Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

    Ite en ole noista öljyjen vaatimuksista ja luokituksista tarkemmin perillä, mutta Krampus suositteli API SP -luokiteltua öljyä kun oli N55 öljyistä puhetta: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...79#post5515279
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 388
      • Keski-Suomi

      Motul 300v competition 5w-40 näyttäisi olevan LSPI suoja ja etanoli kestävyyttä kuten API SP-luokitus vaatii, vaikka purkin kyljestä luokitusta ei taida löytyä?


      API luokitukset:
      The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.



      ACEA luokitukset:


      Nämä euro luokitukset onkin vähän vaikeampi selkoiset.






      Last edited by Krampus; 21-03-2025, 07:03. Reason: Lisätty euro-luokitus linkki
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5442
        • S:t Karins

        S55 kohdalla voidaan poissulkea tuo vanhempia S moottoreita vaivaava kiertokangen laakerien kulumisongelma. Siis jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne usein. 100 th km rata-ajoa ja laakerit lähes uutta vastaavat.

        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Kiimalainen
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 101
          • Kuvansi

          Niin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.

          Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.
          F01 730d -09

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5442
            • S:t Karins

            Originally posted by Kiimalainen View Post
            Niin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.

            Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.
            Ei noita laakeririkkoja ole kyllä kovin montaa maailmalla (USA) tapahtunut vaikka kilometrejä on takana jo reilusti. Ja harva huoltaa noita niin intensiivisesti, käyttövehkeitä pääasiassa kun maailmalla ovat.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎