memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltju36
    replied
    Kestääkö noi e36 vakiolinjat kuinka e85?
    Kaikki muut bensaletkut on nyt vaihdettu etanolia kestäviin
    paitsi pumpulta lähtevä auton alle putkeen liitettävä ja se paksumpi tankkipuoliskojen väliltä.
    Toi pumpulta lähtevä oli kumiletku joka muuttuu muoviletkuksi
    takapenkin alla ja taas takas kumiseksi mikä menee sit pumpulle.
    Uskaltaako noi jättää noin vai vaihdanko uudet letkut?
    Last edited by peltju36; 28-10-2020, 18:31.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Redline shockproof öljyllä vähenee rallatus , todistetusti. On muistaakseni usempaa versiota. Heavyllä väheni aika paljon. Teho diiselissä tämä koe ponnistus oli.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mites jos kokeilee tribodyn öljyä...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Sillon kun kone käy tasasesti, niin ei se loota rallattele oikeestaan juuri yhtään. Mullakin vanhalla koneella rallatteli, kun kävi tyhjää aavistuksen putkeen rupsutellen. Uus kone mikä käy silkin pehmeästi ei myöskään rallattele lootaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Sama täällä, nyt öljynä vanhat redline mtl, synkrot pelaa tosi hyvin tolla öljyllä mut pakkasilla on vähä kankea ekat kilometrit
    Oman kokemuksen mukaan kyseinen öljy oli ainakin getrag 420g laatikkoon aivan surkea esitys. Alle 10 lämmintä niin synkrot huutaa hoosiannaa ennenku lämpee.
    Nyt amsoil, joka selkeesti parempi.

    Mitä rallatukseen tulee, niin epäilen että vaikee sitä on pois saada, vaikka kutoskoneessa ongelma onkin minusta aika pieni

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Oma rallattaa vasta öljyjen lämmettyä että ehkä siinä voisi olla jotain perää
    Sama täällä, nyt öljynä vanhat redline mtl, synkrot pelaa tosi hyvin tolla öljyllä mut pakkasilla on vähä kankea ekat kilometrit

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Millaisessa käytössä tämä todistus on tehty? Katuräppäilyssä?
    Vartilla ja huvikseen driftaillessa.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Saakos tota laatikon rallatusta mitenkään eliminoitua? Kiintee vauhtis ja joku jousitettu levy on nyt ja kevyt rallatus kuuluu pienillä kierroksilla väännättäessä ihan niinku olis jousittamaton levy. Onks kukaan kokeillut niitä jousitettuja levyjä mitä esim. lensulla on myynnissä?
    Jenkeillä oli joku lisäaine mitä suositeltiin öljyjen kanssa, itse olen vähän skeptinen vaikuttaako. Oma rallattaa vasta öljyjen lämmettyä että ehkä siinä voisi olla jotain perää

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Saakos tota laatikon rallatusta mitenkään eliminoitua? Kiintee vauhtis ja joku jousitettu levy on nyt ja kevyt rallatus kuuluu pienillä kierroksilla väännättäessä ihan niinku olis jousittamaton levy. Onks kukaan kokeillut niitä jousitettuja levyjä mitä esim. lensulla on myynnissä?

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos vakio nenillä meinaat mennä, niin vakio jouset toimii vielä todistetusti noilla kierroksilla ja n 1,5kilon paineilla ainakin ongelmitta.
    Millaisessa käytössä tämä todistus on tehty? Katuräppäilyssä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos vakio nenillä meinaat mennä, niin vakio jouset toimii vielä todistetusti noilla kierroksilla ja n 1,5kilon paineilla ainakin ongelmitta. Jos laitat jämympää nokkaa, niin kannattanee mennä nokkavalmistajan suositusten mukaan.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    M54B30 turbomotti tässä rakenteilla. Mitään käryä paljonko tuo kestää vakio venttiilijousilla kierrättää vakionokilla ennekuin tarttee alkaa jännittämään?

    ATI:n dampperi ja MRT:n napa on jo hyllyssä, ja liikkuvat käytän tasapainossa ennen kasausta, mutta tosiaan hieman tässä mietinnässä mikä venttiilijousikombo siihen kannattaisi laittaa. Tottakai saatavilla olisi aftermarkettina jos ja vaikka mitä mutta oliko M5X-moottoriperheestä kasattavissa tuohon kanteen joku riittävä kombo, meinasin jos rajoittimen haaveilisi sinne 7400 pintaan maksimissaan. Tosin jos teho alkaa merkittävästi laskea ennen tuota niin eihän sitä sitten kannata tuonne asti kierrättää, mutta jos nyt aattelee että olisi edes vähän pelivaraa venttiilin kellumisen suhteen.

    Olisi hyvä FAQ-aihe tuo M5X venttiilikoneisto, searchilla kun löytyy sellaisia useamman sadan vastauksen ketjuja joista tuon tiedon kaivaminen on kohtuullisen tuskaista.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Athenakos se on sitten kannetiivisteeksi hyvä valinta?
    Muita hyviä?

    Mikäs reikäkoko laitetaan kun poraus on vakio 84mm? Onko siitä haittaa jos ottaa vähän ison? Eipähän ainakaan venttiilit osu siihen tms.
    Vähintään 85mm

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    ite ainaki laittaisin vakio poraukselle tarkoitetun ja sit tekee venttiileille tilaa niinkuin vakio tiivisteenkin renkaissa on. Cometicci on kanssa hyvä mut athena jostain syystä suositumpi tai metallitiiviste vaatii vähän erilaisen pinnanlaadun koneistuksessa niin tottakai athenalla pääsee helpoimmalla ja halvimmalla

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Athenakos se on sitten kannetiivisteeksi hyvä valinta?
    Muita hyviä?

    Mikäs reikäkoko laitetaan kun poraus on vakio 84mm? Onko siitä haittaa jos ottaa vähän ison? Eipähän ainakaan venttiilit osu siihen tms.

    Leave a comment:

Working...
X