Ite en ole noista öljyjen vaatimuksista ja luokituksista tarkemmin perillä, mutta Krampus suositteli API SP -luokiteltua öljyä kun oli N55 öljyistä puhetta: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...79#post5515279
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus
Collapse
X
-
Motul 300v competition 5w-40 näyttäisi olevan LSPI suoja ja etanoli kestävyyttä kuten API SP-luokitus vaatii, vaikka purkin kyljestä luokitusta ei taida löytyä?
API luokitukset:
The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.
ACEA luokitukset:
Nämä euro luokitukset onkin vähän vaikeampi selkoiset.
E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
S55 kohdalla voidaan poissulkea tuo vanhempia S moottoreita vaivaava kiertokangen laakerien kulumisongelma. Siis jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne usein. 100 th km rata-ajoa ja laakerit lähes uutta vastaavat.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Kiimalainen View PostNiin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.
Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment