Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #46
    Koitan rakentaa oman topicin asennuksesta ja rekisteröintiproseduureista.

    Comment

    • Busch
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 271
      • Seinäjoki/Lapua

      #47
      Mulla on samanmoinen ahdinpaketti hyllyssä odottamassa asennusta. Hommasin sen käytettyna ja sellanen mietityttää kun toi ahdin pyörii melkoisella vastuksella. Tietysti se on ratas välittäinen että jonkinmoinen vastus siinä on aina :think

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #48
        Originally posted by Busch View Post
        Mulla on samanmoinen ahdinpaketti hyllyssä odottamassa asennusta. Hommasin sen käytettyna ja sellanen mietityttää kun toi ahdin pyörii melkoisella vastuksella. Tietysti se on ratas välittäinen että jonkinmoinen vastus siinä on aina :think
        Vastus taitaa olla samaa luokkaa ilmastoinnin kompuran kanssa, eli hukkaa sen 5hv.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          #49
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Vastus taitaa olla samaa luokkaa ilmastoinnin kompuran kanssa, eli hukkaa sen 5hv.
          En ole lukenut koko topicia mutta eihän mikään ahdin pyöri noin vähällä teholla. Vai oliko kyse pelkästä ahtimen voimansiirron tehohäviöstä?
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #50
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            En ole lukenut koko topicia mutta eihän mikään ahdin pyöri noin vähällä teholla. Vai oliko kyse pelkästä ahtimen voimansiirron tehohäviöstä?
            En usko että T3 ahdin tarvitsee 5hv enempää tehoa, vai paljonko häviön pitäisi olla ?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              #51
              Kyllä se mekaanisen ahtimen tehohäviö on tuonkin kokoisella möykyllä kymmeniä hevosvoimia. Tuossa esim. joku juttu: http://www.dragzine.com/news/lose-po...-loss-testing/

              Ei autonvalmistajat turhaan suosi turboahtamista

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #52
                Näköjään.
                Jos osasin tulkita taulukkoa oikein se alkaa ~0,7bar paineista ja häviö 50hp ?
                Oma T3 tuottaa max 0,4bar eli häviö olisi 30hp.
                Tosin en tiedä ahtimen rpm.

                Comment

                • Busch
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 271
                  • Seinäjoki/Lapua

                  #53
                  Kyllä se varmaan lähempänä tuota 30hv on. Ainakin kun omaa ahdinta käsin pyörittää niin melkoisella vastuksella se pyörii.

                  Tossa linkki mistä löytyy ahtimen tiedot.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #54
                    Aamulla löysin Thesuksesta jonkun insinöörin lopputyön jossa mainittiin häviöksi 8kw mekaaniselle ahtimelle.

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      #55
                      Miten noissa nostetaan paineita, välitykselläkö? Vai pitääkö vaihtaa isompi ahdin?
                      Last edited by Convertible; 19-02-2018, 13:10.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #56
                        Välityksellä joo, jos on varaa lisätä kierroksia. Se taas lisää suoraa lämmöntuottoa ja jossain kohtaa mene raja, jossa ahtimen käyttöikä alkaa lyhentyä ja häviöt ovat sitä luokkaa, että nosto ei vain enää kannata. Hihnan luisto-ongelmat voivat myös nousta ongelmaksi. Siihenkin saa kyllä lääkkeeksi karbidipyöriä ja muita ratkaisuja, mutta ei nuokaan täysin ongelmattomia ratkaisuja ole. Veikkaan, että välitykset ovat aika hyvin optimoitu kohdalle. Paremmin tulee varmaan tehoa enakkoa lisäämällä, kuin välityksiä muuttamalla.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          #57
                          Originally posted by Busch View Post
                          Kyllä se varmaan lähempänä tuota 30hv on. Ainakin kun omaa ahdinta käsin pyörittää niin melkoisella vastuksella se pyörii.

                          Tossa linkki mistä löytyy ahtimen tiedot.
                          http://www.asa-kompressor.com/en/pro...ger-t3/t3-313/


                          Tehonsa se ottaa tekemästänsä työstä eli ilman kasaan puristamisesta. Eihän käsin pyörittämällä voi päätellä asiasta mitään.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Välityksellä joo, jos on varaa lisätä kierroksia. Se taas lisää suoraa lämmöntuottoa ja jossain kohtaa mene raja, jossa ahtimen käyttöikä alkaa lyhentyä ja häviöt ovat sitä luokkaa, että nosto ei vain enää kannata. Hihnan luisto-ongelmat voivat myös nousta ongelmaksi. Siihenkin saa kyllä lääkkeeksi karbidipyöriä ja muita ratkaisuja, mutta ei nuokaan täysin ongelmattomia ratkaisuja ole. Veikkaan, että välitykset ovat aika hyvin optimoitu kohdalle. Paremmin tulee varmaan tehoa enakkoa lisäämällä, kuin välityksiä muuttamalla.
                            Onhan noita aika paljon tehokkaampiakin M54 G powereita, onko ne sitten laittaneet T1 ahtimen T3 tilalle, G power ilmoittaa tuon T3 ahtimen ylä rajaksi 300hv, T1 on jos sitten aika paljon isompia tehoja
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              #59
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Tehonsa se ottaa tekemästänsä työstä eli ilman kasaan puristamisesta. Eihän käsin pyörittämällä voi päätellä asiasta mitään.
                              Tarkoitus ei olekaan käsin pyörittelemällä päätellä ahtimesta mitään.

                              Tarkoitinkin sitä kuinka paljon enemmän toi ahdin tarvitsee voimaa pyöriäkseen verrattuna johonkin ilmastoinnin kompressoriin.
                              Itse ainakin yllätyin kuinka raskaasti toi ahdin pyörii.

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #60
                                Onkohan näitä vielä tarjolla?


                                G-POWER Supercharger kit EVO II 3.0K -
                                Basis BMW E46 3series
                                Basis: 330i manual transmission.
                                Conversion of 3.0l G-POWER engine. Output: 415hp),
                                0.8 bar boost pressure, consisting of: Integrated G-POWER supercharger G21 with noiseless run in series strap-drive, flow-optimizing air-intake area, G-POWER special aluminium air cooler, optimized boost pipe system, special additional control unit (G-POWER G-Tronic) without any intervention into the serial technology for ECU adjustment, G-POWER sport air filter, G-POWER rear logo. Included additional equipment: Upon request with G-POWER sport gear lever knob in polished aluminium (free of charge).
                                Recommendable additional equipment: Air flow optimizing G-POWER stainless steel rear silencer to reduce the impact-pressure by 30 per cent and torque increase by 15 Nm,
                                G-POWER speedo up to 300 km/h in black and OEM-quality with speed adjustment.
                                2 years guarantee without any mileage restriction (please refer to guarantee conditions, GTC's).
                                Output: (415 hp) 5990 r.p.m.
                                Max. torque: 530Nm / 3550 r.p.m.
                                V-Max.: 290 km/h
                                0-100 km/h: 4.7s
                                This engine conversion is only possible with adjusted G-POWER sport brake system, G-POWER spring strut suspension G3-RS and with rims starting at 18 inch size.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎