memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iemel
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
    Etkai sää nyt vaan menny parjaamaan kuningas holsettia? eihän sitä muuten olis niin monella ellei se olisi niin huippuahdin?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
    Last edited by Exami; 15-10-2020, 09:11.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Pauluss View Post
    nokat 220 astetta 1mm-1mm, 622,9 hv ja 703,9nm
    Joo

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Totean masentuneena olevani erittäin huono virittäjä. Toivotaan että mahdollinen uusi kokoonpano tuo tullessaan positiivisia lukemia

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Sillä lailla taas sitte

    Leave a comment:


  • Pauluss
    replied
    Dtc penkissä oma m50b25 penkattiin viime lauantaina, ahtopainetta 1.4bar, vakiopuristukset, nokat 220 astetta 1mm-1mm ja vanos käytössä, hx40 super #16 ja tankissa etanolia.
    Tehoa 622,9 hv ja 703,9nm

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo tuo 600hv @1.2bar ei sinänsä ole mahdoton luku 2.5l koneesta. Mut se pitää tulla aika korkeella kierrosluvulla ollakseen uskottava luku :think Vaikka kuin ois korkeat purkat. Toki joku 110Nm/ litra vaparina on vielä uskottava luku m5x koneesta, jolloin 10->13 purkat tois tämän max väännön siihen 120Nm/litra tuntumaan vaparina.

    Käppyrät ja tarkemmat koneen speksit ois poikaa.
    Last edited by Pazi88; 14-10-2020, 13:34.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Tuotettu teho ei ole kovinkaan hyvä itseis arvo.

    Kuitenki perustuu tuotetun momentin ja kierrosluvun yhtälöön.

    Mikä minun mielestä on merkitsevämpi on tuotettu Nm / L

    Esimerkkinä: jos 1.2bar 2.5l koneesta "laskennallinen" litratilavuus on 2.2x2.5="5.5"

    Jos tuotettu teho on 600hv, ja se tuotetaan 7500rpm, tuotettu nm luku on ~570, joka on ~104nm / l, ja näin ollen "aika mieto"

    Jos taas tuotettu teho 600hv, ja se tuotetaan 5000rpm, tuotettu nm olisi ~850 joka olisi 150+nm / l joka taas on todella hurja tulos.

    Tässä meikäläisen aivopierua ahdettujen koneiden "paremmuuden" mittailuun..

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by EmH View Post
    Ja viina, 16 pakopesä? ja 600hv :think
    Tehoihin sen enempää ottamatta kantaa niin jos hyötysuhde paranee 10% nostamalla puristuksia 10->13 niin pakokaasuvirta pienenee ~20%, suhteellisesti saman verran energiaa häviää jäähdytysnesteeseen kuin parantuneeseen hyötysuhteeseen. Toki hyötysuhteen paraneminen vaatii että voidaan käyttää optimiennakoita yms. mutta antaa kuvan mitä puristusten nostamisella on mahdollista saavuttaa pakopesän riittävyyteen.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
    Tästä olisi mielenkiintoista saada lisää infoa, vapariteho lähes sama kuin esim s50b30, tilavuutta vaan puuttuu sen ~500cc. M50B25tu 13:1 rutuilla 109hv/litra vaparina vs vakio s50b30 95hv/litra onkohan M50ssä vielä ns. "vakio tai lähes vakio" nokat?
    Omassa M50B30tu (9:1), 268/280 nokilla vain ~90hv/litra :think Jokainen voi sitten itse tehdä siitä omat johtopäätökset.
    Suhteellisen hyvä tehomittari on esim 1/4 milen loppunopeus kunhan auton paino on tiedossa. Esim. bimmereillä vastaavat autot ja lähes identtiset "mitatut tehot" toinen vaan menee vartilla 20-30kmh lujempaa niin siinä on sit hyvä miettiä että kummassako sitä voimaa on enempi.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:36.

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen

    Se saattas hyvinkin olla itselle sopiva
    Niitä vois harkita itellekkin. Se 8.5:1 on aika matala puristus 500-700 hp koneeseen viinalla. :think Tommosia puristuksia oli koneissa sillon kun kaikilla oli kaasarit.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen

    Se saattas hyvinkin olla itselle sopiva

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kyllähän ne puristukset vaikuttaa vähän, mutta että noilla paineilla ja litratilavuudella 600hv?
    Millä kierroksilla teho tulee, ja mitä kannelle/nokille on tehty?
    Ja viina, 16 pakopesä? ja 600hv :think

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Odotin mielenkiinnolla et joku kertois jostain +1000hp m50 koneesta yli 10 puristuksilla, mut tais jäädä vaan toivekuvaks

    Oma kone on nyt 10.3 staattinen, noin 9.3-9.5 dynaaminen, tehoa ei voi oikeastaan kun arvailla summamutikassa tulosten perusteella.

    Leave a comment:

Working...
X