Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54B30 Viritys/swap
Collapse
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostOT: M50 kai tossa on. Mut tästä autosta oli juutuubissa joku incar videokin. Löytääkö sitä joku?
Originally posted by Juppe View PostMulta löytyy penkkilaput ennen ja jälkeen E46 325 kyljestä. Siinä 18hv lisää. 330 todennäköisesti enemmän. Googlatkaa nyt edes huvikseen, millaiset pakokaasujarrut siellä on tehtaan jäljiltä ... 330 kylkeen olen ne myös vaihtanut ja sekin piristyi melkoisesti. Sitä en koskaan penkittänyt, koska homma oli jo selvillä tuon 325 penkityksen jäljiltä.Last edited by Remotion; 29-09-2020, 22:43.
Comment
-
-
Juuri asentelin omaan eBayn sarjat ja auton keskelle myyntipalstalta löytyneet e90 335i katit BMW:n stansseilla / e-hyväksynnillä. Laippaliitokset korvasin samalla vbandeilla.
Ykkösbankin sarjassa joutui molempien lambdojen paikkaa muokkaamaan sekä toisessa sarjassa kannen pään laippa oli kiero heti paketista otettuna ja vaati huomiota. Hintaansa nähden (parisataa Saksasta kotiin kannettuna) istuivat ihan hyvin. Jälkikäteen mietittynä laittaisin ehdottomasti Supersprintin sarjat jos lompakko vaan on samaa mieltä.
Klik kuvaanE90 M3
Comment
-
-
Pakosarja on ihan sama kuka sen tekee , kunhan se on oikean pituinen ja mallinen.
Ja jotta se pakosarja saadaan kunnolla toimimaan pitää nenuakin olla vähintään se 240 astetta 1mm-1mm, että saadaan riittävästi overlappia.
M54 vakio pakosarja ei toimi sitten mitenkään , kuin tulppana , siksi jo ihan väärillä mitoilla oleva kiinan sarjakin lisää tehoa.
300hv menee helposti rikki kun pakosarja toimii ja on paukkuja tarpeeksi eli noin 13.
Eikä siihen tarvita 8000rpm 7000rpm riittää hyvin.
Comment
-
-
300hp 7000rpm kohdilla on n. 305Nm. B30 vakiona tekee sen 300Nm piikkinä. Viritettynä ehkä 315-320Nm piikkivääntöä normi bensalla. Eli vaatis et melkeen max piikkivääntö saavutettas siinä 7000 paikkeilla, jotta 300hv menee rikki ko. kierroksilla.
En väitä etteikö olis mahdollista, mutta jos saa sen vääntöpiikin siihen 7000 tuntumaan, niin kyseessä on niin hyvin hengittävä mylly, että se kiertäs vielä joku 2000RPM ylemmäksi ja pihalle lähtis paljon enemmänkin kuin tuo 300hpLast edited by Pazi88; 02-10-2020, 23:42.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ei sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.
Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.
N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostEi sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.
Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.
N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostEi sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.
Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.
N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostEi sen vääntöpiikin tarvitse olla 7000rpm.
Voi olla esim. 5000rpm, mut kunhan pysyy siellä 300nm tuntumassa 7000rpm asti.
Viina ja puristukset auttaa paljon, ei toki tuohon että jaksaako kone miten hönkiä vielä 7000rpm kieppeillä.
N. 340-350nm voi olla vielä realistinen arvio @ 4000-5000rpm B30:lle viinalla, yli 13:1 puristuksilla ja pykälän verra isommilla nokilla jos vaan muuten paketti toimii.
Toki pakosarjat parempi vaihtaa, kun voi ''vähän'' jarruttaa..
Pakosarja tulisi virittää myös tähän 5000rpm
Ja Vääntöä pitäisi ollla vähintään se 340Nm Ja ihan bensalla (98) tuo hoituu , nuo 240 asteen 1mm-1mm nokat ei todellakaan ihan miedot ole ja vaativat kovat nostajat, mutta kun tuossa on ne vanokset niin tyhjäkäynnin saattaa saada ihan hyväksikin vielä.
Nuo nokat laskevat puristusta joten sitä tarvitaan se 13 ,vanoksen säädön kanssa toki pitää olla tarkkana , ettei tuu liikaa paukkua ja ettei venttiilit törmää mäntään.
Nuo b30 vakionenut on kyllä todella kesyt. paljon kesymmät kuin m42 vakio nenut.
Comment
-
-
Just säätelin poösön 206 s16 konetta ja ei sieltä vaan saa kunnon vääntöjä, eikä tehoja kun ei ole paukkuja kunnolla.
Virinokilla väännöt jää alle 190Nm vaikka pistäis kuin aikaselle nenua.
Vakionokilla myöhästettynä pääsee just 200Nm huippuun , ja tehot jää 125kw.
Tässä rc mallin imu ja pakosarja.
Ei tää kone oikeesti noin huono ole , paukkuja kun saisi sinne 13 ja virinokilla väännön saisi 210-215nm ja tehot päälle 150Kw ( toi pakosarja kun ei toimi vaikka onkin tehtaan tekele).
Oikeanlaisella pakosarjalla Väännöt saisi 230-240Nm ja tehotkin sinne 170Kw.
Comment
-
Comment