Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kama
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    #76
    Onko kukaan perehtynyt tuohon gpower softaan?
    Kun tuo flashtool tuntuu vähän rahastukselta.
    Eli löytyskö Suomesta osaamista M54 (ms45) ohjelmointiin ilman gpower-orjuutta?

    Originally posted by gpower
    Note: The G-Flash OBD tool
    connects to the respective chassis number and can only be used for
    this vehicle (non-transferable)
    Nykyisin meinaa näyttäisi olevan setti kaupan 2490€, joka muuten sama, mutta vaan eri siivapyörä ja softa...
    G-POWER - first class performance - since 1983 - BMW, AMG, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin Tuning - G-POWER HURRICANE Cars


    Kyselin eroista ja et onnistuuko päivitys S -> RS miten helposti.. eli joutus maksamaan uudelleen ohjelmoinnin, jonka hinta 700€
    Originally posted by gpower
    The belt drive and software for ECU is different between S and RS. It make not sense to upgrade it because we have to made the software again new and you will pay double. The software is including in the supercharger kit first time.
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #77
      Originally posted by kama View Post
      Onko kukaan perehtynyt tuohon gpower softaan?
      Kun tuo flashtool tuntuu vähän rahastukselta.
      Eli löytyskö Suomesta osaamista M54 (ms45) ohjelmointiin ilman gpower-orjuutta?

      Nykyisin meinaa näyttäisi olevan setti kaupan 2490€, joka muuten sama, mutta vaan eri siivapyörä ja softa...

      Kyselin eroista ja et onnistuuko päivitys S -> RS miten helposti.. eli joutus maksamaan uudelleen ohjelmoinnin, jonka hinta 700€
      Suomessa noita sarjoja ei ole kuin muutama, vaikka laskis kaikki G-powerit yhteen, niin varmaan tietoakin jaossa aika vähän.

      Onko sulla jo tollanen S-sarja, vai miksi kyselet? RS on 500 euroa kalliimpi, osta sellanen suoraan, niin ei tarvii miettiä, miten se mopompi päivitetään.

      Jos sulla on jo S, niin pistä siihen pelkkä pienempi hihnapyörä ja katso mitä tapahtuu.

      Itse en kauaa jaksais ihmetellä, kun eihän noissa ole tehoissa eroa kuin 16 hevosvoimaa.


      Comment

      • kama
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        #78
        Originally posted by Bullitt View Post
        Suomessa noita sarjoja ei ole kuin muutama, vaikka laskis kaikki G-powerit yhteen, niin varmaan tietoakin jaossa aika vähän.

        Onko sulla jo tollanen S-sarja, vai miksi kyselet? RS on 500 euroa kalliimpi, osta sellanen suoraan, niin ei tarvii miettiä, miten se mopompi päivitetään.

        Jos sulla on jo S, niin pistä siihen pelkkä pienempi hihnapyörä ja katso mitä tapahtuu.

        Itse en kauaa jaksais ihmetellä, kun eihän noissa ole tehoissa eroa kuin 16 hevosvoimaa.
        Kyselen jos joku olisi jo ehtinyt kokeilemaan, jos olisin jo itse päässyt kokeilemaan en kyselisi vaan kertoisin täällä kokemuksia
        Toki pieni vi*tuilu aina piristää

        Eli en ole vielä tilannut. Sama setti kun kävis. esim talveksi talviautoon ja kesäksi kesäautoon. Ei viittis maksaa 700€ gpowerille aina vaihdon yhteyessä. Ja jos tilaa useamman setin niin tarvitsee jokaiselle setille oman flash-toolin.
        Tuo S vs. RS on sitten toinen juttu. Equ ilmeisesti päättelee ahtopaineen kierrosluvusta. Siinä mielessä tuossa S vs. RS softassa ei pitäs tarvita olla mitään eroa, paitti jos gpower on tuon S-setin tehoa rajannut "tahallaan"
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • ///MJ
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 1869
          • Joensuu

          #79
          Ei ole E46 M3 sen kummasempi kiristäjän kiinnitys :think

          Hitsaamalla vahvemmaksi ja uudet kierteet vanhaan öljynsuodattimenjalkaan, harmi kun ei tullut kuvaa otettua...

          Tosiaan 2016 Kalajoen partyreissu tyssäsi kesken murtumisen takia, E46 M3+ ESS 475
          F36 428iA GC M-Sport
          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

          M: E36 328i osia

          M: E39 business cd ja info display

          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11154
            • Oulu

            #80
            Ms43 m54 eculle kyllä onnistuis nuo softailuhommat meikäläiseltä, mut tuo ms45 on oudompi tapaus :think

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #81
              Originally posted by kama View Post
              Kyselen jos joku olisi jo ehtinyt kokeilemaan, jos olisin jo itse päässyt kokeilemaan en kyselisi vaan kertoisin täällä kokemuksia
              Toki pieni vi*tuilu aina piristää

              Eli en ole vielä tilannut. Sama setti kun kävis. esim talveksi talviautoon ja kesäksi kesäautoon. Ei viittis maksaa 700€ gpowerille aina vaihdon yhteyessä. Ja jos tilaa useamman setin niin tarvitsee jokaiselle setille oman flash-toolin.
              Tuo S vs. RS on sitten toinen juttu. Equ ilmeisesti päättelee ahtopaineen kierrosluvusta. Siinä mielessä tuossa S vs. RS softassa ei pitäs tarvita olla mitään eroa, paitti jos gpower on tuon S-setin tehoa rajannut "tahallaan"
              Ymmärtäisin jotenkin, jos sulla olis jo S-sarja ja haluaisit sen päivittää, mutta nyt tuntuu, että hullummaksi vaan menee jutut. Aiotko oikeasti joka syksy ja kevät siirrellä sitä ahdinsarjaa autosta toiseen? Jos haluat sen tehokkaamman RS:n, niin mikset sitten osta sitä? Ja edelleen, se tehoero ei ole kuin 16 hevosta. Käy jossain muualla penkittämässä, niin saat isomman tehoeron.

              Ja miksi niitä autoja pitäisi koko ajan olla ohjelmoimassa? Eikö se kerta per auto riitä? Jos sulla talviauto seisoo kesät ilman ahdinta, niin eikö se ohjelma siellä säily syksyyn asti, kun siirrät sen ahtimen takaisin?

              Ja mistä toi 700 euroa tulee? Eikö ahdinsarjaan kuulu uusi ohjelma ecuun, eli kun ostat ahdinsarjan, niin ne lähettää sulle kyllä ohjelmankin? G-powerin oma OBD-ohjelmointipiuha näyttäis maksavan sataviiskymppiä. Jos toiseen autoon maksaa ohjelmointi 700, niin senhän joutuu maksamaan vain kerran, koska ahdinsarjan mukana tulee ohjelma yhteen autoon, vai olenko ymmärtänyt väärin?


              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                #82
                Voishan sitä olla tarpeen säätää myöhemminkin jos esim lisää välijäähyä tms. Ja ainahan se dynossa tehty ohjelmointi on parempi kuin valmissofta.
                Tuo 700€ oli gpowerin vastaus kun kyselin pelkkää EQU:n ohjelmointia käytettyyn settiin. Selkeesti tuo softa on osa heidän ansaintalogiikkaa, mutta jos tuosta pääsisi eroon niin setillä olisi paremmin jälkimarkkinoita, viripotentiaalia jne. Eikä tarvitsisi ostaa sitä flashtoolia ollenkaan.
                Pazi: Tosiaan tuossa zetassa on ms45, mikä näyttäs poikkeavan jonkin verran muutenkin kuin softan osalta ms43:sta.

                Näillä tiedoilla varmaankin menee tuo rs hankintaan. Täytyy sitten ihmetellä lisää kun saa molemmat binaarit koneelle.
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #83
                  Originally posted by kama View Post
                  Voishan sitä olla tarpeen säätää myöhemminkin


                  No voi jee. Hommaa "riittävä" ns. aftermarket-ecu niin saa säätää kun kengän-nauhoja.


                  Motec:


                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • kama
                    BTCF Member
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #84
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    No voi jee. Hommaa "riittävä" ns. aftermarket-ecu niin saa säätää kun kengän-nauhoja.
                    Motec:
                    https://www.motec.com.au/gprpdi-m142/gprpdi-m142-ov/
                    Eipä tuo nyt ainakaan helpota rekisteröintiä, taitaa enempikin estää.
                    Ja jos säätämisen ilo riittää niin wikisssä olevan tiedon mukaan MS45:ssa on yli 2500 parametria mitä säätää


                    Tarkoitus ei ole viedä leipää kenenkään suusta, vaan haussa oli DIY/Harraste-tyyppinen ratkaisu. Itseltä löytyy mm. winkfp, jolla MS45:n flashaus pitäisi onnistua. Karttojen muuttamiseenkin näyttäisi löytyvän jo joitakin ohjelmia.
                    En ole vaan itse vielä tarkemmin tuon sielunelämään perehtynyt, mutta eiköhän tuotakin osaamista kohtapuoliin ala maailmalle kertyä. Sama tilannehan oli joskun 5 vuotta sitten ms43:n kanssa kuin sitä e36:een sovittelin.

                    btw, sain juuri gpowerilta kuittauksen, että heidän flashtool tukee myös MS45:sta joten se lienee helpoin keino päästä alkuun. Sitten em. työkaluilla voisi vertailla oem vs. gpower softa :think
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11154
                      • Oulu

                      #85
                      Joo eihän tuo ms45 oo sinänsä mikään amerikan temppu säätää. Ainakin BDM:n kautta sitä flashäilee "kuka vaan". Mutta filun löytäminen missä ois karttojen sijainnit on osoittautunut hassteelliseksi. Niitä löydy ees "ryssäfoorumeilta" vaikka niiltä aina vaikka ja mitä löytyy. Äikkiäkös sitten väsäis määritykset romraiderille, millä säätäminen onnistuu helposti.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11154
                        • Oulu

                        #86
                        Jaah onnistuin muuten löytämään noita määritysfiluja ms45:lle ihan vaan google haulla Mahtaako täällä foorumilla olla kellään ms45.0 euroversion luettuja binäärejä olemassa, niin vois ihmetellä onko noista hyötyä. Jenkkien ms45.1 binäärejä kyllä on internet täynnä, mutta niistä ei ole sen kummemmin hyötyä.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • walther91
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 110
                          • Lahti

                          #87
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Jaah onnistuin muuten löytämään noita määritysfiluja ms45:lle ihan vaan google haulla Mahtaako täällä foorumilla olla kellään ms45.0 euroversion luettuja binäärejä olemassa, niin vois ihmetellä onko noista hyötyä. Jenkkien ms45.1 binäärejä kyllä on internet täynnä, mutta niistä ei ole sen kummemmin hyötyä.
                          Mulla olis hyllyssä ms45 boksi ylimääräisenä. Peräisin 525:sesta. En kyllä osaa siitä filuja ladata ulos, mutta voisin myydä boksin, jos siitä jotain iloa on.

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #88
                            Hauskasti on 35% alessa 3000€ toi e46 setti, ei se mun mielestä maksanut 4600€ ennen. Mulla on se vanhempi g powerin ahdinsarja autossa ja olen juuri tilailemassa pienempää hihnapyörää.
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • walde
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 947
                              • Melkein Espoo

                              #89
                              Kiinnostaisi päästä tutkimaan tuollaista G-Powerin värkkäämää softaa. Käsitys on sellainen, että aika heikko esitys ja menty sieltä mistä rima on matalin.

                              Rekisteröintiin liitten, eikös tuollaisen 325 tarkoitetun sarjan saisi muutoskatsastettua heittämällä (330 jarruilla yms. luonnollisesti), mutta 330 sarjassa pomppaisi tehorajasta? Jos TÜV laput tulee mukana, niin tarvitaanko lisäksi muita dokumentteja?
                              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #90
                                Originally posted by walde View Post
                                Kiinnostaisi päästä tutkimaan tuollaista G-Powerin värkkäämää softaa. Käsitys on sellainen, että aika heikko esitys ja menty sieltä mistä rima on matalin.

                                Rekisteröintiin liitten, eikös tuollaisen 325 tarkoitetun sarjan saisi muutoskatsastettua heittämällä (330 jarruilla yms. luonnollisesti), mutta 330 sarjassa pomppaisi tehorajasta? Jos TÜV laput tulee mukana, niin tarvitaanko lisäksi muita dokumentteja?
                                Noin minäkin ajattelin että voisi mennä, mutta G power on tehnyt sen tyypityksen vain B30 mallille ja muille pienemmille M54 sitten jotenkin yksittäistyypitys tms. saksassa, eli en tiedä riittäkö se katsurille jos vain B30 tiedot.

                                Minä sain omani kilpiin juuri siksi, kun kompura laitettu jo saksassa ja saksan katsastusviranomainen laittoi tarvittavat tiedot rekisteriotteeseen. Siellä oli jotakin ihan pölöjä juttuja, millä ei mitään merkitystä. (mitä trafi halusi) Vaihdoin 330 jarrut ja täytin vastaavuus paperit. Takajarrut kannattaa modata vanhaan käkkäriin, että ei tarvitse vaihtaa napoja yms.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎