Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by poke View Post
    Sain tarjouksen ilman flashayspulikkaa ja tein tilauksenkin. nyt sitten odotellaan pakettia jouluksi

    Nyt kaipaisin vinkkejä/ideoita miten hoidan moottorinohjauksen jne.
    ajatus käyttää ms 43:sta. myös flexifuelia miettinny. Mites nuo kannattaisi fixusti hoidella. pitäisi toimia sekä 98:lla että re85:llä ja niiden seoksella...
    Pazi88 taisi jossain mainita että ms43:n saisi tukemaan flexfuel anturia. Kannattaa varmaan kysellä sieltä suunnasta.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11154
      • Oulu

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Pazi88 taisi jossain mainita että ms43:n saisi tukemaan flexfuel anturia. Kannattaa varmaan kysellä sieltä suunnasta.
      Joo eräällä herralla luki että se tarjoais flex fuel sensori modia ms43:lle ja laittelin kyselyä siitä. Mutta en vielä ole saanu vastausta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Wesulius
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 304
        • Mynämäki

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Trafin ilmoituslappuun ahtimen asennuksesta pakollinen* tieto on moottorin valmistenumero. Emme sitä katsastusmiehen kanssa löytäneet ahtaasta konehuoneesta ja alhaaltapäin olisi pitänyt purkaa kaikki panssarit pois.

        Minun auto on 7/2000 joten ahdin katsastetaan paikallisen katsastuskonttorin päästömittauksella ja päästöjen tulee vastata alkuperäisiä vakiomoottorin päästöjä. Uudempaan ei ahdinta saa käsittääkseni millään konstilla, Tuv lappujen teho 210kw ylittää 20% rajan ja uudempaa ei voi paikallisesti mitata. Ensi vuonna ilmeisesti tulossa muutos jonka jälkeen siirrytään kg/kw pohjaiseen määritykseen ja silloin ilmeisesti myös uudempiin saa ahtimen jopa 210kw Tuv lapuilla.
        Mahtoiko nyt mennä ihan oikein

        330i Päästöjen koodi 70/220*1998/69
        Päästöstandardi Euro 2 (04/2000 ->)
        CO2-keskiarvo 218 (g/km)
        CO 0.561 (g/km)
        HC 0.055 (g/km)
        HC NOx -
        NOx 0.011 (g/km)


        330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102A
        Päästöstandardi Euro 3 (07/2000 ->)
        CO2-keskiarvo 218 (g/km)
        CO 0.561 (g/km)
        HC 0.055 (g/km)
        HC NOx -
        NOx 0.011 (g/km)

        330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102B,70/220*2001/100B,70/220*2003/76B
        Päästöstandardi Euro 4 (01/2002 ->)
        CO2-keskiarvo 230 (g/km)
        CO 0.696 (g/km)
        HC 0.049 (g/km)
        HC NOx -
        NOx 0.017 (g/km)
        Last edited by Wesulius; 10-12-2018, 00:14.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          En ymmärrä mitä tarkoitat mutta:

          Comment

          • Wesulius
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 304
            • Mynämäki

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            En ymmärrä mitä tarkoitat mutta:
            http://autoharrastajat.fi/wp-content...lkintaohje.pdf
            Siis tuo sun autos on euro3 :nen , saakos sen sitten silti leimattua, vain päästöt asemalla tyyliin?

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Mikä ongelma tässä on. Alle 2001 menee pelkällä normaalilla päästömittauksella ja että muut ehdot täyttyy, kuten teho ja iskutilavuus, yms perinteiset. Viime vuonna jo asemilla oli tämä kanta.
              Last edited by bemmeri; 10-12-2018, 21:58.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by Wesulius View Post
                Siis tuo sun autos on euro3 :nen , saakos sen sitten silti leimattua, vain päästöt asemalla tyyliin?
                Nimenomaan siksi saa leimattua että on valmistettu ennen 1.1.2001
                Minun auto on 7/2000 ja ahtimen asennuksen jälkeiset päästöt voidaan todeta katsastuskonttorin mittauksella. 1.1.2001 päästöt pitää todistaa Tuv lapuin tai muulla vaaditulla menetelmällä, käytännössä ilmeisesti mahdotonta toistaiseksi mutta 2019 on tulossa muutos myös tähän asiaan jonka jälkeen pitäisi onnistua Tuv lapuilla myös Eur3 1.1.2001 jälkeen tehtyihin.

                Comment

                • Wesulius
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 304
                  • Mynämäki

                  Missä tuossa testissä lukee , että 7/2000 euro 3 saa noin muutoskatsastettua? Siinähän ihan selkeästi lukee ,että euro3 ei saa ja että euro 3 päästötasoja on ollut jo ennen 2001.
                  Last edited by Wesulius; 11-12-2018, 15:42.

                  Comment

                  • Baas 009
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 302
                    • Varsinainen Suomi

                    Originally posted by Wesulius View Post
                    Mahtoiko nyt mennä ihan oikein

                    330i Päästöjen koodi 70/220*1998/69
                    Päästöstandardi Euro 2 (04/2000 ->)
                    CO2-keskiarvo 218 (g/km)
                    CO 0.561 (g/km)
                    HC 0.055 (g/km)
                    HC NOx -
                    NOx 0.011 (g/km)


                    330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102A
                    Päästöstandardi Euro 3 (07/2000 ->)
                    CO2-keskiarvo 218 (g/km)
                    CO 0.561 (g/km)
                    HC 0.055 (g/km)
                    HC NOx -
                    NOx 0.011 (g/km)

                    330i Päästöjen koodi 70/220*1999/102B,70/220*2001/100B,70/220*2003/76B
                    Päästöstandardi Euro 4 (01/2002 ->)
                    CO2-keskiarvo 230 (g/km)
                    CO 0.696 (g/km)
                    HC 0.049 (g/km)
                    HC NOx -
                    NOx 0.017 (g/km)

                    Lievästi offtopic, mutta mistä kaivoit nämä? Olis meinaan monesti hyvä jos päästöluokan sais jotenkin kätevästi selville. Nimenomaan -99 ja 2000-mallisten autojen kanssa missä on molempia sekaisin.


                    Luulin ettei M54 koneisia ole Euro2-päästöillä lainkaan mutta näemmä on...

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Wesulius View Post
                      Missä tuossa testissä lukee , että 7/2000 euro 3 saa noin muutoskatsastettua? Siinähän ihan selkeästi lukee ,että euro3 ei saa ja että euro 3 päästötasoja on ollut jo ennen 2001.
                      Luultavasti se tulkinnan kohta on tämä siellä tekstissä :think

                      Muut kuin EY-tyyppihyväksytyt autot lasketaan kuuluvan Euro 3 –luokkaan 1.1.2001 alkaen. Kaikki tätä päivämäärää aikaisemmin käyttöönotetut autot kuuluvat näin ollen vanhemman Euro 2 –luokituksen piiriin.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11154
                        • Oulu

                        Onko jollakin muka euro2 päästöinen m54. Nimittäin moni m52tu -99 vuodelta on jo euro3.

                        Ja jos auto on ey-tyyppihyväksytty. (Kuten euromallit on), niin tuota päivämäärärajaa ei kstota, vaan sitä tyyppihyväksyntää määritettäessä päästöluokkaa.
                        Last edited by Pazi88; 11-12-2018, 16:14.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Minä olen elänyt siinä pumpulissa että päästöluokka ainoastaan ratkaisee.

                          Mutta jos on joku japanin yms. Tuonti jolla ei ole luokitusta euro normien mukaan niin se menee sitten päivämäärän mukaan?
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11154
                            • Oulu

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Minä olen elänyt siinä pumpulissa että päästöluokka ainoastaan ratkaisee.

                            Mutta jos on joku japanin yms. Tuonti jolla ei ole luokitusta euro normien mukaan niin se menee sitten päivämäärän mukaan?
                            Jep näin.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Wesulius
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 304
                              • Mynämäki

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Mikä ongelma tässä on. Alle 2001 menee pelkällä normaalilla päästömittauksella ja että muut ehdot täyttyy, kuten teho ja iskutilavuus, yms perinteiset. Viime vuonna jo asemilla oli tämä kanta.
                              Tässä sitä ongelmaa nyt on.

                              Ja vaikka auto olisikin nyt muutos katsastettu lakien vastaisesti , ei se ole laillinen.

                              Comment

                              • walde
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 947
                                • Melkein Espoo

                                Minkälaisia muutoksia noihin tehorajoihin on tulossa? Tällä hetkellä maksimiteho E46 mallisarjaan olisi lienee 277,2hv, joten muutoskatsastus EU3 autoon Tüv-lapuilla jäisi haaveeksi. En tiedä heruisiko Trafilta poikkeuslupaa tuohon 290hv sarjaan. Omat hankintahalut on aika vahvasti sidoksissa muutoskatsastumahdollisuuteen.

                                En muuten saanut ainakaan nopealla yrityksellä auki tuota G-Powerin ohjelmistoa, ovat ilmeisesti tehneet joitain pikkutemppuja ohjelmistoon. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten esimerkiksi sytytys on säädetty. Toistaiseksi olen törmännyt kahteen lähestymistapaan, toisessa sytytykseen ei oltu käytännössä koskettu lainkaan (ilmeisesti nojataan ohjainlaitteen ekstrapolointiin tms.) ja toisessa tapauksessa sytytysennakkoa oli laskettu reippaasti joka puolelta, ja kakkua oli tarjolla sopivasti Kummassakaan tapauksessa sylinterin täytöstä ilmaisevan akselin skaalauksen ei oltu koskettu.
                                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎