Tiedoksi n55 virittäjille.
F sarjan n55 on sitten se tankin matalapainepuolen pumppu todella helppo modata itsekin. Eli ei kannata ostaa rapakon takaa mitään 500€ pumppua.
Tein juuri yhdelle kaverille sellaisen. Laitoin walbron 450 pumppun (150€) sinne alkuperäisen tilalle. Ainostaan siihen kannen avaukseen kannattaa hankkia oikea avain, se ei millään ruuvarilla/ taltalla onnistu kunnolla.
Ebaysta noitakin saa halvalla.
Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät
Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät
Mulla on yksi pumppu pöydällä. 450 Walbro on jo ämpärissä mutta vanha letku ei mene enää uuteen pumppuun, on sen verran jo kovettunut bensan joukossa ettei edes lämpö auta. Nyt hakusessa uutta letkua. Yksi satsi tuli jostain Bulgariasta (ebay) mutta tahtoo mennä lyttyyn kun taittuu, ei vakuuta. Jenkeistä saakka ei jaksais alkaa tilaamaan... :think
Mulla on yksi pumppu pöydällä. 450 Walbro on jo ämpärissä mutta vanha letku ei mene enää uuteen pumppuun, on sen verran jo kovettunut bensan joukossa ettei edes lämpö auta. Nyt hakusessa uutta letkua. Yksi satsi tuli jostain Bulgariasta (ebay) mutta tahtoo mennä lyttyyn kun taittuu, ei vakuuta. Jenkeistä saakka ei jaksais alkaa tilaamaan... :think
Menisköhän oem letku, jos sellasen ostais? Vielä tuntuu bensansaanti riittävän E30 seoksella, mutta tekis mieli kokeilla E50 seosta. Aika räpiköintiä tää on pienellä PWG-turbolla, mutta ei raaski vielä ostaa isompaa mallia, tuntuu olevan niin vähän vaihtoehtoja ja sitä kautta hinnatkin kohollaan. Saiskohan Suomesta keneltäkään turbopajalta isompaa Borg Warneria, tai modaisko joku ton vakion?
Eipä taida noita pumpun letkuja edes marmorilta erikseen saada?
Vakioturbon modausta oon miettinyt/alustavasti finturbolta kysynyt. Eipä tuolta mitään ihmeellistä tietoa saanut. Laakerointi on akilleen kantapää tuossa. Pakopesä on aika pieni joten pakopaineet nousee herkästi => laakerointi on kovilla. Ymmärtääkseni tähän on mm. PURE kiinnittänyt huomiota/jotain parannusta. Muuten en ymmärrä tuota PURE:n kovaa hintaa vakiosta modatulle turbolle. :think
Täällä hyvää vertailua eri vaihtoehdoista:
Eipä taida noita pumpun letkuja edes marmorilta erikseen saada?
Vakioturbon modausta oon miettinyt/alustavasti finturbolta kysynyt. Eipä tuolta mitään ihmeellistä tietoa saanut. Laakerointi on akilleen kantapää tuossa. Pakopesä on aika pieni joten pakopaineet nousee herkästi => laakerointi on kovilla. Ymmärtääkseni tähän on mm. PURE kiinnittänyt huomiota/jotain parannusta. Muuten en ymmärrä tuota PURE:n kovaa hintaa vakiosta modatulle turbolle. :think
Täällä hyvää vertailua eri vaihtoehdoista: https://www.bmwn55tuning.com/bmw-n55...upgrade-guide/
Kiitos linkistä, tuommoista sivustoa en ollut vielä löytänytkään!
Mulla alkaa olee 104tkm ajetussa turbossa päittäisvälystä, eli ei varmaan ihan tuulesta temmattu tuo laakerointivika.
Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät
Mulla lähti se alkuperäinen kovamuovinen bensaletku nätisti irti kun hiukan lämmitin sitä. Samoin lämmitin sitä kun laitoin sen siihen Walbro 450 ja klemmari vielä varmuuden vuoksi siihen liitokseen.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Taitaa olla laatikko hyvää tekoa, ei ole kauheesti netin syövereissä juttua hajonneista laatikoista, x-drivestä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Saa ne vakiotehoillakin hajalle jos ei ikinä vaihda öljyjä ja vedättää pienillä kierroksilla :think.
Itselle tämä on ensimmäinen bmw ja mitä lueskellut tätäkin foorumia, niin ei ole kyllä jäänyt kovin luotettava kuva BMW:n nelivedosta, onneksi päädyin takavetoon.
Nyt on Imupuolen putsaus sarja toiminnassa=(PI)
Setti käytössä. Sellainen 60/40 etanoli mixture ollut nyt tankissa.
Putken päiden nokeentuminen on vähenemään päin. Eikä mene limp modeen kovissa vedoissa.
Pitäisi varmaan matalapuolen pumppu vielä vaihtaa paremman tuoton omaavaksi.
Jos joku tietäisi vielä Trebian sähköposti osoitteen, niin voisin kesälomalla ottaa yhteyttä, jotta tekisi vielä muutaman kartan etanolille ja bensalle.
Nyt on Imupuolen putsaus sarja toiminnassa=(PI)
Setti käytössä. Sellainen 60/40 etanoli mixture ollut nyt tankissa.
Putken päiden nokeentuminen on vähenemään päin. Eikä mene limp modeen kovissa vedoissa.
Pitäisi varmaan matalapuolen pumppu vielä vaihtaa paremman tuoton omaavaksi.
Jos joku tietäisi vielä Trebian sähköposti osoitteen, niin voisin kesälomalla ottaa yhteyttä, jotta tekisi vielä muutaman kartan etanolille ja bensalle.
Today's update brings many nice things to the MHD F+G Series users:
--------------------------------------------
- N55 EWG: added full e85 Stager 1 and 2 maps.
- N55 / B58 / N13 : added coolant flash option (Performance and Track).
- N55 / N13 / M2 N55 : added start up roar (noticeable with cold start deactivated).
- B58: allow burble on OPF cars.
- Full M3/M4 CS and M2C support, including OPF delete option
- Added CS / GTS trans flash for M2 N55, M2C, M3, M4
- various fixes for Burble and exhaust flap open on sport.
--------------------------------------------
The Stage 1 and 2 full e85 maps for N55 EWG will produce a relatively flat torque, with max power near redline. With those maps no need to mix every fill up! And they are the most powerful Stage 1 and 2 maps. No 2+ full e85 map is doable due to fueling limitations.
--------------------------------------------
Another nice feature for N55, B58 and N13 cars: We found a way to bring the M switchable coolant feature to non-M cars. With the coolant flash option activated, the coolant target will be 95c in eco / comfort instead of 106c+. If you switch to sport mode (or comfort + transmission in S or M), the coolant target will be 85c with performance or 80c with track option selected. This allows the engine to run cooler and oil temperature will also benefit from that significantly. We also changed many fan settings to further improve how quick the system reacts to the different modes, this also helps to reduce the IAT and under hood temps when staging at a drag strip or slow city driving.
--------------------------------------------
The M3, M4, M2 N55 and M2 Competition owners now have the much anticipated CS & GTS TCU flash available through MHD (M2C only CS) - this is a free update included in the Flasher License.
--------------------------------------------
We also added full support for recent euro spec S55 cars equipped with a OPF / GPF (plus delete option)
Onko kellään ollu ongelmia boost pressure solenoidin/paineenmuuntajan kanssa N55 pwg autoissa? Tuo osa joka sijaitsee pakosarjan päällä johon menee yksi sähköjohto ja 2 letkua.
Netin ihmeellisestä maailmasta kun lukee, niin tuntuu että jokaisessa on vikaa, pitää humisevaa ääntä, aiheuttaa pientä tärinää tyhjäkäynnillä ja piikkailee ahtopaineita, joks tosin tuntuu olevan pwg mallin turbolle ominaispiirre.
Comment