memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
    Kyllähän ne puristukset vaikuttaa vähän, mutta että noilla paineilla ja litratilavuudella 600hv?
    Millä kierroksilla teho tulee, ja mitä kannelle/nokille on tehty?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Se mun Pirkka M52B28 oli 12.86:1 purkkareilla ja tähän mennessä ollu mukavin peli ajaa kaikista 1.1Bar oli ahtoja maksimissaan ja 4k paikkeilla 600nm+ vääntöä... B28 kampi+135nv veivi ja M50 vanosmäntä ja tähän höylätty kansi.

    Nykyset lähempänä 10 ja uusin tulee 9-10väliin no Boosti korvaa puuttuvan Rutun

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mulla on vajaa 12:1 puristuksilla ja e85:lla oma m52b28 turbo ja on kyllä hyvä. Kaikki koneen ominaisuudet parani tuntuvasti, kun nosti vajaasta kympistä tonne. Käynnistyy niin pirun terhakkaasti vaikka on paloletku dekat käytössä. Alavääntöä on kuin ois koneen kokoa kasvattanu ja kierrosherkkyyskin parani reilusti. Niinkuin ois keveemmän vauhtipyörän pistäny, ilman keveän vauhtipyörän huonoja puolia (hankalat liikkeellelähdöt jne). 1.2bar on mulla ollu nyt maksimissaan ahtoja, eikä oo kone levinny. En kyllä itse tekis matalemmilla puristuksilla jos e85:lla meinaa ajaa.

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    mulla tuo katiska tuottaa tolla paineella vain 427hv tosin polttoaine on eri.

    Amp44 mäntiä kattelin, niin ne on aika matalilla puristuksilla:think

    Pitää vielä käydä läpi että mitkä puristukset milläkin männällä muodostuu 135mm kangella ja b28 kampuralla
    Nuo Wisecon 11:1 männät hänellä ja sitten vielä olikohan höyläämällä saatu se kaks lisää.



    Kuvaili vääntöä "kuin ajaisi jollain isolohkolla" -sanoin, ja tosiaan ei ollut stroukattu edes, vaan 2.5l iskutilavuus.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
    mulla tuo katiska tuottaa tolla paineella vain 427hv tosin polttoaine on eri.

    Amp44 mäntiä kattelin, niin ne on aika matalilla puristuksilla:think

    Pitää vielä käydä läpi että mitkä puristukset milläkin männällä muodostuu 135mm kangella ja b28 kampuralla

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Keksiikö kukaan mitään negatiivisia puolia korkeahkosta (yli 10) puristuksista ahdetussa e85 moottorissa?
    Edes sillon kun puhutaan kovista ahtopaineista ja isoista tehoista?
    Elänkö aivan väärässä käsityksessä että aika monet 650-1000hv koneet ei ole tehty kovin koville puristuksille, vaikka etanolikoneista onkin kysymys?
    Kaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Keksiikö kukaan mitään negatiivisia puolia korkeahkosta (yli 10) puristuksista ahdetussa e85 moottorissa?
    Edes sillon kun puhutaan kovista ahtopaineista ja isoista tehoista?
    Elänkö aivan väärässä käsityksessä että aika monet 650-1000hv koneet ei ole tehty kovin koville puristuksille, vaikka etanolikoneista onkin kysymys?
    Dynaaminen puristussuhdehan tippuu kun käytetään jyrkkiä nokkia, ja niitähän yleensä käytetään kun halutaan kunnolla tehoa. Omassa on kympin pintaan staattiset puristukset, olisiko ollut 10.3:1, ei sen suhteen mitään ongelmia vaikka on jonkin verran tehoakin ajettu läpi. Jos nyt rakentaisin niin saattaisin tehdä 11-12:1 puristuksilla varsinkin jos isoilla nokilla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Keksiikö kukaan mitään negatiivisia puolia korkeahkosta (yli 10) puristuksista ahdetussa e85 moottorissa?
    Edes sillon kun puhutaan kovista ahtopaineista ja isoista tehoista?
    Elänkö aivan väärässä käsityksessä että aika monet 650-1000hv koneet ei ole tehty kovin koville puristuksille, vaikka etanolikoneista onkin kysymys?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Kokemuksia noista tuskin monellakaan.
    Mutta mutulla:
    Jos haluaa korsetin laittaa, laittaisin myös Elmerin pukit. Vois saada hyötyäkin tuosta hommasta.

    Mistä hyvä ja sopiva korsetti? Ja mitkä pultit?
    PPF: levy S14 koneeseen oli ihan susi. Pultinreiät ei olleet sinnepäinkään. Ja ne väliprikatkin olis pitäny tehdä uusiksi.
    Pysy onneksi nipussa ilmanki.
    Nii, ppf:hän myy elmerin pukkeja, ja myös korsetti kittiä arpin pulteilla..

    Tosin elmerin pukit ppf:ltä toista sataa kalliimmat ku suoraan suomesta :think

    alustava idea oli käydä elmeriltä hakemassa pukit ja pff:ltä sitte tuo valmis kitti joka tulee pidemmillä arpeilla..

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Ei oo tiettävästi pettäny, mut ei meil oo viel paljoo voimaakaa ollu, aattelin et tekee sit kerralla kaikki temput ettei tarvii alkaa jatkossa jännittää.. elmerin pukit olis vaa suoraa tehty oikeeseen korkoon korsettia varten.. eikä kyl oo ollu korsettiakaan toistaseks..
    Kokemuksia noista tuskin monellakaan.
    Mutta mutulla:
    Jos haluaa korsetin laittaa, laittaisin myös Elmerin pukit. Vois saada hyötyäkin tuosta hommasta.

    Mistä hyvä ja sopiva korsetti? Ja mitkä pultit?
    PPF: levy S14 koneeseen oli ihan susi. Pultinreiät ei olleet sinnepäinkään. Ja ne väliprikatkin olis pitäny tehdä uusiksi.
    Pysy onneksi nipussa ilmanki.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Pettikö vakiopukit, vai varmuuden vuoksi billettejä mietit?
    Onko nyt korsettia ollenkaan?
    Ei oo tiettävästi pettäny, mut ei meil oo viel paljoo voimaakaa ollu, aattelin et tekee sit kerralla kaikki temput ettei tarvii alkaa jatkossa jännittää.. elmerin pukit olis vaa suoraa tehty oikeeseen korkoon korsettia varten.. eikä kyl oo ollu korsettiakaan toistaseks..

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Kokemuksia näistä eri billet runkopukeista ja girdleistä? elmer vai kenax?
    Pettikö vakiopukit, vai varmuuden vuoksi billettejä mietit?
    Onko nyt korsettia ollenkaan?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Kokemuksia näistä eri billet runkopukeista ja girdleistä? elmer vai kenax?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Mr_Phiit View Post
    Hei

    Mistähän sais kohtuuhinnalla kestävät männät ja veivit tuohon kattilaan?

    Eli mitä kannattaa käyttää että kestää turbokäyttöä etanolilla +500 heppaa?

    Ja minkälaisella puristussuhteella se kannattaa tehä?

    -Kiitos
    Moni on viimeaikoina tilaillu maxspeedingrods kanget ja sitten amp44 männät, molemmat lienee hinnat alkaen mutta ihan hyviksi havaittuja
    Puristussuhteeksi ottaisin tuolla tehotavoitteella ja e85 polttoaineella 10-12 kunhan huolehdit että paljerako on sellainen kuin pitääkin

    Nonvanos kone kestänee yli 500hv ihan vaan kansipahvin vaihdolla, kunhan säätäjä osaa asiansa ja bensapuoli ja moottorinohjaus pelaavat kuten pitääkin
    Last edited by Urpo_rotta; 20-09-2020, 15:56.

    Leave a comment:


  • Mr_Phiit
    replied
    M50b25

    Hei

    Mistähän sais kohtuuhinnalla kestävät männät ja veivit tuohon kattilaan?

    Eli mitä kannattaa käyttää että kestää turbokäyttöä etanolilla +500 heppaa?

    Ja minkälaisella puristussuhteella se kannattaa tehä?

    -Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X