Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P3rttu98
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 14
    • Etelä-Pohjanmaa

    Hihnakiristin

    Originally posted by Kartiopari View Post
    Joo tuo näyttää hyvältä. Eli ei syytä huoleen. Mulla hyppii ihan reilusti. Allaolevassa videossa vastaava.

    Tuossa sama vaihdon jälkeen:
    https://youtu.be/0jlzJ57s1L8
    Oliskohan syytä huolestua kun omassa (n55) nypyttää vielä enemmä vaikka kiristin ja hihna vaihdettu edellisen omistajan mukaan 48tkm sitten. Nyt siis kilometrejä 192tkm autolla. Onkohan kampiakselin hihnapyörä vaihtokunnossa vai onko noi kiristimet noin lyhytikäisiä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by P3rttu98 View Post
      Oliskohan syytä huolestua kun omassa (n55) nypyttää vielä enemmä vaikka kiristin ja hihna vaihdettu edellisen omistajan mukaan 48tkm sitten. Nyt siis kilometrejä 192tkm autolla. Onkohan kampiakselin hihnapyörä vaihtokunnossa vai onko noi kiristimet noin lyhytikäisiä.
      Itse en kyllä hirveästi anna arvoa edellisen omistajan osan vaihdoille, jos ei ole mitään kuitteja esittää, osat näytä uusilta tai jotenkin muuten pysty toteamaan, että vaihdettu on. Välillä sinne laitetaan käytettyjä osia, välillä sitä halvinta mitä ebay:stä/motonetistä löytyy jne. Itse tarkistaisin kaiken hihnalla pyörivän kunnon ja sen perusteella sitten osien vaihto, se kiristin nyt ainakin vaikuttaisi olevan vaihtokunnossa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • P3rttu98
        Newbiemmer
        • Dec 2018
        • 14
        • Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by HTK12 View Post
        Itse en kyllä hirveästi anna arvoa edellisen omistajan osan vaihdoille, jos ei ole mitään kuitteja esittää, osat näytä uusilta tai jotenkin muuten pysty toteamaan, että vaihdettu on. Välillä sinne laitetaan käytettyjä osia, välillä sitä halvinta mitä ebay:stä/motonetistä löytyy jne. Itse tarkistaisin kaiken hihnalla pyörivän kunnon ja sen perusteella sitten osien vaihto, se kiristin nyt ainakin vaikuttaisi olevan vaihtokunnossa.
        On siitä huoltokirjassa ihan merkintä ja joku kuittikin. Täytyy kokeilla tuo kiristin vaihtaa ja ihmetellä sitten lisää.

        Mitä öljyä ootte muuten laittanu n55? Just laiton liqui moly top tec4100 5w40. tiedä sitten mikä paras olisi?

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Originally posted by P3rttu98 View Post
          On siitä huoltokirjassa ihan merkintä ja joku kuittikin. Täytyy kokeilla tuo kiristin vaihtaa ja ihmetellä sitten lisää.

          Mitä öljyä ootte muuten laittanu n55? Just laiton liqui moly top tec4100 5w40. tiedä sitten mikä paras olisi?
          Kuten kaikissa muissakin moottoreissa, luokituksen täyttävää öljyä ja vaihto RIITTÄVÄN USEIN eli jos haluaa pitää autosta hyvää huolta niin 10tkm jos auto on viritetty niin vielä vähemmän.
          Näin kone pysyy sisältä puhtaana, ja kestää kun öljy on jatkuvasti erittäin hyväkuntoista.

          Eli, ei se öljymerkki niinkään autuaaksi tee vaan se vaihtoväli.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Kartiopari
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 179
            • Hyvinkää

            Originally posted by P3rttu98 View Post
            Oliskohan syytä huolestua kun omassa (n55) nypyttää vielä enemmä vaikka kiristin ja hihna vaihdettu edellisen omistajan mukaan 48tkm sitten. Nyt siis kilometrejä 192tkm autolla. Onkohan kampiakselin hihnapyörä vaihtokunnossa vai onko noi kiristimet noin lyhytikäisiä.
            Mullakin nypyttää vielä uudellakin kiristimellä mutta dampperi vaikuttaa olevan ok joten en aio sitä vaihtaa ainakaan vielä.

            Aeromotorsilta INA:n hihnasarja jossa hihna, kiristin, ja ohjainrulla oli 80€ joten vaihtaisin kerralla kaikki. Helppo vaihtaa itsekkin jos on vaan sopivat torxit.
            F33 435i X-drive Cabriolet -14

            Ex:E82 123d -08 M-Sport

            Ex:E82 120d -08

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              B58 logi

              Ei kellään kokemusta mitä tästä logista pitäisi saada irti? Korjauksia ainakin sylinterissä näkyy ja ahtopaine käy jopa 30 PSI hetkellisesti. Auto siis rykäs ja huomasin että ei normaalisti vetänyt. Autossa b58tu pumppu ja mhd softa ym perus modit.

              Comment

              • JHe
                BTCF Member
                • Oct 2016
                • 184
                • Vantaa

                Originally posted by majgul View Post
                Ei kellään kokemusta mitä tästä logista pitäisi saada irti? Korjauksia ainakin sylinterissä näkyy ja ahtopaine käy jopa 30 PSI hetkellisesti. Auto siis rykäs ja huomasin että ei normaalisti vetänyt. Autossa b58tu pumppu ja mhd softa ym perus modit.

                https://datazap.me/u/majgul/b58-veto...=48-48-120-132
                Bensanpaine ei näytä pysyvän pyynnin mukana kierrosten noustessa. Toi ahtopaineen piikkaaminen kaasuläpän sulkeutuessa on ihan normaalia, eikä siitä ole mitään haittaa. Viisaammat korjatkoon.

                E46 M3

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Originally posted by JHe View Post
                  Bensanpaine ei näytä pysyvän pyynnin mukana kierrosten noustessa. Toi ahtopaineen piikkaaminen kaasuläpän sulkeutuessa on ihan normaalia, eikä siitä ole mitään haittaa. Viisaammat korjatkoon.

                  No hyvä että tuo ahtopaine ei ainakaan haittaa sitten. Ei kehtaisi osia vaan nakata tuohon ja toivoa että korjaantuuko. Aika erikoista jos tuo tu pumppu ei e23 seoksella tuota tarpeeksi, jos nyt siitä on siis kiinni.
                  Last edited by majgul; 14-09-2023, 05:31.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    Ota parempi logi, 3 => 4 (=> 5). Saa paremman kuvan mitä siellä tapahtuu.
                    Last edited by Tommix; 14-09-2023, 10:07.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Vanhaa
                      Last edited by majgul; 22-09-2023, 05:34.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5400
                        • S:t Karins

                        Ykköspytyn sytkän ajoituksen korjaus on ihan tapissa/yli rajojen. Sieltä voisi syytä hakea? Muut menee aika kauniisti samaa linjaa.
                        Mikä kartta sisässä?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Vanhaa
                          Last edited by majgul; 22-09-2023, 05:34.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Ykköspytyn sytkän ajoituksen korjaus on ihan tapissa/yli rajojen. Sieltä voisi syytä hakea? Muut menee aika kauniisti samaa linjaa.
                            Mikä kartta sisässä?
                            Tuossa oli flexfuel kartta sisällä e24 seoksella. Tämä uusin logi on nyt ihan stage 2 bensakartalla. Tilasin puolia lisää ku on kaikki alkuperäiset ja ajettu yli 150k. Tiedä vaikka vika siellä olisi ku tulpat on kuitenkin aika uudet.

                            Comment

                            • kotu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 87
                              • hesa

                              Aloittelijan selvityksiä Bmw motista. Tämän olen saanut selville. Bmw B58 on ainakin kahta mallia, sylinterinkannessa on pakoaukkoja 6 kpl ja toinen malli jossa on jostain syystä vain 2 pakoaukkoa. Viimeksi mainittu löytyy ainakin Toyota Suprasta. Kumpi niistä otollisempi viritykseen, en vielä tiedä. Ja miksi toisessa mallissa vain 2 pakoaukkoa, miksei 3.., tai vain 1..?
                              -Lisäksi kiertokangen laakerit kuluvat.
                              -Vesipumppuongelma (sähköinen) ilmeisesti ratkaistu.
                              -Sylinterinkannessa on mekaaninen bensapumppu.
                              Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                              Winter - Fulltime 4wd

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7393
                                • Oulu

                                2 pakoaukkoa on koska Twin Scroll Turbo:https://www.youtube.com/watch?v=z_7aTQzpIOI&t=400s
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎