G-POWER Supercharger kit EVO II 3.0K -
Basis BMW E46 3series
Basis: 330i manual transmission.
Conversion of 3.0l G-POWER engine. Output: 415hp),
0.8 bar boost pressure, consisting of: Integrated G-POWER supercharger G21 with noiseless run in series strap-drive, flow-optimizing air-intake area, G-POWER special aluminium air cooler, optimized boost pipe system, special additional control unit (G-POWER G-Tronic) without any intervention into the serial technology for ECU adjustment, G-POWER sport air filter, G-POWER rear logo. Included additional equipment: Upon request with G-POWER sport gear lever knob in polished aluminium (free of charge).
Recommendable additional equipment: Air flow optimizing G-POWER stainless steel rear silencer to reduce the impact-pressure by 30 per cent and torque increase by 15 Nm,
G-POWER speedo up to 300 km/h in black and OEM-quality with speed adjustment.
2 years guarantee without any mileage restriction (please refer to guarantee conditions, GTC's).
Output: (415 hp) 5990 r.p.m.
Max. torque: 530Nm / 3550 r.p.m.
V-Max.: 290 km/h
0-100 km/h: 4.7s
This engine conversion is only possible with adjusted G-POWER sport brake system, G-POWER spring strut suspension G3-RS and with rims starting at 18 inch size.
Miten porukka on ratkaissut moniurahihnan kiristimen heikkouden?
Itellä kans remmiahdettu e46 M54B30 ja nyt jo toisen kerran hajosi kiristin.
Tai varsinaisesti kiristin ei hajonnut, mutta osa nro 21 murtui öljynsuodattimen jalasta irti. Hommasin käytetyn öljynsuodattimen jalan ja kiristin laitettiin kiinni ja korjaaja vielä teki jotain lisähitsauksia siihen että kestäisi. Tämä siis noin 3 vuotta sitten.
No, tänään kun meinasin lähteä ruokkikselle niin kummallinen ääni kuului konehuoneesta ja konepellin kun avasin, niin sielä se remmi löysänä vipatti menemään. Kuvasin videon, mutta tosta nyt ei nää onko se taas murtunut sieltä jalasta vai onko kiristin jotenkin rikki. Epäilen ensimmäistä.
Kyllähän tuo ahdin tuo kovaa lisärasitusta tuolle jo valmiiksi onnettomalle systeemille.
Onko noille tehty jotain vahvistettuja öljynsuodattimen jalkoja ja kiristimiä vai onko muilla edes ollut vastaavaa ongelmaa?
Vähän nihkee juttu kun tuo voi pettää käytännössä koska ja missä vaan.
Miten porukka on ratkaissut moniurahihnan kiristimen heikkouden?
Itellä kans remmiahdettu e46 M54B30 ja nyt jo toisen kerran hajosi kiristin.
Tai varsinaisesti kiristin ei hajonnut, mutta osa nro 21 murtui öljynsuodattimen jalasta irti. Hommasin käytetyn öljynsuodattimen jalan ja kiristin laitettiin kiinni ja korjaaja vielä teki jotain lisähitsauksia siihen että kestäisi. Tämä siis noin 3 vuotta sitten.
No, tänään kun meinasin lähteä ruokkikselle niin kummallinen ääni kuului konehuoneesta ja konepellin kun avasin, niin sielä se remmi löysänä vipatti menemään. Kuvasin videon, mutta tosta nyt ei nää onko se taas murtunut sieltä jalasta vai onko kiristin jotenkin rikki. Epäilen ensimmäistä.
Kyllähän tuo ahdin tuo kovaa lisärasitusta tuolle jo valmiiksi onnettomalle systeemille.
Onko noille tehty jotain vahvistettuja öljynsuodattimen jalkoja ja kiristimiä vai onko muilla edes ollut vastaavaa ongelmaa?
Vähän nihkee juttu kun tuo voi pettää käytännössä koska ja missä vaan.
Miten sinulla meni kilvitys? Tuohon 21 osaan kannattaa varmaan teettää vahvemmasta, oletko kysynyt g powerilta, onko niillä vahvistettua osaa?
Miten sinulla meni kilvitys? Tuohon 21 osaan kannattaa varmaan teettää vahvemmasta, oletko kysynyt g powerilta, onko niillä vahvistettua osaa?
Ei oo rekisteröity. Mulla on ESS:n ahdin.
Siis öljynsuodattimen jalka mulla murtui, ei itse kiristimessä mitään vikaa ollut. Nyt varmaan taas sama homma. Tarttis siis vahvistetun öljynsuodattimen jalan jos jotain.
Meneekö hihna samalla tavalla kuin G-powerissa ?
Gp:ssä tuo runko jossa ahdin on kiinni tukee näköjään öljynsuotimen jalan alueen.
Ei mene. Öljynsuodattimen jalka on ihan normaalisti kiinni ja siinä käytetään normaalia kiristintä normaalissa paikassa. Joku nyt ei oo taas miettinyt asiaa ihan loppuun asti
Ei mene. Öljynsuodattimen jalka on ihan normaalisti kiinni ja siinä käytetään normaalia kiristintä normaalissa paikassa. Joku nyt ei oo taas miettinyt asiaa ihan loppuun asti
Arvelinkin.
Miten olet toiminut vuosikatsastuksessa, hihna pois vai ahdin kokonaan ?
Ei ne M54 hihnat ja kiristimet mun mielestä ole millään tavalla huonoja tai heikkoja. Kai niitä nyt silloin tällöin menee, kun autot rupee olee jo 20 vuotta vanhoja.
Ei ne M54 hihnat ja kiristimet mun mielestä ole millään tavalla huonoja tai heikkoja. Kai niitä nyt silloin tällöin menee, kun autot rupee olee jo 20 vuotta vanhoja.
Kyllä varmaan vakioauton kestääkin. Remmiahdin tuo kuitenkin lisää rasitusta remmille ja kiristimelle. Kiristimen hajoamisen voisin hyväksyä, mutta se että öljynsuodattimen jalasta murtuu kiinnityskohta laittaa kyllä vituttamaan. Siitä sitten ettimään purkuautoja tai vaihtoehtoisesti maksaa 400€? marmorille.
Jotkut vissiin vaihtanut hydraulisen kiristäjän mekaaniseen. Aiheuttaa vissiin vähemmän rasitusta tuolle kiinnityskohdalle. Tässä hyvä keskustelu aiheesta. Tämän keskustelun muukaan ilmeisesti uudessa öljynsuodattimen jalassa on vahvistettu tuo kiinnityskohta .
Kyllä varmaan vakioauton kestääkin. Remmiahdin tuo kuitenkin lisää rasitusta remmille ja kiristimelle. Kiristimen hajoamisen voisin hyväksyä, mutta se että öljynsuodattimen jalasta murtuu kiinnityskohta laittaa kyllä vituttamaan. Siitä sitten ettimään purkuautoja tai vaihtoehtoisesti maksaa 400€? marmorille.
Jotkut vissiin vaihtanut hydraulisen kiristäjän mekaaniseen. Aiheuttaa vissiin vähemmän rasitusta tuolle kiinnityskohdalle. Tässä hyvä keskustelu aiheesta. Tämän keskustelun muukaan ilmeisesti uudessa öljynsuodattimen jalassa on vahvistettu tuo kiinnityskohta .
Ilmeisesti BMW on jossain vaiheessa muuttanut tuota öljynsuodattimen jalan kiinnityskohtaa vahvemmaksi, mutta ei sekään ole kestänyt, koska tuo yksi nimimerkki kirjoitti näin: "Just replaced my oil filter housing after having the charger on the car for about 2500 miles. My old oil filter housing already had the re-enforcement as shown in the picture."
Edit: Tietääkö joku tuon öljynsuodattimen jalan kiinnitysruuvien momenttia?
Auto on tosiaan tehty G-powerilla ja siihen siihen löytyy autokohtaiset Tuv-paperit niin tämä helpotti sitä että auto on tehty ns niille papereille oikeasti.
Zetoissahan mallisarjan tehokkain on 3.0si johon tämä ns muutoskatsastettiin. Jarrut piti vaihtaa eteen isompiin koska 3.0i:ssä on samat jarrut kuin e46 328:ssa ja 3.0si:ssä on samat kuin e46 330:ssa. Lisäksi vertailuista räjäytyskuvat joissa näkyi kaikki osanumerot eli alusta piti vastata toisiaan ja autossani oli m-sportin alusta jolloin molemmissa autoissa oli samat alustat ja luonnollisesti muutkin alustan osat.
Tuv-papereiden lisäksi tarvittiin penkityspaperit jotka piti vastata G-powerin tuv-lappuja. Desibelimittaus tehtiin myös konttorilla.
Kyseessä kuitenkin eu3 auto? Ja mitään pussitestejä siis ei enään nykyisin tarvita?
Jos näin helpolla pääsee niin taitaa mennä remmisetti hankintaan :think
Kyseessä kuitenkin eu3 auto? Ja mitään pussitestejä siis ei enään nykyisin tarvita?
Jos näin helpolla pääsee niin taitaa mennä remmisetti hankintaan :think
Ei oo ennenkään tarvinnu jos mukana tulee päästöistä laput.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Nytkätellään tämä projekti aluille. Ja heti kysellään.
Luetaanko ohjelma koneelle tällä ahtimen mukana tulleella OBD pulikalla ?
Mitään ohjetta ei mukana tullut. Pulikan sisällä pieni piirilevy.
Edit: luetaan, pulikalla ja g-powerin sivuilta ladattavalla ajurilla/ohjelmalla.
Lievän ahdistuksen aiheutti gp:n sivuilta ladattavan ajurin allekirjoittamattomuus ja yhteensopimattomuus win10 kanssa, mutta tämäkin oli ratkaistavissa naapurin tietokoneprofeetan hoitamana.
Lukeminen onnistui ja vakio-ohjelma lähti gp:lle emailina.
Comment