memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by PanuR View Post
    Nostellaas hieman topikkia ajatuksella MS43 E85-säätäminen noviiseille erilliseen ECU:un ja alkuperäisen säästäminen bensalle.

    Nykyään ilmeisesti MS4x.netin kautta saatavalla MS4X Flasherilla pystyy hoitamaan sekä 64kb että 512kb flashaamisen? https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_Tools

    Itse ymmärtänyt prosessin olevan about seuraava:
    1) Aktivoidaan MS4X Flasherin softa ja katsotaan, että sillä pääsee kiinni ECU:un
    2) Jahka yo. OK niin vaihdetaan purkuauton ECU kiinni, ajetaan sinne esim. MS430056 EWSdelete.bin ja kokeillaan, että toimii bensalla normaalisti.
    2) Imaistaan samasta softasta Partial Readilla 64kb file ja avataan se esim. RomRaiderissa
    3) Muokataan karttoja törkeästi hyväksikäyttäen mm. tässä topikissa ihuhtakan hyvin dokumentoitua infoa:




    4) Partial Writellä viinasofta sisään, viinaa tankkiin ja liikenteeseen.

    Kysymyksiä kuitenkin muutama: jos auton oma bensaECU on muokkaamaton EWS päällä oleva ja viinaECU vastaavasti EWSdelete niin tuleeko ongelmia jos ECU:ja swappaa esim. bensiksen pihalla käyttövoimaa vaihtaessa? Vai olisiko fiksumpaa ajaa myös bensaECU:un tuo sama EWSdelete.bin?
    Miksi kaksi ecua? Lukaisee ecun kokonaan ennen muokkauksia, niin pääsee aina alkutilanteeseen takaisin. Paljon helpompi ja nopeampi kirjoittaa softa sisään vrt. ecua vaihtamaan huoltoasemalla. Viina <-> Bensa vaihdokseen tarvitsee vain se partial kirjoittaa, joka on kyllä nopea homma tehdä suoraan obd portista.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    N52b25, joutuuko mitä kaikkea vaihtaa lisäksi jos hommaa tuon flexfuel sarjan ?

    Toimiiko tuo ylipäätänsä tuolla sarjalla / viinalla hyvin vs bensa?

    Leave a comment:


  • PanuR
    replied
    Nostellaas hieman topikkia ajatuksella MS43 E85-säätäminen noviiseille erilliseen ECU:un ja alkuperäisen säästäminen bensalle.

    Nykyään ilmeisesti MS4x.netin kautta saatavalla MS4X Flasherilla pystyy hoitamaan sekä 64kb että 512kb flashaamisen? https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_Tools

    Itse ymmärtänyt prosessin olevan about seuraava:
    1) Aktivoidaan MS4X Flasherin softa ja katsotaan, että sillä pääsee kiinni ECU:un
    2) Jahka yo. OK niin vaihdetaan purkuauton ECU kiinni, ajetaan sinne esim. MS430056 EWSdelete.bin ja kokeillaan, että toimii bensalla normaalisti.
    2) Imaistaan samasta softasta Partial Readilla 64kb file ja avataan se esim. RomRaiderissa
    3) Muokataan karttoja törkeästi hyväksikäyttäen mm. tässä topikissa ihuhtakan hyvin dokumentoitua infoa:




    4) Partial Writellä viinasofta sisään, viinaa tankkiin ja liikenteeseen.

    Kysymyksiä kuitenkin muutama: jos auton oma bensaECU on muokkaamaton EWS päällä oleva ja viinaECU vastaavasti EWSdelete niin tuleeko ongelmia jos ECU:ja swappaa esim. bensiksen pihalla käyttövoimaa vaihtaessa? Vai olisiko fiksumpaa ajaa myös bensaECU:un tuo sama EWSdelete.bin?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Bensapumppuja? Tää on harjoteltu, 316i:hin vaihdoin kahdesti, ensimmäinen oli pelkästään iän vuoksi, etanoli tuli vasta myöhemmin. Ja tähän 320i:hin tää etanolin kestävä AEM taitaa olla neljäs. Se viimeinen tarvikepumppu on kyllä tallissa varavarusteena, ei se ollut niin rikki etteikö auto liikkuisi, mutta siinä vaiheessa tilasin kalliimman ja lopetin vaihtorumban.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Minultakin on pari pumppua mennyt ihan bensalla. Viinalla ei vielä yhtään Pitää koputtaa puuta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep näissä vanhoissa romuissa sais olla vara pumppu aina mukana jos haluaa ettei jää tien päälle ja sen verran työkaluja että sen saa vaihdettua. Sama millä aineella itekki ajanu niin useemman kerran pumpun hajoamisen vuoksi on matka pysähtyny.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ilkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
    Taisi osua omaan nilkkaan.
    Miksipä ei, kerta ylimääräinen on. Kantamista ei tuossa hommassa ole, kun sen kerran on konttiin laittanut. Ihan samanlain vanhassa autossa se pumppu voi hajota, ajo millä aineella tahansa.

    Ko. Käytetty pumppu jo kerran pelasti lomareissun, kun hajosi edellisestä 728:sta ja bensalla.
    Last edited by zener; 08-06-2020, 17:59.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ilkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
    Taisi osua omaan nilkkaan.
    Nämä on sen ikäisiä, että voivat jättää ihan milloin tahansa tielle. Itsellä ollut vuoden hyllyssä walbro E85 kestävä pumppu. Kaveripiirissä sen verta monella antautunut bensapumppu ihan bensallakin tämän ikäisissä laitteissa, että tilasin varalle kun ei kiinnosta sitten viikkoja odotella uutta pumppua.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    ------
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:36.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Taisi olla Walbron 255lph tms, mikä mulla oli E46 M3:ssa. Satasen investointi, kun jaksaa vaan askarrella sen vakio pumpun telineeseen jotenkin. Jos kaipaa jotain full bolt-on settiä, niin niitäkin on saatavilla muistaakseni fuel-it:ltä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Polkupyörään joutuu jo seuraavaksi vaihtaan ku jännittää pensapumppu.
    Originally posted by zener View Post
    Orggis pumpulla mennään täälläkin ja pelaa. Yksi ylimääräinen orggis tosin pyörii myös varalla, jos sattuu korkkaamaan.
    Ilkut mutta siiten joudut kantamaan matkassa joka paikkaan bensapumppua kun itseäsi asia selvästi pelottaa niin paljon että atuto voi milloin tahansa jättää tielle.
    Taisi osua omaan nilkkaan.

    Vauhtivaunu mikä osanumero tai mallinimi tuollaisella vartavasten flexfuelille tehdyllä pumpulla on? Ja onko se sitten taas bolt on vakio systeemiin missä on hyvin delikaatti ja heiveröinen se bensan korkeuden mittari?
    Oma flexfuelini edelleen myynnissä. Asennan ehkä ensikesänä jos ei mee tänä kaupaksi.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Mitenkäs teidän pumput on hajonnut? Kertalaakista varoittamatta vai onko jotain oireita mistä voi ennakoida? Mulla alkuperäinen pumppu, autolla ajettu 240tkm ja siitä vika 6tkm E85:llä. Ei viitteitä ongelmista vielä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Meniskö sinne kohtuullisella vaivalla 044 bosch?

    Walbro tekee vartavasten (r)e85-aineelle ja bensalle tarkoitettuja flex-fuel turbiinipumppuja. Kun vaan ostaa aidon eikä mitään kiina-kopiota.




    Walbrolta löytyy muitakin kun niitä "450lph"-pumppuja jos sen tuotto on liian iso vakiokokoonpanoon.



    Itsellä ei ole ollut ongelmia noiden turbiinipumppujen kanssa kun olen ajellut kaikenlaisilla rotteloilla re85:llä. Boschin ns. rullakennopumput on kyllä antautuneet.


    Ps. yllä oleva kuva on Boschin turbiinipumpusta, jotka todennäköisesti on yhtä hyviä kun Walbron. Ovat vaan kalliimpia.
    Last edited by Vauhtivaunu; 07-06-2020, 18:03.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Totta kyllä, aika helppo tuo pumpun vaihto, varsinkin jos on pari kertaa harjoitellut. Työkalujakaan ei tarvi montaa, eli ihan tehtävissä tien päälläkin, jos on vaihtari mukana, mutta pidemmän päälle ihan mukava jos pelit alkaisi kestää.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:36.

    Leave a comment:

Working...
X