Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11154
    • Oulu

    #91
    Originally posted by walther91 View Post
    Mulla olis hyllyssä ms45 boksi ylimääräisenä. Peräisin 525:sesta. En kyllä osaa siitä filuja ladata ulos, mutta voisin myydä boksin, jos siitä jotain iloa on.
    Pitääpä pistää privaa, jos tässä syksymmällä joutaisi asiaa tutkimaan.

    Originally posted by walde View Post
    Kiinnostaisi päästä tutkimaan tuollaista G-Powerin värkkäämää softaa. Käsitys on sellainen, että aika heikko esitys ja menty sieltä mistä rima on matalin.
    Joo monesti nuo on tehty aika karusti vaikka ois nimekäskin paja. Yleensä vaan maf karttaa on käpälöity sen verran että kone käy ok sitten annetaan moottorinohjauksen adaptaatioiden hoitaa loppu...

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #92
      Tiedustelin G-Powerilta kaasuläpän puuttuvaa jatkojohtoa ja syytä miksi juuri tämä vaikeimmassa paikassa ja lyhyin johto on jätetty toimituksesta pois. Kaikki muut johdot jotka sijaitsevat aivan käsillä ja helposti jatkettavissa (2-3johtoa/liitin) on toimituksessa. Kaasuläpässä on kuusi johtoa ja johdon tumppi on 5cm imusarjan alla jonne ei kahta kättä saa mahtumaan millään jos alkaisi kutistesukkaliitoksia tekemään. Mitään vastausta en ole saanut eikä taida tullakkaan.

      Saan johdon nyt tehtyä kun toisen pään liitin saapuu alkuviikosta.
      Laitan koodit liittimille tänne kunhan on oikeat käsissä, seuraaville ahtimen tilaajille on sitten valmiina tieto jatkoksen tekemiseksi.
      Last edited by BMW525Xda; 29-08-2018, 16:39.

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        #93
        Originally posted by Convertible View Post
        Noin minäkin ajattelin että voisi mennä, mutta G power on tehnyt sen tyypityksen vain B30 mallille ja muille pienemmille M54 sitten jotenkin yksittäistyypitys tms. saksassa, eli en tiedä riittäkö se katsurille jos vain B30 tiedot.

        Minä sain omani kilpiin juuri siksi, kun kompura laitettu jo saksassa ja saksan katsastusviranomainen laittoi tarvittavat tiedot rekisteriotteeseen. Siellä oli jotakin ihan pölöjä juttuja, millä ei mitään merkitystä. (mitä trafi halusi) Vaihdoin 330 jarrut ja täytin vastaavuus paperit. Takajarrut kannattaa modata vanhaan käkkäriin, että ei tarvitse vaihtaa napoja yms.
        I see. Tässä tapauksessa muutoskatsastus E46 malleissa menee hankalaksi. E85 malleissa vertailuautona voi varmaan käyttää 3.0Si mallia, joten Z4 omistajille homma voisi onnistuakin. Itselläni oli visio tuon sarjan hankkimisesta ja muutoskatsastamisesta omaan Compactiin, mutta tämä tieto torppasi tuon ajatuksen. Downgreidaushan tuo olisi nykyiseen sarjaan nähden ollutkin, mutta olisin ollut valmis sen tekemään.

        Omassa Compactissa on kyllä ollut jo pidempään 330 jarrut edessä ja takana, tosin F-sarjan M-Sport Brembot odottelevat jo hyllyssä (kiitos tästä vinkistä!).
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #94
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Pitääpä pistää privaa, jos tässä syksymmällä joutaisi asiaa tutkimaan.



          Joo monesti nuo on tehty aika karusti vaikka ois nimekäskin paja. Yleensä vaan maf karttaa on käpälöity sen verran että kone käy ok sitten annetaan moottorinohjauksen adaptaatioiden hoitaa loppu...
          Jep. Omien kokemusten mukaan sylinterin täytökseen liittyviä akseleita ei turhaan uudelleen skaalata, vaan ekstrapolaatiolla mennään. Seos vedetään WOT aivan tautisen paksulle ja sytkää otetaan pois enemmän kuin tarpeen. En tituleeraa itseänikään säätäjäguruksi, mutta kyllähän näiden MS42 ja MS43 purkkien säätäminen on ihan lasten leikkiä verratuna vaikka samanikäisiin Motronic-järjestelmiin - siinäkin mielessä odottaisi vähän laadukkaampaa lähtökohtaa tällaisilta toimijoilta.

          Ehkä joku tällaisen sarjan tilannut voisi imaista / antaa luvan imaista tuon softan tarkasteltavaksi, niin sittenhän sitä näkisi.
          Last edited by walde; 29-08-2018, 18:06.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #95
            Minulla löytyy G-Powerin viriohjelma koneen kovalevyltä ja emailista.
            Pistetään harkintaan josko luovutan jollekulle tutkittavaksi.

            Comment

            • kama
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #96
              Originally posted by Convertible View Post
              Hauskasti on 35% alessa 3000€ toi e46 setti, ei se mun mielestä maksanut 4600€ ennen. Mulla on se vanhempi g powerin ahdinsarja autossa ja olen juuri tilailemassa pienempää hihnapyörää.
              Tilaatko pylpyrän suoraan ASA:lta vai löytyykö muualta edullisemmin?

              Ja tosiaan vähän huonosti vastaileevat spostiin tuolta gpowerilta, joten jos jonakin päivänä putiikki lakkaa olemasta niin olisi hyvä olla tuotetuki omasta takaa.

              btw, mulla on ylim. vakio ms43 boksi jos joku tarttee (muistaakseni Z3 3.0).
              Ja jos nyt tilaus etenee suotuisasti niin minulta kyllä saa ms45 vakio ja gpower softat tutkittavaksi
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • walde
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 947
                • Melkein Espoo

                #97
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Minulla löytyy G-Powerin viriohjelma koneen kovalevyltä ja emailista.
                Pistetään harkintaan josko luovutan jollekulle tutkittavaksi.
                Olisi kyllä todella mielenkiintoista vilkaista tuota ohjelmaa. Jokin ESS:n ohjelma (ilmeisesti myös keskipakoisahdin) taitaa löytyä itseltäni, johon siis perustin aiemmat näkymykseni.

                Sen verran hyvin on MS43:n eri ohjelmistoversiot puukotettu auki (ja säätäminen kohtuu helppoa ja käytännössä ilmaista), että ei kai tuolla pääse mitään rahallista hyötyä saavuttamaan, jos se on pelkona. Jos kokoonpano on taas jokin muu, kuin tuo ko. G-Power sarja (ahtimen välitys, kompressorikartta, suuttimien speksit yms.), niin helpommalla pääsee säätämisessä, kun aloittaa puhtaalta pöydältä vs. käyttää esimerkiksi tuollaista ohjelmaa lähtökohtana.

                Toki ymmärrän hyvin senkin, mikäli et ole halukas jakamaan ilmaiseksi jotain, josta olet itse maksanut.
                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #98
                  Originally posted by walde View Post
                  Olisi kyllä todella mielenkiintoista vilkaista tuota ohjelmaa.

                  Toki ymmärrän hyvin senkin, mikäli et ole halukas jakamaan ilmaiseksi jotain, josta olet itse maksanut.
                  Kyse ei ole rahasta. Mietin lähinnä sitä että ohjelma on luultavasti jotenkin yhdistetty oman autoni win koodiin ja tällä ohjelmalla G-Powerilta saa päivityksiä. Mutta mietitään koska tutkimisesta olisi kaikille seuraaville Gp:n tilaajille hyötyä. Itseänikin kiinnostaa pystyykö tätä ohjelmaa muokkaamaan penkityksen yhteydessä ?

                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    #99
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Kyse ei ole rahasta. Mietin lähinnä sitä että ohjelma on luultavasti jotenkin yhdistetty oman autoni win koodiin ja tällä ohjelmalla G-Powerilta saa päivityksiä. Mutta mietitään koska tutkimisesta olisi kaikille seuraaville Gp:n tilaajille hyötyä. Itseänikin kiinnostaa pystyykö tätä ohjelmaa muokkaamaan penkityksen yhteydessä ?
                    Kyllä varmasti pystyy. Voi tosin olla, että järkevämpää on aloittaa säätö puhtaasta vakiosoftasta (jos niikseen tulee), riippuen miltä lähestymistyskantilta tuo on tehty. Ei tuossa pitäisi mitään riskiä olla olemassa.

                    Privalla saat kiinni kun olet tullut päätökseen
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      Originally posted by walde View Post
                      I see. Tässä tapauksessa muutoskatsastus E46 malleissa menee hankalaksi. E85 malleissa vertailuautona voi varmaan käyttää 3.0Si mallia, joten Z4 omistajille homma voisi onnistuakin. Itselläni oli visio tuon sarjan hankkimisesta ja muutoskatsastamisesta omaan Compactiin, mutta tämä tieto torppasi tuon ajatuksen. Downgreidaushan tuo olisi nykyiseen sarjaan nähden ollutkin, mutta olisin ollut valmis sen tekemään.

                      Omassa Compactissa on kyllä ollut jo pidempään 330 jarrut edessä ja takana, tosin F-sarjan M-Sport Brembot odottelevat jo hyllyssä (kiitos tästä vinkistä!).
                      Juu tuo SI on tosiaan se mihin voi laittaa helpoiten, en tiedä saiko BMW525Xda omansa kilpiin ja mitä se vaati? Katsatuksesta ei oikein saa mitää infoa ja joka paikassa se on erilaista, jos saa.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        Originally posted by kama View Post
                        Tilaatko pylpyrän suoraan ASA:lta vai löytyykö muualta edullisemmin?

                        Ja tosiaan vähän huonosti vastaileevat spostiin tuolta gpowerilta, joten jos jonakin päivänä putiikki lakkaa olemasta niin olisi hyvä olla tuotetuki omasta takaa.

                        btw, mulla on ylim. vakio ms43 boksi jos joku tarttee (muistaakseni Z3 3.0).
                        Ja jos nyt tilaus etenee suotuisasti niin minulta kyllä saa ms45 vakio ja gpower softat tutkittavaksi
                        Suoraan asalta, 213,96€ maksaa kotiovelle. (ilman kytkintä oleva). Vaihdan B30 moottorin kanssa omaani, mutta en edes aio ottaa gpowerin ohjelmaa, vaan TAH engineering saa tehdä penkissä sopivan.
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Siirretty myöhemmin avattavaan omaan topicciin asennuksesta.
                          Ahdin asennettu paikalleen.
                          Last edited by BMW525Xda; 10-10-2018, 07:57.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Busch View Post
                            Kyllä se varmaan lähempänä tuota 30hv on. Ainakin kun omaa ahdinta käsin pyörittää niin melkoisella vastuksella se pyörii.

                            Tossa linkki mistä löytyy ahtimen tiedot.
                            http://www.asa-kompressor.com/en/pro...ger-t3/t3-313/
                            Päivällä kasatessa ahdinta kokeilin samalla hieman pyöritellä käsin, kyllä ihan kevyesti pyöri tuo omani. Vastus kasvaa tietysti kun ahdin pyörii kovempaa niin oletettavasti myös muuttuu raskaammaksi mutta mitään kummoista vastusta siinä ei käsin pyöritellessä ollut.

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3409
                              • Kotka

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Päivällä kasatessa ahdinta kokeilin samalla hieman pyöritellä käsin, kyllä ihan kevyesti pyöri tuo omani. Vastus kasvaa tietysti kun ahdin pyörii kovempaa niin oletettavasti myös muuttuu raskaammaksi mutta mitään kummoista vastusta siinä ei käsin pyöritellessä ollut.
                              Eihän se teho varsinaisesti siihen ahtimen pyörittämiseen mene, vaan ilman kasaan puristamiseen, kuten tuolla aiemmin oli jo puhetta.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Siirretään myöhemmin avattavaan omaan topicciin asennuksesta.
                                Ahdin koekäytetty ja toimii.
                                Last edited by BMW525Xda; 10-10-2018, 07:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎