Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Kiitoksia vastauksista. Täytyy nyt ainakin öljykylpyyn ne laittaa niin ei ihan tyhjät ole sitten kun kääntää tulille.
-
-
Itte en oo jaksanu väsätä niiden kanssa. Lyö paikalleen ja antaa naksuttaa sen hetken aikaa.
Leave a comment:
-
-
Puhtaaseen ja hyvälaatuiseen öljyyn lillumaan ja painelee sitä nostajan mäntää samalla. Jotkut jopa painavat pienellä neulalla tms. hydraulin takaiskuventtiliä (eli kuulaa). Tubesta löytyy kyllä esimerkkivideoita homman suorittamiseksi. Periaate on sama merkistä tai mallista riippumatta, kun kyseessä on nokan ja venan välissä oleva hytikka.
Leave a comment:
-
-
Mites nuo M54 hydrauliset venanostajat pitäisi öljytä/ilmata ennen asennusta paikoilleen?
Kyseessä siis käytetyt ultraäänipesurilla putsatut nostajat.
Leave a comment:
-
-
Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.
Onkohan tollaset ihan huuhaata?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostTossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
Leave a comment:
-
-
Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
Leave a comment:
-
-
Sitä portin kokoa tärkeämpi tekijä on, että pakosarjassa kaasut pääsee hyvin sinne hukkaportille. Joku 90 asteen kulmassa oleva lähtö alkaa olla jo herkästi semmonen, että karkailee ahdot vaikka ois kuin iso portti. Toki aika tapauskohtaista, mut kannattaa hukkaportin lähtö suunnitella niin, että pakokaasuilla on yhtä hyvä reitti sekä hukkikselle, että turbolle.
Leave a comment:
-
-
Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.
Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko . Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.
Leave a comment:
-
-
Joo siis venakopasta isolla letkulla huohotinpönttöön/turbon imuun
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View Post
Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
Last edited by naikou; 29-08-2024, 13:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostHuohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostMulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
Leave a comment:
-
-
Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
Leave a comment:
-
Leave a comment: