Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeM
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 60
    • Jyväskylä

    #31
    Itellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on
    Last edited by TemeM; 30-01-2018, 19:58. Reason: Kuva lisätty

    Comment

    • Suorakuus
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 126
      • Etelä-Pohjanmaa

      #32
      M54B30, moottorin vikavalo sytty ja antaa koodia insufficient heat output, oxygen sensor before catalysator bank 2. Mitä mahtaa tarkoittaa?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #33
        Originally posted by Suorakuus View Post
        M54B30, moottorin vikavalo sytty ja antaa koodia insufficient heat output, oxygen sensor before catalysator bank 2. Mitä mahtaa tarkoittaa?
        Kattia ennen oleva lambda risa.

        Comment

        • Suorakuus
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 126
          • Etelä-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Kattia ennen oleva lambda risa.
          Voiko imuvuoto aiheuttaa tuon koodin? Seokset liian laihalla ja menee lambdan raja-arvojen yli, vai onko tosiaan koko anturi paskana?

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            Originally posted by Suorakuus View Post
            Voiko imuvuoto aiheuttaa tuon koodin? Seokset liian laihalla ja menee lambdan raja-arvojen yli, vai onko tosiaan koko anturi paskana?
            Lambda (t) oli minulla rikki ja samoja vikakoodeja antoi.
            Lambdan pystyy testaamaan kun irroittaa paikaltaan mutta ei taida olla ihan 100% varma testi sekään.

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3103

              #36
              löytyykö jostain kaaviota miten m54:ssa menee alipaineletkut?
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #37
                O-Rengas koko?

                Onko O-Renkaan koko kaikissa M54 moottoreissa sama kuutiomäärästä riippumatta, eli 2.5 ja 3.0. Onko tuo O-Rengas koko saatu mistä 52mmx 2.5mm ja mitä maksoi.



                Originally posted by TemeM View Post
                Itellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #38
                  German auto solutionsilta saisi ainaskin oikean kokoisen o-renkaan.
                  Sillä disa on tiukka, mutta menee pohjaan ja on tiivis. Ostaisin sieltä koko korjaussarjan jos ei ole vielä laitettu. Samalla tulee kunnon o-rengas.

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Onko kaikissa m54 koneissa 2 kumitulppaa tuola imusarjan päädyssä? Omasta en löytänyt kun tuon ison, vierestä lähti 2 kumiletkua eteenpäin. Tuo iso tatti olikin täysin halki
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #40
                      Originally posted by A^A View Post
                      Onko kaikissa m54 koneissa 2 kumitulppaa tuola imusarjan päädyssä? Omasta en löytänyt kun tuon ison, vierestä lähti 2 kumiletkua eteenpäin. Tuo iso tatti olikin täysin halki
                      Vaihtelee hieman moottorin ja vaihteiston mukaan.

                      Comment

                      • jaakko.
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 61
                        • Rovaniemi

                        #41
                        .....
                        Last edited by jaakko.; 20-09-2018, 07:21.
                        G20 330e M-sport
                        e46 320i M-sport

                        Comment

                        • buubaa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 140
                          • Lahti

                          #42
                          Täällä kans etsitään nyt mahdollista imuvuotoo e39 m54b25:sitä. Oireina on että nykii ja rötää kiihdyttäessä, mitä enemmän kaasua niin sitä enemmän, kevyellä kaasulla saa kiihtyyn parhaiten, jos kaasu pohjassa yrittää väkisin kiihdyttää yli 4krpm niin syttyy moottorin vikavalo ja pari pyttyä lähtee pois pelistä äänestä päätellen. Vikakoodeja tulee aina p0056 HO2S Heater control circuit (bank2 sensor2) sekä sen jälkeen jos on sytyttänyt moottorin vikavalon niin perinteiset missfiret (yleensä 1 ja 2 sylinterille, joskus voi olla 3). Mitään erityistä suhinaa en oo erottanut konehuoneesta (en tosin oo tätä autoo kuullut toimivana). Kylmänä auto tuntuis kulkevan vähän paremmin kun lämpösenä. Oon nyt irrotellu imm-kaasuläpän väliset haitariputket jotka näytti ehjiltä (vedin testailun vuoks tuhannen kieppiä jeppeteippiä ympärille ), disan (täysin ehjältä ja toimivalta vaikutti), imusarjan päällä kulkevan ohuen putken (tähänkin jepet ympärille) sekä imusarjan tulpat uusin (ehjiä oli vanhatkin). Jeppeteipeillä eikä muullakaan ollut vielä mitään vaikutusta mihinkään enkä tätä kyllä odottanutkaan. Oon nyt tilannut uudet haitariputket, huohottimen putkineen (4kpl) sekä venttiilikopan tiivisteen sekä tiistaina veronpalautuksista ois tarkotus pistää vielä tilaukseen vanoksen tiivistesarja sekä varmaan uus bensansuodatin kannattaa hakee. Tuleeko kellään mieleen mitä muuta kannattais vielä hommata remonttiin valmiiks kun kaverin talliin meen joku viikonloppu puuhastelee? Ideoita mistä muusta kun imuvuodosta oireet vois johtua?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5267
                            • Pirkkala

                            #43
                            Kyllähän tuo kuulostaa rikkinäiselle bensapumpulle.
                            Mittaappa paineet ajossa.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • buubaa
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 140
                              • Lahti

                              #44
                              Voipi olla sekin mahdollinen, tosiaan oireet vaikuttaa vähän pahemmille mitä täältä on noista imuvuodoista lukenut. Toinen mikä epäilyttää on ettei ois katti tukossa, eikös tässäkin oo 1-3 sylintereille oma kattinsa ja 4-6 oma? Kun noita missfirejä ei oo tullu ainakaan vielä kun 1-3 sylintereille.

                              Edit. Ja niin tosiaan vapaalla ottaa kierroksia ihan hyvin rajottimelle asti, sitä en osaa sanoo ottaako niin ilosesti kun toimiva kun tämmösenä tää pihaan tuli.
                              Last edited by buubaa; 06-12-2018, 21:21.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5267
                                • Pirkkala

                                #45
                                Imuvuodothan vaikuttaa sillon eniten kun imusarjassa on alipaine. Sikäli ei sovi sun tapaukseen oikeen imuvuoto.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎