Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    G-Power ahdin + rekisteröinti

    Vanhaan aiheeseen palatakseni nyt näyttäisi G-Powerilla olevan tarjous M54 koneen remmiahdinsarjasta alle 3000€. Tilausta tehdessä sivusto jumii kohtaan jossa tulisi syöttää tilaajan tiedot ja toimitusosoitteet. Onko kukaan saanut tilausta perille asti ?

    G-POWER - first class performance - since 1983 - BMW, AMG, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin Tuning - G-POWER HURRICANE Cars


    Paluu emailissa tuli vastaus että liike suljettuna 7.1.2018 asti ja palaavat tilaukseen 8.1.2018.
    Last edited by BMW525Xda; 02-01-2018, 10:47.
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Mitä se maksaa, jos tuollaisen ahtimen haluaa 2001 tai uudemmalle papereihin?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Druan
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 334
      • Espoo

      #3
      Mulla on toi setti + heidän ohjelmointi asennettuna Z4 e85 3.0i. Auto rakennettu G-powerilla ja nykyisin on kilvitetty remmiahtimen kans Suomeen. Hommaa oli mutta kaikki tehtiin pykälien mukaan juuri niin kuin pitikin.
      Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.

      Bmw f06 640d gran coupe -12
      ex-Bmw e88 135i -08
      ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
      ex-Bmw e36 325i cabrio -93
      ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
      ex-Bmw X5 3.0d -04
      ex-Bmw e36 325i coupe -92
      ex-Bmw e30 316 -84
      ex-Bmw e21 323i -80
      ex-Bmw e21 316 -82
      ex-Bmw e21 315 -81

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Originally posted by Druan View Post
        Mulla on toi setti + heidän ohjelmointi asennettuna Z4 e85 3.0i. Auto rakennettu G-powerilla ja nykyisin on kilvitetty remmiahtimen kans Suomeen. Hommaa oli mutta kaikki tehtiin pykälien mukaan juuri niin kuin pitikin.
        Kerrotko proseduurista vähän, haluaisin myös rekata tämän omaan autoon lailliseksi.

        Tänään tulikin postia G-powerilta, homma etenee tilaukseen kun lähettävät rahtikulujen tiedon, vahinko kun ei aikaisemmin tullut emailia kun tytär on saksassa työmatkalla ja olisi voinut tuoda tullessaan.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15262
          • Ajamisen Iloa

          #5
          Originally posted by Druan View Post
          Mulla on toi setti + heidän ohjelmointi asennettuna Z4 e85 3.0i. Auto rakennettu G-powerilla ja nykyisin on kilvitetty remmiahtimen kans Suomeen. Hommaa oli mutta kaikki tehtiin pykälien mukaan juuri niin kuin pitikin.
          Paljonko oli dynossa jerkkua ja mitä muita muutoksia tarvitsi tehdä autoon katsastusta varten tai muuten?
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Druan
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 334
            • Espoo

            #6
            Auto on tosiaan tehty G-powerilla ja siihen siihen löytyy autokohtaiset Tuv-paperit niin tämä helpotti sitä että auto on tehty ns niille papereille oikeasti.

            Zetoissahan mallisarjan tehokkain on 3.0si johon tämä ns muutoskatsastettiin. Jarrut piti vaihtaa eteen isompiin koska 3.0i:ssä on samat jarrut kuin e46 328:ssa ja 3.0si:ssä on samat kuin e46 330:ssa. Lisäksi vertailuista räjäytyskuvat joissa näkyi kaikki osanumerot eli alusta piti vastata toisiaan ja autossani oli m-sportin alusta jolloin molemmissa autoissa oli samat alustat ja luonnollisesti muutkin alustan osat.

            Tuv-papereiden lisäksi tarvittiin penkityspaperit jotka piti vastata G-powerin tuv-lappuja. Desibelimittaus tehtiin myös konttorilla.

            E46:ssa m54b30 tämä tehomäärän lisäys on yli 20% mallisarjan tehoikkaimmasta joten sen leimaaminen voi olla tuskasta enkä tiedä millä metodeilla se pitää kilvittää.
            Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.

            Bmw f06 640d gran coupe -12
            ex-Bmw e88 135i -08
            ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
            ex-Bmw e36 325i cabrio -93
            ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
            ex-Bmw X5 3.0d -04
            ex-Bmw e36 325i coupe -92
            ex-Bmw e30 316 -84
            ex-Bmw e21 323i -80
            ex-Bmw e21 316 -82
            ex-Bmw e21 315 -81

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Kiitokset näistä tiedoista.

              Täällä foorumilaisilla on monta turbotettua E46 autoa, viitsiikö kukaan avata hieman millä papereilla on katsastettu ?.
              Onko topiccia foorumilla missä käsitellään turbotettujen katsastusta ja ohjeita ?

              Kannattaisikohan M54b30 kone myös säätää RE85, antaako lisää tehoa ja kärsiikö luotettavuus. Auto on vain kesäkäytössä joten käynnistyvyyttä ei tarvitse miettiä.

              Vai pitääkö vain katsastusmiehelle väittää naama peruslukemilla että se mötikkä on ilmanpuhdistuslaitteisto jos sattuu huomaamaan

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15262
                • Ajamisen Iloa

                #8
                Eiköhän ne katsastusmiehet tiedä pikkasen auton tekniikasta. Itsellä ei ole kyllä ikinä edes avattu konepeltiä katsastuksessa mistä sitten ollut lie kyse. Mutta taitaa forumin turbot olla pitkälti E36 tai sitä vanhemmissa kopissa johtuen Euro2 päästönormista.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11152
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by BMW525Xda View Post

                  Kannattaisikohan M54b30 kone myös säätää RE85, antaako lisää tehoa ja kärsiikö luotettavuus. Auto on vain kesäkäytössä joten käynnistyvyyttä ei tarvitse miettiä.
                  Kannattaa. Ahdettuna tehonlisäys on merkittävä. Oikein säädettynä, ainoa huonopuoli on, että re85 asemia ei oo joka paikassa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Noniin, nyt on tilaus maksua vailla valmis.
                    G-Power M54 moottorille bolt-on setti 3080€ rahtineen.

                    Nyt sitten pitäisi saada jossain luettua Ecu:lta ohjelma ja lähetettyä G-powerille, sitten vielä syötettyä takaisin autoon. Löytyykö innokasta osaajaa korvausta vastaan tekemään nämä?. Auto liikkuu trailerilla tarvittaessa pidemmänkin matkaa.

                    E: vai ymmärsinkö uudelleen luettuani että setti sisältää lukulaitteen ?

                    Tämän kaltainen ohje sieltä tuli:
                    fuel management / electronics:
                    >> remapping of ECU by G-POWER
                    >> ''G-Flash'' OBD flash & diagnostic tool
                    >> OBD and diagnosis functions remain intact

                    Note: due to its construction, the SK Plus RS supercharger system is only suitable for the BMW models 320i, 325i and 330i with M54 engine. For the BMW models 320i, 323i and 328i with N52 TU engine, there is no SK Plus RS supercharger system available.
                    Note for customers with DIY installation: please read out the factory ECU software via G- FLASH before the installation and send the read-out ECU file to support@g-power.com for modification. Thus we ensure you already have the modified G-POWER ECU file when the hardware installation is completed.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Rekisteröinti

                      Mietin tässä näitä jo edellä mainittuja vaatimuksia tieliikennerekisteröinnille.
                      Mistä alkaisi etsiä tätä sääntöviidakostoa joka olisi mahd. selkokielinen ?

                      Ja niin paljon kuin vain jo aiheeseen perehtyneet foorumilaiset tänne jaksaa ja osaa neuvoja pudotella niin saadaan ohjeet muillekkin ahtajille myöhempiä parempia aikoja varten.

                      Lueskelin trafin sivuilta jonkin verran sääntöjä ja näyttää vahvasti sille että ennen 2001 valmistettu auto on hyvinkin mahdollista rekisteröidä ahtimella.
                      Last edited by BMW525Xda; 12-01-2018, 19:01.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Tuli tämä keskustelu mieleen, kun nettiautossa tuli tämä vastaan.





                        PHP Code:
                        Auto on siis muutoskatsastettu ahtimelle
                        En jaksa katella auton tietoja, mitä lukee otteessa yns,. Mutta eihän tuo esim. G-powerin valmis setti mahdu 330i tehorajoihin.
                        Miten lie sitten leimattu, kun on kuitenkin 2003 malli ja periaatteessa vaatii pussin testin jos ei ole osoittaa noita päästöjä, yms. valmistajan todistuksella (vai löytyykö joltain pajalta setti 330i:n joka mahtuu 170kW +20% sisään)? :think
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #13
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          (vai löytyykö joltain pajalta setti 330i:n joka mahtuu 170kW +20% sisään)? :think
                          Ahdinsettiä etsiessäni olen mielestäni törmännyt sarjaan jolla luvattiin 270hv/330nm :think

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Tuli tämä keskustelu mieleen, kun nettiautossa tuli tämä vastaan.





                            PHP Code:
                            Auto on siis muutoskatsastettu ahtimelle
                            En jaksa katella auton tietoja, mitä lukee otteessa yns,. Mutta eihän tuo esim. G-powerin valmis setti mahdu 330i tehorajoihin.
                            Miten lie sitten leimattu, kun on kuitenkin 2003 malli ja periaatteessa vaatii pussin testin jos ei ole osoittaa noita päästöjä, yms. valmistajan todistuksella (vai löytyykö joltain pajalta setti 330i:n joka mahtuu 170kW +20% sisään)? :think

                            Tuollaiset tiedot 210Kw eli 286Hv

                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Eilen lähti Saksasta setti tulemaan.

                              Kokemusta kun ei ole ahtamisesta niin kysellään täältä.
                              Puristussuhde: pitääkö asialle tehdä jotain ?
                              Mikä on M54B30 moottorin vakio puristussuhde ?

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎