Kuuluuko kannen pikkutorxit uusia, vai voiko uusiokäyttää? Kysymys heräs, kun sitä imupuolen torxia kiristin ja alko vastustamaan aika huolella. Kierteet öljysin kyllä, ei ollut vaikutusta. Sitä ei uskalla loppuun asti kiristää kun pelottaa että menee poikki. Jollain sivulla luki että etenkään sitä 100mm pulttia ei saisi koskaan uusia, mutta sen sai momenttiin ilman ongelmia..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei tarvi uusia niitä pikkutorxeja. Jos se jumittaa, niin lienee paskaa kierteissä tms.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Onko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostOnko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Joo m54b30 männillä. 140mm veivit ja mäntiin 2-3mm syvemmät venakolot, niin saa joku 11.5:1 puristukset.
Noita m50 mäntiä saa amp44:ltä pikku lisähintaan custom mitoilla. Et ei muuta kun laskeskelee millaset tarvii ja kysyy onnistuuko. Ainakin kun iten kysyin et millaset onnistuu, niin "We can make almost any specs"
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Pasin videot kyllä katsottu mutta oli juuri eri kokoonpano^
Ja jos meen noita ite laskemaan niin tilaan varmasti niin custom männät ettei varmasti sovi paikalleen mitenkään. Niin paljon näitä m50b28 kokoonpanoja foorumilla että luulis joku asiasta ymmärtävä näitä jo laskeneen.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
m52b52 --> 28 stroukkeri
korjaan otsikon: m52b25 --> 28
laskeskelin tuossa että saisin m52b25 koneesta ylimääräisiksi jääneistä männistä, m52b28 kampurasta ja 135mm kangista oivasti kyhäiltyä kasaan jonkin 2.8 stroker 11:1 puristeisen hilavitkuttimen. Piileekö tässä joku koukero jota en huomaa.
Mäntien yläreunat olisivat yläkuolokohdassa 0.5 mm alempana kuin 2.5 koneessa ja alhaalla sen 95mm alempana joten karstareuna tietenkin huolella tiehensä. Tilaa pohjalle männän alahelman ja sylinterin alareunan väliin pitäisi jäädä jotkin aivan millin rippeet että ei männänhelmat kurkistelisi siellä kampikammion puolella. Tiedän vain että b25 männillä on puristuskorkeutta tuo 0.73mm enemmän kuin b28 männillä mutta millään en meinaa löytää tietoa juuri noiden riskimpien mäntien alareunojen muodoista ja mitoista.
selkeästi tämä ei ole ei mikään usein toteutettu yhdistelmä sillä mitään tietoa en löydä ja parempia vaparituning yhdistelmiä on olemassa. Tässä nyt hakusessa jokin hauska n200hp kone siksi aikaa että on taas rahaa ja aikaa hoitaa oikea projektimotti valmiiksi. monimutkaista tästä tekee se, että en tällähetkellä vielä omista b28 kampuraa tai 135mm kankia joten tosielämän testaaminen on mahdotontaLast edited by Mofe; 15-04-2020, 03:29. Reason: kirjoitin väärin ja muuten vain olin tyhmä ja humalassa
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View Postkorjaan otsikon: m52b25 --> 28
laskeskelin tuossa että saisin m52b25 koneesta ylimääräisiksi jääneistä männistä, m52b28 kampurasta ja 135mm kangista oivasti kyhäiltyä kasaan jonkin 2.8 stroker 11:1 puristeisen hilavitkuttimen. Piileekö tässä joku koukero jota en huomaa.
Mäntien yläreunat olisivat yläkuolokohdassa 0.5 mm alempana kuin 2.5 koneessa ja alhaalla sen 95mm alempana joten karstareuna tietenkin huolella tiehensä. Tilaa pohjalle männän alahelman ja sylinterin alareunan väliin pitäisi jäädä jotkin aivan millin rippeet että ei männänhelmat kurkistelisi siellä kampikammion puolella. Tiedän vain että b25 männillä on puristuskorkeutta tuo 0.73mm enemmän kuin b28 männillä mutta millään en meinaa löytää tietoa juuri noiden riskimpien mäntien alareunojen muodoista ja mitoista.
selkeästi tämä ei ole ei mikään usein toteutettu yhdistelmä sillä mitään tietoa en löydä ja parempia vaparituning yhdistelmiä on olemassa. Tässä nyt hakusessa jokin hauska n200hp kone siksi aikaa että on taas rahaa ja aikaa hoitaa oikea projektimotti valmiiksi. monimutkaista tästä tekee se, että en tällähetkellä vielä omista b28 kampuraa tai 135mm kankia joten tosielämän testaaminen on mahdotontaLast edited by Skarpa; 15-04-2020, 08:23.
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostOnko näitä joku jo laskeskellut miten noilla amp44 takomännillä saisi m50b28 alakerran rakennettua? Eli veivien pituus ja mahdolliset jyrsinnät männälle jos edes tarvitsee. Hinta noissa sen verran houkuttaa verrattuna muihin. http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=101
Laitoin valmistajalle mailia , sanoi että vakiotiivisteellä pitäisi puristuksien olla 8.5 eli hiukan tippuu athenan kanssa koska vakiotiiviste taitaa olla 1.7-1.8mm näissä.
e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostVäittäisin, että olet oikeassa. Laskeskelin joskus itse samaa. Silmämääräisesti kuvia katselemalla M52b28 ja M52B25 männissä ei näyttäisi olevan niin mahdottoman isoa eroa helman muodossa ja korkeudessa. Jos sulla ei vielä ole kone levällään, niin M52B25:stä taitaisi kyllä saadaa 200 hp alakertaan koskemattakin. Kyllä siihen koneen avaamiseen ja kunnolla kasaamiseen saa aikaa ja rahaa menemään, vaikka tavoitteet eivät ole tähtitieteelliset. Mutta jos on tarvetta päästä harrastamaan, niin ymmärrän täysin.Last edited by Mofe; 19-04-2020, 23:05.
Comment
-
-
Oma projekti kävi uudelleen penkissä. Kokoonpano seuraava:
-m50b25 NV lohko, lohkoa madallettu 2,9mm
-m54b30 kampiakseli, kanget ja männät
-m50b25 vanos kansi 6mm venttiileillä
-Nokat hiotut nv imunokat, nosto 1-1mm 250 astetta (288 astetta kokonaisuudessaan), ajoitus TDC: imu 3,3mm pako 3,0mm
-Staattinen puristussuhde 13,4:1 ja dynaaminen 9,3:1
-m50b25 nv nokkapukit ja hydrauliset nostimet, öljykanavia nostettu 1,5mm
-m54 kartiomalliset venttiilijouset
-Venttiilikoloja madallettu imupuolella 1,0mm ja pakopuolella 1,2mm
-Paljerako 0,8mm
-Lashcapit
-Vauhtipyörä 3,2kg, kytkin 7,0kg yht 10,3kg
-Suuttimet bosch 0280155830 n. 370cc/min
-kdfi moottorinohjain
-Vakio m50 imusarja ja ilmansuodatin
-Itsetehty pakosarja
Polttoaineena re85
W-dynon penkissä irtosi 281 hp ja 336 Nm
Last edited by Jyke koo; 30-04-2020, 20:06.Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2
Comment
-
-
Laskeskelin noita amp44 mäntiä m50b28 kokoonpanoon. Onko nyt fiksumpaa tehdä 135mm veivillä vai 130mm ? Ilmeisesti kampikulma olisi pidemmällä parempi mutta vaikuttaako se mihinkään ?
135 veivillä + amp44 m52tub28 männillä puristukset ~ 9.0-9.4 riippuen athenan paksuudesta ja palotilan tilavuudesta.
130 veivillä + amp44 m52b25 männillä puristukset ~10.1-10.9. Tällä kombolla mäntä tulee millin yli dekistä. Rutut olisi korkeammat atanolikäyttöön mutta veivi lyhyempi.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Kampikulma vaikuttaa siihen kuinka pahasti sylinteriputket yms. rasittuu. Kovin suirta nerkitystä sillä ei oo, mutta 130mm veiviä ei kannata käyttää missään nimessä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment