Originally posted by PanuR
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
-
-
N52b25, joutuuko mitä kaikkea vaihtaa lisäksi jos hommaa tuon flexfuel sarjan ?
Toimiiko tuo ylipäätänsä tuolla sarjalla / viinalla hyvin vs bensa?
Leave a comment:
-
-
Nostellaas hieman topikkia ajatuksella MS43 E85-säätäminen noviiseille erilliseen ECU:un ja alkuperäisen säästäminen bensalle.
Nykyään ilmeisesti MS4x.netin kautta saatavalla MS4X Flasherilla pystyy hoitamaan sekä 64kb että 512kb flashaamisen? https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_Tools
Itse ymmärtänyt prosessin olevan about seuraava:
1) Aktivoidaan MS4X Flasherin softa ja katsotaan, että sillä pääsee kiinni ECU:un
2) Jahka yo. OK niin vaihdetaan purkuauton ECU kiinni, ajetaan sinne esim. MS430056 EWSdelete.bin ja kokeillaan, että toimii bensalla normaalisti.
2) Imaistaan samasta softasta Partial Readilla 64kb file ja avataan se esim. RomRaiderissa
3) Muokataan karttoja törkeästi hyväksikäyttäen mm. tässä topikissa ihuhtakan hyvin dokumentoitua infoa:
4) Partial Writellä viinasofta sisään, viinaa tankkiin ja liikenteeseen.
Kysymyksiä kuitenkin muutama: jos auton oma bensaECU on muokkaamaton EWS päällä oleva ja viinaECU vastaavasti EWSdelete niin tuleeko ongelmia jos ECU:ja swappaa esim. bensiksen pihalla käyttövoimaa vaihtaessa? Vai olisiko fiksumpaa ajaa myös bensaECU:un tuo sama EWSdelete.bin?
Leave a comment:
-
-
Bensapumppuja? Tää on harjoteltu, 316i:hin vaihdoin kahdesti, ensimmäinen oli pelkästään iän vuoksi, etanoli tuli vasta myöhemmin. Ja tähän 320i:hin tää etanolin kestävä AEM taitaa olla neljäs. Se viimeinen tarvikepumppu on kyllä tallissa varavarusteena, ei se ollut niin rikki etteikö auto liikkuisi, mutta siinä vaiheessa tilasin kalliimman ja lopetin vaihtorumban.
Leave a comment:
-
-
Minultakin on pari pumppua mennyt ihan bensalla. Viinalla ei vielä yhtäänPitää koputtaa puuta.
Leave a comment:
-
-
Jep näissä vanhoissa romuissa sais olla vara pumppu aina mukana jos haluaa ettei jää tien päälle ja sen verran työkaluja että sen saa vaihdettua. Sama millä aineella itekki ajanu niin useemman kerran pumpun hajoamisen vuoksi on matka pysähtyny.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostIlkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
Taisi osua omaan nilkkaan.
Ko. Käytetty pumppu jo kerran pelasti lomareissun, kun hajosi edellisestä 728:sta ja bensalla.Last edited by zener; 08-06-2020, 17:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostIlkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
Taisi osua omaan nilkkaan.
Leave a comment:
-
-
Taisi olla Walbron 255lph tms, mikä mulla oli E46 M3:ssa. Satasen investointi, kun jaksaa vaan askarrella sen vakio pumpun telineeseen jotenkin. Jos kaipaa jotain full bolt-on settiä, niin niitäkin on saatavilla muistaakseni fuel-it:ltä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostPolkupyörään joutuu jo seuraavaksi vaihtaan ku jännittää pensapumppu.Originally posted by zener View PostOrggis pumpulla mennään täälläkin ja pelaa. Yksi ylimääräinen orggis tosin pyörii myös varalla, jos sattuu korkkaamaan.
Taisi osua omaan nilkkaan.
Vauhtivaunu mikä osanumero tai mallinimi tuollaisella vartavasten flexfuelille tehdyllä pumpulla on? Ja onko se sitten taas bolt on vakio systeemiin missä on hyvin delikaatti ja heiveröinen se bensan korkeuden mittari?
Oma flexfuelini edelleen myynnissä. Asennan ehkä ensikesänä jos ei mee tänä kaupaksi.
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs teidän pumput on hajonnut? Kertalaakista varoittamatta vai onko jotain oireita mistä voi ennakoida? Mulla alkuperäinen pumppu, autolla ajettu 240tkm ja siitä vika 6tkm E85:llä. Ei viitteitä ongelmista vielä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostMeniskö sinne kohtuullisella vaivalla 044 bosch?
Walbro tekee vartavasten (r)e85-aineelle ja bensalle tarkoitettuja flex-fuel turbiinipumppuja. Kun vaan ostaa aidon eikä mitään kiina-kopiota.
Walbrolta löytyy muitakin kun niitä "450lph"-pumppuja jos sen tuotto on liian iso vakiokokoonpanoon.
Itsellä ei ole ollut ongelmia noiden turbiinipumppujen kanssa kun olen ajellut kaikenlaisilla rotteloilla re85:llä. Boschin ns. rullakennopumput on kyllä antautuneet.
Ps. yllä oleva kuva on Boschin turbiinipumpusta, jotka todennäköisesti on yhtä hyviä kun Walbron. Ovat vaan kalliimpia.Last edited by Vauhtivaunu; 07-06-2020, 18:03.
Leave a comment:
-
-
Totta kyllä, aika helppo tuo pumpun vaihto, varsinkin jos on pari kertaa harjoitellut. Työkalujakaan ei tarvi montaa, eli ihan tehtävissä tien päälläkin, jos on vaihtari mukana, mutta pidemmän päälle ihan mukava jos pelit alkaisi kestää.
Leave a comment:
-
Leave a comment: