Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    #76
    Miten F3x ja E9x LCI:n N55 koneet eroavat toisistaan?
    Viritys, kesto jne?
    sigpic

    Comment

    • Nousukiito
      Newbiemmer
      • Dec 2018
      • 24
      • Etelä-Suomi

      #77
      Originally posted by miyli View Post
      Tiedoksi n55 virittäjille.
      F sarjan n55 on sitten se tankin matalapainepuolen pumppu todella helppo modata itsekin. Eli ei kannata ostaa rapakon takaa mitään 500€ pumppua.
      Tein juuri yhdelle kaverille sellaisen. Laitoin walbron 450 pumppun (150€) sinne alkuperäisen tilalle. Ainostaan siihen kannen avaukseen kannattaa hankkia oikea avain, se ei millään ruuvarilla/ taltalla onnistu kunnolla.
      Ebaysta noitakin saa halvalla.
      Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
      Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5403
        • S:t Karins

        #78
        Originally posted by Nousukiito View Post
        Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
        Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät
        Mulla on yksi pumppu pöydällä. 450 Walbro on jo ämpärissä mutta vanha letku ei mene enää uuteen pumppuun, on sen verran jo kovettunut bensan joukossa ettei edes lämpö auta. Nyt hakusessa uutta letkua. Yksi satsi tuli jostain Bulgariasta (ebay) mutta tahtoo mennä lyttyyn kun taittuu, ei vakuuta. Jenkeistä saakka ei jaksais alkaa tilaamaan... :think
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Nousukiito
          Newbiemmer
          • Dec 2018
          • 24
          • Etelä-Suomi

          #79
          Originally posted by Tommix View Post
          Mulla on yksi pumppu pöydällä. 450 Walbro on jo ämpärissä mutta vanha letku ei mene enää uuteen pumppuun, on sen verran jo kovettunut bensan joukossa ettei edes lämpö auta. Nyt hakusessa uutta letkua. Yksi satsi tuli jostain Bulgariasta (ebay) mutta tahtoo mennä lyttyyn kun taittuu, ei vakuuta. Jenkeistä saakka ei jaksais alkaa tilaamaan... :think
          Menisköhän oem letku, jos sellasen ostais? Vielä tuntuu bensansaanti riittävän E30 seoksella, mutta tekis mieli kokeilla E50 seosta. Aika räpiköintiä tää on pienellä PWG-turbolla, mutta ei raaski vielä ostaa isompaa mallia, tuntuu olevan niin vähän vaihtoehtoja ja sitä kautta hinnatkin kohollaan. Saiskohan Suomesta keneltäkään turbopajalta isompaa Borg Warneria, tai modaisko joku ton vakion?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            #80
            Eipä taida noita pumpun letkuja edes marmorilta erikseen saada?
            Vakioturbon modausta oon miettinyt/alustavasti finturbolta kysynyt. Eipä tuolta mitään ihmeellistä tietoa saanut. Laakerointi on akilleen kantapää tuossa. Pakopesä on aika pieni joten pakopaineet nousee herkästi => laakerointi on kovilla. Ymmärtääkseni tähän on mm. PURE kiinnittänyt huomiota/jotain parannusta. Muuten en ymmärrä tuota PURE:n kovaa hintaa vakiosta modatulle turbolle. :think
            Täällä hyvää vertailua eri vaihtoehdoista:
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Nousukiito
              Newbiemmer
              • Dec 2018
              • 24
              • Etelä-Suomi

              #81
              Originally posted by Tommix View Post
              Eipä taida noita pumpun letkuja edes marmorilta erikseen saada?
              Vakioturbon modausta oon miettinyt/alustavasti finturbolta kysynyt. Eipä tuolta mitään ihmeellistä tietoa saanut. Laakerointi on akilleen kantapää tuossa. Pakopesä on aika pieni joten pakopaineet nousee herkästi => laakerointi on kovilla. Ymmärtääkseni tähän on mm. PURE kiinnittänyt huomiota/jotain parannusta. Muuten en ymmärrä tuota PURE:n kovaa hintaa vakiosta modatulle turbolle. :think
              Täällä hyvää vertailua eri vaihtoehdoista:
              https://www.bmwn55tuning.com/bmw-n55...upgrade-guide/
              Kiitos linkistä, tuommoista sivustoa en ollut vielä löytänytkään!
              Mulla alkaa olee 104tkm ajetussa turbossa päittäisvälystä, eli ei varmaan ihan tuulesta temmattu tuo laakerointivika.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2084
                • Naantali

                #82
                Originally posted by Nousukiito View Post
                Tämä modi kiinnostaisi itseäni. Googlailin aiheesta ja pitäisi olla aikas helppo homma, avaustyökalu maksais about 40€. Tarviko ostaa mitään klemmareita, letkuja yms samalla?
                Itsellä 535i jossa catiton downpipe, isompi välijäähy, chargepipe ja MHD stage2+ E30. Kiinnostaisi ensiksi saada polttoainesyöttö kuntoon ja sen jälkeen tilailla isompaa puhallinta. Aika harvassa on nää N55 bensavirittelijät
                Mulla lähti se alkuperäinen kovamuovinen bensaletku nätisti irti kun hiukan lämmitin sitä. Samoin lämmitin sitä kun laitoin sen siihen Walbro 450 ja klemmari vielä varmuuden vuoksi siihen liitokseen.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • msalojaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2018
                  • 364
                  • Helsinki

                  #83
                  Mitäs mielipiteitä/kokemuksia zf 8hp-automaatin tai xDriven jakolaatikon kestävyydestä virien kanssa? Jos ihan vaan stage 2+ MHD ois tavoitteena.
                  G29 Z4
                  Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                  Comment

                  • Nousukiito
                    Newbiemmer
                    • Dec 2018
                    • 24
                    • Etelä-Suomi

                    #84
                    Taitaa olla laatikko hyvää tekoa, ei ole kauheesti netin syövereissä juttua hajonneista laatikoista, x-drivestä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Saa ne vakiotehoillakin hajalle jos ei ikinä vaihda öljyjä ja vedättää pienillä kierroksilla :think.
                    Itselle tämä on ensimmäinen bmw ja mitä lueskellut tätäkin foorumia, niin ei ole kyllä jäänyt kovin luotettava kuva BMW:n nelivedosta, onneksi päädyin takavetoon.

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #85
                      Moro!

                      Jaksaisiko joku avata minulle hieman f31 335i xdriven luetettavuutta, suorituskykyä sekä viritysmahdollisuuksia?
                      sigpic

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        #86
                        Nyt on Imupuolen putsaus sarja toiminnassa=(PI)
                        Setti käytössä. Sellainen 60/40 etanoli mixture ollut nyt tankissa.
                        Putken päiden nokeentuminen on vähenemään päin. Eikä mene limp modeen kovissa vedoissa.

                        Pitäisi varmaan matalapuolen pumppu vielä vaihtaa paremman tuoton omaavaksi.
                        Jos joku tietäisi vielä Trebian sähköposti osoitteen, niin voisin kesälomalla ottaa yhteyttä, jotta tekisi vielä muutaman kartan etanolille ja bensalle.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          #87
                          Originally posted by Rale View Post
                          Nyt on Imupuolen putsaus sarja toiminnassa=(PI)
                          Setti käytössä. Sellainen 60/40 etanoli mixture ollut nyt tankissa.
                          Putken päiden nokeentuminen on vähenemään päin. Eikä mene limp modeen kovissa vedoissa.

                          Pitäisi varmaan matalapuolen pumppu vielä vaihtaa paremman tuoton omaavaksi.
                          Jos joku tietäisi vielä Trebian sähköposti osoitteen, niin voisin kesälomalla ottaa yhteyttä, jotta tekisi vielä muutaman kartan etanolille ja bensalle.

                          [email protected]
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #88
                            Originally posted by miyli View Post
                            Kiitos

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5403
                              • S:t Karins

                              #89
                              MHD:n on tullut jotain kartta- ym. päivitystä.

                              Today's update brings many nice things to the MHD F+G Series users:
                              --------------------------------------------
                              - N55 EWG: added full e85 Stager 1 and 2 maps.
                              - N55 / B58 / N13 : added coolant flash option (Performance and Track).
                              - N55 / N13 / M2 N55 : added start up roar (noticeable with cold start deactivated).
                              - B58: allow burble on OPF cars.
                              - Full M3/M4 CS and M2C support, including OPF delete option
                              - Added CS / GTS trans flash for M2 N55, M2C, M3, M4
                              - various fixes for Burble and exhaust flap open on sport.
                              --------------------------------------------
                              The Stage 1 and 2 full e85 maps for N55 EWG will produce a relatively flat torque, with max power near redline. With those maps no need to mix every fill up! And they are the most powerful Stage 1 and 2 maps. No 2+ full e85 map is doable due to fueling limitations.
                              --------------------------------------------
                              Another nice feature for N55, B58 and N13 cars: We found a way to bring the M switchable coolant feature to non-M cars. With the coolant flash option activated, the coolant target will be 95c in eco / comfort instead of 106c+. If you switch to sport mode (or comfort + transmission in S or M), the coolant target will be 85c with performance or 80c with track option selected. This allows the engine to run cooler and oil temperature will also benefit from that significantly. We also changed many fan settings to further improve how quick the system reacts to the different modes, this also helps to reduce the IAT and under hood temps when staging at a drag strip or slow city driving.
                              --------------------------------------------
                              The M3, M4, M2 N55 and M2 Competition owners now have the much anticipated CS & GTS TCU flash available through MHD (M2C only CS) - this is a free update included in the Flasher License.
                              --------------------------------------------
                              We also added full support for recent euro spec S55 cars equipped with a OPF / GPF (plus delete option)
                              Last edited by Tommix; 14-06-2019, 18:37.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Nousukiito
                                Newbiemmer
                                • Dec 2018
                                • 24
                                • Etelä-Suomi

                                #90
                                Onko kellään ollu ongelmia boost pressure solenoidin/paineenmuuntajan kanssa N55 pwg autoissa? Tuo osa joka sijaitsee pakosarjan päällä johon menee yksi sähköjohto ja 2 letkua.
                                Netin ihmeellisestä maailmasta kun lukee, niin tuntuu että jokaisessa on vikaa, pitää humisevaa ääntä, aiheuttaa pientä tärinää tyhjäkäynnillä ja piikkailee ahtopaineita, joks tosin tuntuu olevan pwg mallin turbolle ominaispiirre.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎