Originally posted by poke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G-Power ahdin + rekisteröinti
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostPazi88 taisi jossain mainita että ms43:n saisi tukemaan flexfuel anturia. Kannattaa varmaan kysellä sieltä suunnasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTrafin ilmoituslappuun ahtimen asennuksesta pakollinen* tieto on moottorin valmistenumero. Emme sitä katsastusmiehen kanssa löytäneet ahtaasta konehuoneesta ja alhaaltapäin olisi pitänyt purkaa kaikki panssarit pois.
Minun auto on 7/2000 joten ahdin katsastetaan paikallisen katsastuskonttorin päästömittauksella ja päästöjen tulee vastata alkuperäisiä vakiomoottorin päästöjä. Uudempaan ei ahdinta saa käsittääkseni millään konstilla, Tuv lappujen teho 210kw ylittää 20% rajan ja uudempaa ei voi paikallisesti mitata. Ensi vuonna ilmeisesti tulossa muutos jonka jälkeen siirrytään kg/kw pohjaiseen määritykseen ja silloin ilmeisesti myös uudempiin saa ahtimen jopa 210kw Tuv lapuilla.
330i Päästöjen koodi 70/220*1998/69
Päästöstandardi Euro 2 (04/2000 ->)
CO2-keskiarvo 218 (g/km)
CO 0.561 (g/km)
HC 0.055 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.011 (g/km)
330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102A
Päästöstandardi Euro 3 (07/2000 ->)
CO2-keskiarvo 218 (g/km)
CO 0.561 (g/km)
HC 0.055 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.011 (g/km)
330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102B,70/220*2001/100B,70/220*2003/76B
Päästöstandardi Euro 4 (01/2002 ->)
CO2-keskiarvo 230 (g/km)
CO 0.696 (g/km)
HC 0.049 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.017 (g/km)Last edited by Wesulius; 10-12-2018, 00:14.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEn ymmärrä mitä tarkoitat mutta:
http://autoharrastajat.fi/wp-content...lkintaohje.pdf
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostSiis tuo sun autos on euro3 :nen , saakos sen sitten silti leimattua, vain päästöt asemalla tyyliin?
Minun auto on 7/2000 ja ahtimen asennuksen jälkeiset päästöt voidaan todeta katsastuskonttorin mittauksella. 1.1.2001 päästöt pitää todistaa Tuv lapuin tai muulla vaaditulla menetelmällä, käytännössä ilmeisesti mahdotonta toistaiseksi mutta 2019 on tulossa muutos myös tähän asiaan jonka jälkeen pitäisi onnistua Tuv lapuilla myös Eur3 1.1.2001 jälkeen tehtyihin.
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostMahtoiko nyt mennä ihan oikein
330i Päästöjen koodi 70/220*1998/69
Päästöstandardi Euro 2 (04/2000 ->)
CO2-keskiarvo 218 (g/km)
CO 0.561 (g/km)
HC 0.055 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.011 (g/km)
330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102A
Päästöstandardi Euro 3 (07/2000 ->)
CO2-keskiarvo 218 (g/km)
CO 0.561 (g/km)
HC 0.055 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.011 (g/km)
330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102B,70/220*2001/100B,70/220*2003/76B
Päästöstandardi Euro 4 (01/2002 ->)
CO2-keskiarvo 230 (g/km)
CO 0.696 (g/km)
HC 0.049 (g/km)
HC NOx -
NOx 0.017 (g/km)
Lievästi offtopic, mutta mistä kaivoit nämä? Olis meinaan monesti hyvä jos päästöluokan sais jotenkin kätevästi selville. Nimenomaan -99 ja 2000-mallisten autojen kanssa missä on molempia sekaisin.
Luulin ettei M54 koneisia ole Euro2-päästöillä lainkaan mutta näemmä on...
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostMissä tuossa testissä lukee , että 7/2000 euro 3 saa noin muutoskatsastettua? Siinähän ihan selkeästi lukee ,että euro3 ei saa ja että euro 3 päästötasoja on ollut jo ennen 2001.
Muut kuin EY-tyyppihyväksytyt autot lasketaan kuuluvan Euro 3 –luokkaan 1.1.2001 alkaen. Kaikki tätä päivämäärää aikaisemmin käyttöönotetut autot kuuluvat näin ollen vanhemman Euro 2 –luokituksen piiriin.
Comment
-
-
Onko jollakin muka euro2 päästöinen m54. Nimittäin moni m52tu -99 vuodelta on jo euro3.
Ja jos auto on ey-tyyppihyväksytty. (Kuten euromallit on), niin tuota päivämäärärajaa ei kstota, vaan sitä tyyppihyväksyntää määritettäessä päästöluokkaa.Last edited by Pazi88; 11-12-2018, 16:14.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Minä olen elänyt siinä pumpulissa että päästöluokka ainoastaan ratkaisee.
Mutta jos on joku japanin yms. Tuonti jolla ei ole luokitusta euro normien mukaan niin se menee sitten päivämäärän mukaan?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMinä olen elänyt siinä pumpulissa että päästöluokka ainoastaan ratkaisee.
Mutta jos on joku japanin yms. Tuonti jolla ei ole luokitusta euro normien mukaan niin se menee sitten päivämäärän mukaan?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMikä ongelma tässä on. Alle 2001 menee pelkällä normaalilla päästömittauksella ja että muut ehdot täyttyy, kuten teho ja iskutilavuus, yms perinteiset. Viime vuonna jo asemilla oli tämä kanta.
Ja vaikka auto olisikin nyt muutos katsastettu lakien vastaisesti , ei se ole laillinen.
Comment
-
-
Minkälaisia muutoksia noihin tehorajoihin on tulossa? Tällä hetkellä maksimiteho E46 mallisarjaan olisi lienee 277,2hv, joten muutoskatsastus EU3 autoon Tüv-lapuilla jäisi haaveeksi. En tiedä heruisiko Trafilta poikkeuslupaa tuohon 290hv sarjaan. Omat hankintahalut on aika vahvasti sidoksissa muutoskatsastumahdollisuuteen.
En muuten saanut ainakaan nopealla yrityksellä auki tuota G-Powerin ohjelmistoa, ovat ilmeisesti tehneet joitain pikkutemppuja ohjelmistoon. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten esimerkiksi sytytys on säädetty. Toistaiseksi olen törmännyt kahteen lähestymistapaan, toisessa sytytykseen ei oltu käytännössä koskettu lainkaan (ilmeisesti nojataan ohjainlaitteen ekstrapolointiin tms.) ja toisessa tapauksessa sytytysennakkoa oli laskettu reippaasti joka puolelta, ja kakkua oli tarjolla sopivastiKummassakaan tapauksessa sylinterin täytöstä ilmaisevan akselin skaalauksen ei oltu koskettu.
E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Comment