Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    #16
    Ei sun tarvitse siitä huolehtia, kamat kiinni vaan, 98:a tankkiin ja päästää menemään.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Hyvä tieto, kiitokset.

      Kysytään vielä tekninen lisäkysymys.
      Jos ahtimessa ei ole hihna paikallaan miten moottorin käyttäytyminen, toimiiko ollenkaan, heittääkö vikatilaan vai onko lähes vakiotehot käytössä ?
      Meneekö ahtimen läpi ilmaa tarpeeksi sen pyörimättä jolloin autolla voi kohtuullisesti nilkuttaa pajalle.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        #18
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Hyvä tieto, kiitokset.

        Kysytään vielä tekninen lisäkysymys.
        Jos ahtimessa ei ole hihna paikallaan miten moottorin käyttäytyminen, toimiiko ollenkaan, heittääkö vikatilaan vai onko lähes vakiotehot käytössä ?
        Meneekö ahtimen läpi ilmaa tarpeeksi sen pyörimättä jolloin autolla voi kohtuullisesti nilkuttaa pajalle.
        Mä luulen että pystyy ajamaan. Riippuu myös ahtimen tyypistä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Tänään tuli paketti Saksan maalta G-Powerilta. Ei vaan ollut aikaa edes avata mutta huomenna pitää tarkastaa ettei pelkkiä tiiliskiviä ole pakattu kuplamuoviin.

          Toimituksesta itsestään ei voi muuta sanoa kun että UPS toimii kyllä hienosti, ennakkoilmoittivat vielä aamuyöstä säpöön että toimitus on ajallaan, kuski soitti vielä 15 min ennen kuin tuli tontille.

          Comment

          • Jesuh
            BTCF Member
            • May 2010
            • 496
            • Kouvola

            #20
            minkä vuoden auto sulla on?
            E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
            F10 M5 Individual
            Emännän E61 LCI 535D💪

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Originally posted by jesuh View Post
              minkä vuoden auto sulla on?
              7/2000

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #22
                Eikö kaikki M54 ole vähintään EU3 moottoreita, joihin ei saa koskea samalla tavalla kuin EU2 koneisiin.

                M52TU koneetkin on EU3 Poikkeuksena EUn ulkopuolelta tulleet, jotka on trafin mielestä aina EU2? Itse olen ymmärtänyt, että jos löytää jonkun 2000vm 330i esim US/Japani niin sen saa rekisteröityä EU2 ja siten voi virittää vapaammin?
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11154
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Convertible View Post
                  Eikö kaikki M54 ole vähintään EU3 moottoreita, joihin ei saa koskea samalla tavalla kuin EU2 koneisiin.

                  M52TU koneetkin on EU3 Poikkeuksena EUn ulkopuolelta tulleet, jotka on trafin mielestä aina EU2? Itse olen ymmärtänyt, että jos löytää jonkun 2000vm 330i esim US/Japani niin sen saa rekisteröityä EU2 ja siten voi virittää vapaammin?
                  Tuon setin mukana käsittääkseni tulee tuv laput, millä todistetaan päästöjen olevan vaaditulla tasolla, jolloin on ihan sama mikä.euroluokka siellä on. Ilman ko. lappua euro3 onkin sit hankalempi homma.

                  M52tu voi olla euro2 tai 3. 98-99 on pääasiassa euro2. Mutta esim. saksantuonnit on taas yleensä euro3, koska siellä päästöluokan nostolla saa helpotuksia maksuihin. Ja kun se on kerran saksassa rekattu euro3:ksi, niin sitäpä ei enään suomessa saa kakkoseksi, vaikka oiskin tehtaalta ehkä semmoisena tullu.

                  Eu:n ulkopuolelta tulleet voi hyvinkin olla euro2. Paitsi ehkä usa, kun siellä lyyän kiinni kaikki mahdolliset saastelaitteet.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Tuon setin mukana käsittääkseni tulee tuv laput, millä todistetaan päästöjen olevan vaaditulla tasolla, jolloin on ihan sama mikä.euroluokka siellä on. Ilman ko. lappua euro3 onkin sit hankalempi homma.

                    M52tu voi olla euro2 tai 3. 98-99 on pääasiassa euro2. Mutta esim. saksantuonnit on taas yleensä euro3, koska siellä päästöluokan nostolla saa helpotuksia maksuihin. Ja kun se on kerran saksassa rekattu euro3:ksi, niin sitäpä ei enään suomessa saa kakkoseksi, vaikka oiskin tehtaalta ehkä semmoisena tullu.

                    Eu:n ulkopuolelta tulleet voi hyvinkin olla euro2. Paitsi ehkä usa, kun siellä lyyän kiinni kaikki mahdolliset saastelaitteet.
                    Kiitti vastauksesta, trafin tulkinta on, että kaikki EUn ulkopuolelta tulevat pre 2001 on aina EU2 vaikka olisikin M54.

                    Siksi tuo minun 2000 vm. M52TU moottori on papereissa EU2 kun on japsituonti.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6936
                      • N/A

                      #25
                      Mites 330i tapauksessa kun tehot menee yli eikä ole si mallia mihin verrata kuten z4.. ?
                      Aikanaan haaveilin facelift 330cabrioon tota ahdinsarjaa, mutta kaatui tuohon että tuv lappujen teho on yli sen 20% rajan.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Mites 330i tapauksessa kun tehot menee yli eikä ole si mallia mihin verrata kuten z4.. ?
                        Aikanaan haaveilin facelift 330cabrioon tota ahdinsarjaa, mutta kaatui tuohon että tuv lappujen teho on yli sen 20% rajan.
                        Miten jos auto on 325i esim., eikö silloin riitä tuv laput?
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11154
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Convertible View Post
                          Miten jos auto on 325i esim., eikö silloin riitä tuv laput?
                          Riippuu siitä ylittyykö setillä teho sen mallisarjan tehokkain + 20% rajan.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #28
                            Nyt on pakettia tutkittu, kaikki tuli perille ja on ehjää. Onhan se ihan laadukkaan oloinen setti. Nyt projekti etenemään, maaliskuussa muutoskatsastusyritys.

                            Mistä näkisin onko oma M54B30 päästöluokassa E2 vai E3 ?
                            Trafin tiedoissa ei mainintaa päästöluokasta.

                            Tarkoitus olisi penkittää auto vakiona ja ahtimella.
                            Päästöt vakiona ja ahtimella.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11154
                              • Oulu

                              #29
                              Sen näkee ey tyyppihyväksyntä numerosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=368259

                              Mut koska se on m54, niin kyseessä on aika varmasti euro3.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                #30
                                Ajattelin iltalukea asennusohjeen mutta nyt vasta huomasin että on jäänyt toimituksesta pois.

                                Kaikissa heiltä tulleissa emaileissa painotetaan:
                                • designed for DIY-installation – incl. step-by-step installation manual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎