Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
Etkai sää nyt vaan menny parjaamaan kuningas holsettia? eihän sitä muuten olis niin monella ellei se olisi niin huippuahdin?
Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
Dtc penkissä oma m50b25 penkattiin viime lauantaina, ahtopainetta 1.4bar, vakiopuristukset, nokat 220 astetta 1mm-1mm ja vanos käytössä, hx40 super #16 ja tankissa etanolia.
Tehoa 622,9 hv ja 703,9nm
Joo tuo 600hv @1.2bar ei sinänsä ole mahdoton luku 2.5l koneesta. Mut se pitää tulla aika korkeella kierrosluvulla ollakseen uskottava luku :think Vaikka kuin ois korkeat purkat. Toki joku 110Nm/ litra vaparina on vielä uskottava luku m5x koneesta, jolloin 10->13 purkat tois tämän max väännön siihen 120Nm/litra tuntumaan vaparina.
Tehoihin sen enempää ottamatta kantaa niin jos hyötysuhde paranee 10% nostamalla puristuksia 10->13 niin pakokaasuvirta pienenee ~20%, suhteellisesti saman verran energiaa häviää jäähdytysnesteeseen kuin parantuneeseen hyötysuhteeseen. Toki hyötysuhteen paraneminen vaatii että voidaan käyttää optimiennakoita yms. mutta antaa kuvan mitä puristusten nostamisella on mahdollista saavuttaa pakopesän riittävyyteen.
Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
Tästä olisi mielenkiintoista saada lisää infoa, vapariteho lähes sama kuin esim s50b30, tilavuutta vaan puuttuu sen ~500cc. M50B25tu 13:1 rutuilla 109hv/litra vaparina vs vakio s50b30 95hv/litra onkohan M50ssä vielä ns. "vakio tai lähes vakio" nokat?
Omassa M50B30tu (9:1), 268/280 nokilla vain ~90hv/litra :think Jokainen voi sitten itse tehdä siitä omat johtopäätökset.
Suhteellisen hyvä tehomittari on esim 1/4 milen loppunopeus kunhan auton paino on tiedossa. Esim. bimmereillä vastaavat autot ja lähes identtiset "mitatut tehot" toinen vaan menee vartilla 20-30kmh lujempaa niin siinä on sit hyvä miettiä että kummassako sitä voimaa on enempi.
Kysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen
Se saattas hyvinkin olla itselle sopiva
Niitä vois harkita itellekkin. Se 8.5:1 on aika matala puristus 500-700 hp koneeseen viinalla. :think Tommosia puristuksia oli koneissa sillon kun kaikilla oli kaasarit.
Kysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen
Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
Kyllähän ne puristukset vaikuttaa vähän, mutta että noilla paineilla ja litratilavuudella 600hv?
Millä kierroksilla teho tulee, ja mitä kannelle/nokille on tehty?
Leave a comment: