Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smulii
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 71
    • Tampere/Turku

    #31
    Kuuluuko kannen pikkutorxit uusia, vai voiko uusiokäyttää? Kysymys heräs, kun sitä imupuolen torxia kiristin ja alko vastustamaan aika huolella. Kierteet öljysin kyllä, ei ollut vaikutusta. Sitä ei uskalla loppuun asti kiristää kun pelottaa että menee poikki. Jollain sivulla luki että etenkään sitä 100mm pulttia ei saisi koskaan uusia, mutta sen sai momenttiin ilman ongelmia..

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #32
      Ei tarvi uusia niitä pikkutorxeja. Jos se jumittaa, niin lienee paskaa kierteissä tms.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        #33
        Onko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          #34
          Originally posted by janne[l View Post
          Onko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101
          Pazi88 voinee itse tarkentaa mutta eikös hän tehnyt juuri kyseisenlaisen kokoonpanon?
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            #35
            Joo m54b30 männillä. 140mm veivit ja mäntiin 2-3mm syvemmät venakolot, niin saa joku 11.5:1 puristukset.

            Noita m50 mäntiä saa amp44:ltä pikku lisähintaan custom mitoilla. Et ei muuta kun laskeskelee millaset tarvii ja kysyy onnistuuko. Ainakin kun iten kysyin et millaset onnistuu, niin "We can make almost any specs"

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              #36
              Pasin videot kyllä katsottu mutta oli juuri eri kokoonpano^
              Ja jos meen noita ite laskemaan niin tilaan varmasti niin custom männät ettei varmasti sovi paikalleen mitenkään. Niin paljon näitä m50b28 kokoonpanoja foorumilla että luulis joku asiasta ymmärtävä näitä jo laskeneen.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Mofe
                Bimmer Rookie
                • Aug 2019
                • 72
                • ylöjärvi

                #37
                m52b52 --> 28 stroukkeri

                korjaan otsikon: m52b25 --> 28

                laskeskelin tuossa että saisin m52b25 koneesta ylimääräisiksi jääneistä männistä, m52b28 kampurasta ja 135mm kangista oivasti kyhäiltyä kasaan jonkin 2.8 stroker 11:1 puristeisen hilavitkuttimen. Piileekö tässä joku koukero jota en huomaa.


                Mäntien yläreunat olisivat yläkuolokohdassa 0.5 mm alempana kuin 2.5 koneessa ja alhaalla sen 95mm alempana joten karstareuna tietenkin huolella tiehensä. Tilaa pohjalle männän alahelman ja sylinterin alareunan väliin pitäisi jäädä jotkin aivan millin rippeet että ei männänhelmat kurkistelisi siellä kampikammion puolella. Tiedän vain että b25 männillä on puristuskorkeutta tuo 0.73mm enemmän kuin b28 männillä mutta millään en meinaa löytää tietoa juuri noiden riskimpien mäntien alareunojen muodoista ja mitoista.


                selkeästi tämä ei ole ei mikään usein toteutettu yhdistelmä sillä mitään tietoa en löydä ja parempia vaparituning yhdistelmiä on olemassa. Tässä nyt hakusessa jokin hauska n200hp kone siksi aikaa että on taas rahaa ja aikaa hoitaa oikea projektimotti valmiiksi. monimutkaista tästä tekee se, että en tällähetkellä vielä omista b28 kampuraa tai 135mm kankia joten tosielämän testaaminen on mahdotonta
                Last edited by Mofe; 15-04-2020, 03:29. Reason: kirjoitin väärin ja muuten vain olin tyhmä ja humalassa

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by Mofe View Post
                  korjaan otsikon: m52b25 --> 28

                  laskeskelin tuossa että saisin m52b25 koneesta ylimääräisiksi jääneistä männistä, m52b28 kampurasta ja 135mm kangista oivasti kyhäiltyä kasaan jonkin 2.8 stroker 11:1 puristeisen hilavitkuttimen. Piileekö tässä joku koukero jota en huomaa.


                  Mäntien yläreunat olisivat yläkuolokohdassa 0.5 mm alempana kuin 2.5 koneessa ja alhaalla sen 95mm alempana joten karstareuna tietenkin huolella tiehensä. Tilaa pohjalle männän alahelman ja sylinterin alareunan väliin pitäisi jäädä jotkin aivan millin rippeet että ei männänhelmat kurkistelisi siellä kampikammion puolella. Tiedän vain että b25 männillä on puristuskorkeutta tuo 0.73mm enemmän kuin b28 männillä mutta millään en meinaa löytää tietoa juuri noiden riskimpien mäntien alareunojen muodoista ja mitoista.


                  selkeästi tämä ei ole ei mikään usein toteutettu yhdistelmä sillä mitään tietoa en löydä ja parempia vaparituning yhdistelmiä on olemassa. Tässä nyt hakusessa jokin hauska n200hp kone siksi aikaa että on taas rahaa ja aikaa hoitaa oikea projektimotti valmiiksi. monimutkaista tästä tekee se, että en tällähetkellä vielä omista b28 kampuraa tai 135mm kankia joten tosielämän testaaminen on mahdotonta
                  Väittäisin, että olet oikeassa. Laskeskelin joskus itse samaa. Silmämääräisesti kuvia katselemalla M52b28 ja M52B25 männissä ei näyttäisi olevan niin mahdottoman isoa eroa helman muodossa ja korkeudessa. Jos sulla ei vielä ole kone levällään, niin M52B25:stä taitaisi kyllä saadaa 200 hp alakertaan koskemattakin. Kyllä siihen koneen avaamiseen ja kunnolla kasaamiseen saa aikaa ja rahaa menemään, vaikka tavoitteet eivät ole tähtitieteelliset. Mutta jos on tarvetta päästä harrastamaan, niin ymmärrän täysin.
                  Last edited by Skarpa; 15-04-2020, 08:23.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Nissine
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2018
                    • 86
                    • Kymenlaakso

                    #39
                    Ottamatta erikseen kantaa käytettäviin mäntiin, niin sopiiko tällaiset kammet m50-perheen kampuraan?

                    Center Length: 138mm
                    Big End Diameter: 48mm
                    Big End Width: 21.77mm

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      #40
                      Originally posted by janne[l View Post
                      Onko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101
                      amp:n m52tub28 männät (puristuskorkeus 31,8) + 135mm veivit + 2mm athena+b28 kampiakseli. noilla pitäis saada aika lailla m50 lohkon tasalle mäntä,jos m50 lohkon korkeus on 211mm.
                      Laitoin valmistajalle mailia , sanoi että vakiotiivisteellä pitäisi puristuksien olla 8.5 eli hiukan tippuu athenan kanssa koska vakiotiiviste taitaa olla 1.7-1.8mm näissä.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Mofe
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2019
                        • 72
                        • ylöjärvi

                        #41
                        Originally posted by Skarpa View Post
                        Väittäisin, että olet oikeassa. Laskeskelin joskus itse samaa. Silmämääräisesti kuvia katselemalla M52b28 ja M52B25 männissä ei näyttäisi olevan niin mahdottoman isoa eroa helman muodossa ja korkeudessa. Jos sulla ei vielä ole kone levällään, niin M52B25:stä taitaisi kyllä saadaa 200 hp alakertaan koskemattakin. Kyllä siihen koneen avaamiseen ja kunnolla kasaamiseen saa aikaa ja rahaa menemään, vaikka tavoitteet eivät ole tähtitieteelliset. Mutta jos on tarvetta päästä harrastamaan, niin ymmärrän täysin.
                        leväällään on kun jalat juhannuksena. Kiire olisi kesäksi tienpäälle ja mietin että ei kai ole järkeä sitä identtisenäkään kasata. Vituttaisi vain jälkikäteen. En ole vielä saanut tuota ecua auki niin en ruiskujen aukiolo rossista osaa tai muista sanoa hölkäsen pöläystä mutta parhaassa tapauksessa uusia ruiskujakaan ei välttämättä tarvitsisi
                        Last edited by Mofe; 19-04-2020, 23:05.

                        Comment

                        • Jyke koo
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 399
                          • Tampere/Hämeenlinna

                          #42
                          Oma projekti kävi uudelleen penkissä. Kokoonpano seuraava:

                          -m50b25 NV lohko, lohkoa madallettu 2,9mm
                          -m54b30 kampiakseli, kanget ja männät
                          -m50b25 vanos kansi 6mm venttiileillä
                          -Nokat hiotut nv imunokat, nosto 1-1mm 250 astetta (288 astetta kokonaisuudessaan), ajoitus TDC: imu 3,3mm pako 3,0mm
                          -Staattinen puristussuhde 13,4:1 ja dynaaminen 9,3:1
                          -m50b25 nv nokkapukit ja hydrauliset nostimet, öljykanavia nostettu 1,5mm
                          -m54 kartiomalliset venttiilijouset
                          -Venttiilikoloja madallettu imupuolella 1,0mm ja pakopuolella 1,2mm
                          -Paljerako 0,8mm
                          -Lashcapit
                          -Vauhtipyörä 3,2kg, kytkin 7,0kg yht 10,3kg
                          -Suuttimet bosch 0280155830 n. 370cc/min
                          -kdfi moottorinohjain
                          -Vakio m50 imusarja ja ilmansuodatin
                          -Itsetehty pakosarja

                          Polttoaineena re85

                          W-dynon penkissä irtosi 281 hp ja 336 Nm

                          Last edited by Jyke koo; 30-04-2020, 20:06.
                          Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                          Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            #43
                            Laskeskelin noita amp44 mäntiä m50b28 kokoonpanoon. Onko nyt fiksumpaa tehdä 135mm veivillä vai 130mm ? Ilmeisesti kampikulma olisi pidemmällä parempi mutta vaikuttaako se mihinkään ?

                            135 veivillä + amp44 m52tub28 männillä puristukset ~ 9.0-9.4 riippuen athenan paksuudesta ja palotilan tilavuudesta.

                            130 veivillä + amp44 m52b25 männillä puristukset ~10.1-10.9. Tällä kombolla mäntä tulee millin yli dekistä. Rutut olisi korkeammat atanolikäyttöön mutta veivi lyhyempi.
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • Keme
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 229
                              • Rannikko

                              #44
                              Originally posted by janne[l View Post
                              Ilmeisesti kampikulma olisi pidemmällä parempi mutta vaikuttaako se mihinkään ?
                              Ei vaikuta yhtään mihinkään.
                              JEEE JEE!

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                #45
                                Kampikulma vaikuttaa siihen kuinka pahasti sylinteriputket yms. rasittuu. Kovin suirta nerkitystä sillä ei oo, mutta 130mm veiviä ei kannata käyttää missään nimessä.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎