Noi M54B30 vakionokat on hyvin pitkälti vastaavilla spekseillä, mut pikkuse enemmän nostoa mitä Volvo B6304 204hv nokissa on.
Riittää kannesta ja muista hilppeistä riippuen yllättävän pitkälle - mut vääntökäyrä lähtee selkeään laskuun 5000rpm jälkeen.
Eli jos huippuvääntö on noin 350nm, niin 7000rpm se on sen noin 280-300nm.
Ei ole (vieläkään) kokemusta sen pidemmälle viedystä koneesta (koska budjetti), mut karkeilla spekseillä mennessä voi tuota B6304 soveltaa M54B30.
Siinä oli 14:1 puristukset (n.20bar puristuspaineet), E85 ja kone jaksoi kiertää ajossa päälle 8000rpm. Noin 240hp @ 7000rpm / n. 310nm @ 4000-5000rpm.
Omilla nokilla, eli pienet. Teholukemiin en ota sen enempää kantaa, eikä niistä varmaan sen enempää tarvitse välittää kun on gsf dyno lukuja (pyörätehoja)... köyhä kun olen
0-201m loppunopeus 3. vaihteella 134km/h ja 8,4s. ~1400kg kuskin kanssa, 5v manuaali.
4. vaihteella päälle 140km/h.
Jos nuo sit paremmin kertoo koneen suorituskyvystä.
Että uskallan väittää, että jotku 230@1mm ja 10mm nostoo olevat nokat tai jopa pienemmät riittää etanolille tehdyssä moottorissa, ja puristuksia saa olla periaatteessa niin paljon kuin mahdollista.. näihin tavoitteisiin.
Mahdollistaa vaan reilummin väännön, mikä on aina plussaa eikä etanolilla käyvä vaparimoottori oikein tahdo naulata.. muuten on jotain tosi pahasti pielessä.
PSA XU10 ja EW10 koneet on kyllä varsin pätevän näköisiä aihioita.
Onhan ne maailmalla aika reippaasti niistä voimaakin ottaneet.. tuo S16 on joku EW10 malli? EW10J4S?
Riittää kannesta ja muista hilppeistä riippuen yllättävän pitkälle - mut vääntökäyrä lähtee selkeään laskuun 5000rpm jälkeen.
Eli jos huippuvääntö on noin 350nm, niin 7000rpm se on sen noin 280-300nm.
Ei ole (vieläkään) kokemusta sen pidemmälle viedystä koneesta (koska budjetti), mut karkeilla spekseillä mennessä voi tuota B6304 soveltaa M54B30.
Siinä oli 14:1 puristukset (n.20bar puristuspaineet), E85 ja kone jaksoi kiertää ajossa päälle 8000rpm. Noin 240hp @ 7000rpm / n. 310nm @ 4000-5000rpm.
Omilla nokilla, eli pienet. Teholukemiin en ota sen enempää kantaa, eikä niistä varmaan sen enempää tarvitse välittää kun on gsf dyno lukuja (pyörätehoja)... köyhä kun olen
0-201m loppunopeus 3. vaihteella 134km/h ja 8,4s. ~1400kg kuskin kanssa, 5v manuaali.
4. vaihteella päälle 140km/h.
Jos nuo sit paremmin kertoo koneen suorituskyvystä.
Että uskallan väittää, että jotku 230@1mm ja 10mm nostoo olevat nokat tai jopa pienemmät riittää etanolille tehdyssä moottorissa, ja puristuksia saa olla periaatteessa niin paljon kuin mahdollista.. näihin tavoitteisiin.
Mahdollistaa vaan reilummin väännön, mikä on aina plussaa eikä etanolilla käyvä vaparimoottori oikein tahdo naulata.. muuten on jotain tosi pahasti pielessä.
PSA XU10 ja EW10 koneet on kyllä varsin pätevän näköisiä aihioita.
Onhan ne maailmalla aika reippaasti niistä voimaakin ottaneet.. tuo S16 on joku EW10 malli? EW10J4S?
Comment