Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B30 Viritys/swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2558
    • .

    #16
    Originally posted by Pazi88 View Post
    M50 kai tossa on. Mut tästä autosta oli juutuubissa joku incar videokin. Löytääkö sitä joku?
    Tässä ja tässä.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15249
      • Ajamisen Iloa

      #17
      Originally posted by Pazi88 View Post
      OT: M50 kai tossa on. Mut tästä autosta oli juutuubissa joku incar videokin. Löytääkö sitä joku?
      Mä löydän kaiken siihen liittyvän heti. Autohan on Kihlmanin omistuksissa kai nykyään. Tästä puolituntia incaria kisoista:



      Originally posted by Juppe View Post
      Multa löytyy penkkilaput ennen ja jälkeen E46 325 kyljestä. Siinä 18hv lisää. 330 todennäköisesti enemmän. Googlatkaa nyt edes huvikseen, millaiset pakokaasujarrut siellä on tehtaan jäljiltä ... 330 kylkeen olen ne myös vaihtanut ja sekin piristyi melkoisesti. Sitä en koskaan penkittänyt, koska homma oli jo selvillä tuon 325 penkityksen jäljiltä.
      Ei tarvitse googlata, olen ollut mukana vaihtamassa. Ja ovat hirveät. Voi siinä 7-10hp tulla, omassani tuli ehkä 4-5hp, todella vaikea uskoa että tulis kolmelitraisessa 25hp vaikka siinä on mummon kahvikuppi enemmän tilavuutta ja vielä karmeammat imusarjat kuin M52. Tästä nyt on turha vääntää, oli mitä oli niin nuo pakosarjat on heti ensimmäisenä vaihtolistalla minustakin kuitenkin.
      Last edited by Remotion; 29-09-2020, 22:43.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Hampsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 253
        • Lappeenranta/Helsinki

        #18
        Kenen tekemää pakosarjaa (+ katteja) m54 mottiin olette asentaneet, kun olette alkuperäistä pois vaihdellut ?
        Suosituksia hyvästä combosta ?
        G21 320xd lci m-sport

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          -----
          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:41.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1838
            • Karjaa

            #20
            Omassa on Supersprintin pakosarjat ja brittimallin (olikohan 328i?) katit. Ei halvin mutta ainakin asennus meni helposti.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • PanuR
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 40
              • Espoo

              #21
              Juuri asentelin omaan eBayn sarjat ja auton keskelle myyntipalstalta löytyneet e90 335i katit BMW:n stansseilla / e-hyväksynnillä. Laippaliitokset korvasin samalla vbandeilla.

              Ykkösbankin sarjassa joutui molempien lambdojen paikkaa muokkaamaan sekä toisessa sarjassa kannen pään laippa oli kiero heti paketista otettuna ja vaati huomiota. Hintaansa nähden (parisataa Saksasta kotiin kannettuna) istuivat ihan hyvin. Jälkikäteen mietittynä laittaisin ehdottomasti Supersprintin sarjat jos lompakko vaan on samaa mieltä.

              Klik kuvaan
              E90 M3

              Comment

              • Wesulius
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 304
                • Mynämäki

                #22
                Pakosarja on ihan sama kuka sen tekee , kunhan se on oikean pituinen ja mallinen.
                Ja jotta se pakosarja saadaan kunnolla toimimaan pitää nenuakin olla vähintään se 240 astetta 1mm-1mm, että saadaan riittävästi overlappia.
                M54 vakio pakosarja ei toimi sitten mitenkään , kuin tulppana , siksi jo ihan väärillä mitoilla oleva kiinan sarjakin lisää tehoa.
                300hv menee helposti rikki kun pakosarja toimii ja on paukkuja tarpeeksi eli noin 13.
                Eikä siihen tarvita 8000rpm 7000rpm riittää hyvin.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  #23
                  300hp 7000rpm kohdilla on n. 305Nm. B30 vakiona tekee sen 300Nm piikkinä. Viritettynä ehkä 315-320Nm piikkivääntöä normi bensalla. Eli vaatis et melkeen max piikkivääntö saavutettas siinä 7000 paikkeilla, jotta 300hv menee rikki ko. kierroksilla.

                  En väitä etteikö olis mahdollista, mutta jos saa sen vääntöpiikin siihen 7000 tuntumaan, niin kyseessä on niin hyvin hengittävä mylly, että se kiertäs vielä joku 2000RPM ylemmäksi ja pihalle lähtis paljon enemmänkin kuin tuo 300hp
                  Last edited by Pazi88; 02-10-2020, 23:42.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2558
                    • .

                    #24
                    Vääntöpiikki liki 7k kierrokseen vaatii kyllä melkoisen rajut nokka-akselit eikä silloin puhuta enää mistään pikkuisen viilausta katumoottorista. Mahdollista varmasti kyllä.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Juho_
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 1069
                      • Suomi

                      #25
                      Ei sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
                      Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.

                      Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.

                      N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
                      Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #26
                        Originally posted by Juho_ View Post
                        Ei sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
                        Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.

                        Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.

                        N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
                        Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
                        Mulla on remmiahdetussa b30 tollaset väännöt, on myös pellisarja.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Juho_ View Post
                          Ei sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
                          Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.

                          Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.

                          N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
                          Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
                          Joo toki tuossa oli oletus että normi bensalla ajetaan. Omassa projektissa lasken aika paljon sen varaan, että viina ja korkeat puristukset nostaa väännön noihin lukemiin, jolloin 300hv on mahdollista pienemmällä kierrosluvulla.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1010
                            • e-suomi

                            #28
                            Onhan tuossa parannettavaa
                            Attached Files

                            Comment

                            • Wesulius
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 304
                              • Mynämäki

                              #29
                              Originally posted by Juho_ View Post
                              Ei sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
                              Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.

                              Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.

                              N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
                              Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
                              Juu 7000rpm/300hv niin max vääntö tulee juuri sinne 5000rpm paikkeille.
                              Pakosarja tulisi virittää myös tähän 5000rpm
                              Ja Vääntöä pitäisi ollla vähintään se 340Nm Ja ihan bensalla (98) tuo hoituu , nuo 240 asteen 1mm-1mm nokat ei todellakaan ihan miedot ole ja vaativat kovat nostajat, mutta kun tuossa on ne vanokset niin tyhjäkäynnin saattaa saada ihan hyväksikin vielä.
                              Nuo nokat laskevat puristusta joten sitä tarvitaan se 13 ,vanoksen säädön kanssa toki pitää olla tarkkana , ettei tuu liikaa paukkua ja ettei venttiilit törmää mäntään.

                              Nuo b30 vakionenut on kyllä todella kesyt. paljon kesymmät kuin m42 vakio nenut.

                              Comment

                              • Wesulius
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 304
                                • Mynämäki

                                #30
                                Just säätelin poösön 206 s16 konetta ja ei sieltä vaan saa kunnon vääntöjä, eikä tehoja kun ei ole paukkuja kunnolla.
                                Virinokilla väännöt jää alle 190Nm vaikka pistäis kuin aikaselle nenua.
                                Vakionokilla myöhästettynä pääsee just 200Nm huippuun , ja tehot jää 125kw.
                                Tässä rc mallin imu ja pakosarja.
                                Ei tää kone oikeesti noin huono ole , paukkuja kun saisi sinne 13 ja virinokilla väännön saisi 210-215nm ja tehot päälle 150Kw ( toi pakosarja kun ei toimi vaikka onkin tehtaan tekele).
                                Oikeanlaisella pakosarjalla Väännöt saisi 230-240Nm ja tehotkin sinne 170Kw.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎