähän mennessä termostaatti ja paisarin korkki.
          Kylmänä kun käynnistää tulee putkiin painetta lähes heti jonkunverran, ei silti koveta putkia pahemmin, mutta painetta silti selvästi tulee ja kun sammuttaa nimenomaan kylmänä niin kuuluu hetken kannen seudulta pulputusta. Nesteet ja öljyt pysyneet puhtaana myös. Kerran kokeilin korkki auki täyttää vesipinnan ihan korkin tasolle ja käydessä kiertoputkesta tulee ilmaa aina välillä, kylmänä tuntui tulevan enemmän. Ilmeisesti kannentiiviste alkuperäinen kun on bmw tekstit pahvin reunassa ja tuo on vielä se heikompi mahdollinen. Kilsoja autossa 306000.

          Kumpikohan todenäköisempi kansi halki vai pelkkä tiiviste?
          ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Tyramies View Post
            Jos on inpat yms ja saa niillä yhteyden autoon sen bemarin pyöreen liittimen kautta, onko mahdollista "laittaa" virityslastu tai siis viritysohjelma tähän autoon? Selvisi sen verran että 405tkm kohdalla avattu koko kone ja vaihdettu vitusti osia eli voisin kuvitella että kestäisi lastun...

            Löytyy ohjelmia kuten ECM2001, INPA, NCSExpert(?), WinKFP(?), DIS, SSS Progman, Tool32(?), Chiploader versio jotain ja Galletto, eli kolme lastutus ohjelmaa ja jotain diagnostiikka ohjelmia.

            Ei vaan millään oikeen tajua että mistä sellaisen virilastuohjelman saisi ja miten sen saisi niinkuin autoon "sisälle".
            Unohda jo, ei tds:ään saa mitään ohjelmaa ja lastutkin perustuu evry modiin.
            TDS:n virittäminen menee aina pitkän kaavan mukaan.. isompaa turboa, isompaa nestepäätä jne. (HUOM. evry modista puhuttaessa ei ole kyse virittämisestä vaan hajottamisesta.)
            Ainoa mitä siihen kannattaa tehdä on näyttää pumpunkannelle vasaraa, se ei maksa mitään.
            Last edited by peto2; 15-10-2013, 17:15.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              Originally posted by jl-93 View Post
              Täällä taitanee olla joko kannessa tai tiivisteessä vikaa. Kyseessä 325tdsa ja vika ilmeni siten, että kesken ajon nosti yllättäen maantienopeuksissa lämmöt. Sen jälkeen tullut painetta järjestelmään omasta mielestä paljon kun putket varsin kovat. Lämmöt silti pysynyt taas kurissa ja puhaltaa lämmintä sisään. Ilmattukin huolella. Vaihdettuja osia tähän mennessä termostaatti ja paisarin korkki.
              Kylmänä kun käynnistää tulee putkiin painetta lähes heti jonkunverran, ei silti koveta putkia pahemmin, mutta painetta silti selvästi tulee ja kun sammuttaa nimenomaan kylmänä niin kuuluu hetken kannen seudulta pulputusta. Nesteet ja öljyt pysyneet puhtaana myös. Kerran kokeilin korkki auki täyttää vesipinnan ihan korkin tasolle ja käydessä kiertoputkesta tulee ilmaa aina välillä, kylmänä tuntui tulevan enemmän. Ilmeisesti kannentiiviste alkuperäinen kun on bmw tekstit pahvin reunassa ja tuo on vielä se heikompi mahdollinen. Kilsoja autossa 306000.

              Kumpikohan todenäköisempi kansi halki vai pelkkä tiiviste?
              Kansi halki kakkosen tai vitosen palotilasta. Samoja oireita kahessa autossa ja samat halkeamat kummassakin
              E61 M-sport

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                Originally posted by jl-93 View Post
                Täällä taitanee olla joko kannessa tai tiivisteessä vikaa. Kyseessä 325tdsa ja vika ilmeni siten, että kesken ajon nosti yllättäen maantienopeuksissa lämmöt. Sen jälkeen tullut painetta järjestelmään omasta mielestä paljon kun putket varsin kovat. Lämmöt silti pysynyt taas kurissa ja puhaltaa lämmintä sisään. Ilmattukin huolella. Vaihdettuja osia tähän mennessä termostaatti ja paisarin korkki.
                Kylmänä kun käynnistää tulee putkiin painetta lähes heti jonkunverran, ei silti koveta putkia pahemmin, mutta painetta silti selvästi tulee ja kun sammuttaa nimenomaan kylmänä niin kuuluu hetken kannen seudulta pulputusta. Nesteet ja öljyt pysyneet puhtaana myös. Kerran kokeilin korkki auki täyttää vesipinnan ihan korkin tasolle ja käydessä kiertoputkesta tulee ilmaa aina välillä, kylmänä tuntui tulevan enemmän. Ilmeisesti kannentiiviste alkuperäinen kun on bmw tekstit pahvin reunassa ja tuo on vielä se heikompi mahdollinen. Kilsoja autossa 306000.

                Kumpikohan todenäköisempi kansi halki vai pelkkä tiiviste?

                Katoaako nestettä? Entä kun korkki auki kone käynnissä? Tuleeko vaahtoa?
                Korkki kiinni ja jos auto käynnissä minuutin, onko järjestelmässä painetta?
                Katoaako paine nopeasti sammuttamisen jälkeen?

                Omassa seilaa myös lämmöt välillä kunnolla riivaamisen jälkeen, nousi ja
                laski, mutta tasottui takaisin.
                En usko että tuo oma olisi halki kuitenkaan.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Unohda jo, ei tds:ään saa mitään ohjelmaa ja lastutkin perustuu evry modiin.
                  TDS:n virittäminen menee aina pitkän kaavan mukaan.. isompaa turboa, isompaa nestepäätä jne. (HUOM. evry modista puhuttaessa ei ole kyse virittämisestä vaan hajottamisesta.)
                  Ainoa mitä siihen kannattaa tehdä on näyttää pumpunkannelle vasaraa, se ei maksa mitään.
                  Mitäs toimenpiteitä sen nestepään vaihdon jälkeen tehdään?
                  Eli moottorinohjaukseen ei saa vaihdettua ohjelmaa? Mitenkään?
                  Mitä ne virilastut sitten on mitä noissa joissain ohjainpurkeissa on?
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Mitäs toimenpiteitä sen nestepään vaihdon jälkeen tehdään?
                    Eli moottorinohjaukseen ei saa vaihdettua ohjelmaa? Mitenkään?
                    Mitä ne virilastut sitten on mitä noissa joissain ohjainpurkeissa on?
                    Nestepään vaihdon jälkeen luonnollisesti säädetään pumpun ajoitus ja perussyöttö kohdalleen.

                    Virilastut on just noita evry-modiin pohjautuvia juttuja, eli polttoaineen lämpötilatietoa tjsp huijataan.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Nestepään vaihdon jälkeen luonnollisesti säädetään pumpun ajoitus ja perussyöttö kohdalleen.

                      Virilastut on just noita evry-modiin pohjautuvia juttuja, eli polttoaineen lämpötilatietoa tjsp huijataan.

                      Eli siis se edelleenkin toimii samalla "ohjelmalla" kuin ennenkin?

                      No hyvä homma, helpottaa siis hommia lisää. Nestepää vaihtoon ja ajoitus kuosiin ja menoks.

                      Varmasti on käsitelty tämäkin ennenkin, mutta mitä kaikkea nestepään kanssa vaihdetaan? Nokkalevy?
                      We are specializing in diesel fuel injection system.All produets are in higher quality with competitive price.Our clients are throughout the world:America,Europe,Mid-East,Southeast Asia etc.

                      Ei muuta?
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Automaatin kanssa tuo Evry ei oikein toimi, tomaatin ohjaus luulee ettei kaasua paineta juurikaan, joten se vaihtaa aikaisemmin vaihteen vajaalla kaasulla kiihdyttäessä.

                        Saako lootan ohjausta ohjelmoitua? Sporttiasennossa se vaihtaa liian myöhään.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Eli siis se edelleenkin toimii samalla "ohjelmalla" kuin ennenkin?

                          No hyvä homma, helpottaa siis hommia lisää. Nestepää vaihtoon ja ajoitus kuosiin ja menoks.

                          Varmasti on käsitelty tämäkin ennenkin, mutta mitä kaikkea nestepään kanssa vaihdetaan? Nokkalevy?
                          We are specializing in diesel fuel injection system.All produets are in higher quality with competitive price.Our clients are throughout the world:America,Europe,Mid-East,Southeast Asia etc.

                          Ei muuta?
                          Ähh, tuosta sähköpumpusta ei siis kannata lähtee rakentamaan - tuli vähän puolihuolimattomasti vastattua. Vaihda vanhemman mallin mekaaninen pumppu siihen, se on käytännössä ainoa fiksu vaihtoehto.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Ähh, tuosta sähköpumpusta ei siis kannata lähtee rakentamaan - tuli vähän puolihuolimattomasti vastattua. Vaihda vanhemman mallin mekaaninen pumppu siihen, se on käytännössä ainoa fiksu vaihtoehto.
                            Tuolta:



                            Jossain säikeessä kerrottin että mekaaniseen kannattaa asentaa sähköpumpun nokkalevy ja rullat. 'Nostoa' nokkalevyssä muistaakseni 0.5 mm enemmän eli nestepään iskunpituus kasvaa tuon verran ja rullat ovat vahvemmat.

                            Tämä siis huonon muistini perusteella, kannattanee tutkia asiaa.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Originally posted by Mikkeri View Post
                              Omassa seilaa myös lämmöt välillä kunnolla riivaamisen jälkeen, nousi ja
                              laski, mutta tasottui takaisin.
                              En usko että tuo oma olisi halki kuitenkaan.
                              Jos ne lämmöt seilaa kun kunnolla kenkää antaa niin turbohan siellä varmasti ahdistaa? Pakopaineet nousee niin korkeaksi että alkaa lämmöt nousemaan, kohta kansi poks

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Ähh, tuosta sähköpumpusta ei siis kannata lähtee rakentamaan - tuli vähän puolihuolimattomasti vastattua. Vaihda vanhemman mallin mekaaninen pumppu siihen, se on käytännössä ainoa fiksu vaihtoehto.
                                Juu en vaihda, ellet osaa perustella asiaasi.

                                Miten voi tulla tehoa enemmän jos kummassakin pumpussa on keskenään identtinen "alakerta"? Eli samat nokkalevyt ja nestepäät, säädetty samalla tavalla, miten se mekaanisella ohjauksella oleva tuottaa enemmän tehoa?

                                Mä en tosta cruisesta luovu, tai rupea virittelemään jotain vaijereita pitkin konehuonetta sen takia että jonkun mielestä se on vain parempi... Miksi?
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎