Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gpxtdk
    Newbiemmer
    • May 2021
    • 4
    • tornio

    #46
    Tiedän että väärä topic mutta taitaa olla mega topic hiljentynyt ja tulin täältä pyytämään apua
    Osaisiko joku valaista minua noiden kuvien logi tiedoista. sen verran itse ymmärrän että missing tooth.
    tarvike mallin hall sensori joka on uusi.
    Attached Files

    Comment

    • Mara23
      Newbiemmer
      • May 2021
      • 7
      • Raahe

      #47
      avaamaton m50b20

      Moro. Minkäsverran kestää avaamaton m50b20 moottori ahtoja? Suunnitelmissa 300-400hv, toistaiseksi kiinan t3/t4 ahtimella.:think
      Tarkotuksena rakentaa motti talvella kunnolla, kesän jos sinnittelis vakiona.

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1728
        • vihti

        #48
        Originally posted by Mara23 View Post
        Moro. Minkäsverran kestää avaamaton m50b20 moottori ahtoja? Suunnitelmissa 300-400hv, toistaiseksi kiinan t3/t4 ahtimella.:think
        Tarkotuksena rakentaa motti talvella kunnolla, kesän jos sinnittelis vakiona.
        Mistäs sen tietää mitä se kestää jos ei kokeile, mutta itse uskaltaisin matalapaineistettuna(max. 1bar) ajella ihan huoletta jos on käyttöauto erikseen, noissa parilitrasissa taitaa olla vaihdelaatikko ensimmäinen sulake. Onhan tälläkin foorumilla projektitopiceissa yksi paljonajettu m50b25 ollut jolla ajettu vielä turbo kyljessä lähemmäs 70tkm lisää ennenkuin veto loppui. Vähän meinaa olla tuunaajasta ja kuun asennosta kiinni mitä kestää(varsinki avaamattomat vakiopannut)
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          #49
          Eiköhän se kestä HYVIN SÄÄDETTYNÄ vähän yli barin paineella ajella.
          Itsellä on ollu avaamaton b25 n.10tkm ajossa yli 1 bar paineella ja minkäänlaista vikaa ei ole ollut.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5265
            • Pirkkala

            #50
            M50b25nv ja m54b30 imunokat ovat spekseiltään internetin mukaan samat, (240°/9,7mm) mutta profiili lienee kumminkin vähän erilainen.
            Mulla on hyllyssä molemmat, onko m54 nokka parempi jollain lailla?

            Kohteena on siis nv moottori
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11110
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              M50b25nv ja m54b30 imunokat ovat spekseiltään internetin mukaan samat, (240°/9,7mm) mutta profiili lienee kumminkin vähän erilainen.
              Mulla on hyllyssä molemmat, onko m54 nokka parempi jollain lailla?

              Kohteena on siis nv moottori
              Tuskin sen parempi tai huonompi. Lähinnä se kumpaa kannattaa käyttää tulee siitä että onko kohteena vanokseton vai vanoksellinen kone.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                #52
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Tuskin sen parempi tai huonompi. Lähinnä se kumpaa kannattaa käyttää tulee siitä että onko kohteena vanokseton vai vanoksellinen kone.
                Juurikin näin
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • peltju36
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2018
                  • 69
                  • Laihia

                  #53
                  Kävin tänään katsurilla muutoskatsastuksessa. Muuten homma rokkas hyvin, mut co2 päästöt oli liian korkeat. Vaihdoin tulpat katsurilla mut ei apua. Polttoaineena e85. Kattina on 3tuuman yleismallin keraaminenkatti. Olisiko ajatuksia mistä moinen voisi johtua? Hc-päästöt oli myös korkealla, mut laski kun kävin polkemassa autoa välillä. Voisko tuo katti olla vain paska ettei esim lämpene tarpeeksi. Se on about vaihdelaatikon kohdalla.

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    #54
                    Originally posted by peltju36 View Post
                    Kävin tänään katsurilla muutoskatsastuksessa. Muuten homma rokkas hyvin, mut co2 päästöt oli liian korkeat. Vaihdoin tulpat katsurilla mut ei apua. Polttoaineena e85. Kattina on 3tuuman yleismallin keraaminenkatti. Olisiko ajatuksia mistä moinen voisi johtua? Hc-päästöt oli myös korkealla, mut laski kun kävin polkemassa autoa välillä. Voisko tuo katti olla vain paska ettei esim lämpene tarpeeksi. Se on about vaihdelaatikon kohdalla.
                    Millaisella ajoituksella sun nokat on? Monesti ei etes mene katilla läpi jos on hirveesti auki YKK nokat.
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • [kst]
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 194
                      • Alajärvi

                      #55
                      Originally posted by peltju36 View Post
                      Kävin tänään katsurilla muutoskatsastuksessa. Muuten homma rokkas hyvin, mut co2 päästöt oli liian korkeat. Vaihdoin tulpat katsurilla mut ei apua. Polttoaineena e85. Kattina on 3tuuman yleismallin keraaminenkatti. Olisiko ajatuksia mistä moinen voisi johtua? Hc-päästöt oli myös korkealla, mut laski kun kävin polkemassa autoa välillä. Voisko tuo katti olla vain paska ettei esim lämpene tarpeeksi. Se on about vaihdelaatikon kohdalla.

                      Ite kävin kans tänää katsastaa ja biltema 3'' katti, joka on oikeastaan vaihdelaatikon takana vasta. e85 ja 260 nokat. Kävin huuattamassa tiellä autoa oikein kunnolla niin saatiin menee rimaa hipoen läpi.
                      E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

                      F11 530d msport

                      Comment

                      • peltju36
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 69
                        • Laihia

                        #56
                        Originally posted by Matuh View Post
                        Millaisella ajoituksella sun nokat on? Monesti ei etes mene katilla läpi jos on hirveesti auki YKK nokat.
                        Mulla on 2xnv nokat noin 1.15mm auki ykk

                        Ja korjaus. Kyse on co päästöt ei co2 kun aluksi laitoin

                        Comment

                        • peltju36
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2018
                          • 69
                          • Laihia

                          #57
                          Originally posted by [kst] View Post
                          Ite kävin kans tänää katsastaa ja biltema 3'' katti, joka on oikeastaan vaihdelaatikon takana vasta. e85 ja 260 nokat. Kävin huuattamassa tiellä autoa oikein kunnolla niin saatiin menee rimaa hipoen läpi.
                          Mä kävin kans huudattamassa ja vaihdoin vielä uudet tulpat.
                          Hc tippu rajoihin mut co jäi ylös

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1728
                            • vihti

                            #58
                            tahtoo olla jo vakiona tarvike katin kanssa ongelmaa katsastuksessa nimimerkillä kokemusta on(kahan myymä ”laatukatti”), mullakin perjantaina aika varattuna ja vähän jo jänskättää miten käy päästöjen kanssa...pitäiskö se vaa tiputtaa ruiskuaika tyhjäkäynnillä niin pieneksi että just ja just ei humppaa
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              #59
                              Mulla kans bilteman 3"katti ja ei menny viimevuonna kahella nv imunokalla läpi päästöistä. Molemmat millin auki. Jos haluaa varman leiman vanoksettomissa vehkeissä niin overlappi ihan minimiin.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • peltju36
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2018
                                • 69
                                • Laihia

                                #60
                                Mulla on skruvatilta tilattu "yleiskatti" https://www.skruvat.fi/Katalysaattori-P107623.aspx
                                Eli tais mennä homma pieleen jo alotuksesta
                                Otin venakopan irti ja tarkistin ajoitukset. Ne oli sen mihin säädin talvella. Periaatteessa voisin heittää vakio nokan pakopuolelle ja vakio ajoitus :think
                                Toki sitten varmaan kartat pielessä. Vai onko iso vaikutus?

                                Tarkotitko että 2xnv nokilla ajoitus tyyliin 0.65-0.7mm auki ykk?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎