Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Nyt on testiajoa suoriteltu ja voin sanoa että vapari M54b30 luonne muuttui todella hienosti. Vetoalue alkaa 1500rpm ja jatkuu tasaisen tappavana 6500rpm (tästä pitää vielä olla GP:n yhteydessä, rajoittajan piti nousta 6800rpm), isomman vaihteen syöttämisen jälkeen veto ei puudu vaan neulat mittaristossa kipittää nätisti määränpäätään kohti. Muutaman vapari V8 omistaneena sanoisin että nyt M54b30 vastaa vedoltaan ja fiiliksiltään 5.0V8 jossa 300hv/500nm. Kierrosherkkyys vaikuttaisi myös parantuneen. Äänimaailma saa suun messingille, pienissä nopeuksissa ikkunaa on pakko pitää hieman raollaan ja kuunnella 1500rpm alkavaa nättiä vislausta joka luultavasti aiheutuu imuilmasta, todella mielekäs ääni.

    Ainoa ”ongelma” on että kun vedättää 6500rpm jää ilmamassamittarista vikakoodi, jos ei nosta kierroksia kuin 6000rpm ei vikakoodia tule koskaan.

    Voin suositella lämpimästi tätä settiä, uskon että radalla tämä on todella maukas luonteeltaan alhaalta lähtevän väännön ja vedon johdosta.

    10-

    (Rakennan topicin asennuksesta kunhan saan yhden päivän aikaa töiltäni)

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11154
      • Oulu

      Kuulostaa niinkuin softassa ois vielä vähän muokattavaa :think Tuo ilmamassamittarin vikakoodi tulee jos sen raja arvoja ei oo muokattu sopivaksi ahtokäyttöä varten.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Kuulostaa niinkuin softassa ois vielä vähän muokattavaa :think Tuo ilmamassamittarin vikakoodi tulee jos sen raja arvoja ei oo muokattu sopivaksi ahtokäyttöä varten.
        Jotain tämän tapaista mielessäni pyörittelin, ovat samalla ”unohtaneet” nostaa rajoittajan 6500->6800.

        Laitan tänään viestiä GP:lle.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa ohjelman tekijästä. Nuohan ovat aivan perusjuttuja kun tuollaisia tehdään.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa ohjelman tekijästä. Nuohan ovat aivan perusjuttuja kun tuollaisia tehdään.
            Laitoin viestiä GP:lle ja vastaukseksi sain että pitäisi viedä paikalliselle bmw merkkikorjaamolle vikakoodien lukuun ja heille sitten data, no en vie. Tiedustelivat myös onko ahtimen lähellä jokin lisävaruste, no ei ole kun radiokin on purettu pois autosta ilmastoinnin lisäksi.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Laitoin datat GP:lle. Katsotaan mitä vastailevat. Imm vikakoodista huolimatta kone toimii moitteetta ja vedot on hyvät. Rikkaalla käy roimasti pakoputken päästä tarkasteltuna, pikimusta.

              Imm:
              15kg jouto
              880kg max rpm

              0.7V jouto
              4.1V 6000rpm

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6936
                • N/A

                Lainaan hieman topiccia jos sopii?

                G-powerilla näyttää olevan nyt tuo miedompi sarja taas alessa
                G-POWER - first class performance - since 1983 - BMW, AMG, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin Tuning - G-POWER HURRICANE Cars
                Last edited by Antti O; 16-10-2018, 09:52.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Lainaan hieman topiccia jos sopii?

                  G-powerilla näyttää olevan nyt tuo miedompi sarja taas alessa
                  https://www.g-power.com/artikeldetai....php?details=1

                  En löytänyt hintaa tuosta linkistä. :think

                  Edit:
                  290hv sarja 2495€
                  306hv sarja 2995€
                  Last edited by BMW525Xda; 16-10-2018, 13:44.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Spetke View Post
                    Tuollaiset tiedot 210Kw eli 286Hv

                    Mahtaisiko Spetkelle tai jolle muulle jäänyt tämän auton rekisterinumero tietoonsa ?. Olisi tarpeellinen muutoskatsastukseen. Sain tutulta katsastusmieheltä infon että jos suomesta löytyy samalla moottorilla muutoskatsastettu mekaanisella ahtimella pitäisi minunkin auton muutoskatsastus olla läpihuutojuttu Tuv/päästö/penkki lapuilla.

                    Näissä ahtimen mukana tulleissa Tuv lapuissa tehoksi on ilmoitettu juuri tuo 210kw/286hv.

                    Comment

                    • kama
                      BTCF Member
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Mahtaisiko Spetkelle tai jolle muulle jäänyt tämän auton rekisterinumero tietoonsa ?. Olisi tarpeellinen muutoskatsastukseen. Sain tutulta katsastusmieheltä infon että jos suomesta löytyy samalla moottorilla muutoskatsastettu mekaanisella ahtimella pitäisi minunkin auton muutoskatsastus olla läpihuutojuttu Tuv/päästö/penkki lapuilla.

                      Näissä ahtimen mukana tulleissa Tuv lapuissa tehoksi on ilmoitettu juuri tuo 210kw/286hv.
                      Laittelinkin jo privaa, mutta tiedoksi muillekin, että noissa tuv-lapuissa on euro3 päästöt, melut jne eli sen puolesta ei mitään mittauksia tarvtise. Z4 siis menee heittämällä ja jos katsuri hyväksyy erillisen penkkilapun, jossa sopivat tehot e46:lle niin ei pitäisi mitään pussi- tms testejä tarvita. Tai jos sitten "vertailumallina" voi käyttää jo katsastettua e46:sta jossa 210kw tehot.

                      Ja mitä tuohon ohjelmaan tulee niin taidettiin jo aiemmin todeta, että tuo gpowerin ohjelma lienee vaan lähtökohta, jota sitten kannattanee alkaa hieromaan autoon sopivaksi penkissä tms. Toki tuollaiset selvät bugit pitäisi korjata.
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Torstaille varasin penkkiajan. Katsellaan alkuun vähän pääseevätkö edes muokkaamaan GP:n ohjelmaa ilman isompia softahankintoja.

                        Kysymys kuuluukin:
                        Millaisia ohjelmistoja vaaditaan että bmw:n ecun sisällä olevaa G-powerin ohjelmaa pääsee muokkamaan ?

                        Setin mukana tuli OBD pulikka jossa Usb johto.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Eikai siihen sen ihmeempää tarvi kun bmw softan sorkkimiseen yleensäkään? Sitähän ne siellä g powerillakin tekee.

                          Siitä aasin siltaa pitkin siihen, että kannattaako maksaa ohjelmasta joka kuitenkin tehdään uusiksi. Toki jos sen mukana seuraa katsastajalle kelpaavat laput päästöistä niin sitten on eri asia.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Nonnih, penkissä käytiin ja istumiseksi meni. Ei pystynyt Siemensin ecuihin mitään ja heillä laitteet ohjelmineen vain boschiin. Ei alettu penkittämään ollenkaan sitten.

                            Sanoivat että vaikka pääsisi ohjelmaan käsiksi voi siellä olevat muutokset olla suojattu. Nyt pitänee alkaa miettiä kuka ja mikä taho ohjelman tekisi.

                            Alkuviikosta meinaan ottaa päästöt ja jos menee läpi kiikuttaa pokkana auton ahtimen muutoskatsastukseen, katsotaan nyt mitä siitä seuraa.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Nonnih, penkissä käytiin ja istumiseksi meni. Ei pystynyt Siemensin ecuihin mitään ja heillä laitteet ohjelmineen vain boschiin. Ei alettu penkittämään ollenkaan sitten.

                              Sanoivat että vaikka pääsisi ohjelmaan käsiksi voi siellä olevat muutokset olla suojattu. Nyt pitänee alkaa miettiä kuka ja mikä taho ohjelman tekisi.

                              Alkuviikosta meinaan ottaa päästöt ja jos menee läpi kiikuttaa pokkana auton ahtimen muutoskatsastukseen, katsotaan nyt mitä siitä seuraa.
                              Kättä taskuun ja ahdinsarjan myyjään yhteyttä?:think


                              Tai sitten aftermarket-ecua kehiin
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Kättä taskuun ja ahdinsarjan myyjään yhteyttä?:think


                                Tai sitten aftermarket-ecua kehiin
                                Miten aftermarket tuotteilla pääsee konttorin obd-testistä läpi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎