Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Kiitoksia vastauksista. Täytyy nyt ainakin öljykylpyyn ne laittaa niin ei ihan tyhjät ole sitten kun kääntää tulille.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Itte en oo jaksanu väsätä niiden kanssa. Lyö paikalleen ja antaa naksuttaa sen hetken aikaa.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Puhtaaseen ja hyvälaatuiseen öljyyn lillumaan ja painelee sitä nostajan mäntää samalla. Jotkut jopa painavat pienellä neulalla tms. hydraulin takaiskuventtiliä (eli kuulaa). Tubesta löytyy kyllä esimerkkivideoita homman suorittamiseksi. Periaate on sama merkistä tai mallista riippumatta, kun kyseessä on nokan ja venan välissä oleva hytikka.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Mites nuo M54 hydrauliset venanostajat pitäisi öljytä/ilmata ennen asennusta paikoilleen?
    Kyseessä siis käytetyt ultraäänipesurilla putsatut nostajat.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.


    Onkohan tollaset ihan huuhaata?

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
    Ei toimi siinäkään 90 kulmassa oleva lähtö, varsinkaan jos se on pakopesän "päällä". Tai ehkä toimii jos se lähtö ja portti on todella isot, mulla ei toiminu 40mm portti. Mahdollisimman loivasti ja läheltä pakopesän laippaa kun laittaa putken portille niin toimii

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Sitä portin kokoa tärkeämpi tekijä on, että pakosarjassa kaasut pääsee hyvin sinne hukkaportille. Joku 90 asteen kulmassa oleva lähtö alkaa olla jo herkästi semmonen, että karkailee ahdot vaikka ois kuin iso portti. Toki aika tapauskohtaista, mut kannattaa hukkaportin lähtö suunnitella niin, että pakokaasuilla on yhtä hyvä reitti sekä hukkikselle, että turbolle.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Joku 50mm portti on varmaankin semmoinen perusvarma ettei lähde isoilla vaihteilla ahdot karkaamaan
    Last edited by naikou; 27-11-2024, 23:31.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.

    Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko . Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Joo siis venakopasta isolla letkulla huohotinpönttöön/turbon imuun

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by poke View Post

    Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
    Omassa autossa M52 sinkkuvanoksella, en tiedä paljonko siinä on erilainen huohotus systeemi mutta turbo kun on eri puolella konetta niin separaattorin ja ahtimen imun välisellä letkulla on pituuttakin varmaan ainakin metri(eli sitä pinta-alaa), kone ei ole savutellut missään vaiheessa eikä öljyä kerry välijäähdyttimeen sen enempää kuin tehdasvalmisteisissa turbomoottoreissa. Suunnitelmissa on ollut vaihtaa vakio separaattorin tilalle sellainen huohotussäiliö missä kiertää jäähdytysneste koska talviajossa ollut vähän sellasta ominaisuutta että kertyy sitä ”majoneesia” varsinki jos ajaa lyhyitä ajoja.

    E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
    Last edited by naikou; 29-08-2024, 13:58.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
    Tarkoitatko kannesta separaattorille menevää kanavaa?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
    Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎