Itellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Originally posted by Suorakuus View PostVoiko imuvuoto aiheuttaa tuon koodin? Seokset liian laihalla ja menee lambdan raja-arvojen yli, vai onko tosiaan koko anturi paskana?
Lambdan pystyy testaamaan kun irroittaa paikaltaan mutta ei taida olla ihan 100% varma testi sekään.
Comment
-
-
löytyykö jostain kaaviota miten m54:ssa menee alipaineletkut?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
O-Rengas koko?
Onko O-Renkaan koko kaikissa M54 moottoreissa sama kuutiomäärästä riippumatta, eli 2.5 ja 3.0. Onko tuo O-Rengas koko saatu mistä 52mmx 2.5mm ja mitä maksoi.
Originally posted by TemeM View PostItellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on
Comment
-
-
Täällä kans etsitään nyt mahdollista imuvuotoo e39 m54b25:sitä. Oireina on että nykii ja rötää kiihdyttäessä, mitä enemmän kaasua niin sitä enemmän, kevyellä kaasulla saa kiihtyyn parhaiten, jos kaasu pohjassa yrittää väkisin kiihdyttää yli 4krpm niin syttyy moottorin vikavalo ja pari pyttyä lähtee pois pelistä äänestä päätellen. Vikakoodeja tulee aina p0056 HO2S Heater control circuit (bank2 sensor2) sekä sen jälkeen jos on sytyttänyt moottorin vikavalon niin perinteiset missfiret (yleensä 1 ja 2 sylinterille, joskus voi olla 3). Mitään erityistä suhinaa en oo erottanut konehuoneesta (en tosin oo tätä autoo kuullut toimivana). Kylmänä auto tuntuis kulkevan vähän paremmin kun lämpösenä. Oon nyt irrotellu imm-kaasuläpän väliset haitariputket jotka näytti ehjiltä (vedin testailun vuoks tuhannen kieppiä jeppeteippiä ympärille ), disan (täysin ehjältä ja toimivalta vaikutti), imusarjan päällä kulkevan ohuen putken (tähänkin jepet ympärille) sekä imusarjan tulpat uusin (ehjiä oli vanhatkin). Jeppeteipeillä eikä muullakaan ollut vielä mitään vaikutusta mihinkään enkä tätä kyllä odottanutkaan. Oon nyt tilannut uudet haitariputket, huohottimen putkineen (4kpl) sekä venttiilikopan tiivisteen sekä tiistaina veronpalautuksista ois tarkotus pistää vielä tilaukseen vanoksen tiivistesarja sekä varmaan uus bensansuodatin kannattaa hakee. Tuleeko kellään mieleen mitä muuta kannattais vielä hommata remonttiin valmiiks kun kaverin talliin meen joku viikonloppu puuhastelee? Ideoita mistä muusta kun imuvuodosta oireet vois johtua?
Comment
-
-
Voipi olla sekin mahdollinen, tosiaan oireet vaikuttaa vähän pahemmille mitä täältä on noista imuvuodoista lukenut. Toinen mikä epäilyttää on ettei ois katti tukossa, eikös tässäkin oo 1-3 sylintereille oma kattinsa ja 4-6 oma? Kun noita missfirejä ei oo tullu ainakaan vielä kun 1-3 sylintereille.
Edit. Ja niin tosiaan vapaalla ottaa kierroksia ihan hyvin rajottimelle asti, sitä en osaa sanoo ottaako niin ilosesti kun toimiva kun tämmösenä tää pihaan tuli.Last edited by buubaa; 06-12-2018, 21:21.
Comment
-
Comment