Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkki907
    BTCF Member
    • Jan 2012
    • 23
    • Finland

    #76
    Originally posted by Sellasta View Post
    Kokemuksia tai mielipiteitä HX35 vs S246SX vs S257SX-E? Tulossa M52TUB25 kylkeen ja tehoiksi sopii kaikki 500:n ympäriltä.
    Hinnoissa ei nyt ole mielettömiä eroja, joten mietin onko mitään järkeä harkita tuota Holsettia. Esim HX35 ja S246SX lähes samanhintaisia.
    Kiitokset vastauksista etukäteen.
    M50b25 vanos, m50nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka ja s257sxe
    577hp/664nm~1.6bar, Vk-tuning napadyno viime keväänä.

    Comment

    • peltju36
      Bimmer Rookie
      • Sep 2018
      • 69
      • Laihia

      #77
      Originally posted by peltju36 View Post
      Okei

      Mulla on tänään katin vaihto ja huomenna sovittu seoksien säätö päästömittari putkessa ja toivottavasti auto kilpiin.
      No niin... Eilen uusinta mittaus konttorilla ja läpi meni. Olipa aika operaatio. Ensin hinkkattiin korjaamolla 2h pakokaasumittari kiinni seoksia tyhjäkäynnille ja +2000rmp. Kierroksilla saatiin helpommin rajoihin, toki lambdan ollessa 1.030 . Sitten asemalla katsuri oli kun pikajuoksun ajanottaja ja nappas tuloksen, kun laskin kierrokset tyhjäkäynnille ja arvot tasaantui

      Sitten vetoja... Oli hieno ajaa. 537hv/600nm navoilta teho. Pitää kyllä vaihtaa perän puslat. Aika vetälältä tuntuu kiihdytyksissä. Kumpaa porukka suosittelee stronflexiltä, keltainen vai punainen?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1824
        • Karjaa

        #78
        Käyttöautossa 17" vanteilla vakiokokoisilla renkailla punaiset on just sopivat, varsinkin jos sulla on yhtään isommat vanteet niin keltaisilla voi tulla aika kivireki.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • peltju36
          Bimmer Rookie
          • Sep 2018
          • 69
          • Laihia

          #79
          Originally posted by Wespa View Post
          Käyttöautossa 17" vanteilla vakiokokoisilla renkailla punaiset on just sopivat, varsinkin jos sulla on yhtään isommat vanteet niin keltaisilla voi tulla aika kivireki.
          Okei. mulla auto on pelkästään hupiajoa kesäkäytössä. Alla on 225/40-18 pyörät

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 615
            • Muaninka

            #80
            Originally posted by peltju36 View Post
            No niin... Eilen uusinta mittaus konttorilla ja läpi meni. Olipa aika operaatio. Ensin hinkkattiin korjaamolla 2h pakokaasumittari kiinni seoksia tyhjäkäynnille ja +2000rmp. Kierroksilla saatiin helpommin rajoihin, toki lambdan ollessa 1.030 . Sitten asemalla katsuri oli kun pikajuoksun ajanottaja ja nappas tuloksen, kun laskin kierrokset tyhjäkäynnille ja arvot tasaantui

            Sitten vetoja... Oli hieno ajaa. 537hv/600nm navoilta teho. Pitää kyllä vaihtaa perän puslat. Aika vetälältä tuntuu kiihdytyksissä. Kumpaa porukka suosittelee stronflexiltä, keltainen vai punainen?
            Säädittekö pelkkiä seoksia vai säätelittekö ennakoitakin
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • peltju36
              Bimmer Rookie
              • Sep 2018
              • 69
              • Laihia

              #81
              Originally posted by aaape View Post
              Säädittekö pelkkiä seoksia vai säätelittekö ennakoitakin
              Molempia. Jostain syystä ei vastannut ennakon säätöön toivotulla tavalla. Varmaan toi flowmasterin katti ei toimi niinku pitäis :think

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1666
                • vihti

                #82
                Jossain opuksessa mainittiin että etanolin palamisreaktio on nopeampi kun bensan eli pikkukuormalla ennakko pitäis olla vähän pienempi kuin tehdasasetus?
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  #83
                  En tiiä saattanu mennä hieman ohi, mutta miksi ette katsasta pienemmillä suuttimilla?
                  Helpompi säätää kun suutin on kauemman aikaa auki.

                  Comment

                  • Hammmer
                    BTCF Member
                    • Apr 2016
                    • 8
                    • hki

                    #84
                    Mietin, että missä vakioretainereiden (nv) raja lie menee? Ajattelin kasailla koneen Ppf-jousilla ja nokilla, joilla mainosasteita ~270 ja nostoa 10mm pintaan. Retainereita ei löydy tähän hätään kuin vakiot, onko mitään järkeä käyttää niitä? Kiekkaa tulee ehkä vähän reilu 7000.
                    Last edited by Hammmer; 28-05-2021, 16:00.

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3701
                      • Kouvola

                      #85
                      Originally posted by Jarpeli View Post
                      En tiiä saattanu mennä hieman ohi, mutta miksi ette katsasta pienemmillä suuttimilla?
                      Helpompi säätää kun suutin on kauemman aikaa auki.
                      Hirveä työmaa vaihtaa suuttimet kun pystyy läppärillä tekee muutamalla painalluksella saman homman.. :think
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Ennakot nolliin tai jopa negatiivisiksi jos ongelmia päästöissä - lisää ilmaa palotapahtumaan ja sitämyötä suuttimien aukioloaika suuremmaksi ja paremmin hallittavaksi - ja pakokaasut kuumemmiksi niin kattikin herää.

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1666
                          • vihti

                          #87
                          Kokeeksi tipautin tyhjäkäynnin ennakot b25 tehdasasetuksiin sekä kartasta ”cruise alueelta” pari astetta tehdasasetusta vähemmän ennakkoa, kulutus kaupunkiajossa pieneni vähän ja vaikka RE85 tankissa niin ~2-3 sekunnin starttaus riittää käynnistykseen ihan sama mikä ect lämpötila ja mikä tärkeintä b25 surkeat alavedot ei hävinnyt mihinkään Aiemmin kun luulin että viinalla pitää lisätä ennakkoa mut se onkin ilmeisesti juuri päin vastoin
                          Last edited by naikou; 31-05-2021, 17:52.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • aaape
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 615
                            • Muaninka

                            #88
                            Originally posted by naikou View Post
                            Kokeeksi tipautin tyhjäkäynnin ennakot b25 tehdasasetuksiin sekä kartasta ”cruise alueelta” pari astetta tehdasasetusta vähemmän ennakkoa, kulutus kaupunkiajossa pieneni vähän ja vaikka RE85 tankissa niin ~2-3 sekunnin starttaus riittää käynnistykseen ihan sama mikä ect lämpötila ja mikä tärkeintä b25 surkeat alavedot ei hävinnyt mihinkään Aiemmin kun luulin että viinalla pitää lisätä ennakkoa mut se onkin ilmeisesti juuri päin vastoin
                            Bensan tai etanolin polttaminen Polttoaineen palaminen nelitahtimoottorin ( Ottomoottori n) palotilassa on suhteellisen nopea tapahtuma ...

                            Tuossa oli ainakin minunmielestä selitetty aikahyvin miten seos/ennakko vaikuttaa kulutukseen ja päästöihin
                            e36 328i turbo (95)
                            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                            e30 316 (m30)(87) projekti

                            EX.
                            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Tyhjäkäynnille ei kannata nostaa ennakoita liian korkeaksi ainakaan vakioeculla, tyhjäkäyntilooppi reguloi tyhjäkäyntikierroksia sytytysennakon avulla - ts kierroksia lisätäkseen nostaa ennakoita ja laskeakseen vähentää sitä. Jos ennakot on niin korkealla että lisäennakko ei enää nostakaan kierroksia niin tyhjäkäyntilooppi ei pelaa enää oikein - mistä seuraa epävakaa tyhjäkäynti ja sitämyötä kohenneet hiilivedyt.

                              Toinen mitä E85 aiheuttaa on sangen kylmät pakokaasut - moottorin toiminnalle vielä optimaaliset ennakot cruisessa saattaa tiputtaa jo lambdat liian kylmiksi jolloin ecu rikastaa seosta tarpeettomasti - jos on mahdollista nostaa lambdojen lämmityksen tehoa osakuormilla sitäkin kannattaa kokeilla.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1666
                                • vihti

                                #90
                                Originally posted by naukkis View Post

                                Toinen mitä E85 aiheuttaa on sangen kylmät pakokaasut - moottorin toiminnalle vielä optimaaliset ennakot cruisessa saattaa tiputtaa jo lambdat liian kylmiksi jolloin ecu rikastaa seosta tarpeettomasti - jos on mahdollista nostaa lambdojen lämmityksen tehoa osakuormilla sitäkin kannattaa kokeilla.

                                Eikä asiaa varmaankaan auta kun lambda on vasta ahtimen jälkeen downpipessä, kehtaisiko sitä kokeilla laittaa turbopakosarjaan? Twin scroll sarjalla ja pakopesällä kai pitäisi pystyä laittamaan molemmat bankit käyttöön niin saa vähän tarkemman seoksen säädön, nyt mulla on 41.2 fullreadissä 1 channel mode päällä ja takimmainen lambda downpipessä.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎