F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1259
    • Pori

    #316
    Miten softan saa vakioksi?
    Katselin noita MHD softia; toimiiko tuo stage 2+ jos on esim. vähän modattu ahdinta kompurapuolelta? Sitten siellä oli oma softa pureturbos hybridiahtimelle.
    Täytyykin tsekata tuo donwpipen v-panta
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • 314da
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 386
      • J

      #317
      Marmoritiskillä, jollain sopivalla ohjelmistopajalla tai hyvin varustetulla harrastajalla onnistunee vakion palautus.

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1259
        • Pori

        #318
        Soitin edelliselle omistajalle, auto siis oli hänellä uudesta asti. Hän ei siis ole mikään harrastaja eikä ole tekniset asiat hallussa. Autoon laitettiin 2015 tai 2016 softa jossain Kehä 1 ja 3 välissä, muisteli olisiko ollut tattarisuo. Mutta siis ollut jo 10 vuotta softa.
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5507
          • S:t Karins

          #319
          Ecun softan saa vakioksi esim. MHD:llä tai BM3:lla. Siitä miten auto toimii modatuilla turboilla vakio tai OTS kartalla ei tiedä, pitää kokeilla. Sitten tilaat vaikka Palon Pekalta custom softan siihen, johan toimii.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1259
            • Pori

            #320
            Niin tuohon omaan keissiin ja niihin käyntihäiriöihin taisi olla syynä Redlinen Complete Fuel System Cleaner, jota laitoin reilusti kohtuu pieneen määrään bensaa. Tuon jälkeen kun tankkasi tankin täyteen 98 niin kaikki tutinat poissa. Vaihdoin kyllä silti tulpat ja puolat niin on nekin sitten vaihdettu.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3133

              #321
              Kävin viimeviikolla testailemassa M2:sta Motoparkissa ja viimeisellä ajosessiolla alkoi kuulua suhinaa ahdoilla. Jotakin antautui ahtopuolelta. Todennäköisesti ahtoputki tai välijäähdytin. Täytyy tutkia kun ehtii. Alustavasti kyselen, että minkävalmistajan väläri ja ahtoputki ovat hyväksi havaitut ja kustannustehokkaat? Päivitän nuo jokatapauksessa mielummin paremmilla osilla kuin vakiot muoviset.
              Tämä siis N55-koneella ja FL-malli.

              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1259
                • Pori

                #322
                Paljon on porukka laittanut paremmin virtaavia katittomia dp:ita. Eikös noilla ole mahdoton päästä katsastuksesta läpi yli 10v autolla, vaihdatteko aina katsastukseen katin paikalleen? Ja jos on virtaavampi ”kisakatti”, meneekö niillä päästöistä läpi?
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • pbablo
                  BTCF Member
                  • Jul 2016
                  • 47
                  • Nurmijärvi

                  #323
                  Oma vuoden 2017 M140i katsastettiin 200cel kisakatilla varustetulla downpipella. Onni oli, ettei pakokaasuja mitata vielä tuon ikäisestä, katsastustarkastus mielessä siis. Pakokaasumittaus nimittäin tehtiin, eikä olisi mennyt sillä perusteella läpi. Autossa siis ahdin, polttoainelaitteet ja softa päivitetty ja e40 mixillä katsastukseen. Suoralla downpipella ilman kattia ei siis mitään toivoa saada hyväksyttyä katsastuksesta.
                  -Alpinweiss III F20 M140i xDrive -17
                  -Alpinweiss III E70 X5 35d -09

                  Ex
                  -E63 650i -07
                  -E46 320i -01

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5507
                    • S:t Karins

                    #324
                    Originally posted by poke View Post
                    Kävin viimeviikolla testailemassa M2:sta Motoparkissa ja viimeisellä ajosessiolla alkoi kuulua suhinaa ahdoilla. Jotakin antautui ahtopuolelta. Todennäköisesti ahtoputki tai välijäähdytin. Täytyy tutkia kun ehtii. Alustavasti kyselen, että minkävalmistajan väläri ja ahtoputki ovat hyväksi havaitut ja kustannustehokkaat? Päivitän nuo jokatapauksessa mielummin paremmilla osilla kuin vakiot muoviset.
                    Tämä siis N55-koneella ja FL-malli.
                    "The" coolerimerkki on Wagner, parasta mitä rahalla saa. Kiinacoolereillä pärjää kyllä kunhan et kaikkea viripotentiaalia käytä.

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Paljon on porukka laittanut paremmin virtaavia katittomia dp:ita. Eikös noilla ole mahdoton päästä katsastuksesta läpi yli 10v autolla, vaihdatteko aina katsastukseen katin paikalleen? Ja jos on virtaavampi ”kisakatti”, meneekö niillä päästöistä läpi?
                    Pitäisi mennä jos S55 menee pelkillä takakateilla. Tosin tankkiin kannattaa laittaa 30-50% viinaseos (bensakartta kuitenkin käytössä). Ja jotta ei tarvii turhaa jännittää niin päästöt etukäteen ja lapun kanssa leimalle.

                    Last edited by Tommix; Today, 11:28.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10137
                      • KVLA

                      #325
                      Eikö katsurit muka ole kiinnittäneet huomiota esim. downpipe muutoksiin? Orkkiksiin verraten useinkin eri näköisiä. Joten käsittäväthän hekin, että moottoriin on tehty muutoksia. Eikä varmasti pelkästään yhden putken vaihtoa.

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1259
                        • Pori

                        #326
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Ja jotta ei tarvii turhaa jännittää niin päästöt etukäteen ja lapun kanssa leimalle.
                        Mun kokemukset etukäteen otetulla päästölapulla on et ne joka tapauksessa mittaa päästöt, ei vaan veloita siitä


                        Perhana kun tekis mieli viritellä tota lisää mut ei jaksa alkaa mihinkään kikkailuihin sen suhteen.. tullu niin vanhaksi
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        Working...
                        X