memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltju36
    replied
    Kiitos vastauksista. Tilasin 3/8 hylsyn jotta saa jälkikiristyksen tehtyä ilman jakopään ja nokkien irrottamista.

    Toivotaan, että alkaa sitten pitämään. Ja seuraavan kerran permatex käsittely.

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Minä olen kolmesti (kyllä, 3 kertaa) käyttänyt saman massa osan, eikä se ole vuotanut. Joka kerta oon laittanu kupari liiman, pari kertaa vht:n liimaa ja kerran permatexiä.

    Leave a comment:


  • jokuuu
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Oli aikasemmin juttua, että noi Athenan copperring tiivisteet vuotaa jäähdytysnestettä. Itellä nyt myös kyseinen vaiva. Vuotaa pakopuolelta melkein koko matkalta. Onko sille löytynyt joku virallinen syy? Onko vain paska laatu? Varmaan nyt kokeilen vielä jälkikiristää uudestaan.
    Lähinnä tihkuttaa lohkoa pitkin. Muuten kaikki ok. Öljyt ja vedet ei oo sekaisin, ei ylim painetta jäähdytyspuolella jne. Jos se tihkuttaa, niin onko ok ajella :think
    Tää on aika yleinen vaiva joo. Vaivoihin on myös lääke, Hirudoid forte..:think Ei vaan siis Loctite 3020 spray tiiviste liima. Ennen asennusta tällä tiivisteosa ympäriinsä, antaa kuivahtaa ja sitten asennus normaalisti. Tuo liima auttaa myös sen tiivisteen asennuksessa kone paikollaan, kun saa pysymään tiivisteen paikolillaan lohkon päällä, joten helpompi sihtailla renkaat keskelle pyttyä.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Oli aikasemmin juttua, että noi Athenan copperring tiivisteet vuotaa jäähdytysnestettä. Itellä nyt myös kyseinen vaiva. Vuotaa pakopuolelta melkein koko matkalta. Onko sille löytynyt joku virallinen syy? Onko vain paska laatu? Varmaan nyt kokeilen vielä jälkikiristää uudestaan.
    Lähinnä tihkuttaa lohkoa pitkin. Muuten kaikki ok. Öljyt ja vedet ei oo sekaisin, ei ylim painetta jäähdytyspuolella jne. Jos se tihkuttaa, niin onko ok ajella :think
    Kaverilla auttoi jälkikiristys.
    Eikai siinä ku kovaa ajoa ja seuraa jos käy vuotamaan kun seula, niin vaihtaa sitten uuden.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Oli aikasemmin juttua, että noi Athenan copperring tiivisteet vuotaa jäähdytysnestettä. Itellä nyt myös kyseinen vaiva. Vuotaa pakopuolelta melkein koko matkalta. Onko sille löytynyt joku virallinen syy? Onko vain paska laatu? Varmaan nyt kokeilen vielä jälkikiristää uudestaan.
    Lähinnä tihkuttaa lohkoa pitkin. Muuten kaikki ok. Öljyt ja vedet ei oo sekaisin, ei ylim painetta jäähdytyspuolella jne. Jos se tihkuttaa, niin onko ok ajella :think
    Last edited by peltju36; 24-02-2021, 15:55.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by afrojack View Post
    Onko täällä kenelläkään ollut öljypumpun mutterin tai akselin kanssa ongelmia 2.5 m50 moottorin kanssa vai onko se vaan isompi iskuisten vehkeiden ongelma ?
    Sanoisin että katuautossa se ei ole ongelma, tietenkin jos sulla kone auki nyt niin samalla päivittää akselin vahvistettuun, itsellä on löysä vakio ketju ja mutteri kiristetty momenttiin eikä lukitetta tai hitsitäppää pitämässä kiinni, hyvin on pysynyt.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by afrojack View Post
    Onko täällä kenelläkään ollut öljypumpun mutterin tai akselin kanssa ongelmia 2.5 m50 moottorin kanssa vai onko se vaan isompi iskuisten vehkeiden ongelma ?
    Kyllä se vähän on niinku kaikkien ongelma kun rätkytellään rajoittajaa vasten menemään. Sattaa löystyä, tai sitten ei

    Leave a comment:


  • afrojack
    replied
    Onko täällä kenelläkään ollut öljypumpun mutterin tai akselin kanssa ongelmia 2.5 m50 moottorin kanssa vai onko se vaan isompi iskuisten vehkeiden ongelma ?

    Leave a comment:


  • [kst]
    replied
    Originally posted by Pum3 View Post
    Mietiskelin tässä päätäni puhki että onnistuuko M52 alakertaan sovittaa M50nv kansi ?? Jos tuo onnistuu niin minkälaisia ongelmia kohtaan kaiken kanssa.
    Moottori on nyt vähän hakusessa mutta kun nurkilta löytyisi M52B28 alakerta niin kävi tämä mielessä kun ei tunnu löytyvän M50B25nv patoja järkevään hintaan/ollenkaan.. :think
    Menee bolt on. Muista käyttää M52 kannenpultteja.

    Leave a comment:


  • Pum3
    replied
    M52B28nv

    Mietiskelin tässä päätäni puhki että onnistuuko M52 alakertaan sovittaa M50nv kansi ?? Jos tuo onnistuu niin minkälaisia ongelmia kohtaan kaiken kanssa.
    Moottori on nyt vähän hakusessa mutta kun nurkilta löytyisi M52B28 alakerta niin kävi tämä mielessä kun ei tunnu löytyvän M50B25nv patoja järkevään hintaan/ollenkaan.. :think

    Leave a comment:


  • Yrkesman
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Olitko saanu tarkempaa tietoa, miten pitkäaikainen tilanne köykämiinin suhteen Venäjällä on?
    Tuossa useampi kk sitten laitoin Amp44:lle tilaukseen custom mitoilla mäntiä ja ihmetellyt kun ei ole nyt pitkään aikaan mitään kuulunut. Tuo selittääkin hyvin miksi ei.
    Toki oman tilauksen kohdalla tuli heti alussa ongelmaksi m-rengassetin hankkiminen siellä päässä.
    En saanut mitään vastausta koska taas olis saatavilla. Mulla kävi flaksi mäntien kanssa, löyty jenkkiebaysta yksityiseltä KE118M845 wisecot 550eurolla Suomeen toimitettuna.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Niin, en siis epäillyt etteikö Alumiinista olisi pulaa. Tarkoitin siis sitä, että onko alumiinitehtaat tarkoituksella vähentäneet tuotantoa saadakseen hintaa nostettua kuin opec öljyn kanssa konsanaan. Silloinhan kyseessä on keksitty ongelma. Jos taas alumiinitehtaat eivät saa tuotettua alumiinia vaikkapa syystä että kaikki työntekijät ovat koronassa, niin silloin ongelma on todellinen.
    Nojoo, korona ajasta en sano mitään mutta alumiinin saatavuus ongelma oli jo 2018 ja 2020 alussa oil vielä sama tilanne. Scanialla ja Volvolla on tuhansien autojen tilaukset tuotannossa jonnekin vuoteen 2030 tms asti.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ei ole keksitty. Kaveri on globaalissa yrityksessä töissä ja joutuivat pysäyttämään euroopan tuotannon useilta alumiinia käyttäviltä tuotteilta, toimittelevat ripottain mitä saavat alumiinia, tuotantolinjat käy 20-30% teholla. Tämä alkoi jo 2018.
    Niin, en siis epäillyt etteikö Alumiinista olisi pulaa. Tarkoitin siis sitä, että onko alumiinitehtaat tarkoituksella vähentäneet tuotantoa saadakseen hintaa nostettua kuin opec öljyn kanssa konsanaan. Silloinhan kyseessä on keksitty ongelma. Jos taas alumiinitehtaat eivät saa tuotettua alumiinia vaikkapa syystä että kaikki työntekijät ovat koronassa, niin silloin ongelma on todellinen.

    Alumiini on kolmanneksi yleisin alkuaine, ettei sen ihan heti luulisi loppuvan.
    Last edited by Freak; 24-01-2021, 09:50.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Onko kyseessä ihan vaan keksitty vai oikeen todellin ongelma? Onko korona vienyt meiltä alumiininkin kaiken muun ohella? Tuskin alumiini kuitenkaan vielä maankuoresta on sentään loppunut?
    Ei ole keksitty. Kaveri on globaalissa yrityksessä töissä ja joutuivat pysäyttämään euroopan tuotannon useilta alumiinia käyttäviltä tuotteilta, toimittelevat ripottain mitä saavat alumiinia, tuotantolinjat käy 20-30% teholla. Tämä alkoi jo 2018.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ot

    Alumiinista on pulaa maailmalla joka puolella, Scania ja Volvo on ostanut kaikki mahdolliset alumiinit rekkatuotantoonsa, jopa ylihinnalla kunhan vaan saavat.
    Onko kyseessä ihan vaan keksitty vai oikein todellinen ongelma? Onko korona vienyt meiltä alumiininkin kaiken muun ohella? Tuskin alumiini kuitenkaan vielä maankuoresta on sentään loppunut?

    Leave a comment:

Working...
X