Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Sinullahan oli se eflexfuel loora? Paljonko sen pitäisi työntää lisää soppaa tuonne mukaan?

    Suuttimienkin pitäisi aika lähelle riittää ku B28:ssa on vielä samat suuttimet.
    Oikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by jluoma View Post
      Oikeestaan en ole täysin varma.. kylmäkäynnistyksessä +50%? Moottorin lämmettyä vähemmän. Josta nyt johtuu mieleeni.. missähän sen boksin lämpötila-anturi on.. Pohjimmiltaan tuolta osin asennus/ohje ei ole satavarma. Eli onko tavoitteena mitata lohkon lämpötilaa, vai imuilman lämpötilaa, vai jotain siltä väliltä? Eflexfuelin lämpötila-anturin voi pujottaa useilla eritavoilla.
      Tuossa on nyt hieman muuttujia...

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Tuossa on nyt hieman muuttujia...
        Juu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..

        Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.

        Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.

        Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
        Last edited by jluoma; 13-05-2020, 22:42.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by jluoma View Post
          Juu.. sepä se.. vanhassa autossa voi olla vaikka mitä, mutta bensalla kuitenkin kaikki toimii normaalisti..

          Ehkä minä oikeestaan olisin heivaamassa sitä boksia, mutta koitin kerran vielä.

          Tai, no taidetaan siinä ohjeessa sanoa, että sijoita mahdollisimman lähelle kantta.. mutta edelleen jää variaatioita.

          Nythän siis se leikkaa syöttöä liikaa kun moottori lämmennyt, eli anturi pitäisi olla nykyistä kauempana kannesta..
          Oletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Esca
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1662
            • Pirkkala

            Originally posted by kama View Post
            Pro:lla ei ilm. kuitenkaan pysty skaalaamaan isompia suuttimia?

            Itsellä meinaa on tuo perusmalli ja hankin juuri isommat suuttimet ja Renovelon Bytetunerin. Homma odottaa vaan tuohon softaan ja MS45 sielunelämään perehtymistä..
            Pulssin lyhennys esim. suuttimien vaihdon yhteydessä ei ole vielä mahdollista.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1838
              • Karjaa

              Originally posted by HTK12 View Post
              Oletko kysynyt valmistajalta? Heillä luulisi olevan tuohon selkeä vastaus minne se kannattaa sijoittaa.
              Mielestäni eFlexfuelin asennusohjeessa luki jotain tyyliin "lähelle moottorin kantta" tms. Siellä ainakin omani on, muovisuojan alla siis samassa paikassa missä suutinten johdotuskin kulkee. Hyvin toimii, tosin en ole vielä kovin kuumilla kesäkeleillä kokeillut..
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                Kysyin ihan mielipiteen sieltä eflexfuel:ilta. "Paras paikka lämpötila-anturille on suuttimien vieressä/läheisyydessä, vaikuttaa vain kylmäkäynnistykseen." Eli sittenhän se on pohjimmiltaan oikein, eli vika ei tule siitä.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • ihuhtaka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 66
                  • Helsinki

                  Minulla on ollut työn alla tulppien vaihto. Moottorina on M54B22 ja E85:lla ajoa on nyt takana 5 tkm. Öljyt ja pa-suod vaihtelin juuri ennen E85 siirtymistä ja nyt vaihdoin taas ö.+suod.

                  Mutta tulpat. Olisi tuossa NGK 1283 BKR7E-11 tulppia odottamassa asennusta. Ne on ilmeisen perus tulpat, joskin pos. elektroni jollain v-uralla. Milläs kärkivälillä olisi hyvä koittaa vai mennäänkö vaan mitä paketista tulee ja katsotaan miten pelaa? En ole tätä koskaan ennen bensavehkeiden kanssa miettinyt, joten liekö nytkin turhaa? Onko näkemystä?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by ihuhtaka View Post
                    Minulla on ollut työn alla tulppien vaihto. Moottorina on M54B22 ja E85:lla ajoa on nyt takana 5 tkm. Öljyt ja pa-suod vaihtelin juuri ennen E85 siirtymistä ja nyt vaihdoin taas ö.+suod.

                    Mutta tulpat. Olisi tuossa NGK 1283 BKR7E-11 tulppia odottamassa asennusta. Ne on ilmeisen perus tulpat, joskin pos. elektroni jollain v-uralla. Milläs kärkivälillä olisi hyvä koittaa vai mennäänkö vaan mitä paketista tulee ja katsotaan miten pelaa? En ole tätä koskaan ennen bensavehkeiden kanssa miettinyt, joten liekö nytkin turhaa? Onko näkemystä?
                    Ainakaan itse en ole pahemmin kärkivälejä säädellyt. Paketista vaan suoraan jos silmämääräisesti näyttää fiksulta niin hyvin on vakio koneessa pelannut.

                    Comment

                    • ihuhtaka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2019
                      • 66
                      • Helsinki

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ainakaan itse en ole pahemmin kärkivälejä säädellyt. Paketista vaan suoraan jos silmämääräisesti näyttää fiksulta niin hyvin on vakio koneessa pelannut.
                      no näin minäkin tuumasin. Menen laittaa kii.

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        M54B22 - NGK:n oem tulpilla, ei syytä epäillä, että niissä olisi vikaa.
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:39.

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1838
                            • Karjaa

                            Vähän vaikuttaisi että juuri vuoden paikoillaan ollut Walbron e85-yhteensopiva pumppu olisi jo entinen, olen siis ajellut pelkällä e85:sella. Ainakin oireet ovat ihan samanlaiset kuin vuosi takaperin, eli ihan kuin olisi kengurubensaa tankissa. Moottoritilan sulakkeenkin poltti jo.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Wespa View Post
                              Vähän vaikuttaisi että juuri vuoden paikoillaan ollut Walbron e85-yhteensopiva pumppu olisi jo entinen, olen siis ajellut pelkällä e85:sella. Ainakin oireet ovat ihan samanlaiset kuin vuosi takaperin, eli ihan kuin olisi kengurubensaa tankissa. Moottoritilan sulakkeenkin poltti jo.
                              Sehän oli huono kestoltaan. :think Itse olen nyt ajanut orkkis pumpulla vuoden E85:lla. Sitä ennenkin tuli jo seoksilla ajettua.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11120
                                • Oulu

                                Mulla on kyllä walbron e85 ja ei e85 kestävät pumput pelannu vuosia e85:lla. Erona vaan että ei e85 kestävät on alkaneet pitää melko tympeän kuulosta ääntä Mut pelaavat kyllä silti.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎